Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 27452 keer)

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 2
« Reactie #40 Gepost op: 23-03-2003, 18:45:55 »
Ja, dat klopt. Dat was een vraag van mij. Tijdens de executies was er een vraag op welke dag is de Mol geboren (of jarig)? Julien (tenminste na Juliens verdenking) klikte daar op 'de 14de', ik was erg benieuwd wie er op de 14de jarig is, want ik denk dat Julien op dat persoon heeft gestemd.

Zou interessant nieuws zijn want die persoon is dus niet de mol


Een ander punt is toch wel die introduktiefilmpjes aan het begin van de uitzending, waaraan je kon zien dat Julien (bezig op dat schip )zou gaan afvallen , want bij de andere kandi's waren filmpjes uit de volgende afleveringen te zien. Op basis van de introduktie van volgende week zou ik Aafke als de volgende exit tippen. Ze staat met een walkie talkie in de hand in een opdracht die idd in de volgende afdeling aan de beurt komt. Bij andere kandidaten zie je andere filmpjes uit afleveringen die waarschijnlijk daarna nog moeten komen(of althans zeker enkelen daarvan)







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re:Aflevering 2
« Reactie #41 Gepost op: 23-03-2003, 18:50:46 »
Op basis van de introduktie van volgende week zou ik Aafke als de volgende exit tippen.

Oohh eindelijk.....Hope so...Ja sorry maar ik erger me dood aan dat mens....







Koekoek!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 2
« Reactie #42 Gepost op: 23-03-2003, 18:56:22 »
Ronde 3:

Mol: Chandrika
Winnaar: Ferdi
Verliezer: Astrid
Afvaller: Ron

De afvaller wordt Ron, Patricia of Aafke, omdat de anderen allemaal filmpjes hebben uit opdrachten die (waarschijnlijk) volgende week niet komen.  ;)








Offline Tetra

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aangenaam, Petra.
Re:Aflevering 2
« Reactie #43 Gepost op: 23-03-2003, 19:44:08 »
ik heb precies hetzelfde in de pool ingevuld als vorige week, want mijn afvaller viel niet af. Maar Timjor ik ben erg benieuwd hoe jij erbij komt dat je alles weet .








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #44 Gepost op: 23-03-2003, 19:48:27 »
Eventjes nog mijn analyse over het afkopen. Degene die voor het afkopen waren Elise, Ron, Chandrika en Aafke. Tegen waren Julien (afvaller), Ferdi, Patricia, René en Astrid. Stel de mol zit tussen dit 5-tal (eigenlijk 4, als je Julien niet meerekent), dan heeft hij/zij een grote kans laten liggen op €18.000,= uit de pot te halen. Als de mol voor het afkopen had gestemd, dan was het geld foetsie geweest. Als er nou meer tegen het afkopen waren geweest, had de mol zich gedeist kunnen houden, maar dat was nu niet zo. Ik zoek dus nu de mol in het 4-tal Elise, Chandrika, Aafke en Ron.

(nu even mijn onderschrift veranderen  ;D)








Offline Tetra

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aangenaam, Petra.
Re:Aflevering 2
« Reactie #45 Gepost op: 23-03-2003, 19:56:35 »
Chandrika is de mol!
Niet zoveel in beeld, geniepige uitstraling, voor de executiestop stemmen...









Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 2
« Reactie #46 Gepost op: 23-03-2003, 20:47:58 »
Eventjes nog mijn analyse over het afkopen. Degene die voor het afkopen waren Elise, Ron, Chandrika en Aafke. Tegen waren Julien (afvaller), Ferdi, Patricia, René en Astrid. Stel de mol zit tussen dit 5-tal (eigenlijk 4, als je Julien niet meerekent), dan heeft hij/zij een grote kans laten liggen op €18.000,= uit de pot te halen. Als de mol voor het afkopen had gestemd, dan was het geld foetsie geweest. Als er nou meer tegen het afkopen waren geweest, had de mol zich gedeist kunnen houden, maar dat was nu niet zo. Ik zoek dus nu de mol in het 4-tal Elise, Chandrika, Aafke en Ron.

