Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 27468 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 2
« Reactie #80 Gepost op: 25-03-2003, 19:06:34 »
Nou, misschien is dat geen paintball, maar het gaat in ieder geval aanstaande zaterdag getoond worden; dit is -zo als je zelf al schrijft- te zien in de vooruitblik. :)








Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #81 Gepost op: 25-03-2003, 19:09:56 »
Ik denk niet dat het zo belangrijk is dat ferdy 'gelogen' heeft over zijn trouw wens...
Misschien wil hij juist wel als mol verdacht worden, zodat anderen op hem gaan stemmen bij de executie (en hij dus minder de kans loopt om af te vallen!)

en daarbij denk ik ook niet dat de molmakers het spel al zo vroeg uit handen geven.
voor mij valt ferdy dus af.
maarja, je weet maar nooit...








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #82 Gepost op: 25-03-2003, 20:51:51 »
Even een opmerking over de vraag bij het graf van J. Dawson. Ze vroegen de leeftijd van de man die hem tot leven wekte in de film. Maar dat is in werkelijkheid helemaal niet zo. Het graf is van Joseph Dawson en de maker van de film heeft de naam J (voor Jack) Dawson verzonnen. Later bleek er daadwerkelijk een J. Dawson aan boord te zijn geweest. Maar het verhaal is dus verzonnen. Zouden de makers van de mol dat niet geweten hebben?
Denk niet dat het wat te maken heeft met het ontmaskeren van de mol. Maar ik wou gewoon dit even kwijt.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 2
« Reactie #83 Gepost op: 25-03-2003, 20:54:52 »
Goed opgemerkt. Maar waarschjinlijk gewoon een foutje van de makers. :-\








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aflevering 2
« Reactie #84 Gepost op: 26-03-2003, 08:55:52 »
Even een opmerking over de vraag bij het graf van J. Dawson. Ze vroegen de leeftijd van de man die hem tot leven wekte in de film. Maar dat is in werkelijkheid helemaal niet zo. Het graf is van Joseph Dawson en de maker van de film heeft de naam J (voor Jack) Dawson verzonnen. Later bleek er daadwerkelijk een J. Dawson aan boord te zijn geweest. Maar het verhaal is dus verzonnen. Zouden de makers van de mol dat niet geweten hebben?
Denk niet dat het wat te maken heeft met het ontmaskeren van de mol. Maar ik wou gewoon dit even kwijt.

klopt ik hoorde ook dat dat hele verhaal verzonnen is....
wel een beetje dom dan.








Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #85 Gepost op: 26-03-2003, 10:09:51 »
Nog even over dat getal 28. In mijn eerdere reactie in dit topic zei ik dat voor mij René afvalt omdat hij juist 28 zei toen de leeftijd gevraagd werd. Omdat ik ervan uit ging dat de mol juist geen 28 zou zeggen (dankzij de aanwijzingen van Angela) valt/viel René voor mij dus af als mol.

Maar.... in topic Hoteldebotel opperde de kastelein (Knudde dus) dat die aanwijzingen weleens NA de opdracht gegeven kon zijn... En een extra mogelijkheid zou zelfs kunnen zijn dat de mol er überhaupt niet eens bij was, bij die aanwijzingen.... Oftewel (en ik citeer weer): pure montage en manipulatie!

Dat zou juist betekenen dat René, die nu overduidelijk (voor mij althans) als niet-mol in beeld werd gebracht, juist extra verdacht wordt. Maar dat betekent óók dat alle theorieën over of de mol nu wel of niet tijdens de executie voor of tegen heeft gestemd of al wel of niet aan de beurt was geweest, overboord gekieperd kan worden. En zijn we dus weer terug bij af....  :-\







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re:Aflevering 2
« Reactie #86 Gepost op: 26-03-2003, 15:55:05 »
Citaat
Ferdi droomt van een baan als uitvinder, maar zou ook graag zijn eigen huis ontwerpen en bouwen. Hij is naar eigen zeggen altijd bereid meerdere wegen te bewandelen en is nergens bang voor. Hij dicht zichzelf een groot incasseringsvermogen toe, maar vindt zichzelf niet stressbestendig. Wel heeft hij een goed geheugen.

Over promoveren wordt helemaal niets gezegd. En Ferdi wist opeens niet meer dat hij uitvinder wilde worden? Heel raar. En als hij inderdaad een goed geheugen heeft, dan is dat niet te merken. Maar als hij de Mol is, dan geeft hij zichzelf wel heel makkelijk weg met zulke leugens.
Citaat

FF een opmerking. Wat studeer Ferdi ook alweer? Want als je docters titel haalt op de universiteit heet dat ook promoveren. Misschien dat ie dat bedoelde? Dan ben je in principe ook een wetenschapper/uitvinder??? Tis maar een optie, maar ik denk dat t gewoon een beetje een vage actie was van onze Ferdi...  ;D








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #87 Gepost op: 26-03-2003, 16:28:34 »
Ik denk niet dat het zo belangrijk is dat ferdy 'gelogen' heeft over zijn trouw wens...
Misschien wil hij juist wel als mol verdacht worden, zodat anderen op hem gaan stemmen bij de executie (en hij dus minder de kans loopt om af te vallen!)

