Auteur Topic: Wie stemt op wie...  (gelezen 5371 keer)

Offline Templus Lupatus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'll be back
Wie stemt op wie...
« Gepost op: 16-03-2003, 14:08:44 »
Misschien wel leuk/handig om een topic te openen over wie op wie gestemd heeft. Ik  ben namelijk bezig om volgordes van deelnemers bij te houden, misschien dat daar een hint in zit.

Dus: Wie kan zeggen wie op wie gestemd heeft?? Ik heb de eerste aflevering helaas niet opgenomen. Vooral de stem van Louis is interessant.

Wil je de rijtjes zien ga dan naar mn site (link in profiel)








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #1 Gepost op: 16-03-2003, 15:25:47 »
Van het fok! forum gejat

Ron        Patricia                  5
Patricia   Ron/Chandrika/Julien      6
Julien     Louis/René                3
Louis      Patricia/Astrid           9
Astrid     Ferdi/Louis/Julien        7
Rene       Astrid                    8
Aafke      Chandrike                 1
Chandrika  Louis                     -
Elise      Louis                     4
Ferdi      Ron                       2







« Laatst bewerkt op: 16-03-2003, 16:54:36 door Daisy »

Offline Tetra

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aangenaam, Petra.
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2003, 15:34:03 »
maar templus lupatus op je site staat dat iedereen op zichzelf heeft gestemd, in die tabel. Ik snap er niets van.








Offline Templus Lupatus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'll be back
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #3 Gepost op: 16-03-2003, 15:37:56 »
Sorry, maar dan denk ik dat je de zwarte blokjes verkeerd interpreteert. Met de zwarte blokjes bedoel ik dat je niet op je zelf kan stemmen, de echte stemmen moeten er nog bij, snap je??
 :) :) Sorry voor het misverstand als meerdere mensen dit hebben








Offline Tetra

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aangenaam, Petra.
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #4 Gepost op: 16-03-2003, 15:46:44 »
Oh ok ja. Sorry dat was misschien ook wel lichtelijk dom van mij.








Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #5 Gepost op: 16-03-2003, 16:39:36 »
Even een correctie: Julien verdenkt zowel René als Louis. Het overzicht in het Fok! forum is dus niet compleet.







Goede jacht!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #6 Gepost op: 16-03-2003, 16:55:22 »
Even een correctie: Julien verdenkt zowel René als Louis. Het overzicht in het Fok! forum is dus niet compleet.

Ik heb 'm hier veranderd, zodat wij igg wel goed zitten  ;D








Offline Templus Lupatus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'll be back
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #7 Gepost op: 16-03-2003, 17:11:28 »
Allen Bedankt  :D :D


Trouwens nog een vraagje over de stemrondes:

Stel de speler krijgt de vraag "Is de Mol een man of een vrouw", en de speler kiest voor "man". De laatste vraag is meestal:"Wie is de Mol" , staan bij dit rijtje dan alle deelnemers of alleen de mannen (in dit voorbeeld?). Deze informatie is wel handig om er achter te komen wie waarom eruit ging bij de stemrondes







« Laatst bewerkt op: 16-03-2003, 17:16:37 door Templus Lupatus »

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #8 Gepost op: 16-03-2003, 17:48:34 »
Het lijkt me dat iedereeen dezelfde antwoordmogelijkheden krijgt. Dat is het makkelijkst én je kan ook nog eens wedden op 2 paarden (bij twijfel tussen Ron of Patricia):
-Is de mol een man of een vrouw? Antw. Man
-Wie is de mol? Patricia
Je hebt nu zeker 1 vraag fout, maar hopelijk 1 vraag goed.
Als je had geantwoord: 'Vrouw-Patricia' of bijv. 'Man-Ron' dan heb je er óf 2 fout óf 1 goed.

Bij de vraag Wie is de Mol? staan natuurlijk alle kandidaten, zodat de mol op zichzelf kan stemmen.







Goede jacht!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #9 Gepost op: 16-03-2003, 18:34:58 »
De belangrijkste vraag die je hierbij kunt stellen is misschien wel?

Wat te doen met Louis' verdenkingen?

In eerste instantie misschien niet zoveel, want je weet niet of hij voor Patricia of Astrid ging. Stemde hij op Astrid, dan kan Patricia best nog wel de mol zijn, stemde hij op Patricia, dan kan Astrid nog steeds de mol zijn.

Toch is het wel een argument tegen hen allebei, want qua profiel lijken Astrid en Patricia best nog veel op elkaar. Beiden vrouw, beiden kinderen en beiden van ongeveer dezelfde leeftijdscatorgie. Louis gokte op iemand van dit profiel en in dat profiel hoeven we de Mol niet te zoeken.








Offline Templus Lupatus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'll be back
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #10 Gepost op: 16-03-2003, 19:13:02 »
In die richting zat ik ook te redeneren.

Opvallend is ook dat niemand heeft gezegd op Aafke of Elise te werken. Indien een van hun de mol is dan is die tot nu toe goed bezig (jajaja, het is nog vroeg). Grappig detail is dat op Louis zelf het meeste gestemd is.

