Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 28538 keer)

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 1
« Reactie #60 Gepost op: 16-03-2003, 14:38:14 »
geeft nix toch, k dacht alleen maar, ik leg t ff uit :)

k ga op de mfb toch wel vragen hoe dat zat hoor, want t was dus wel onterecht dat ze zoveel geld hebben gewonnen. niet dat ik het ze niet gun ofzo, maar ik vind het wel erg inconsequent van de avro.

Het kan wel belangrijke info zijn  : de opdracht was in werkelijkheid mislukt , maar dit was niet ingepland. Het was ingepland om deze opdracht te doen slagen en om de kas te spekken . M.a.w. De mol heeft niet gesaboteerd, in het geval van deze opdracht die in werkelijkheid mislukt was bij Rene/Louis zou dan zowel Louis als Rene geen mol zijn.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #61 Gepost op: 16-03-2003, 14:43:13 »
Over afl 1: hoe vreselijk jammer dat niet het beginmuziekje van vorige keren werd gebruikt :( :(... zal dan ook wel niet bij andere afl of wel...??

Ik heb dat liedje van John Williams gedownload, moet iemand deze hebben????  ??? ???







ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #62 Gepost op: 16-03-2003, 15:06:12 »
Eén ding (voor iedereen die deze afl. vonden tegenvallen ;)): Ik heb in tegenstelling tot de Vlaamse Mol niet die aanwijzing gezien die me nu al op het goede spoor zet voor het invullen van de pool. :D
Ok, was wel geluk dat ik net die aanwijzing (montage Stijn/Marc) op de goede manier geïnterpreteerd heb, maar toch... ('t kan natuurlijk ook nog dat het helemaal geen aanwijzing bleek te zijn, dan was het helemaal geluk ;D)

Wel een hoop mogelijke hints deze aflevering, maar ze kunnen allemaal nog alle kanten opgaan. Heb zelf iig niks gezien waarvan ik denk, 'Hee, dat is 'em!'.

Moet de aflevering nog terugkijken, maar dan moet ik ook even letten op de montage bij het voorstellen. Ik dacht bij de eerste keer namelijk dat die van Chandrika afweek van die van de rest.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 1
« Reactie #63 Gepost op: 16-03-2003, 15:56:00 »



WIE IS DE MOL?

1.  Julien.
2.  René.
3.  Ron.
4.  Aafke.
5.  Chandrika.
6.  Astrid.
7.  Ferdi.
8.  Elise.
9.  Patricia.


Ik zou het leuk vinden als jullie ook allemaal een lijstje opstelden, dan konden we vergelijken wie dit denkt en wie dat denkt. :) Dat hoeft natuurlijk niet, hoor, maar zoals ik al zei, het zou wel leuk zijn. ;) :)



1. Chandrika
2. Ron
3. Julien
4. Aafke
5. Elise
6. Patricia
7. Ferdi
8. Astrid
9. René

,maar het ligt allemaal nog zo dichtbij elkaar. Alleen René durf ik voorlopig voorzichtig af te schrijven.







« Laatst bewerkt op: 16-03-2003, 16:01:15 door Chriz »

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Aflevering 1
« Reactie #64 Gepost op: 16-03-2003, 16:32:45 »
Gister videoband/video helemaal klaar enzo, kwam ik er pas na de 1e opdracht achter dat tie niet opnam *hoofd tegen muur bonk smile*
Snel aangezet, maar dus mooi wel het 1e stuk gemist.
Vraagje, welke foto's zag je wat de mol in zijn/haar hand had? En in welke volgorde?
Opmerking, Ferdi (eh, geloof ik, die voorop liep met het kompas) zei op een gegeven moment, we hebben nog maar een half uur, terwijl ze nog 3 kwartier hadden. Vervolgens liep hij iedereen op te naaien en liet iedereen rennen, terwijl ze dus nog aardig wat tijd hadden :o  Mol? ???







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 1
« Reactie #65 Gepost op: 16-03-2003, 16:35:39 »
k zat ff iets te denken, maar weet niet waar k t moet posten, dus ik doe t maar hier.

bij VRT had de mol zich niet opgegeven. ik weet niet of dat bij de avro ook zo is, maar als de mol zich ook niet op heeft gegeven, kunnen we daar misschien wat info uit halen. zo voldoet astrid bijv. niet echt aan het profiel van de gemiddelde widm-kandidaat, omdat ze zegt voor het geld te gaan. iemand nog aanvullingen?







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 1
« Reactie #66 Gepost op: 16-03-2003, 16:38:57 »
Opmerking, Ferdi (eh, geloof ik, die voorop liep met het kompas) zei op een gegeven moment, we hebben nog maar een half uur, terwijl ze nog 3 kwartier hadden. Vervolgens liep hij iedereen op te naaien en liet iedereen rennen, terwijl ze dus nog aardig wat tijd hadden :o  Mol? ???
vind ik eerder n kandi-actie, want hij wil dat de anderen harder door lopen, en denkt dat te kunnen bereiken door ze n beetje op te naaien.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #67 Gepost op: 16-03-2003, 17:08:42 »
k zat ff iets te denken, maar weet niet waar k t moet posten, dus ik doe t maar hier.

bij VRT had de mol zich niet opgegeven. ik weet niet of dat bij de avro ook zo is, maar als de mol zich ook niet op heeft gegeven, kunnen we daar misschien wat info uit halen. zo voldoet astrid bijv. niet echt aan het profiel van de gemiddelde widm-kandidaat, omdat ze zegt voor het geld te gaan. iemand nog aanvullingen?

