Auteur Topic: Tekst op /in koker  (gelezen 13814 keer)

Offline Observant

  • Forumlid
  • !
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #20 Gepost op: 31-03-2003, 22:51:40 »
Als ik in mijn geheugen graaf over de enveloppen van vorige jaar dan kom ik niet ver. Wat hield het ook al weer in?

1) De envelloppe mocht niet worden geopend.
2) Maar bij toch openen was er een nummer om de mol te bellen, die belde dan terug.
3) Uiteindelijk kregen de deelnemers die dat deden het aanbod een vrijstelling te verdienen, door een mol-actie uit te voeren. (We kregen toen als kijkers een aflevering met een boel mollen).

Dat de brieven van alle kandidaten allemaal in de envelloppe van Jantien zaten, was een complicatie die (heb ik me laten vertellen) niet de bedoeling was.








Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2003, 03:30:28 »
Waarschijnlijk komen die kokers over een aantal afleveringen wel weer terug.
Ben benieuwd wat voor functie ze blijken te hebben. :)










stap voor stap

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2003, 16:40:15 »
Als ik in mijn geheugen graaf over de enveloppen van vorige jaar dan kom ik niet ver. Wat hield het ook al weer in?

In de envelop van Jantien zaten brieven voor alle kandidaten waarin stond dat als ze een opdracht onopvallend zouden laten mislukken, dat ze dan kans zouden maken op een vrijstelling. :)








Offline Fleprick

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • To Mole Or Not To Mole
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #23 Gepost op: 1-04-2003, 21:08:26 »
In de envelop van Jantien zaten brieven voor alle kandidaten waarin stond dat als ze een opdracht onopvallend zouden laten mislukken, dat ze dan kans zouden maken op een vrijstelling. :)
Nu begint het weer te dagen,
maar denk/hoop dat het niet weer gebeurt:
a) Ik vond het toch de minste aflevering
b) Ik hoop dat de Mol orgineler is dan dat ze van hun zelf jatten, als dan toch wat willen lenen dan maar van een ander land...







Met Molse Groet, Fleprick

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #24 Gepost op: 5-04-2003, 22:52:18 »
Aafke heeft dus aan de groep verteld dat ze haar koker geopend heeft en heeft daarbij de anderen aangeraden de koker niet te openen. Ze wilde niet kwijt wat er in haar koker zat, maar vertelde wel te denken dat de koker belangrijke informatie bevatte. Ze dacht dat hoe meer mensen hun koker zouden openen, hoe minder informatie ze zouden hebben.

Dus wellicht hebben de kokers iets te maken hebben met 'n toekomstige opdracht, waarbij de hoeveelheid info die ze krijgen om de opdracht te doen slagen af zal hangen van 't aantal kandi's dat hun koker NIET geopend hebben.  :-\








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #25 Gepost op: 6-04-2003, 11:10:41 »
Ik vond het een beetje een rare actie van Aafke. Ik zou er niets over gezegd hebben. Als iemand tegen mij in dit spel zou zeggen dat er geen interessante informatie in zat, zou ik de koker juist openmaken. Waarom zou iemand er over beginnen als hij er geen belang bij heeft dat niemand die koker openmaakt. Ben trouwens benieuwd of we nog te weten komen wie naar aanleiding van die mededeling de koker heeft geopend.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #26 Gepost op: 6-04-2003, 11:18:37 »
Ik snap het niet meer helemaal, Astrid had toch ook haar koker geopend of niet?








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #27 Gepost op: 6-04-2003, 11:19:43 »
Ik snap het niet meer helemaal, Astrid had toch ook haar koker geopend of niet?

Ja, maar die houdt dat nog even geheim voor de groep.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #28 Gepost op: 6-04-2003, 11:24:35 »
Astrid was boos op Aafke omdat die 'hun'geheim' aan de groep vertelde. Hoe ik het begreep had Aafke alleen verteld dat zij zelf de koker geopend had en niet dat ze dat samen met Astrid gedaan had.
Ik begrijp de boosheid van Astrid niet zo...Aafke heeft haar vertrouwen toch niet beschaamd.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #29 Gepost op: 6-04-2003, 11:26:04 »
Ik begrijp de boosheid van Astrid niet zo...Aafke heeft haar vertrouwen toch niet beschaamd.

Vrouwen....we zullen ze wel nooit begrijpen!