Daar ben ik het wel mee eens. Daarom begin ik ook steeds meer tot de conclusie te komen dat het bijna onmogelijk is om uit te vinden wie de mol is. Iedereen haalt mollenstreken uit, iedereen wordt verdacht gemaakt.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #88 Gepost op: 26-03-2003, 16:30:37 »
Ik vond die hele actie van Ferdi zo ontzettend opzichtig, dat ie voor mij gewoon afvalt als mol.
Wanneer je als antwoord hebt gegeven dat je graag wilt trouwen, dan weet je dat echt nog wel. Vooral als het op deze manier wordt gevraagd.
Als je nou moest zeggen wat je daar een aantal maanden geleden hebt ingevuld, dan kan ik me voorstellen dat het je ff niet te binnen wil schieten. Maar als er gevraagd wordt wiens geheime wens is het om te trouwen, dan weet je dat nog. Zeker als je van jezelf beweert dat je een goed geheugen hebt.

Daar komt nog bij dat Angela zei, aan het begin van het programma, dat de mol niet op moest vallen.....laat anderen het werk doen.











« Laatst bewerkt op: 26-03-2003, 16:38:47 door kaneel »
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Aflevering 2
« Reactie #89 Gepost op: 26-03-2003, 16:48:39 »
Ferdi droomt van een baan als uitvinder, maar zou ook graag zijn eigen huis ontwerpen en bouwen. Hij is naar eigen zeggen altijd bereid meerdere wegen te bewandelen en is nergens bang voor. Hij dicht zichzelf een groot incasseringsvermogen toe, maar vindt zichzelf niet stressbestendig. Wel heeft hij een goed geheugen.

Over promoveren wordt helemaal niets gezegd. En Ferdi wist opeens niet meer dat hij uitvinder wilde worden? Heel raar. En als hij inderdaad een goed geheugen heeft, dan is dat niet te merken. Maar als hij de Mol is, dan geeft hij zichzelf wel heel makkelijk weg met zulke leugens. FF een opmerking. Wat studeer Ferdi ook alweer? Want als je docters titel haalt op de universiteit heet dat ook promoveren. Misschien dat ie dat bedoelde? Dan ben je in principe ook een wetenschapper/uitvinder??? Tis maar een optie, maar ik denk dat t gewoon een beetje een vage actie was van onze Ferdi...  ;D

Ferdi studeert managementwetenschappen. En als hij het heeft over promoveren is hij waarschijnlijk bezig met zijn doctoraal, wat zijn leeftijd als student kan verklaren.

Als hij dus promoveert, dan is hij Doctor. (Dr. Ferdi dus)
Je bent dan dus zeker wetenschapper, maar uitvinder??
In elk geval niet in de zin die Ferdi denk ik zelf bedoelt.







we're back :(

Offline Merel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • professioneel lurker
Re:Aflevering 2
« Reactie #90 Gepost op: 27-03-2003, 11:36:54 »
Ferdi noemt zichzelf student, en is derhalve nog niet afgestudeerd. Promoveren doe je als je klaar bent met je universitaire studie. Je zal jezelf zeker geen student noemen als je aan het promoveren bent!  ;)
Maar onderzoeker of AIO (assistent in opleiding) of OIO (onderzoeker in opleiding)  8)








Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Aflevering 2
« Reactie #91 Gepost op: 27-03-2003, 13:13:58 »
Ferdi noemt zichzelf student, en is derhalve nog niet afgestudeerd. Promoveren doe je als je klaar bent met je universitaire studie. Je zal jezelf zeker geen student noemen als je aan het promoveren bent!  ;)
Maar onderzoeker of AIO (assistent in opleiding) of OIO (onderzoeker in opleiding)  8)

nou ik ken een paar doctoren, en je tegen totale leken (ouders, grootouders, neven nichten, noem maar op) uit leggen wat je doet, hebben die zoiets van, ik studeer.
Als OIO of AIO verandert je leventje niet opzienbarend tov je studententijd (zeker niet als je aan je eigen uni kan blijven)
dus ik kan me goed voorstellen als je voor zoiets opgeeft dat je studeert. Want dat doe je in feite ook, je krijgt er alleen een heel klein beetje voor betaald.