(nu even mijn onderschrift veranderen  ;D)
Waarom Daisy? Er wordt door Agela in het begin van de uitzending 2 (te) duidelijke hints gegeven. De eerste is het getal 28 , de tweede is de grootste slag van de mol ooit in de molgeschiedenis doelend op afkoping in de executie. Ik denk dat hiermee weer een grote groep mensen het bos wordt ingestuurd. Mensen die redeneren zoals jij dat de mol gezocht moet worden onder de afkopers. Deze hint is er zo duidelijk door Angela zelf ingezet dat ik durf te stellen dat dit de grootste dwaalspoor ooit in de molgeschiedenis is. Als je nuchter nadenkt zit het zo : Is het programma er mee gebaat dat er na 2 afleveringen 0 centen in kas zitten , dan zeg ik nee , het programma is gebaat bij spectakel en verrassende wendingen. De mol hoeft niet bij de 4 te zitten die jij noemt, integendeel zelfs.








Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #47 Gepost op: 23-03-2003, 21:07:42 »
De mol hoeft niet bij de 4 te zitten die jij noemt, integendeel zelfs.


Integendeel zou ik niet te snel zeggen, ik vond het ook al te duidelijke hints maar zeg gewoon nooit nooit! maar inderdaad over die shots in het beginstukje. Ferdi en Chandrika komen denk ik ver, en aafke en Patrcia denk ik niet...








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #48 Gepost op: 23-03-2003, 21:13:38 »
Ik ben het wel met je eens, Daisy. Had hetzelfde hiervoor ook al in dit topic gepost. De belangrijkste opdracht van de mol (na niet ontdekt worden) is de pot zo laag mogelijk te houden. Zo op het oog heeft de mol derhalve, indien hij/zij tegen afkopen heeft gestemd, een enorme kans laten liggen. Inderdaad zou zijn/haar stem de doorslag hebben gegeven.

Als mensen hier beweren dat de Mol wellicht om andere redenen wel 'tegen' heeft gestemd, dan zeg ik 'je kunt gelijk hebben'. Het kan zijn dat de Mol al teveel verdacht werd, of zich teveel bekeken voelde en daarom gekozen heeft om de pot hier niet te saboteren. Dat kan. Maar zeggen dat het 'mols' is om tegen te stemmen is onzin, imho. Het kan de Mol niks schelen of er iemand naar huis moet en wie dat dan is. Het hele programma draait om een saboteur die probeert om de groep zo weinig mogelijk geld te laten verdienen. Als dat element eruit verdwijnt, naar wie moeten we dan op zoek?








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #49 Gepost op: 23-03-2003, 21:21:29 »
Ik vond m erg leuk deze afl! :)

Bij 't maken van de test wist ik al zeker dat Julien 't veld moest ruimen, want hij was de enige die niet vertelde welke kandi('s) hij verdacht. Jammer dat ik net de afvaller had veranderd. Ik had 'm namelijk eerst op Julien gezet.  :-[

Wat ik trouwens wel wonderlijk vond was dat de Julien/kandidaten zo goed meewerkten met de regie, want Julien wilde zelf al niet zeggen op wie hij ging stemmen en alle andere kandidaten weer wél. Maar van te voren was niet duidelijk natuurlijk wie er zou afvallen...
Vond ik wel apart...

Oh, en is de conclusie gerechtvaardigd dat het feit dat er vanavond wél iemand is afgevallen, terwijl de mogelijkheid bestond dat dat niet zou gebeuren, dat er straks sowieso een aflevering komt zonder afvaller? Lijkt me wel, omdat het vantevoren i.v.m. de opdrachten, vast moet staan hoeveel afleveringen er komen.

