Auteur Topic: Dagboek de mol  (gelezen 24508 keer)

Offline LeBlanc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • .... Laurens aka LeBlanc .....
Dagboek de mol
« Gepost op: 23-03-2003, 10:11:55 »
Hier een stukje uit het dagboek van de mol:

Mijn instructie was "Let op het getal 28, Als je dat getal verandert, mislukt de opdracht." En zo geschiedde...

Ron en Ferdi hebben de leeftijd niet geraden en kwamen zelfs niet op een idee van wat de leeftijd zou moeten zijn. Je zou Ron en Ferdi kunnen uitsluiten en denken dat de mol op de zeilboot gezeten moet hebben. De enigste die er heel erg op hamerde dat 28 niet juist zou zijn was Patricia!! :o

Mzzl,

LeBlanc (laurensdewit@msn.com)



{edit: titel aangepast. Het is niet zo handig om bij iedere aflevering een nieuw topic voor het dagboek te openen. Handiger is alles over het dagboek in 1 topic. - Malcolm}







« Laatst bewerkt op: 25-03-2003, 20:52:33 door Malcolm »
LeBlanc

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #1 Gepost op: 23-03-2003, 10:49:05 »
of wat is handiger, geen getal noemen en dan de anderen laten beslissen, of het juiste getal noemen en de anderen dat laten wijzigen.

Ik sluit elise niet uit







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #2 Gepost op: 23-03-2003, 21:16:28 »
Let goed op het getal 28
Als ik me niet vergis was er 1 cijferslotje wat 7-4-1 was, 7 x 4 x 1 = 28!
bij wie was dit ook alweer?









Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #3 Gepost op: 23-03-2003, 21:21:53 »
Let goed op het getal 28
Als ik me niet vergis was er 1 cijferslotje wat 7-4-1 was, 7 x 4 x 1 = 28!
bij wie was dit ook alweer?


Zeg het maar Tomhaze , anders moet ik weer eerst de video aanzetten. Lijkt me een interessante hint, want wie zegt dat het om de leeftijd van Leonardo gaat?







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline PeeDee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • c:\ik\ben\PeeDee-Diedje*.*end
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2003, 21:06:40 »
LaurensLeBlanc,
DAGBOEKEN KLOPPEN NIET! ;D
heb ik dan weer van Vlaming(geloof ik)
Died







c:\dit\was\PeeDee-Diedje*.*end

Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2003, 21:10:20 »
Zeg het maar Tomhaze , anders moet ik weer eerst de video aanzetten. Lijkt me een interessante hint, want wie zegt dat het om de leeftijd van Leonardo gaat?

Vind ik een Hele goede hint, want we moesten alleen op het getal 28 letten, meer niet...misschien bedoelde ze wel een cryptische 28, dus die 7x4x1








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #6 Gepost op: 24-03-2003, 23:24:28 »
Uit het dagboek van de afvaller, Julien over de mogelijkheid tot afkoping bij de executie:

''Waarom wilden Ferdi en Astrid doorgaan met de executie terwijl ze het vege lijf hadden kunnen redden? En waarom wilden Elise en Aafke juist stoppen terwijl ze een concurrent konden lozen? ''

hij gaat verder:

''Ik liet me door Angela als een beginner van de wijs brengen: ik vulde andermans motieven zelf in, zocht niet de ruimte of de alternatieven, maar ging bijna principieel voor mijn eigen gelijk''.


Julien heeft de mol gezocht in het rijtje van de afkopers : Elise , Aafke, Chandrika , Ron en trapte daarmee in de grootste dwaalspoor ooit vertoont in de geschiedenis van de mol.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #7 Gepost op: 25-03-2003, 15:32:58 »
Citaat
Vooral de executie was belangrijk. Weer had ik veel hulp van mijn dossiers.
Citaat

Ik vroeg me ff af of iemand hier nog wat mee kan... Lijkt me wel een hint, maar wat voor een? ???








