Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 44740 keer)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #100 Gepost op: 30-03-2003, 19:16:56 »
Hahaha, die Ferdi mag bijna niemand,  ;Dheeeeeerlijk!! :D :D :D

Houden jullie je wel in tijdens de Molfandag dan??? ;) :P

Hoezo vind je dat heerlijk??
Hij is misschien wat zelfverzekerd op zijn manier...
Lees hier ook steeds commentaren dat deze serie niet zo geweldig is als de vorige en dat men hoopt dat het nog leuker gaat worden...
Je zal als kandidaat er maar aan mee doen dan. Hij zorgt in ieder geval nu wel voor wat spanning  ;D











Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Barbara

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #101 Gepost op: 30-03-2003, 19:28:37 »
he he, gelukkig iemand die niet zo negatief is! Ben het met je eens hoor !!








Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #102 Gepost op: 30-03-2003, 19:36:02 »
Tja ... of je Ferdi nu wel of niet mag , het program is al lang opgenomen en misschien zal hij nu ook wel achter zn hoofd krabben.
Het is een spel wat al gespeeld is en de mol is alleen maar leuk als er kleurrijke figuren in zitten , je kunt nu eenmaal niet iedereen te vriend houden.
Ik bewonder Ferdi juist om zijn uitspraken zoals ik andere mensen weer om andere dingen bewonder , iedereen heeft wel iets op deze manier.

Slechte reeks ? D8 het niet , het is juist boeiend.
En complimenten voor de makers , er is een kleurrijke groep samengesteld , toppie hoor.

En Robbie , goed gevonden van het intro filmpje.
Misschien zit er ook een aanwijzing in het stukje van wat er de volgende week komt.








Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #103 Gepost op: 30-03-2003, 19:38:41 »
Oh ik haat Ferdi niet ofzo. Ik vond zijn uitspraken gewoon een beetje té.
Maar daar komt nog eens bij dat we ook maar elke keer 1 uur beelmateriaal van de volledige 48 of meer uut te zien krijgen en hij dus buiten die drie uitspraken een super vriendlijke man is. En het is ook maar een spel, iedereen speelt een rol.








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Aflevering 3
« Reactie #104 Gepost op: 30-03-2003, 19:49:47 »
Ik vind mensen afzeiken nou niet echt kleurrijk hoor. Eerder nogal goedkoop. En ik erger me gewoon aan dat arrogante toontje. Dan kan het best spraakmakend zijn, maar ik zie toch gewoon liever een groep die misschien ondanks enkele (kleine) twistpunten het toch gezellig hebben onderling ipv anderen afzeiken.







No Milk today???

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 3
« Reactie #105 Gepost op: 30-03-2003, 20:29:16 »
Mensen zoals ferdi maken de serie nu juist kleurrijk en aantrekkelijk om naar te kijken. Wij nederlanders staan er toch bekend om dat we altijd zeggen wat we denken. Deze serie begint nu pas echt , echt prachtig gefilmd met interactie tussen mol en angela via filmpjes. En het zit weer boordevol dwaalsporen , sommige kandi's worden wel erg mollerig in beeld gebracht . Je zou haast zeggen dat er wel 4 , 5 mollen in het spel zijn  toch is er maar 1 mol. Aan ons de taak om de juiste eruit te halen. Het belooft wat deze serie , ik ga er eens goed voor zitten.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline zoekertje

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #106 Gepost op: 30-03-2003, 20:43:02 »


Slechte reeks ? D8 het niet , het is juist boeiend.
En complimenten voor de makers , er is een kleurrijke groep samengesteld , toppie hoor.

Ben ik helemaal mee eens. Ik vind het berespannend! Volgens mij hebben ze deze keer twee mollen geselecteerd. En er zijn toch wel een paar kanidaten sympathiek, of niet?










Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #107 Gepost op: 30-03-2003, 20:46:15 »
Maar daar komt nog eens bij dat we ook maar elke keer 1 uur beelmateriaal van de volledige 48 of meer uut te zien krijgen en hij dus buiten die drie uitspraken een super vriendlijke man is. En het is ook maar een spel, iedereen speelt een rol.

Daar heb je een goed punt , hoe word iemand neergezet.







Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Le_chef

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #108 Gepost op: 30-03-2003, 21:56:44 »
elke keer 1 uur beelmateriaal van de volledige 48

hier kon je wel eens een punt hebben.