Nu ga ik beetje verder denken, grote kans dat het niet klopt want het is allemaal gissen.

gegevens:
Louis stemde of Astrid of Patricia
Rene stemde Astrid
Ron stemde Patricia

Stel dat Louis op Astrid stemde, wat fout was, dan zou Rene minder fouten in het 'profiel' van Astrid gemaakt moeten hebben, of hij moet de mol zijn om de executie te overleven.

Stel dat Louis op Patricia stemde, wat fout was, dan zou Ron minder fouten in het 'profiel' van Patricia gemaakt moeten hebben, of hij moet de mol zijn om de executie te overleven.

Zulke uitspraken kan je alleen doen wanneer er meerdere afleveringen zijn geweest zodat je alles onder elkaar kan zetten.

Hier ook wat andere opvallendheden bij de volgordes die ik heb gevonden:
-Zowel bij de volgorde in de deelnemers-sectie als op de beginfoto officiele site staan Rene en Ferdi op dezelfde plaats
-Bij de volgorde van het voorstellen, de volgorde bij test1 en de volgorde van de executie wordt Julien steeds als 3e gekozen
-Bij de volgorde van test1 en de volgorde van executie 1 zijn Louis en Elise omgedraaid : plaats test1: Louis 4e, Elise 9e, plaats executie 1: Elise 4e, Louis 9e
-Ferdi staat bij de volgorde deelnemers-sectie, beginfoto en test1 op dezelfde plaats: als laatste











Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #11 Gepost op: 16-03-2003, 20:14:46 »
Houd er ook nog rekening mee dat de snelheid waarmee de test gedaan is doorslaggevend kan zijn. Vooral in het begin weet men nog weinig van elkaar en is er al gauw een gelijk aantal fouten, of misschien zelfs alles fout (indien de mol een man is en er wordt van het profiel van een vrouw uitgegaan of andersom).
Dan telt dus dat degene die er het langste over deed afvalt.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #12 Gepost op: 16-03-2003, 23:47:08 »
Ja, goeie opmerking, tureluurs. Zeker bij de eerste test zou die tijd best wel van veel belang kunnen zijn, omdat meerdere mensen evenveel vragen goed hebben.








Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #13 Gepost op: 17-03-2003, 09:06:42 »
De belangrijkste vraag die je hierbij kunt stellen is misschien wel?

Wat te doen met Louis' verdenkingen?

In eerste instantie misschien niet zoveel, want je weet niet of hij voor Patricia of Astrid ging. Stemde hij op Astrid, dan kan Patricia best nog wel de mol zijn, stemde hij op Patricia, dan kan Astrid nog steeds de mol zijn.

Toch is het wel een argument tegen hen allebei, want qua profiel lijken Astrid en Patricia best nog veel op elkaar. Beiden vrouw, beiden kinderen en beiden van ongeveer dezelfde leeftijdscatorgie. Louis gokte op iemand van dit profiel en in dat profiel hoeven we de Mol niet te zoeken.

Op deze manier doorredenerend kun je ook zeggen dat de mensen (o.a.Elise) die op Louis stemden (wat zeker fout was) wellicht wel op het goede profiel zitten?







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #14 Gepost op: 17-03-2003, 11:51:55 »
ik ben bang dat je er niks van kan zeggen, in het verleden is ook wel voorgekomen dat men zegt de 1 verdacht te vinden maar toch op de ander gaat stemmen, dat wordt er natuurlijk dsan niet in gemonteerd..








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2003, 16:32:34 »
ik ben bang dat je er niks van kan zeggen, in het verleden is ook wel voorgekomen dat men zegt de 1 verdacht te vinden maar toch op de ander gaat stemmen, dat wordt er natuurlijk dsan niet in gemonteerd..

Ja, maar Louis was er wel erg duidelijk in. De kans dat ie nog veranderd is klein tot nihil. Ik denk dat hij wel op een van die twee heeft gestemd.


@atrus: Nee, dat hoeft niet. Vorig jaar gingen ook de Karen-stemmers heel wat rondes door, terwijl die in mijn ogen totaal niet het profiel van Georges profiel hebben.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #16 Gepost op: 23-03-2003, 15:11:15 »
Nadat Julien had gezegd dat hij nog twijfelde en blabla was dit te zien:

Op welke dag is de Mol jarig?:

7: de 14de


Volgens mij heeft Julien op deze gestemd, wie weet wie er op de 14de jarig is?








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #17 Gepost op: 23-03-2003, 15:14:03 »
Julien stemde de vorige keer op iemand die nogal passief was, als Mol zijnde. Volgens mij zei hij René. Ik denk ook dat hij dit keer weer heeft gedaan, maar wil nog graag zekerheid over de 14de.








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Wie stemt op wie...
« Reactie #18 Gepost op: 23-03-2003, 22:37:55 »
Nadat Julien had gezegd dat hij nog twijfelde en blabla was dit te zien:

Op welke dag is de Mol jarig?:

7: de 14de


Volgens mij heeft Julien op deze gestemd, wie weet wie er op de 14de jarig is?

Hierbij moeten we wel rekening er mee houden dat Julien misschien een foute datum bij zijn gekozen mol heeft aangeklikt. Omdat hij het niet precies wist bijvoorbeeld.
M.a.w. Zelfs als we erachter komen wie op de 14e jarig is, is het nog niet zeker dat Julien deze kandi ook in gedachten had als mol...