Offline Jurr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jurr weet het nog steeds niet zeker
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #8 Gepost op: 25-03-2003, 17:29:12 »
Ja was mij ook al opgevallen Chelley (kan dat ik het fout schrijf excuses).
Het is idd raar dat de Mol dit zegt maar wat bedoelt hij/zij hiermee??
IK HEB GEEN IDEE

Jurr








Offline tuindwerg

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #9 Gepost op: 25-03-2003, 18:01:38 »

Het is idd raar dat de Mol dit zegt maar wat bedoelt hij/zij hiermee??
IK HEB GEEN IDEE

Jurr

Het kan zijn dat hij/zij hierdoor informatie had over de kandidaten, waaruit hij/zij de reactie kon afleiden?  ???

Daarbij, over het getal 28, volgens mij was dat van Patricia wel vrij logisch, dat ze 30 invulde. Het is toch een gemiddelde van de antwoorden die de anderen gaven.











Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #10 Gepost op: 25-03-2003, 19:25:02 »
Vooral de executie was belangrijk. Weer had ik veel hulp van mijn dossiers. Ik vroeg me ff af of iemand hier nog wat mee kan... Lijkt me wel een hint, maar wat voor een? ???

Lijkt mij dat hij bedoelt dat hij alle vragen goed kon beantwoorden omdat hij alles van iedereen al weet?
Wat eigenlijk gek is omdat ik dacht dat de mol *altijd* een groen scherm krijgt ongeacht wat hij invult. Maar wat kan het anders zijn?








Offline charlotte22

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #11 Gepost op: 25-03-2003, 20:47:13 »
LaurensLeBlanc,
DAGBOEKEN KLOPPEN NIET! ;D
heb ik dan weer van Vlaming(geloof ik)
Died

Hoezo kloppen de dagboeken niet? Heb ik nooit aan gedacht? Hoe komen jullie hieraan?








Offline kuzziesdaphie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • voor youw een vraag voor mij een weet!!!!
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #12 Gepost op: 26-03-2003, 16:40:10 »
Vooral de executie was belangrijk. Weer had ik veel hulp van mijn dossiers. Ik vroeg me ff af of iemand hier nog wat mee kan... Lijkt me wel een hint, maar wat voor een? ???

nou ik heb ron als mijn mol en bij zijn foto bij de kandidaten op wieisdemol.nl staat: Ron kan erg goed gezichten onthouden, maar weet daar dan bijna nooit een naam bij te herinneren. in het eerste dagboek ik herkende bijna alle gezichten uit mij dossiers. dat zijn de dossiers die de over de kandidaten gaan en hij bedoeld hier dus mee dat het weer een voordeel voor hem was dat hij de mensen beter kende dan de rest(ron heeft waarschijnlijk bij de koffer opdracht dus de verkeerde dingen bij de verkeerde personen gehangen omdat hij wist bij wie het hoorde.) groetjes daphne








Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #13 Gepost op: 26-03-2003, 16:53:50 »
Lijkt mij dat hij bedoelt dat hij alle vragen goed kon beantwoorden omdat hij alles van iedereen al weet?
Wat eigenlijk gek is omdat ik dacht dat de mol *altijd* een groen scherm krijgt ongeacht wat hij invult. Maar wat kan het anders zijn?

Hij wist dat de executie onderbroken zou worden, en het was handig om van te voren in te kunnen schatten hoe men zou stemmen.
Dan zou hij als hij al een meerderheid voor doorgaan met de executie voorspelde, veilig kunnen kiezen om ermee te stoppen, en zodoende minder verdacht zijn.
 







we're back :(

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #14 Gepost op: 27-03-2003, 10:20:15 »
hij gaat verder:

''Ik liet me door Angela als een beginner van de wijs brengen: ik vulde andermans motieven zelf in, zocht niet de ruimte of de alternatieven, maar ging bijna principieel voor mijn eigen gelijk''.