Wie zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt, krijgt meer zon in zijn gezicht.

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 3
« Reactie #109 Gepost op: 30-03-2003, 22:02:25 »
ik zat gister wel ff te schelden op ferdi, maar aan de andere kant heeft ie toch ook wel zn grappige dingen en als ex-favo kandi verdient ie toch wel wat meer krediet van mij vind k... maar goed, het is idd zo dat dr maar n heel klein stukje uitgezonden wordt, misschien is het bij ferdi wel net zo als bij inge, zij werd erg slecht neergezet terwijl ze in het echt juist heel erg aardig enzo was.
ik heb iig besloten om geen mensen meer heel erg af te zeiken, want das ook niet leuk als je leest dat mensen zo over je denken enzo (als het onterecht is dan vooral he, en het is niet controleerbaar of het al dan niet terecht is want wij waren er niet bij en weten niet hoeveel er gemanipuleerd is)







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Wiske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #110 Gepost op: 30-03-2003, 23:01:13 »
In dit topic is de boodschappenopdracht nog niet zo goed geanalyseerd, maar daarin heeft Astrid zich behoorlijk verdacht gemaakt, vind ik...

Aafke berekent het bedrag waarvoor ze boodschappen moeten doen verkeerd. Astrid zegt dat het klopt, terwijl ze later toch als beste van de twee om blijkt te kunnen rekenen. Bovendien, dat twee mensen zo'n belangrijke berekening voor het slagen van de opdracht allebei niet goed uitrekenen, is toch best verdacht.

Als Aafke er uiteindelijk (te laat) achter komt dat hun berekening niet klopt, laat ze Astrid op de juiste manier omrekenen voor hoeveel euro ze nu boodschappen aan het doen zijn. Astrid komt volgens een juiste berekening uit op "iets meer dan 100 euro". Dan zegt Aafke, terecht: "Dan klopt het dus niet!" (immers, ze moeten voor 250 euro boodschappen doen, wat Astrid heus wel weet). Waarop Astrid reageert met een zogenaamd verbaasd: "Hoezo klopt dat niet?" Een poging om Aafke alsnog te verwarren of tijd te rekken of zich zogenaamd dom te houden?

Nu weten ze dus dat ze zo snel mogelijk nog zoveel mogelijk boodschappen moeten doen om die 250 euro als nog te halen. Maar bij de wijn zegt ze "Nee, die is zonder alcohol, die neem ik niet." Waarna Aafke weer terecht opmerkt dat het daar helemaal niet om gaat! Probeert Astrid hier opnieuw tijd te rekken om de opdracht te laten mislukken?

Door deze opdracht vind ik Aafke dus juist een stuk minder verdacht en Astrid juist wel behoorlijk verdacht.

Bovendien: uit strategisch oogpunt van de regie is het misschien slimmer om de mol niet bij de lintjesopdracht te plaatsen; die opdracht mislukt heel gemakkelijk vanzelf en roept allerlei verwarrende verdachtmakingen op voor de kandidaten (en de kijkers) omdat niemand zeker weet in welke volgorde ze gestart zijn. Dus veel potentiele mollen, terwijl de echte mol misschien wel subtiel de boodschappenopdracht probeerde te laten mislukken?

B.t.w. als de mol wel bij de lintjesopdracht zit, is Ron voor mij de mol!








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #111 Gepost op: 30-03-2003, 23:14:57 »
Oh, ik vind het zeker een boeiende serie en toch weer anders dan andere series die ik gezien heb. Komt ook door het landschap en het winterweer. Ik vind dat toch ook wel eens leuk bij de mol, al vond Angela het minder. :P Het enige dat ik tot nu toe mis is een beetje meer humor, of gezelligheid zo je wilt. Maar dat kan nog wel komen denk ik (hoop ik), naarmate de kandidaten elkaar beter leren kennen.

