Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 27456 keer)

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #60 Gepost op: 24-03-2003, 11:31:44 »
Bij het afkopen van de executie denk ik dat je ook moet kijken naar de plek waar de mol het beste kan gaan zitten als je weet dat zoiets eraan gaat komen. MI is het verstandig om op de achterste rij plaats te nemen en dan nog het liefst aan de buitenkant zodat je goed overzicht hebt en evt. kan reageren op hoe er gestemd gaat worden. Dan valt Ron mij het meeste op die zich zoals gewoonlijk weer afzijdig houdt maar in de beste positie zit om te reageren op hetgeen er gebeurt...







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Blitzkat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #61 Gepost op: 24-03-2003, 12:35:29 »
Ik heb tot nu toe niks kunnen teruglezen over wat op het graf stond waar de laatste aanwijzing voor de zeilopdracht lag, tijdens de uitzending bedacht ik me te laat dat hier een aanwijzing aan verbonden kon zijn en mijn video heeft alleen een zwart scherm opgenomen. Wie wilt de moeite nemen om te kijken en te vermelden wat op dit graf geschreven stond. Alvast bedankt!!!








Offline appie

  • Forumlid
Re:Aflevering 2
« Reactie #62 Gepost op: 24-03-2003, 12:50:44 »
Ik heb misscien een hint:
Toen de mensen in de boot gingen eten, is er aan het begin een raar geluid te horen, net of er iets heel langzaam wordt afgespeeld. Kan iemand er naar luisteren wat dat is?









Offline Vyper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Momfer is de mol!
Trouwwens afl. 2
« Reactie #63 Gepost op: 24-03-2003, 13:02:38 »
Als ik het goed gezien heb, dan moest de "trouwwens" (waar Ferdi zo vaag over deed), bij een van de "tassenzoekers" vandaan komen, dus Astrid, Chandrika of Ron.

Aan het einde van de aflevering, wordt door een van de geketenden aan de tassenzoekers gevraagd wiens wens het is om te trouwen. Alledrie zeggen ze dat dat niet hun wens is.

Toevallig zijn ze (zie kandidaatinfo) volgens mij ook alledrie (Astrid, Ron, Chandrika) niet getrouwd. Jammer (voor mollenvangers), want anders had je een mogelijke leugenaar kunnen wegstrepen.

Feit is, dat de trouwwens als ik het goed begrepen heb bij een van de tassenzoekers vandaan moet komen, en dat er dus eentje liegt.








Offline Vyper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Momfer is de mol!
Re:Aflevering 2
« Reactie #64 Gepost op: 24-03-2003, 13:40:06 »
Overigens, bijna alle antwoorden op de vragen voor de gekentenden zijn te vinden in de omschrijvingen van de kandidaten op www.wieisdemol.nl - behalve die trouwvraag ...








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 2
« Reactie #65 Gepost op: 24-03-2003, 14:01:09 »
Overigens, bijna alle antwoorden op de vragen voor de gekentenden zijn te vinden in de omschrijvingen van de kandidaten op www.wieisdemol.nl - behalve die trouwvraag ...

Volgens mij is het dan ook niet zoveel moeite om uit te zoeken wie dat is, want volgens mij kwam elke kandidaat 1 keer voor. Alleen weet ik de vragen niet meer precies...  :-\








Offline appie

  • Forumlid
Vraagteken op plattegrond
« Reactie #66 Gepost op: 24-03-2003, 14:08:08 »
Wie weet wat er op de vraagteken hoort te staan op de plattegrond van shred!?!? de plaats waar de tweede opdracht plaats vindt. Deze vraagteken staan rechtsboven in, boven rondje 27.
Wat komt daar te staan????








Offline Vyper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Momfer is de mol!
Re:Aflevering 2
« Reactie #67 Gepost op: 24-03-2003, 14:12:09 »
Volgens poeha.com/demol zijn dit de vragen. Het zijn er 11, dus niet iedere kandidaat 1x. Let op, ik weet niet of de informatie hieronder 100% correct is, wie vult er aan?

Wie vindt dat hij/zij de natuurlijke charme mist om mensen mee te krijgen?
Antwoord: Julien (niet in bio)

Wie verzamelde ooit miniatuuruilen?
Antwoord: Aafke (in bio).

Wie is er dol op gebakken ganzenlever?
Antwoord: Ferdi (niet in bio).

Wie is er in het bezit van een fierljep-medaille?
Antwoord: Elise (in bio).

Wiens ultime droom is een etentje met Harvey Kietel?
Antwoord: Patricia (in bio).

