Auteur Topic: Hoteldebotel  (gelezen 63609 keer)

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoteldebotel
« Reactie #120 Gepost op: 30-03-2003, 11:16:26 »
Miss Polly vindt het jammer dat ze niet mocht deelnemen als mini-mol. 250 euro besteden in een winkel, dat zou iets voor haar geweest zijn. Opdracht of niet, smijt maar bij, je mocht het toch houden. En wiens hartslag gaat er nu sneller van winkelen? Dat leek haar érg verdacht. Of die toffe meneer Ron die een huisje tegenkomt en er doodleuk voorbijloopt. Doodnormaal, alsof je elke dag een opdracht doet met lintjes, je een eindpunt moet zoeken, een huisje vindt en er dan niet opkomt dat je daar misschien moet zijn. En achteraf komt hij daar dan op z'n gemakjes binnen en zet hem aan tafel ipv uit te roepen 'hé, ik ben hier al geweest', zoals de waard gisteren tegen Miss Polly zei. Nuja, der stond een vertrek gepland gisteren maar alle kamers blijken om de één of andere reden nog bewoond.
Dat wordt weer wat volgende week...
[color=F7FFEE]Helemaal uitgerust[/color]







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #121 Gepost op: 30-03-2003, 11:20:27 »
Knudde kijkt schuddebollend van achter zijn bar hoe de broer van Baziel terug het hotel verlaat. Het is altijd al wat geweest tussen die twee. Jaloezie en onbegrip liggen steeds weer aan de basis maar vooral het  gebrek aan humor speelde broertje al altijd parten. En dit terwijl dit hotelletje alle gasten herbergt die hetzelfde doel nastreven: het speuren naar de sleutel van de Kamer der Duistere Dossiers. Dat die speurtocht niet altijd even soepel verloopt, ligt niet aan hen maar wel aan de gebrekkige informatie die slechts met mondjesmaat via de virtuele postbode wordt in gelepeld. Dat is trouwens ook duidelijk merkbaar in de ons omringende gebuurten.
Jaloezie en onbegrip. Het kenmerkte ook de bende rare snuiters die ons gisterenavond met een bezoekje vereerden. Ze waren op doortocht tijdens een wekenlange avonturentocht maar van enige ontspanning was geen sprake, integendeel. Kregelig vitten en pedante achterklap waren schering en inslag tegen een pittoresk maar koud decor. Ter afkoeling gingen ze dan maar op de stoep wat gifgroene plaatjes bekijken. De afloop was even boeiend als voorspelbaar.
Ondertussen heeft Knudde reeds de sleutel van de Kamer der Duistere Dossiers in iemands achterzak zien prijken. Het kan hem voorlopig echter niet echt bekoren. Een nieuwe Nico-mol is opgestaan; even flets, even slecht acterend. Heimelijk hoopt Knudde dat het de sleutel van het achterpoortje is...




Eindelijk ben ook ik helemaal gegrepen door de mol.....Het was alleen van achteren dus ik kon niet zien wie het was.

Euhh, Pinootje...
Dit is dan wel het klooster niet meer, maar gelieve uw exalterende uitspattingen niet zo luidkeels van achter mijn toog te willen verkondigen. En dat na één aperitiefke.
Zie de mensen nu kijken naar U...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Hoteldebotel
« Reactie #122 Gepost op: 30-03-2003, 11:47:23 »
Pinootje...
Zie de mensen nu kijken naar U...

Maar Knudde, hoe kun je nu zó over mij denken....







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #123 Gepost op: 30-03-2003, 12:04:39 »
Maar Knudde, hoe kun je nu zó over mij denken....

