Auteur Topic: Hoteldebotel  (gelezen 63247 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoteldebotel
« Reactie #40 Gepost op: 25-03-2003, 15:44:33 »
Idd is de zangeres die nog even in Belgie wilde wonen van Canadese komaf. Haar man deelt de voornaam met een van de kandidaten en 1 van haar backing vocalistes die met een andere kandidate.

De bellboy had vandaag een rsutige dag. de man die op kamer 28 de soep had besteld is blij met het gehele zootje op kamer 30, alleen er is geen geld gewonnen(nee de bellboy heeft het geld niet), maar of de man van kamer 28 daar ontevreden mee is???







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Hoteldebotel
« Reactie #41 Gepost op: 25-03-2003, 15:51:11 »
Onze Fernand neemt voorzichtig zijn hoed af en wacht tot de spring in het veld aan de receptie komt. Hij kijkt hoofdschuddend naar de tv waar Bush zijn saop zich afspeelt. ts ts ts in het klooster wat verderop was het heel wat rustiger. Hij duwt ongeduldig een tweede maal op de bel.







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoteldebotel
« Reactie #42 Gepost op: 25-03-2003, 15:58:10 »
de Bellboy doet niet de bel hoor, die brengt koffers(valiezen) etc naar de kamers. en eten vanuit de keuken.

de bel dat hoort bij de schone deerne vand e receptie en de chef d hotel..

Maar ja dat is familie van de portier van het klooster en die was wat hardhorend , dus







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #43 Gepost op: 25-03-2003, 16:35:24 »
Wie zeep zaait, zal woestijnstorm oogsten, mijn beste Fernand. Komt binnen en maak het U gemakkelijk. Konijneige gasten hoeven niet eerst te bellen. U vindt de weg wel, I presume? De kamer met zicht op de jachthaven zoals gewoonlijk; een glaasje ijswijn van de Cabernet Franc staat er trouwens al op U te wachten.

Vergeet en passant ook niet de mededelingen op het prikbord te lezen. Ze zijn totaal van geen nut maar misschien kunnen ze wat spiritus rechtvaardigen.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Quofsh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoteldebotel
« Reactie #44 Gepost op: 25-03-2003, 17:22:12 »
Looking for ee rat? Ee Chineeze chamster?

Nauwelijks had ik mijn koffers gepakt ter wegvluchting uit het klooster, of ik stuitte op een fris en lekker chaotisch chotelletje. Vraag is: is de zolderkamer nog vrij? Mag men hotelkamerdieren houden? En zo ja, wat staat er zoal op het menu heden avond? (Ik ben allergisch aan Waldorff salade doch een goede Duitse schnitzel kan er altijd in)

met zonnige groeten,
uw aller Quofsh







Talpa est homo homini

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoteldebotel
« Reactie #45 Gepost op: 25-03-2003, 17:36:12 »
eh huisdieren dacht het wel, ben al geregeld mollen tegen gekomen , vooral in de onderaards gelegen kamers.

Verder hoor ik ook regelmatig gepiep in diverse kamers, maar of dat een geluid is wat door dieren gemaakt wordt???

Het menu dat is iets wat u aan de zweedse kok , zult moeten vragen??







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Hoteldebotel
« Reactie #46 Gepost op: 25-03-2003, 17:46:16 »
vØndaag Øp het menu:

vØØrgerecht:
Waldorf Salad a la bØrk bØrk bØrk

HØØfdgerecht:
gebakken kwØrgh

Nagerecht:
ChØcolate MØØse







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Hoteldebotel
« Reactie #47 Gepost op: 25-03-2003, 18:17:35 »
Er komt een stuntelige jongeman binnenlopen.
"'lo, ik ben Elmar. Ik zoek een baantje en ik hoorde dat jullie nog iemand nodig hebben om 's avonds de schone deerne van de receptie te vervangen."







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Hoteldebotel
« Reactie #48 Gepost op: 25-03-2003, 18:40:09 »
HlØ menØØr, ken ik Ø niet ergØns van?
de Ønderen zijn ØllemØl Øven weg, mØr, hØe kan ik Ø van dienst zijn?







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Hoteldebotel
« Reactie #49 Gepost op: 25-03-2003, 19:00:55 »
De wijn voor vanavond is de frisse fruitige Nova Scotia wijn. Deze wordt geproduceerd  in het Nine Mile River gebied, zo'n 40 minuutjes van Halifax.

Hope you like it!








Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Hoteldebotel
« Reactie #50 Gepost op: 25-03-2003, 19:02:14 »
Wel wel, nietegenstaand mijn oude botten er van kraken doe ik het vriendelijk aangeboden wijntje van die jongeman die de baas blijkt te zijn open. Best gezellig kamertje is dat hier ...tv waar men olland kan ontvangen ...de techniek staat niet stil...Ik leun achterover in de schommelstoel en geniet van het zicht op de haven....die kok spreekt wel een beetje raar...