Wie speelde er vroeger piano?
Antwoord: ??? (niets in bio's over piano's)

Wie draagt er in de winter sokken in bed?
Antwoord: ??? (niets in bio's over sokken in bed)

Wie loopt er nooit onder een ladder door?
Antwoord: ??? (niets in bio's over ladders en bijgeloof)

Wie houdt van mediteren?
Antwoord: ??? (niets in bio's over mediteren)

Wiens geheime wens is het om te trouwen?
Antwoord: ??? (niets in bio's over trouwen)

Wie leest er de hele tijd de leesmap bij zijn moeder?
Antwoord: ??? (niets in bio's over leesmap)

Wie vult eraan, vanuit geheugen, videoband of Avrobode?








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 2
« Reactie #68 Gepost op: 24-03-2003, 14:15:00 »
meditheren was Chandrika of Elise








Offline Sophie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #69 Gepost op: 24-03-2003, 14:26:37 »
Bij de beschrijvingen op de site staan vaak dingen als: Het liefts zou hij/zij......
Zijn dit de geheime wensen?
Als dit zo is kun je wel afleiden wie de leugenaar is. Bij iedereen staat namelijk zo'n soort wens behalve bij: René, Louis, Julien en Astrid. Louis was er al uit, René en Julien zijn getrouwd, dan blijft er over: Astrid!
Of is dit vergezocht?  ;)







« Laatst bewerkt op: 24-03-2003, 14:30:01 door Sophie »

Offline Postman

  • Forumlid
Re:Aflevering 2
« Reactie #70 Gepost op: 24-03-2003, 14:28:34 »
Is het dezelfde kaart als deze? Want hier staat ook een 27 op ongeveer dezelfde plek...

kaart

Nee volgens mij hebben ze deze gewoon gebruikt voor die kaart...
http://www.halifaxinfo.com/HalifaxDartmouth.pdf







« Laatst bewerkt op: 24-03-2003, 14:47:03 door Postman »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 2
« Reactie #71 Gepost op: 24-03-2003, 14:40:20 »
Aafke niet te zien geweest in intro???


Oh ik was Aafke effe vergeten. Zij is te zien met een telefoontje en ik weet niet of dit al eens is uitgezonden... :-\








Offline jackaroo

  • Forumlid
Re:Trouwwens afl. 2
« Reactie #72 Gepost op: 24-03-2003, 23:09:24 »
Als ik het goed gezien heb, dan moest de "trouwwens" (waar Ferdi zo vaag over deed), bij een van de "tassenzoekers" vandaan komen, dus Astrid, Chandrika of Ron.

Aan het einde van de aflevering, wordt door een van de geketenden aan de tassenzoekers gevraagd wiens wens het is om te trouwen. Alledrie zeggen ze dat dat niet hun wens is.

Toevallig zijn ze (zie kandidaatinfo) volgens mij ook alledrie (Astrid, Ron, Chandrika) niet getrouwd. Jammer (voor mollenvangers), want anders had je een mogelijke leugenaar kunnen wegstrepen.

Feit is, dat de trouwwens als ik het goed begrepen heb bij een van de tassenzoekers vandaan moet komen, en dat er dus eentje liegt.

Ik denk dat een van de kandi's die niet in de loods aanwezig waren liegt. Weet iemand welke drie vragen bij dit laatste slot hoorden. Misschien komen we via eliminatie bij de leugenaar uit.

N.B. Angela Groothuizen heeft volgens mij zo'n trouwwens








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 2
« Reactie #73 Gepost op: 24-03-2003, 23:30:12 »
Over dat trouwen -> Astrid liegt want ze heeft in afl 1 gezegd dat ze graag wou trouwen.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline jackaroo

  • Forumlid
Re:Aflevering 2
« Reactie #74 Gepost op: 24-03-2003, 23:55:11 »
Over dat trouwen -> Astrid liegt want ze heeft in afl 1 gezegd dat ze graag wou trouwen.

In de volgende aflevering zegt ze dat ze weet wie de mol is. Dat weet de mol altijd, niet waar!