Een knappe donker gevederde uit Sesamstraat nippend aan glaasje porto met dezelfde naam. Het leverde twinkelende oogjes op in de buurt van het boos konijn. Zelfs iemand met een laag profiel was er niet ongevoelig voor. De fantasie borrelt dan ook rijkelijk op uit de alcoholische dampen en vertekent het beschreven beeld. Maar niets is dus wat het lijkt. Zo blijkt.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoteldebotel
« Reactie #124 Gepost op: 30-03-2003, 12:53:31 »
Miss Polly ging gisterenmiddag een filmpje gaan bekijken in de nabijgelegen bioscoop en wat zag ze daar in de trailers van andere filmpjes?

"Nothing is what it seems it is..."
"she's a mole"

als dat geen toeval was...

gisteren was het alvast geen 'zij' maar een 'hij'.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoteldebotel
« Reactie #125 Gepost op: 30-03-2003, 13:21:54 »
Wat voor nu heeft het rennen voorbij boshutten, beladen vol  linten, indien gij het eindpunt niet kunt of wilt zien. Gij verdient edoch gij verliest daar niets mee.

Als deelnemer voorwaar een slecht iets, maar als Mol is het enkel de hoeveelheid lintjes die gij kwijtspeelt. Maar waarom dan niet beide doen, en veel lintjes nemen en op tijd binnen komen. De mollen achter u tasten voorwaar nogmaals in het duister en zullen het licht niet tijdig zien en er zijn extra veel lintjes in de aftrek betrokken.

Verder heb ik kort flitsen gezien op het grote scherm in de kroeg en leek het net of onze bruggenspelende mevrouw lintjes weghaalde in plaats van hing. Was er verder iemand met geld van andere aan het winkelen die en niet kon rekenen en dubbele producten meenam.
Was er een jonge studente die de weg duidelijk meermaals kwijt was, maar toch precies op tijd het eindpunt kon vinden.

Wat me helemaal verbaast is dat ik de al eerder aangemelde patricia geloof als  ze zegt dat Chandrika misschien wel eens niet de laatste was.(weet niet exact waarom maar heeft iets te doen met bouwwerken van ferdi).

Verder mag de heer psycholoog in het gezelscahp wel heel snel naar het hutje zijn gerend, zijn uitspraken over ee B actuer uit goede tijden zou ik niet als reclamebord voor mijn grijze graver willen hebben als producent van de serie.
laat hij maar heel snel naar huis rennen, die Ferdi







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re:Hoteldebotel
« Reactie #126 Gepost op: 30-03-2003, 13:36:54 »
Knudde kijkt schuddebollend van achter zijn bar hoe de broer van Baziel terug het hotel verlaat.

Van verlaten was geen sprake. Van 'terugverlaten' al helemaal niet. Waar je die aanname vandaan haalt is mij nogal onduidelijk. Het misverstand is echter snel uit de weg te nemen door mijn hoofd even om het hoekje te steken.
 

Citaat
Het is altijd al wat geweest tussen die twee. Jaloezie en onbegrip liggen steeds weer aan de basis maar vooral het  gebrek aan humor speelde broertje al altijd parten.

Ah, dat verklaart een hoop. Dankjewel. Ik was al tijden op zoek naar iemand die mij in een oneliner wist te analyseren. En verdomd: ik loop min of meer per ongeluk een hotel binnen en word op mijn wenken bediend. De service is goed in dit hotel.

Ik heb het hotel vannacht trouwens even bekeken. De fundering is niet helemaal goed, wisten jullie dat wel? Het staat iets te hoog op zijn poten. Maar daar waren jullie natuurlijk al lang achter en de klusjesmannen zijn zeker al onderweg. Toch?

En nu ik met slechts één opmerking toch al je volledige haat op me geprojecteerd heb, kan het zeker ook geen kwaad als ik de rest van het hotel even doorloop op zoek naar beestjes achter het behang, schimmel in de douche of dragende muren met een fout aangebrachte deur erin? Laat me maar weten of ik mijn inspectie moet stoppen. Kom ik er gezellig bij zitten in de bar. :)







Achteloos...