Lijk mij ook. En wat dus ook dan wel zo moet zijn is, wat ik bij eerdere opdrachten in andere series wel eens dacht, dat het van te voren voor de makers niet altijd duidelijk is hoeveel kandidaten aan mee doen. Mss zien wie de komende aflevering ook wel wat 'kromme' opdrachten (mbt het aantal deelnemers)...








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 2
« Reactie #50 Gepost op: 23-03-2003, 21:37:27 »
Aan de introfilmpjes hadden we kunnen zien dat of Julien of Patrcia er uit moest in aflevering 2. We zien:

RON: paintball ng
ASTRID: zaagt boom ng
RENE: waterval af ng
CHANDRIKA: danst ng
JULIEN: zeilboot ag
PATRICIA: rennend ag
FERDI: paintball ng
ELISE: auto ng

ag= al gezien
ng = niet gezien








Offline manon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #51 Gepost op: 23-03-2003, 21:59:33 »
Is iemand het volgende opgevallen?

Bij de executie, nadat er besloten was om door te gaan, zei Chandrika op een gegeven moment: Doe mij maar. Volgens mij was ze er van overtuigd dat zij eruit zou gaan.

Toen zij een groen scherm kreeg schrok zij zich een ongeluk en keek direct daarna naar links achter met een blik in haar ogen van: dus ik zat toch goed? Als je dit fragment langzaam afspeelt kun je het erg goed zien. Links achter zaten Rene en Ron.

Een van die beide heren zou dan de mol kunnen zijn. Mijn verdachte is Rene maar meer aanwijzingen dan deze heb ik nog niet.

Groetjes Manon







Slapen kan altijd nog!!

Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re:Aflevering 2
« Reactie #52 Gepost op: 23-03-2003, 22:15:52 »
Wat ik trouwens wel wonderlijk vond was dat de Julien/kandidaten zo goed meewerkten met de regie, want Julien wilde zelf al niet zeggen op wie hij ging stemmen en alle andere kandidaten weer wél.

Maar dat kan er toch ook uitgeknipt zijn?







Koekoek!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #53 Gepost op: 23-03-2003, 22:59:55 »
Ik vond de aflevering heeeeel vet, en ik ga um morgenavond nog ff een x kijken, ff alles nog nachecken!! Nu eerst slapen!! 8)







ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #54 Gepost op: 23-03-2003, 23:26:13 »
Ik vond m erg leuk deze afl! :)Wat ik trouwens wel wonderlijk vond was dat de Julien/kandidaten zo goed meewerkten met de regie, want Julien wilde zelf al niet zeggen op wie hij ging stemmen en alle andere kandidaten weer wél.

Ik heb de aflevering zojuist nog 'n keer bekeken en ik heb toch 'n beetje 't idee dat dit weer creatieve montage is geweest waarbij wat fragmenten uit de biecht van vorige week en van deze week omgewisseld zijn. We horen Julien namelijk zeggen dat hij niet wil mededelen wie z'n mol is aangezien hij er nog helemaal niet zeker over is. Nadat hij is afgevallen horen we 'm waarempel tegen Angela zeggen dat hij dacht dat hij wel goed zat qua mol en ook absoluut niet verwacht had dat hij moest vertrekken. Dit is dus 't tegenovergestelde dan wat hij ons bij de biecht wist te melden.  :-\

En dan nog iets wat ik gek vond. Bij de cijferslot-opdracht ging Patricia rondvragen wie er allemaal getrouwd was. Ik vind 't persoonlijk erg vreemd dat ze dat na 4 dagen nog niet weten van elkaar. Dat is toch 1 van de eerste persoonlijke feiten die je met elkaar uitwisseld lijkt me zo? Er wordt immers altijd wel 'n keer de vraag gesteld of de mol getrouwd is bij de test.  :-\








Offline Blubber

  • Forumlid
Re:Aflevering 2
« Reactie #55 Gepost op: 23-03-2003, 23:32:54 »
Zou het niet zo kunnen zijn dat geen van de kandidaten als wens heeft opgegeven te willen trouwen? Dat zou dan betekenen dat het eerste cijfer een nul had moeten zijn.