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #30 Gepost op: 6-04-2003, 11:27:34 »
Zou dat het zijn?  :P







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #31 Gepost op: 6-04-2003, 17:42:03 »
Misschien een rare gedachte, maar toen Aafke zei dat ze door het openen van de koker wellicht later minder informatie zouden hebben, vroeg ik me af of er misschien toch sprake was van een speciaal soort papier of zo. Of speciale inkt waardoor een boodschap verdwijnt zodra er licht bij komt?

Maar misschien zit ik nog teveel met de Vlaamse mol in mijn hoofd. ;) Vond het alleen opvallend dat Aafke had geconcludeerd dat er informatie verloren zou zijn gegaan, want uit de tekst die men hier op het forum heeft kunnen ontrafelen, bleek dat volgens mij niet.








Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #32 Gepost op: 6-04-2003, 18:08:22 »
misschien voelde aafke al een beetje aan dat ze de test slecht zou gaan maken. En dacht ze laat ik het maar vertellen nu ik nog kan.
Ik denk dat Astrid boos is omdat zij straks aan de andere kan uitleggen waarom ze de kokers hebben opengemaakt als blijkt dat de opdracht hierdoor mislukt.

Oh ja, had Astrid Aafke gevraagd om ze te openen of andersom?? ik weet het niet meer precies.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #33 Gepost op: 6-04-2003, 19:17:10 »
Oh ja, had Astrid Aafke gevraagd om ze te openen of andersom?? ik weet het niet meer precies.

Als ik het me goed herinner was het Aafke die op zoek was gegaan naar "een partner in crime" zoals ze het zelf noemde :)








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2003, 19:33:19 »
Stel dat je door het openen van de koker strafpunten krijgt bij het invullen van de executievragen.
Maar dan begrijp ik niet waarom Aafke aan de groep adviseerde om het niet te doen.
Integendeel, indien iedereen de koker opent, dan zouden ze allemaal dezelfde "straf" krijgen en stijgen de kansen van Aafke.

Of zou het iets zijn van "Voor elke volgende kandidaat die na jou de koker opent krijg je een strafpunt". In dat laatste geval zou ik haar houding dus volledig begrijpen.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline poepdoosje

  • Forumlid
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #35 Gepost op: 6-04-2003, 20:03:23 »
Stel dat je door het openen van de koker strafpunten krijgt bij het invullen van de executievragen.
Maar dan begrijp ik niet waarom Aafke aan de groep adviseerde om het niet te doen.
Integendeel, indien iedereen de koker opent, dan zouden ze allemaal dezelfde "straf" krijgen en stijgen de kansen van Aafke.

Daar is Aafke te sociaal voor.


Edit: 'Fleurige' lettertype aangepast.







« Laatst bewerkt op: 6-04-2003, 20:09:16 door bertha531 »

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #36 Gepost op: 7-04-2003, 11:39:23 »
Ik vond dat hele verhaal van Aafke over de koker behoorlijk vaag. Ze wilde het toch even kwijt aan de groep, maar vertelde eigenlijk net niets.
Ik had sterk de indruk dat het openen van de koker gunstig voor haar kon zijn, maar dat wanneer er meer mensen hun koker zouden openen, dit juist ongunstig voor Aafke zou zijn, vandaar dat zij de groep op het hart drukte, met een onzin verhaal, de koker vooral niet te openen.
Dat Astrid hardnekkig haar mond zat te houden, vond ik ook wel opvallend. Op welke manier Aafke haar vertrouwen beschaamd heeft, kon ik niet echt begrijpen.







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #37 Gepost op: 7-04-2003, 14:00:37 »
Natuurlijk was Astrid (de mol) boos. Zij weet hoeveel geld er verspild kan worden door het openen van de kokers.








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #38 Gepost op: 7-04-2003, 14:08:47 »
Als mol zijnde, zou ik dan, nadat Aafke het verteld heeft, ook meteen open kaart gespeeld hebben. Het achterdo g of ch?? t bij de kandidaten neemt toe als straks ook blijkt dat Astrid de koker (gelijktijdig met Aafke) heeft geopend... Dan krijg je vragen naar Astrid in de trend van: Waarom niet verteld, wat houd je achter, wij willen weten wat er staat etc. etc. Op die manier maakt ze zich alleen maar verdacht lijkt me...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tekst op /in koker
« Reactie #39 Gepost op: 7-04-2003, 22:16:59 »
Dit is  
Belangrijk

Als je de
hebt gemaakt
is, is het
informatie

Kennelijk staat er in het laatste deel dus dat er door het openen van de koker informatie verloren is gegaan. ???