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Hoteldebotel
« Reactie #127 Gepost op: 30-03-2003, 13:37:27 »
Een knappe donker gevederde uit Sesamstraat nippend aan glaasje porto met dezelfde naam. Het leverde twinkelende oogjes op in de buurt van het boos konijn. Zelfs iemand met een laag profiel was er niet ongevoelig voor. De fantasie borrelt dan ook rijkelijk op uit de alcoholische dampen en vertekent het beschreven beeld. Maar niets is dus wat het lijkt. Zo blijkt.

Amai zeg! ;)







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoteldebotel
« Reactie #128 Gepost op: 30-03-2003, 13:51:41 »
En nu ik met slechts één opmerking toch al je volledige haat op me geprojecteerd heb, kan het zeker ook geen kwaad als ik de rest van het hotel even doorloop op zoek naar beestjes achter het behang, schimmel in de douche of dragende muren met een fout aangebrachte deur erin?

Miss Polly schrikt even. Haat is zo'n lelijk woord zeg. Het waren maar wat woordspelingen hoor beste broer. Geen kwaad opzet ofzo. Zoek alvast maar goed verder , der lopen enige mollen rond, maar er is er maar eentje die een roze tongetje heeft.








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #129 Gepost op: 30-03-2003, 14:37:14 »
Miss Polly schrikt even. Haat is zo'n lelijk woord zeg.

Och, trek het U niet aan, Miss Polly. Woordspeelwisselingen maken onlosmakend deel uit van dit gebeuren en het gewicht der interpretaties is navenant doch subjectief relatief.
De familievetes tussen Chef Baziel en zijn broer zijn ondertussen legendarisch en de vermelding hiervan is dan ook niet meer dan dat.
Laat de inspectiemolen maar draaien. De oren zijn vakkundig in de muren verwerkt en het geluid komt nog steeds geruisloos uit het behang terwijl achteraan de smid zijn snode plan wel trekt. De kamers zullen hoe dan ook hun geheimen prijsgeven, zij het met mondjesmaat en na veel gefluister en gelispel.
Kastelein Knudde zal er iig over waken dat het beheer van dit hotel in goede banen wordt geleid. Met een maitre als Baziel is dat zeker geen overbodige luxe...









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoteldebotel
« Reactie #130 Gepost op: 30-03-2003, 14:43:37 »
en met een receptiemevrouw als Miss Polly kan natuurlijk niets verkeerd gaan. Nuja, the show must go on maar de vraag is welke show het precies is. Hé kijk, 8 mollen ! Ja oké, maar wie kan er nu wèl goed acteren en wie niet?







« Laatst bewerkt op: 30-03-2003, 14:44:05 door Alive and Kicking »
banaan begint met een b, soms met een s

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #131 Gepost op: 30-03-2003, 20:31:23 »
Terwijl kastelein Knudde de glazen droog wrijft, denkt hij nog even na over de flarden gesprekken die hij het voorbije etmaal in de lounge wist op te vangen. Het waren soms verhitte discussies over rode lintjes en dito wijn, over hoe hard een hart kan in de supermarkt of hoe moeilijk het precies is om iemand een warm hart toe te dragen als het stukken uit de grond aan het vriezen is. Over wegwijzers die weg waren en blokhutten die al dan niet gemonteerd waren. Over een brug afspringen terwijl bruggen opgeblazen worden en iedereen groen licht kreeg om door te gaan. Over een saboteur die zich verstopt in het kreupelhout terwijl een paar anderen hun uiterste best doen om de eerste prijs als Canadian Lookalike in de wacht te slepen.
Knudde heft het laatste glas omhoog en tuurt in de weerspiegeling. Zo klaar als een klontje, zo helder als wat. Het glas wel te verstaan. De inhoud blijft nog wat troebel. Daar moet vanaf morgen maar nog eens in geroerd worden.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Hoteldebotel
« Reactie #132 Gepost op: 31-03-2003, 15:28:34 »
Nu de mollenshow weer is afgelopen en pas a.s. zaterdag een nieuwe show komt met 8 mollen (waar haalt de mollenman zo gauw 2 mollen vandaan?) neem ik graag plaats in de lounge. Om de tijd te doden heb ik een schaakbord bij me. Iemand interesse in een partijtje? Om alle zwarte pionnen zit een rood lint. U speelt met wit; het is de bedoeling om al mijn zwarte pionnen te slaan om het rode lint te veroveren. Voor elke witte pion die aan het eind van het spel nog over is, krijg ik 100 Euro van u.