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #56 Gepost op: 23-03-2003, 23:39:36 »
Ik heb de aflevering zojuist nog 'n keer bekeken en ik heb toch 'n beetje 't idee dat dit weer creatieve montage is geweest waarbij wat fragmenten uit de biecht van vorige week en van deze week omgewisseld zijn. We horen Julien namelijk zeggen dat hij niet wil mededelen wie z'n mol is aangezien hij er nog helemaal niet zeker over is. Nadat hij is afgevallen horen we 'm waarempel tegen Angela zeggen dat hij dacht dat hij wel goed zat qua mol en ook absoluut niet verwacht had dat hij moest vertrekken. Dit is dus 't tegenovergestelde dan wat hij ons bij de biecht wist te melden.  

Ah! Ja idd. Dit is duidelijk weer het aloude geknip en geplak van de AVRO dus. Ik had het kunnen weten natuurlijk...

Zou het niet zo kunnen zijn dat geen van de kandidaten als wens heeft opgegeven te willen trouwen? Dat zou dan betekenen dat het eerste cijfer een nul had moeten zijn.

Zou kunnen natuurlijk, maar zou wel flauw zijn. Hadden ze minstens erbij moeten zeggen dat niemand: 0 was. Maar die optie stond er niet bij dacht ik.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 2
« Reactie #57 Gepost op: 24-03-2003, 06:56:45 »
Ok, laat ik hier eens een theorietje op loslaten. Het is de opdracht van de mol om de pot zo klein mogelijk te houden, dus zou je denken dat de mol vóór afkopen zou moeten stemmen. Om te zorgen dat die dat met een gerust hart kon doen, kun je redeneren dat de mol nog niet aan bod moest zijn gekomen bij de executie op het moment van stemmen over het afkopen. Als ik het goed heb werd het voorstel gedaan nadat Aafke's naam was ingetypt, dus dan blijven over: Astrid, Chandrika, Ron en Ferdi.
Degenen die daarna ook echt vóór afkopen stemden waren: Aafke, Chandrika, Elise en Ron.

En als je die 2 lijstjes dan naast elkaar legt, dan blijven alleen Chandrika en Ron over. Dat zijn dus de enige 2 voor wie het logisch was om vóór afkopen te stemmen (want ze waren nog niet aan bod geweest) en die dat ook daadwerkelijk gedaan hebben.

Hier ben ik het dus volledig mee eens.
Als je bovendien bedenkt dat de Mol in het begin de foto van Louis opzij schoof, dan kan je ervan uitgaan dat de getoonde dossiers in aflevering 1 allemaal tegenstanders zijn van de Mol en dat zijn/haar eigen dossier er niet bij zat.
De dossiers (of foto's) van Chandrika, René en Patricia werden niet getoond.

De enige van deze drie die het geld wilde inleveren is dus Chandrika.
Zij is voorlopig dan ook, zonder verdere aanwijzingen, mijn Mol.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Sjimmy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #58 Gepost op: 24-03-2003, 10:51:09 »
Citaat
RON: paintball ng
ASTRID: zaagt boom ng
RENE: waterval af ng
CHANDRIKA: danst ng
JULIEN: zeilboot ag
PATRICIA: rennend ag
FERDI: paintball ng
ELISE: auto ng

Aafke niet te zien geweest in intro???

Heeft iemand gezien in de vooruitblik naar volgende week wat voor opdrachten er uitgevoerd moeten gaan worden? Ik heb de vooruitblik gemist.  ::)








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #59 Gepost op: 24-03-2003, 11:17:17 »
Heeft iemand gezien in de vooruitblik naar volgende week wat voor opdrachten er uitgevoerd moeten gaan worden? Ik heb de vooruitblik gemist.  ::)

Ik heb iig 't exact gelijke beeld van Ron tijdens 't introfilmpje gezien in 't filmpje van volgende week. Verder zag ik Chandrika en Elise geloof ik in 'n supermarkt.  :-\