Alleen die uitspraken van Ferdi, he... Het voegt misschien ook wel wat toe, maar toen ik zat te kijken had ik ook gelijk iets van 'zo zo, jij bent wel héél erg zeker van je zaak dat je zo durft te praten'. En tja, ik kan er niks aan doen, maar dan ga ik onbewust toch hopen op dat moment dat hij met een beteuterd gezicht naar een rood scherm zit te staren. ;D








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #112 Gepost op: 30-03-2003, 23:22:43 »
Bovendien: uit strategisch oogpunt van de regie is het misschien slimmer om de mol niet bij de lintjesopdracht te plaatsen; die opdracht mislukt heel gemakkelijk vanzelf en roept allerlei verwarrende verdachtmakingen op voor de kandidaten (en de kijkers) omdat niemand zeker weet in welke volgorde ze gestart zijn. Dus veel potentiele mollen, terwijl de echte mol misschien wel subtiel de boodschappenopdracht probeerde te laten mislukken?

De lintjesopdracht was zeker moeilijk om te laten slagen, maar de boodschappenopdracht nog meer vond ik. Zelfs als ze gelijk het goede bedrag berekend zouden hebben, zou het heel moeilijk zijn geweest om precies goed uit te komen, lijkt mij. En We kunnen wel speculeren over dat er misschien een marge was, maar Angela heeft het er niet over gehad. Bovendien waren ze met z'n tweeen. Als de één precies het goede bedrag in haar karretje heeft en de ander (de mol) heeft ineens voor veel meer of veel minder dan ze gezegd had, dan zou het wel heel erg opvallen. Ik bedoel dat er dus niet veel kans was om subtiel te saboteren.
En ook: de boodschappenopdracht was nu vanaf het begin al gedoemd te mislukken omdat ze gewoon verkeerd rekenden. Stél dat dat een mollenstreek was, dan was de kans toch best groot geweest dat de ander gelijk had gezegd 'dat klopt niet'? Als die ander een beetje kon rekenen dan. :P








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #113 Gepost op: 30-03-2003, 23:32:30 »
ivm het winterweer vind ik dat je gelijk hebt jayne! Het geeft er een beetje een extra dimensie aan. Het maakt het soms mysterieuzer zo'n neerdwarrelende sneeuw. En op die brug waar ze van af moesten springen, lijkt het me ook enger. Dat water is dan echt superkoud, als er dan iets misgaat...
Het is natuurlijk sowieso niet goed als je in dat water valt, ik weet niet of je het in de zomer ook zou overleven, maar in de winter ben je meteen onderkoeld daar!

(en nee niet dat ze echt ooit in het water vallen, maar het zou wel in je hoofd kunnen springen als je dat ijskoude water daaronder ziet kolken en het zou je banger kunnen maken)








Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re:Aflevering 3
« Reactie #114 Gepost op: 31-03-2003, 10:50:01 »
Na het zien van aflevering 3 vraag ik mij af welk risico de regie van Wie is de Mol? heeft genomen door de kandidaten te laten bepalen hoeveel afleveringen van Wie is de Mol er dit jaar zullen zijn. ???
Want stel tussen de niet-springers zit de uitvaller. Dan zou er in aflevering 4 nog maar 7 deelnemers zijn enz.
Nu zijn er in aflevering 4 nog 8 deelnemers.
Aangezien ik zelf ook bezig ben met een Wie-is-de-Mol activiteit te organiseren, geloof ik niet dat je als organisator je teveel door toeval laat lijden. Je moet alles strak organiseren. Denk maar aan de volgende spellen. Hoeveel personen plan je steeds voor elk spel.
Daaruit trek ik de conclusie de mol zit tussen de springers......... ::) ::) ::)







Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Aflevering 3
« Reactie #115 Gepost op: 31-03-2003, 12:06:31 »
Na het zien van aflevering 3 vraag ik mij af welk risico de regie van Wie is de Mol? heeft genomen door de kandidaten te laten bepalen hoeveel afleveringen van Wie is de Mol er dit jaar zullen zijn. ???

Dat risico is nihil lijkt mij. Aangezien niet bekend wordt welke kandidaat de test als slechtste heeft gemaakt kan de regie er gewoon voor zorgen dat, ongeacht wie er niet springen, zij allemaal een groen scherm krijgen, en er dus niemand afvalt.







E.Thie Phone Mole

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #116 Gepost op: 31-03-2003, 12:59:44 »
Daaruit trek ik de conclusie de mol zit tussen de springers......... ::) ::) ::)
Die conclusie snap ik niet in samenhang met wat je daarvoor zegt. ??? Het enige dat voor de makers van belang was, was dat de potentiele afvaller bij de springers zat. Wat de mol deed, deed hier niet zoveel terzake. De opdracht was toch bijna niet te saboteren zonder dat het veel te opvallend was (ik bedoel dus dat er te weinig zouden springen en dat het geld verloren zou gaan).