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #75 Gepost op: 25-03-2003, 06:33:19 »
Bij de beschrijvingen op de site staan vaak dingen als: Het liefts zou hij/zij......
Zijn dit de geheime wensen?
Als dit zo is kun je wel afleiden wie de leugenaar is. Bij iedereen staat namelijk zo'n soort wens behalve bij: René, Louis, Julien en Astrid. Louis was er al uit, René en Julien zijn getrouwd, dan blijft er over: Astrid!
Of is dit vergezocht?  ;)

Het lijkt mij toch wel duidelijk dat Ferdi hier de leugenaar is geweest. Hij zegt dat hij lang twijfelde of hij "wilde trouwen" of "wilde promoveren" en zegt uiteindelijk voor promoveren te hebben gekozen. Wel heel toevallig dat er dan nog een kandidaat zou zijn die ook een trouwwens had, en die het nu ook niet toe zou willen geven. Ferdi heeft dus gewoon een trouwwens, en heeft gelogen dat hij wilde promoveren.








« Laatst bewerkt op: 25-03-2003, 06:33:56 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Vyper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Momfer is de mol!
Re:Aflevering 2
« Reactie #76 Gepost op: 25-03-2003, 07:48:23 »
Het lijkt mij toch wel duidelijk dat Ferdi hier de leugenaar is geweest. Hij zegt dat hij lang twijfelde of hij "wilde trouwen" of "wilde promoveren" en zegt uiteindelijk voor promoveren te hebben gekozen. Wel heel toevallig dat er dan nog een kandidaat zou zijn die ook een trouwwens had, en die het nu ook niet toe zou willen geven. Ferdi heeft dus gewoon een trouwwens, en heeft gelogen dat hij wilde promoveren.

Het is nog veel ingewikkelder. Volgens www.wieisdemol.nl is de droomwens van Ferdi nl. iets heel anders:

Ferdi droomt van een baan als uitvinder, maar zou ook graag zijn eigen huis ontwerpen en bouwen. Hij is naar eigen zeggen altijd bereid meerdere wegen te bewandelen en is nergens bang voor. Hij dicht zichzelf een groot incasseringsvermogen toe, maar vindt zichzelf niet stressbestendig. Wel heeft hij een goed geheugen.

Over promoveren wordt helemaal niets gezegd. En Ferdi wist opeens niet meer dat hij uitvinder wilde worden? Heel raar. En als hij inderdaad een goed geheugen heeft, dan is dat niet te merken. Maar als hij de Mol is, dan geeft hij zichzelf wel heel makkelijk weg met zulke leugens.








Offline majornono

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #77 Gepost op: 25-03-2003, 09:53:11 »
Ik vraag me af hoe zwaar we moeten tillen aan een verkeerd antwoord van Ferdi, als dat al zo is.

Hoe lang zit er tussen het invullen van die vragenlijst en de opnames? Ik kan me voorstellen dat als Ferdi idd een paar grote wensen heeft, hij niet meer kan vertellen wat hij heeft ingevuld.
Stel dat iemand mij een paar maanden geleden, zeg twee, zoiets gevraagd heeft, dan zou ik een wens genoemd hebben die inmiddels is vervuld en ik waarschijnlijk nu iets compleet anders zou zeggen.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #78 Gepost op: 25-03-2003, 17:30:52 »
Ik vraag me af hoe zwaar we moeten tillen aan een verkeerd antwoord van Ferdi, als dat al zo is.


Hij liegt in ieder geval, gedraagt zich daar bij ook heel raar. Hij had namelijk ook kunnen zeggen dat hij zich vergist had, maar hij koos ervoor om een verklaring te geven die zo lek was als een mandje.

Ook op het moment dat ze hem de vraag over zijn wens stelden (toen hij aan het slot aan het sleutelen was), gedroeg hij zich nogal vaag en ontwijkend. Hij wilde het goede antwoord niet geven, maar had misschien even geen goed leugentje bij de hand.









“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline m o ll i g

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #79 Gepost op: 25-03-2003, 18:52:29 »

RON: paintball ng
ASTRID: zaagt boom ng
RENE: waterval af ng
CHANDRIKA: danst ng
JULIEN: zeilboot ag
PATRICIA: rennend ag
FERDI: paintball ng
ELISE: auto ng

Aafke niet te zien geweest in intro???

Heeft iemand gezien in de vooruitblik naar volgende week wat voor opdrachten er uitgevoerd moeten gaan worden? Ik heb de vooruitblik gemist.  ::)

Hoe weet jij zo zeker dat Ron aan het paintballen is??
1. Ferdi liep in het bos en Ron op een open veld.
2. Ferdi heeft een leger pak aan en Ron niet.
3. Ron heeft geen geweer bij zich (of vergis ik me?? :-[)


Vooruitblik volgende week:
1. in een winkel.
2. Ron aan het rennen.
3. bungee jump van brug af.
Wat ben ik vergeten?