Iemand die durft?







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re:Hoteldebotel
« Reactie #133 Gepost op: 31-03-2003, 15:35:22 »
Joehoe miss Polly??? Ik heb zo ongeveer 25 rode lintjes gevonden. Op een zeer merkwaardige plek overigens. Lagen zomaar in de tuin onder een paar takken gestopt. Ik geloof dat die lintjes van 1 van die acht merkwaardige (en slechte acteurs!) gaten zijn.. Maar van wie? Weet iemand dat?








Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Hoteldebotel
« Reactie #134 Gepost op: 31-03-2003, 15:45:59 »
Nu u erover begint...
Ik zag gisteren een van die slechte acteurs met een tiental lintjes voorbij het hotel rennen. ???







« Laatst bewerkt op: 31-03-2003, 15:46:34 door Elmar »
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re:Hoteldebotel
« Reactie #135 Gepost op: 31-03-2003, 15:48:48 »
Citaat
Nu u erover begint...
Ik zag gisteren een van die slechte acteurs met een tiental lintjes voorbij het hotel rennen.

Ohoh en hij bleef maar rondjes rennen zeker? En onderweg lintjes verliezen? Want dan zijn die lintjes misschien van hem...








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #136 Gepost op: 31-03-2003, 16:25:44 »
Ook Knudde wou zich vandaag nog eens vergewissen van de schelmenstreken in de tuin maar de camera van de videobewaking vertoonde rare streken. Veel beweging zonder beweging, zwarte schimmen ipv kleurrijke figuren en megahertzen die om ter hardst probeerden te balanceren op de hoogste golven. Ik kreeg er zowaar koppijn van en vergreep mij aan een paracetamolleke. Niet langs achteren zoals Pino placht te doen maar gewoon met een glaasje water. Het werkte verhelderend en noopte mij tot volgende vaststellingen op het prikbord.

Indien één of andere storing mij zou gestoord hebben, gelieve een post-it note aan te brengen, svp.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoteldebotel
« Reactie #137 Gepost op: 31-03-2003, 19:45:46 »
Miss Polly neemt de lintjes van Chelly aan en bestudeert ze grondig. Zou een snuffelhond hier iets mee aankunnen? De twijfel rijst toch meer en meer. Teveel van de gasten nemen Ron als mol...
[color=F7FFEE]waar is de sleutel van kamer 665?[/color]







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Hoteldebotel
« Reactie #138 Gepost op: 31-03-2003, 19:49:39 »
Het zou natuurlijk wel kunnen, dat Ron de Mol is. Zo stekeblind dat hij voorbij het eindpunt rent...
[color=F8FFF1]Zeg miss Polly, ik heb die sleutel nog bij me, van afgelopen zaterdag.[/color]







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Groenenman

  • Gast
Re:Hoteldebotel
« Reactie #139 Gepost op: 31-03-2003, 19:51:49 »
Nu de mollenshow weer is afgelopen en pas a.s. zaterdag een nieuwe show komt met 8 mollen (waar haalt de mollenman zo gauw 2 mollen vandaan?) neem ik graag plaats in de lounge. Om de tijd te doden heb ik een schaakbord bij me. Iemand interesse in een partijtje? Om alle zwarte pionnen zit een rood lint. U speelt met wit; het is de bedoeling om al mijn zwarte pionnen te slaan om het rode lint te veroveren. Voor elke witte pion die aan het eind van het spel nog over is, krijg ik 100 Euro van u.

Iemand die durft?

Kom maar op !!!