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #117 Gepost op: 31-03-2003, 14:35:45 »
1x is wel genoeg hoor  ;)  ;D








Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #118 Gepost op: 31-03-2003, 15:49:38 »
Even over Ferdi: ik mag 'm juist wel! Hij kan juist zulke stevige uitspraken, waardoor blijkt dat-ie vierkant staat achter hetgeen hij zegt. Ikzelf zou niet de term B-acteur e.d. gebruiken, maar verder vind ik het juist een goede kandidaat.

Dan de discussie over of de mol nu wel of niet zou springen. Evenals Jayne ben ik van mening dat de mol niet gesprongen moet hebben: hoe meer kandidaten erin blijven, hoe moeilijker het wordt voor de overige kandidaten om de juiste mol te pakken te krijgen. Er zijn immers meer mensen waarop gelet moet worden! (helaas geldt dat ook voor ons; daarom hoopte ik dat er toch iemand uit zou gaan!).

Als we dat idee vasthouden (dat de mol dus niet gesprongen heeft), dan zou het meest logische zijn dat de mol DOET alsof hij twijfelt aan zijn mollenkeuze (en dus graag voor de vrijstelling wilt gaan) maar dan heel genereus zijn of haar plaats afstaat aan iemand die nog harder twijfelt. De enige die daarvoor in aanmerking komt, is Elise. Zij wil eerst springen, maar staat haar plaats alsnog af als laatste.

Het enige 'probleem' aan deze theorie is dat Elise niet mijn mol is....  :-\

Je kunt ook andersom redeneren: de mol kan ook juist wel gesprongen hebben om bovenstaande redenen... en zich zo minder verdacht te maken.

Het probleem aan al onze redenaties (geldt ook voor bijvoorbeeld de discussie omtrent het afkopen van de executies): je kunt voor elke actie bedenken wat het beste is voor de mol om te doen, maar evenzogoed kun je beweren dat de mol dat dan juist NIET doet om onmols gedrag te vertonen... Oftewel: voor iedereen is een mols gedrag en onmols gedrag te verzinnen... Tsja, zo blijven we nog wel even bezig!  ::)







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:Aflevering 3
« Reactie #119 Gepost op: 31-03-2003, 16:01:27 »
Ik vont ut ook un erg leuke aflevering, het oude Molgevoel kwam weer! 8)

Ik vont het opvallend dat Patricia en Ferdi ineens zoveel met elkaar om gaan:

1. In het begin al, werd de onenigheid tussen René en Patricia besproken. En Patrica werd ergens niet bij betrokken en ze zei toen in de biecht: 'Dat heb ik via Ferdi gehoord'
2. Ze stemmen allebei op Chandrika
3. Ze doen allebei niet aardig bij de spring-opdracht tegen Chandrika en Astrid van tevoren afgesproken? ::)
4. Dr was nog iets, maar dat ben ik ff vergessen...

Nouja, allemaal niet zo heel abnormaal natuurlijk, maar t viel me gewoon un beetje op... Misschien zijn er wel twee mollen in het spel :-X Of, soort zoekt soort natuurlijk. ;)

En ik denk aan de ene kant dat Patricia en Ferdi de mol niet zouden kunnen zijn omdat ze zo 'lullig' doen,., Maar hier werd ook al eerder gezegd dat ze misschien nu geen zich op de achtergrond houdende Mol willen maar un onruststoker... Angela zei ook in het filmpje aan het begin tegen de Mol:
"De sfeer is grimmig, maak er gebruik van..."

Whatever, de boodschappenopdracht vonk ook erg leuk, denk niet dat de Mol daar in zat. Astrid en Aafke zijn nou niet de slimsten van de groep denk ik, wel un leuk stel overigens! ;D

De lintjes opdracht vond ik ook leuk, Ferdi was té verdacht, Ron ook wel beetje. Maar zo gek lijkt het me ook niet dat hij het huis voorbij rende omdat er volgens mij redelijk veel huisjes in het bos stonden maar zeker weten doe ik het niet

Leuke aflevering, maar jammer dat er niemand afviel! Ferdi bij voorkeur...







The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...