Het zou zo kunnen zijn dat hij na zijn doctoraal graag zou willen promoveren en dat dat een grote wens van hem is.
Dat kan ook.
als je het echt wil weten, kom je daar wel achter bij de KUN denk ik.








« Laatst bewerkt op: 27-03-2003, 13:17:13 door idefix »
we're back :(

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #92 Gepost op: 28-03-2003, 11:55:45 »
Er heeft iemand bij geheime wens trouwen ingevuld bij zijn of haar inschijfformulier maar heeft dat niet toegegeven, wie o wie?
Volgens mij moest er op het formulier (waaruit een hoop bij de kandidatenbeschrijvingen op .nl staat) zowel geheime wens als droomberoep ingevuld worden. Is Ferdi inderdaad verdacht?
Ferdi:Ferdi droomt van een baan als uitvinder, maar zou ook graag zijn eigen huis ontwerpen en bouwen. Eerste droomberoep, tweede geheime wens? Dan was dat dus geen trouwen...
René en Aafke zijn volgens mij al getrouwd dus die hebben dat niet ingevuld.
Chandrika, Astrid en Ron zaten niet in deze opdracht maar kunnen er natuurlijk wel over gelogen hebben na afloop.
Van Chandrika staat er volgens mij een droomberoep bij de kddb en bij Astrid niks dus die kunnen gelogen hebben over het trouwen. Ron heeft als geheime wens schilderen in ierland, geen trouwen dus.
Patricia wil een etentje met ene Keitel (moeten we die niet eens gaan screenen op aanwijzingen?) en heeft dus niet gelogen over trouwen.
Blijft over Elise, die in een musical wil spelen, kan zowel droomberoep als geheime wens zijn maar ze was erg onopvallend in deze opdracht aanwezig, ze heeft hem kunnen saboteren.
Overgebleven verdachten van het liegen: Elise, Astrid, Chandrika en eventueel Ferdi.







'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Trisch

  • Forumlid
Re:Aflevering 2
« Reactie #93 Gepost op: 28-03-2003, 17:33:08 »
Citaat
Angela zegt in het begin: laat de anderen het werk maar doen...
diegene die je in deze uitzending andere het werk laten doen is te zien is RENÉ.

Hij houdt zich bij beide opdrachten errug afzijdig en laat inderdaad andere het werk doen¡¡¡¡¡¡¡¡

Verder heb ik nog niemand gehoord over het feit dat wanneer patricia de boot rond gaat om te vragen welke leeftijd di caprio heeft je wel steeds RENÉ OP DE ACHTERGROND ziet staan. Hij wist dus al voordat ze bij hem kwam dat niemand het getal 28 had genoemd¡¡¡¡
Het inmiddels beruchte getal waar iedereen het over heeft. Ook heeft hij info over de kandidaten en weet hij dat ze waarschijnlijk zijn antwoord van de hand zullen wijzen.

Volgens René zei Patricia gelijk 'dat kan niet' toen hij 28 suggereerde¡¡¡¡¡¡¡
Alleen heb ik Patricia dit nooit horen zeggen.
Volgende shot... bij Rene, dan dringt ze aan omdat de tijd dringt... nou hoe oud, NU!... Hierop antwoord Rene: 28, waar op Patricia, integenstelling tot wat Rene beweert, letterlijk zegt: "weet je 't zeker of gok je maar wat?" René zegt in dat tussen stukje dat ze zegt dat dat niet kan, maar dat zegt ze niet!

RENÉ zou dus heel goed juist het goede antwoordt kunnen hebben noemen ipv gana sjoemelen met het getal 28. Niemand was immers zeker van de zaak en het risico dat ze dus juist zijn getal zouden nemen was dus al klein¡¡¡¡¡








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #94 Gepost op: 29-03-2003, 17:08:52 »
Er heeft iemand bij geheime wens trouwen ingevuld bij zijn of haar inschijfformulier maar heeft dat niet toegegeven, wie o wie?
Ik heb helaas deze week geen tijd gehad om afl. 2 nog eens te bekijken, maar tijdens de uitzending kreeg ik de indruk dat het Ron moest zijn geweest die de geheime trouwwens had. Maar ik heb het hem niet zien toegeven, inderdaad.








Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Aflevering 2
« Reactie #95 Gepost op: 5-04-2003, 09:46:01 »
nav het antwoord op de vraag van daisy op de wieisdemol.nl site het volgende..

(haar vraag was of het de bedoeling was dat er niemand zou afvallen in ronde 2 en dat ze het dan hadden op moeten lossen in een volgende ronde)

angela zegt dat het idd de bedoeling was geweest dat de kandi's het geld gingen inleveren en dat niemand afviel. EN dat ze verrast waren dat de kandi's voor het geld gingen ipv de groep.
Dus dit is bij deze officieel bevestigd.

Ik vind dit nogal belangwekkend nieuws aangezien iedereen die niet voor het inleveren van de pot stemde nu echt afvalt als mol - de mol wist dat het de bedoeling was dat niemand afviel dit keer dus zou nooit voorstemmen ook al zou hem/haar dat minder verdacht maken.

ik weet dat dit al eerder naar voren is gebracht maar toen wisten we nog niet dat er in de planning stond dat er niemand af zou moeten vallen deze aflevering en konden 'niet molse' stemmen nog worden verklaard door eventueel wel of niet verdacht willen worden.

goed, ik heb gezegd, op naar aflevering 4 :)








« Laatst bewerkt op: 5-04-2003, 09:47:52 door Quuipo »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #96 Gepost op: 5-04-2003, 10:15:33 »
Ik heb helaas deze week geen tijd gehad om afl. 2 nog eens te bekijken, maar tijdens de uitzending kreeg ik de indruk dat het Ron moest zijn geweest die de geheime trouwwens had. Maar ik heb het hem niet zien toegeven, inderdaad.

Alleen kandidaten die bij het ontsnappingsspel betrokken waren hadden een reden om te zwijgen over hun wens. Het lijkt mij overigens logisch dat Ferdi degene is met een trouwwens. Zijn uitleg suggereert dat hij heeft getwijfeld bij het invullen van de gegegevens tussen "trouwen" en "promoveren" en dat hij voor promoveren heeft gekozen. Dat "trouwen" staat dan dus gewoon nergens, tenzij Ferdi heeft gelogen.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #97 Gepost op: 5-04-2003, 10:31:39 »
angela zegt dat het idd de bedoeling was geweest dat de kandi's het geld gingen inleveren en dat niemand afviel. EN dat ze verrast waren dat de kandi's voor het geld gingen ipv de groep.
Dus dit is bij deze officieel bevestigd.

Ik vind dit nogal belangwekkend nieuws aangezien iedereen die niet voor het inleveren van de pot stemde nu echt afvalt als mol - de mol wist dat het de bedoeling was dat niemand afviel dit keer dus zou nooit voorstemmen ook al zou hem/haar dat minder verdacht maken.
Ja, dat zou je nu misschien wel voorzichtig mogen concluderen dan... Vond het zelf altijd al de meest logische uitleg, maar je moet toch ook in je achterhoofd houden dat  altijd in de laatste aflevering kan blijken dat de mol om de één of andere reden op het laatste moment toch tegen moest stemmen.

Maar goed, als je dat voorbehoud buiten beschouwing laat, dan blijven dus over: Aafke, Elise, Ron en Chandrika. Aafke en Elise stemden voor afkopen terwijl ze al een groen scherm hadden gehad, terwijl Ron en Chandrika nog in onzekerheid zaten.
Als je er vanuit gaat dat de mol in afl. 3 (omdat Julien toch 'onverwacht' was afgevallen in afl. 2) dus zéker moest zorgen dat er niemand afviel, hoe kunnen we het gedrag bij het al of niet springen dan uitleggen?
Aafke zegt gelijk dat ze niet gaat. Als ze de mol is vergroot ze daarmee de kans dat de potentiele afvaller spring wel ietsje, maar ze is de controle daarover wel gelijk compleet kwijt.
Elise daarentegen besluit pas als laatste om zich 'op te offeren'. Dat is dus veel verdachter. Stel dat ze de mol is en ze merkt tijdens de discussie dat de kandidaat die de test het slechtst gemaakt had op het punt staat zich terug te trekken uit de 'spring-groep', dan kon ze dat dus voorkomen door zichzelf terug te trekken.
Ron en Chandrika springen wel. Daarover kun je weinig zeggen. Ook zij kunnen als mol net zo lang gewacht hebben tot ze zeker wisten dat de potentiele afvaller wél zou springen. Als één van hen de mol is, weet die dus dat Elise dat niet is, dus grijpt niet in als zij zich terug wil trekken. Als een ander (de afvaller) had gedreigd zich terug te trekken, had hij/zij zich dan op het laatste moment toch opgeofferd?








Offline swatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #98 Gepost op: 5-04-2003, 11:49:47 »
Zou het niet logisch zijn dat Angela de vraag over het inleveren van geld stelt vóórdat de mol een groen scherm heeft gehad, zodat de mol zonder verdenking kan stemmen voor het inleveren van het geld, zodat de kans groter was dat er niemand uit zou gaan, zoals de programmaleiding dat wilde? Dus dat zou betekenen dat Elise en Aafke afvallen als mol.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #99 Gepost op: 5-04-2003, 12:17:53 »
[edit] laat maar. Ik was even vergeten dat Ferdi ook nog niet aan bod was geweest. :-[ [/edit]







« Laatst bewerkt op: 5-04-2003, 12:22:26 door Jayne »