Volgens mij wordt de mol gewoon uit tien geselecteerden gepikt. Ik dacht dat de AVRO Harry als mol wou, maar Harry wilde niet?








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #68 Gepost op: 16-03-2003, 17:13:34 »
Net teruggekeken en dit viel me op:

Natuurlijk die stem bij het voorstellen van Ferdi. :-\
Ik hoor het heel duidelijk. Meestal, als ik dit soort aanwijzigen lees op het forum, over een foto waar iets te zien is of een geluidje dat te horen is, besluit ik na onderzoek dat er niks te horen/zien is, maar dit is anders. Bah! Ik mag toch hopen dat dit een vals blijkt te zijn, anders is het wel heel slordig. :(

Maar ik vul Ferdi wel in als Mol voorlopig, omdat hij zich ook verdacht gedroeg bij de eerst opdracht, naar mijn mening, door voor te stellen om zijn tent over te geven en te gaan rennen. Zou een typische molse actie kunnen zijn. Je ziet dat de kans groot is dat de hele groep het gaat redden, dus zeg je dat het krap wordt en probeert (door anderen met jouw bagage op te zadelen) te zorgen dat de laatsten niet op tijd binnen komen.

Onmolse acties (dubieus altijd, maar goed):

René:
- Loopt als laatste man in de eerste opdracht. Zou een goeie positie kunnen zijn voor de Mol, ware het niet dat hij samen met Louis liep. Bovendien kun je als laatste eigenlijk alleen proberen verdubbeling van de pot tegen te gaan, terwijl je op een andere positie ook degenen achter je kunt vertragen.
- Fietst bij de 2e opdracht en heeft dat niet zodanig slecht gedaan dat daardoor de opdracht mislukt is. We hebben niemand horen zeggen dat het aan de laserstraal lag dat het mis ging.

Patricia en Elise:
- Zijn iets te blij dat ze niet afgevallen zijn. (ja, een hele dubieuze, ik weet het :P)

Ron:
- Zegt na de executie dat hij even dacht dat iedereen door mocht, terwijl de mol natuurlijk zou weten dat dat niet zo is. (nog dubieuzer ;))







« Laatst bewerkt op: 16-03-2003, 17:22:09 door Jayne »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #69 Gepost op: 16-03-2003, 17:20:09 »

Maar ik vul Ferdi wel in als Mol voorlopig, omdat hij zich ook verdacht gedroeg bij de eerst opdracht, naar mijn mening, door voor te stellen om zijn tent over te geven en te gaan rennen. Zou een typische molse actie kunnen zijn. Je ziet dat de kans groot is dat de hele groep het gaat redden, dus zeg je dat het krap wordt en probeert (door anderen met jouw baggage op te zadelen) te zorgen dat de laatsten niet op tijd binnen komen.


Da's wel een goeie, zo had ik het nog niet bekeken.  :)








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #70 Gepost op: 16-03-2003, 17:26:10 »
Opmerking, Ferdi (eh, geloof ik, die voorop liep met het kompas) zei op een gegeven moment, we hebben nog maar een half uur, terwijl ze nog 3 kwartier hadden. Vervolgens liep hij iedereen op te naaien en liet iedereen rennen, terwijl ze dus nog aardig wat tijd hadden :o  Mol? ???

Van die tijd onderin klopt volgens mij nooit veel. Op een gegeven moment waren er nog 20 minuten te gaan en zei Angela dat de kopgroep nog iets van 2,5 kilometer moesten afleggen en Louis en Rene nog 4,5 oid. Wil je 4 kilometer afleggen in 20 minuten moet je 12 kilometer per uur gaan, normaal wandelen is 5 kilometer/u. Samen met het stilstaan van Louis en Rene kunnen ze imo nooit gemiddeld 12 kilometer/u gelopen hebben...








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Aflevering 1
« Reactie #71 Gepost op: 16-03-2003, 17:28:52 »
- Fietst bij de 2e opdracht en heeft dat niet zodanig slecht gedaan dat daardoor de opdracht mislukt is. We hebben niemand horen zeggen dat het aan de laserstraal lag dat het mis ging.

Missschien is hem wel verteld dat ze de langste route hadden en dat ze het zo toch niet zouden redden.  Hij zou zo dus gewoon door kunnen fietsen zodat hij niet verdacht werd.

Maar toch blijf ik voorlopig ook bij Ferdi als mol.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Oli-4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molspeurder
Re:Aflevering 1
« Reactie #72 Gepost op: 16-03-2003, 17:43:58 »
Weet iemand hoe je die test op WieIsDeMol.nl kunt maken? Ik kreeg steeds een kruisje te zien en daar drukte ik dus op, toen begon de test al  :( En als ik het nu probeer te maken, kan ik niet meer klikken op het kruisje...  :'(








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 1
« Reactie #73 Gepost op: 16-03-2003, 17:54:13 »
dat had ik ook oli-4, maar dan kan het dus niet meer. je hebt nl. per week maar 1 kans.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 1
« Reactie #74 Gepost op: 16-03-2003, 18:20:51 »
Ik heb dat liedje van John Williams gedownload, moet iemand deze hebben????  ??? ???
Ik denk dat e dat liedje bedoelde van Ugo Farell - Oratio dat in de begingeneriek speelt.
Maar dat werd vorig jaar in de 1e aflevering ook niet gebruikt om de reden die iemand al gezegd heeft, namelijk dat de kandi's al ruimschoots voorgesteld waren. Volgende keer zal het er wel weer bij zijn.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 1
« Reactie #75 Gepost op: 16-03-2003, 18:39:01 »
k zat ff iets te denken, maar weet niet waar k t moet posten, dus ik doe t maar hier.

bij VRT had de mol zich niet opgegeven. ik weet niet of dat bij de avro ook zo is, maar als de mol zich ook niet op heeft gegeven, kunnen we daar misschien wat info uit halen. zo voldoet astrid bijv. niet echt aan het profiel van de gemiddelde widm-kandidaat, omdat ze zegt voor het geld te gaan. iemand nog aanvullingen?

In de NCRV-gids stond dat ze al wel kandidaten hadden, maar nog geen Mol. Moet je even kijken op de 'Persafdeling' of hoe die topic ook heet.








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Aflevering 1
« Reactie #76 Gepost op: 16-03-2003, 21:17:20 »
Hmm.. ik vond het dus ook niet zo'n spectaculaire aflevering en de 2e opdracht vond ik eigenlijk erg irritant in beeld gebracht.. maar goed.. er kan niets en van alles gezegd worden over iedereen (behalve Louis ;)) en ja.. ik kreeg ook een soort Flemish Flashback.. maar ja.. we gaan het merken..

*houd hoop*







No Milk today???

Offline PeeDee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • c:\ik\ben\PeeDee-Diedje*.*end
Re:Aflevering 1
« Reactie #77 Gepost op: 16-03-2003, 22:32:40 »
Aflevering was goed man.. die kaart van Canada en alle kandidaten in spanning kijkend naar scherm in sneeuw enz. was puik gedaan.. op naar de televisierring!







c:\dit\was\PeeDee-Diedje*.*end

Fram

  • Gast
Re:Aflevering 1
« Reactie #78 Gepost op: 16-03-2003, 23:10:49 »
Toch is de stelling van Heinz zo waar als maar zijn kan

Niet per definitie. Je weet zelf ook wel dat de persoon met de minst goede antwoorden afvalt. Stel dat Patricia de Mol is. En iedereen heeft 6 vragen of meer goed beantwoord over die Mol, maar Louis maar 5. Dan valt Louis af ookal stemde hij wel op de juiste mol.
Het gaat er uiteindelijk niet om wie de Mol is, maar hoeveel ze weten over de Mol. En na twee dagen lijkt mij dat verdomd moeilijk en dus erg voor de hand liggend dat je wellicht wel de juiste Mol in gedachten hebt, maar te weinig weet.
De stelling klopt dus niet :-)
Overigens, denk ik zelf op dit moment dat René de Mol is, maar ik zal vrijdag de uitzending even moeten opnemen (vergeten zaterdag, domdomdom) om te zien of ik nog steeds achter die conclusie sta. Ik denk niet dat het een vrouw is omdat het zo voor de hand liggend is om weer een vrouw uit te kiezen hiervoor. En naar mijn bescheiden mening is het voor een man iets makkelijker om die rol vast te houden, omdat zij iets minder geleid worden door emoties en makkelijker afstand kunnen nemen -niet negatief bedoeld maar die meiden zijn vaak zo ehm.. truttig als het gaat om mensen voorliegen voor lange tijd ;)
Gr. Fram :)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 1
« Reactie #79 Gepost op: 16-03-2003, 23:21:18 »
En naar mijn bescheiden mening is het voor een man iets makkelijker om die rol vast te houden, omdat zij iets minder geleid worden door emoties en makkelijker afstand kunnen nemen -niet negatief bedoeld maar die meiden zijn vaak zo ehm.. truttig als het gaat om mensen voorliegen voor lange tijd ;)
Ahum! Hier zal ik maar niet teveel woorden aan vuil maken...

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt met dat het gaat om hoeveel je weet van de mol. Het is in theorie bijvoorbeeld mogelijk om in de eerste aflevering op de goede mol te stemmen, maar er toch als eerste uit te vliegen. Want als het enige antwoord dat je goed hebt alleen die is op de vraag 'Wie is de mol?' en je niet weet hoeveel kinderen de mol heeft, wat hij/zij niet lust, wat zijn/haar postcode is enz. enz., dan heb je alsnog pech als de anderen meer vragen goed hebben. Misschien onwaarschijnlijk, maar zeker wel mogelijk, als je gewoon nog niet genoeg (juiste) informatie hebt verzameld of niet goed hebt opgelet.