Julien heeft de mol gezocht in het rijtje van de afkopers : Elise , Aafke, Chandrika , Ron en trapte daarmee in de grootste dwaalspoor ooit vertoont in de geschiedenis van de mol.

Hoe kan dat nou? De volgorde is toch andersom: eerst stemmen dan pas afkopen? Het feit dat Elise, Chandrika, Aafke en Ron de executie wilden afkopen kan Julien nooit hebben gebruikt tijdens het invullen van de test.







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Online tureluurs

  • Forumlid
Re:dagboek de mol aflevering 2
« Reactie #15 Gepost op: 27-03-2003, 12:31:48 »
Uit het dagboek van de afvaller, Julien over de mogelijkheid tot afkoping bij de executie:

''Waarom wilden Ferdi en Astrid doorgaan met de executie terwijl ze het vege lijf hadden kunnen redden? En waarom wilden Elise en Aafke juist stoppen terwijl ze een concurrent konden lozen? ''

hij gaat verder:

''Ik liet me door Angela als een beginner van de wijs brengen: ik vulde andermans motieven zelf in, zocht niet de ruimte of de alternatieven, maar ging bijna principieel voor mijn eigen gelijk''.


Julien heeft de mol gezocht in het rijtje van de afkopers : Elise , Aafke, Chandrika , Ron en trapte daarmee in de grootste dwaalspoor ooit vertoont in de geschiedenis van de mol.

Ik weet niet of we dit met zekerheid zo kunnen zeggen. Het kan idd. zo zijn dat hij zich bevestigd voelde in zijn molkeuze en dacht dat hij er daarom niet uit zou vliegen. Echter in het gesprekje bij Schiffers.fm afgelopen maandag vertelde Julien dat hij dacht dat het gewoon bluf was, dat niemand een rood scherm zou krijgen en dat er misschien zelfs wel een beloning in het verschiet zou liggen als er niet afgekocht ging worden....








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Dagboek de mol
« Reactie #16 Gepost op: 8-04-2003, 21:21:07 »
Aflevering 4, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  
Ik ben de mol. Ik ben één van de acht kandidaten. Zeven ervan zijn mensen die doen alsof ze weten wie de mol is, het denken te weten, net doen alsof ze het niet weten en het soms ook echt niet weten. En ik? Tja.

Voor mij ligt een lijst met de onderlinge verdenkingen. Of ik word verdacht, laat ik nog maar even in het midden. Vast staat dat dit belangrijke informatie is. Ze moesten eens weten, opnieuw ben ik ze een stap voor.

Er volgen een paar lastige dagen, waarin veel op het spel staat. Twee moeilijke opdrachten, een fijne opdracht, een vrijstelling en een interview. Aan het einde van deze dagen zijn er voor de groep weer voldoende vragen: "Stond ik op het Lumberjackveld? Werd ik in het hotel verwend? Kreeg ik de vrijstelling? Met wie sprak ik tijdens het interview?"

Gelukkig er zijn ook een paar zekerheden: Ik was absoluut aanwezig bij de blinddoek opdracht, er is weer weinig geld verdiend en Aafke is naar huis. Ik ben de mol. Ik ben één van de zeven kandidaten...









Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Dagboek de mol
« Reactie #17 Gepost op: 9-04-2003, 11:38:12 »
Lekker vaag weer ::)  







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Dagboek de mol
« Reactie #18 Gepost op: 9-04-2003, 11:47:49 »
volgens mij schrijft de mol het dagboek niet zelf, of in ieder geval wordt het door de redactie gecontroleerd of de mol zich per ongeluk niet verspreekt.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Dagboek de mol
« Reactie #19 Gepost op: 9-04-2003, 11:50:19 »
Maar je kan er echt helemaal nix mee. Het is zo algemeen dat echt iedereen het kan zijn :-X







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.