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Hoteldebotel
« Reactie #51 Gepost op: 25-03-2003, 19:07:48 »
....die kok spreekt wel een beetje raar...
NØ ja zØg!
kwØrdt hØr zomØØr beledigd....







Take a glorious bite out of the whole world

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoteldebotel
« Reactie #52 Gepost op: 25-03-2003, 20:21:59 »
*ting ting

Een ietwat verwarde dame meldt zich bij Miss Polly ('Gut meid, wat zit je haar leuk').

Ik ben op zoek naar een kamer, maar niemand mag weten dat ik hier zit, het is geheim (!?). Andere mensen proberen mij te ontmaskeren en dat mag niet. Ik hoop dat ik hier aan het goede adres ben. Jullie staanin ieder geval bekend om jullie goede keuken en wijnkelder, dus wat dat betreft zal ik het hier een hele tijd kunnen uitzingen. Geef me maar een onopvallend kamertje. O ja, en ik heb natuurlijk wel mijn geliefde kater meegenomen om mij te vergezellen.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoteldebotel
« Reactie #53 Gepost op: 25-03-2003, 21:13:24 »
Nou, je kan kamer 353 nog in als je dat wenst. Hier is de sleutel alvast en nog een prettig verblijf !
Miss Polly verzekert je alvast een anoniem verblijf!

Crap, wat een volkstoeloop zeg ! Dat is wat anders dan dat klooster van voordien. Van de rust , de drukte in. Maar toegegeven het is grappig.

Nou, Miss Polly bekijkt haar nagels nog eens en ziet dat ze er daarnet eentje gescheurd heeft bij het vijlen. Misschien zou ze toch wat beter op die bel letten in plaats van de hele tijd te staan zingen.

enfin, voor de rest van de avond beschikbaar en als ik me niet vergis is er daarnet een jongeman binnengeweest die haar wil vervangen.

Kleine boodschap aan haar medemens: indien ik niet achter mijn lieflijke desk sta, gelieve een berichtje na te laten met deze pen op dit papier. ga gerust ergens iets drinken of verken de streek, Miss Polly regelt uw kamer of wensen wel.








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Hoteldebotel
« Reactie #54 Gepost op: 25-03-2003, 22:11:22 »
Zeg Miss Polly, heb jij zojuist kamer 353 aan die dame gegeven?
Want de onopvallende kamer is kamer 350... :-\







« Laatst bewerkt op: 25-03-2003, 22:12:47 door Elmar »
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoteldebotel
« Reactie #55 Gepost op: 26-03-2003, 00:19:19 »
en de bellboy is teruggekeerd van kamer 353, daar heeft een eerder gast ons verblijdt met een boodschap ter algemeen nut..

hierbij een korte edoch directe bloemlezing uit dat werk.
"HoteldeBotel werd gezien als een voortzetting van het Orakel der promoliaten. Dit Orakel werd gekenmerkt door een zoektocht naar een graafdier, maar dan wel overgoten met een niet altijd even serieus, maar toch wel een crytisch sausje(even dacht ik dat de kok hier aan het werk was geweest).

Op dit moment is de verblijfplaats van ons hotel nog temidden van de vele informatiebronnen  die de AVRO ons aanreikt. Echter indien de werknemers en de klanten zich niet af en toe bedienen van theorien ende uitlatingen over het door ons gezochte graafdier, zullen we genoodzaakt zijn uw verblijfplaats tijdelijk om te moeten toveren tot een lounge.

was getekend C R W."

Weest niet getreurd mede-werknemers en gasten laten we stemmen wat we wensen, een verblijf alhier maar dan met de wens van het loslaten van onze theorien, al dan niet in een heerlijk sausje overgoten(of weggespoeld met de heerlijke wijn) Of een verblijfplaats nabij de oorlogshaarden van Iraq, de molshoop etc.., ook wel bekend als de Huiskamer.















« Laatst bewerkt op: 26-03-2003, 00:21:15 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Lowprofile

  • Gast
Re:Hoteldebotel
« Reactie #56 Gepost op: 26-03-2003, 00:23:44 »
Hallo, ik ben Varist Vers, journalist bij het Laagste Nieuws.
Vers van de pers, zeg ik altijd maar. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Varist, journalist.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Heeft U nog een kamer ?
Maar wel met adsl en 2 telefoonlijnen dan ?
Is dat geen leuk snoetje aan de receptie ?
U ? Nee dat blondje daar. Waar gaat ze naar toe ?
Mag ik niet mee ?
Heeft u een sommelier, hier ? Kan ik een Chateau de la Pompe krijgen ?
U heeft toch TV op de kamer ? En is daar de Tros en VTM op te krijgen ?
Kunt u mij ook alle info over De Mol bezorgen ?
Of ik voor dat doel hier ben ? Hoe raadt u dat zo ?
Is de gsm-ontvangst hier OK ?
Zeg die dame van kamer 353 ken ik die niet ergens van ?
*flits* Foto's storen u toch niet, hoop ik ? *flits*
Stuurt u de rekening naar de krant ?
Ik praat toch niet te luid, hoop ik ?
Wilde u ook wat zeggen ?
Hoe is het eten hier ? Zweeds ? Zweeds ? Zweeds !
En heeft u ook een goeie dokter ?
Bent u verzekerd ?
*flits*
Heeft u het gsm-nummer van dat blondje dat hier net zat ?
Wie is de vader zegt U ? Aha !
De kamer toch niet te hoog, alstublieft ?
Heeft u een lift ? Een iemand om mijn spelconsole te dragen ?
Heeft u iemand om mijn bandjes vannacht uit te typen?
Typt U zonder fouten, toch ?
Kunt u mij Vlaamse carbonaden bezorgen op de kamer ?
*flits* Heeft u sigaren ?
Nu naar mijn kamer gaan ? Maar u bent er straks toch nog ?
De nachten zijn zo triest zonder gesprekspartner, vindt u niet ?









Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoteldebotel
« Reactie #57 Gepost op: 26-03-2003, 01:51:56 »
op dit laate tijdstip wil ik de heer van de krant met liefde en plezier zijn spelconsole dragen en zijn sigaren. De carbonades dat zal helaas niet meer lukken daar de keuken na 11 uur is gesloten.

Fotos storen mij in het geheel net en de charmante jonge dame achter de balie al evenmin. De wijn kan ik u nog wel bezorgen denk ik, maar zal dat even moeten nazien. Helaas zult u voor de ontvangst van u gsm en andere technische vragen echt de baas moeten spreken, ik verwacht hem morgen weer hier.

De prijs voor deze totaal service is enkel dat u hier af en toe uw hart lucht over Molse zaken en aangelegendheden die ons kunnen verblijden in onze zoektocht naar dit dier ( en nee ik bedoel niet de getrainde mollen van arjan in de basemen, maar meer de acties van een zeker politieagent uit zeeland, die een koffer wil dragen en linksaf gaat waar rechtaf beter is)







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Hoteldebotel
« Reactie #58 Gepost op: 26-03-2003, 08:59:47 »
<<coor komt even om het hoekje kijken en vraagt zich af of hier wat te feesten valt>>

.....op zoek naar robbie dan maar.








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #59 Gepost op: 26-03-2003, 09:15:46 »
Terwijl de kastelein geboeid (...) de aanvang van de tweede aflevering nogmaals herkauwt waarbij de Engel der begoede vastgoedmakelaars uit een laptop springt, veegt hij de laatste spatten Nova Scotia weg op zijn (be)toog en denkt terug aan de geanimeerde gesprekken die tot een stuk in de nacht voor zijn lodder oog werden gevoerd.
Veel koetjes en kalfjes ter begroeting en een voorlopig vredig installeren in de kamers, maar toch ook meteen een soort onderlinge meeting, wat geritsel hier en daar, en een gedrum rond de bellboy om toch maar naar de mooiste kamer te worden geleid. Zelfs in dit bescheiden hotelletje lijkt manipulatie schering en inslag te worden.
Deze gedachtengang leidt Knudde fronsend richting Engel. Manipulatie. Dat woord kennen ze ook wel ginder op het flikkerend schermpje. Net als 'montage'. En dan klaart het plots in Knudde's bovenkamer welke geen nummer draagt trouwens. Werden de tips aan de grijsgepijde medegedeeld vóór dat hij aan de opdracht begon? Neen, natuurlijk niet. Deze werden er pas bij gemonteerd nadat het hele verhaal zich had afgespeeld wat impliceert:

- de inhoud van de tips aan de ondergraver zijn gebaseerd op wat er zich eerst heeft afgespeeld en niet omgekeerd!

Dus zou het fout zijn om te denken dat de saboteur gehandeld heeft zoals hij werd opgedragen. De Engel wil ons maw doen blindstaren maar met één blindganger hebben we al meer dan genoeg!
Dat de bewoner van kamer 28 hierbij een grote rol speelt, hoeft geen betoog aan de toog. Het was de enige kamer zonder uitzicht en dus donker als de nacht. En waaraan denken we dan bij deze laatste vergelijking? Juist, ja.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat