Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 44695 keer)

Offline Vyper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Momfer is de mol!
Re:Aflevering 3
« Reactie #20 Gepost op: 29-03-2003, 22:47:44 »
Te lui om op te zoeken:

Aangezien de afvaller Chandrika, Rene, Ron, of Astrid is, wie hebben zij als Mol in gedachten?

Overigens, als de Mol afvallers wil (en dat wil hij vast), dan zou de Mol zelf moeten springen, om de kans dat de afvaller niet springt te vergroten. Of had de Mol al te horen gekregen wie de afvaller was?









Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #21 Gepost op: 29-03-2003, 22:48:03 »
Misschien heb ik 't verkeerd begrepen hoor, maar ik dacht dat Ron gewoon meegeteld was alsof hij op tijd binnen gekomen was omdat hij wel bij 't huis was geweest.
Oh, dat zou best kunnen. (Waarom heb ik deze aflevering nu niet op video? :'()
Maar misschien kan iemand die beter heeft opgelet :P e.e.a. uit de doeken doen? Want ik had namelijk begrepen dat als niet allevier de kandidaten op tijd binnen waren, juist de linten die wél op tijd binnen waren van de pot werden afgetrokken. Ik dacht namelijk 16 van Ferdi en 5 van Elise, samen 21. 100 Euro per lint, dus 2100 Euro van de pot.







« Laatst bewerkt op: 29-03-2003, 22:48:52 door Jayne »

Offline danielkruyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #22 Gepost op: 29-03-2003, 22:48:47 »
Ik snap niet waarom jullie de actie van Ron dom vinden want er stonden meerdere huisjes zoals volgens mij duidelijk te zien was dus waarom zou die dan precies bij dat huisje gestopt aaangezien het lintje waarschijnlijk al weg was, ik denk trouwens dat het lintje gewoon weggewaaid is of dat patricia zei dat ze een lintje hadden neergelegd maar dat ze dat niet hebben gedaan want ze hadden toen ze bij het huisje aankwamen er nog 1 over en die hebben ze volgens mij mee naar binnen genomen , maar ik denk dat het logisch is dat als ze een lintje neerleggen dat het weg kan waaien, wat ook een mollenstreek kan zijn want ik zou wel weten dat je dat lintje ergens aan vast moet binden omdat die anders wegwaait. groeten daniel kruyt








Offline Dee-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • abcD
Re:Aflevering 3
« Reactie #23 Gepost op: 29-03-2003, 22:51:21 »
Oh, dat zou best kunnen. (Waarom heb ik deze aflevering nu niet op video? :'()
Maar misschien kan iemand die beter heeft opgelet :P e.e.a. uit de doeken doen? Want ik had namelijk begrepen dat als niet allevier de kandidaten op tijd binnen waren, juist de linten die wél op tijd binnen waren van de pot werden afgetrokken. Ik dacht namelijk 16 van Ferdi en 5 van Elise, samen 21. 100 Euro per lint, dus 2100 Euro van de pot.

Juist. De linten die WEL binnen waren als niet alle kandidaten binnen waren worden met 100 euro van de pot afgetrokken. Ron was niet op tijd in het huis, dus zijn linten telden niet mee voor aftrek.







Ik ga gaten graven

Offline Vyper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Momfer is de mol!
Re:Aflevering 3
« Reactie #24 Gepost op: 29-03-2003, 22:52:28 »
Heel flauw:

Rene rookte "een lekker sigaartje" in de lodge. Dat is wel erg mollig ... zie links.








Offline Elisefan

  • Forumlid
  • pffffff
Re:Aflevering 3
« Reactie #25 Gepost op: 29-03-2003, 22:52:57 »
 ;D snap het nou. Elise is de mol, ze kwam net op tijd aan om de verdenking niet op haar te laten vallen!

[edit]
Offtopic plaatje proberen te verwijderen. Compu? :-[ - Broer
Hoofdletters omgezet in kleine letters. - Malcolm
« Laatst bewerkt op: 31-03-2003, 00:34:43 door Malcolm »
To the batmobile let's go!!

Re:Aflevering 3
« Reactie #26 Gepost op: 29-03-2003, 22:55:15 »
Ik weet t allemaal niet meer hoor! Mijn eerste idee was dat Patricia de Mol was (aflevering van vorige week >> noord-west ipv noord-oost), maar nu begin ik Ferdi te verdenken. Hij doet gewoon overdreven sneaky, maar maybe is dat juist wel zijn bedoeling.

Patricia blijft verdacht. Haar houding, haar ehm, ja... houding in de groep, beetje naar 8eren.

Wat me irriteerde was dat Aafke (volgens mij) meteen zei dat zei op dat filmpje te zien was, ik weet niet, maar de manier waarop ze het zei, zo van "ik zég het, dan verdenken ze me niet, omdat ik het zo opvallend zeg...!"  :-\

Ferdi kan het niet zijn, een Mol is veel sneakyer, dat is wel duidelijk  :-P

You see; veel verstand er van hebbik niet, maar Patricia is voorlopig nog ff mijn mol  :-D
http://www.dse.nl/~hotshot/flash/demol.swf








Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #27 Gepost op: 29-03-2003, 22:55:33 »


Ohw en herinneren jullie NL Mol 2 met Nico? De opdracht waar Nico en Sigrid een halsketting moesten stelen. Er was een hint in verborgen, want als je de muziek van die opdracht achteruit draaide, hoorde je 'Nico is de mol'. Laat dat nou exact dezelfde muziek zijn die ze bij het brugspringen gebruikt hebben! Eerlijk waar. Nu kan je zeggen dat ze niet 2 keer hetzelfde gaan doen, maar er zij ner veel die niet eens meer weten dat het juist tijdens die muziek was. En het zou leuk zijn om dat in de laatste aflevering te laten zien van "We hebben weer precies dezelfde truuk gedaan met precies dezelfde muziek!" *fragmentje van NL Mol 2* *fragmentje van brugspringen*

Ik heb geen idee hoe ik kan terugspoelen met geluid nog op, maar mensen die het wel kunnen, check het eens ;)


(en het beeld was absoluut knudde bij mij  >:( )


Sorry Robbie , maar dat stukje van "Nico is de mol"
was uit de scene dat het beeld naar het kasteel ging over het water , het fort verdedigings spel.









Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #28 Gepost op: 29-03-2003, 22:56:17 »
ik snap ook niet waarom ron er niet bij was toen het filmpje van de mol gekeken werd...
lag hij op bed ofzo?
wel raar dat iedereen geroepen is, behalve ron...








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #29 Gepost op: 29-03-2003, 22:57:28 »
Oh, dat zou best kunnen. (Waarom heb ik deze aflevering nu niet op video? :'()
Maar misschien kan iemand die beter heeft opgelet :P e.e.a. uit de doeken doen? Want ik had namelijk begrepen dat als niet allevier de kandidaten op tijd binnen waren, juist de linten die wél op tijd binnen waren van de pot werden afgetrokken. Ik dacht namelijk 16 van Ferdi en 5 van Elise, samen 21. 100 Euro per lint, dus 2100 Euro van de pot.

Ja klopt idd. Ik had begrepen dat de linten die niet binnen waren van de pot afgetrokken zouden worden  en ik begreep daarom ook niet hoe ze aan de 2.100 euro kwamen.  :-\

Bedankt voor de verheldering. Ik moet straks dringend de aflevering nog maar 'n keer bekijken....  ;)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #30 Gepost op: 29-03-2003, 23:02:21 »
Chandrika valt voor mij nu toch ook een beetje af als mol. Ze zit voor mijn gevoel ook elke keer net niet in de goede positie om te mollen.

Heel blij zijn na haar sprong van de brug en dan heel verdrietig na de reactie van Ferdi en Patricia. Vooral dat laatste dan... De mol zou zich toch niet zo van zijn/haar stuk laten brengen, denk ik...

En het feit dat ze als laatste moest vertrekken bij de speurtocht. Ok, dan kun je er wel voor zorgen dat je te laat binnen bent, maar wel een gevaarlijke positie voor de mol. Stel nu dat de anderen ongelooflijk goede aanwijzingen hadden achtergelaten hoe ze moest lopen, dan was ze misschien gelijk door de mand gevallen. Het is dan toch waarschijnlijker dat (als de mol bij de spoorzoekers zat) hij/zij eerder zou zijn vertrokken om het parcours een beetje te saboteren, zou ik denken. Bovendien is er dan kans (zoals nu eigenlijk) dat er meerderen niet op tijd binnen zijn, zodat de verdenking een beetje gespreid wordt.







« Laatst bewerkt op: 29-03-2003, 23:03:07 door Jayne »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #31 Gepost op: 29-03-2003, 23:02:47 »
ik snap ook niet waarom ron er niet bij was toen het filmpje van de mol gekeken werd...
lag hij op bed ofzo?
wel raar dat iedereen geroepen is, behalve ron...

Ja vond ik ook erg vreemd en vooral erg onsympathiek van de groep. Je gaat toch niet met z'n allen naar zo'n filmpje kijken met de wetenschap dat iemand op bed ligt en 't niet mee kan krijgen? Zeker na de eerste keer te kijken en zeker te weten dat 't om 'n filmpje van de mol ging, zouden ze er toch wel aan denken om Ron ook de kans te gunnen om 't te bekijken? Ik begrijp er eerlijk gezegd niets van dat niemand eraan gedacht heeft Ron effe te wekken.  :-[








Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #32 Gepost op: 29-03-2003, 23:03:35 »
Te lui om op te zoeken:

Aangezien de afvaller Chandrika, Rene, Ron, of Astrid is, wie hebben zij als Mol in gedachten?
Dit zijn de verdenkingen, die ik gehoord heb:

Elise: geen verdenking genoemd.
Aafke: verdenkt Ferdi.
Astrid: verdenkt Ferdi.
Patricia: verdenkt Chandrika.
Ferdi: verdenkt Chandrika.
Chandrika: verdenkt Ferdi.
René: verdenkt Astrid en eventueel Ferdi.
Ron: verdenkt Elise en eventueel Ferdi.

Ik vreesde even dat dit halverwege de aflevering al een vette hint was dat Elise eruit ging, maar dat was gelukkig niet het geval.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #33 Gepost op: 29-03-2003, 23:05:33 »
Vond ik ook heel raar (Ron niet wekken bedoel ik). Ze riepen toch ook Aafke erbij, terwijl die op de slaapkamer was?
Maar ja, Ron leek er niet zo erg mee te zitten. En omdat ik Ron een beetje verdenk, vraag ik me af of die zich misschien slapende heeft gehouden, omdat hij er niet bij wilde zijn. Klink wel onwaarschijnlijk hoor, maar goed... :P








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #34 Gepost op: 29-03-2003, 23:06:32 »
Ik vreesde even dat dit halverwege de aflevering al een vette hint was dat Elise eruit ging, maar dat was gelukkig niet het geval.

Maar ja, het zou wel een aanwijzing kunnen zijn dat Elise er volgende week uitvliegt.  :-\








Offline Lucille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2003, 23:07:17 »
Shit, niemand d'r uit! :( Ik had liever dat er wél iemand uit moest, dat maakte het allemaal voor mij nl. wat gemakkelijker, maar ja. Ik moet maar geduld hebben tot volgende week. :)

Maar toch was het wel een leuke aflevering. :) 't Lijkt me wel eng om in het donker in dat bos naar de lintjes te zoeken. :S Doet me teveel aan "The Blair Witch Project" denken.... :S

In ieder geval zat degene die de test 't slechtst had gemaakt, ook bij de springers. Die persoon was dus: Chandrika óf René óf Ron óf Astrid. Ik denk dat het Ron geweest moest zijn. Chandrika en Astrid vind ik veel te slim om te falen, want zij werken allebei met mensen en hebben dus veel mensenkennis, dus ik denk dat zij met die kennis redelijk lang in het spel kunnen blijven. Zij kunnen de test onmogelijk slecht gemaakt hebben.

Ook René kon de test onmogelijk slecht gemaakt hebben; hij is slim, en ook vindingrijk, als politieman. En aangezien hij naar mijn mening de Mol is (zie mijn lijstje van vorige week en deze week), maakt het feit dat hij van de brug af sprong, mijn mening over hem alleen nog maar sterker. Want als de Mol bij de springers zit, wordt de kans dat de persoon (die de test 't slechtst heeft gemaakt) een exit misloopt, kleiner. Logisch natuurlijk dat de Mol van de brug af wou springen. En aangezien René mijn Mol is en heeft gesprongen, ben ik er dus alleen maar zekerder van dat hij de Mol is. :)

Na deze aflevering met veel verdenkingen, heb ik mijn lijstje moeten bijstellen (ik stel mijn lijstje logischerwijs na iedere aflevering bij). Zo ziet het er nu uit:


WIE IS DE MOL?

1.  René.
2.  Ferdi.
3.  Patricia.
4.  Ron.
5.  Astrid.
6.  Aafke.
7.  Chandrika.
8.  Elise.


Alhoewel ik denk dat Ron degene was die de test fout heeft gemaakt, heb ik hem toch maar op de 4e plaats staan, omdat ik het toch verdacht vond dat hij het huis was voorbijgelopen....

René vind ik echt een misselijke vent, hij kijkt zo kwaad en onverschillig! :mad: Ook toen bij dat bandje waar de Mol zich verkneukelde, vertrok hij geen spier. Alsof hij niet eens verrast was. Ik vind toch echt wel dat hij de Mol moet zijn....

Groetjes,

Lucille







René is de Mol!

Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #36 Gepost op: 29-03-2003, 23:08:25 »
of dat elise misschien wel mol is ???








Re:Aflevering 3
« Reactie #37 Gepost op: 29-03-2003, 23:09:05 »
Leuk dat ze die lintjesopdracht gedaan hebben! Die had ik bij de 3e Noorweegse Mol gezien, maar toen begreep ik de bedoeling helemaal niet! En nu dus wel  :D dankje NL Mol makers! ;)

Ohw en herinneren jullie NL Mol 2 met Nico? De opdracht waar Nico en Sigrid een halsketting moesten stelen. Er was een hint in verborgen, want als je de muziek van die opdracht achteruit draaide, hoorde je 'Nico is de mol'. Laat dat nou exact dezelfde muziek zijn die ze bij het brugspringen gebruikt hebben! Eerlijk waar. Nu kan je zeggen dat ze niet 2 keer hetzelfde gaan doen, maar er zij ner veel die niet eens meer weten dat het juist tijdens die muziek was. En het zou leuk zijn om dat in de laatste aflevering te laten zien van "We hebben weer precies dezelfde truuk gedaan met precies dezelfde muziek!" *fragmentje van NL Mol 2* *fragmentje van brugspringen*

Ik heb geen idee hoe ik kan terugspoelen met geluid nog op, maar mensen die het wel kunnen, check het eens ;)


(en het beeld was absoluut knudde bij mij  >:( )

Het fragment van het brugspringen hebbik ff gedownload van de site en volledig gerewind en ehm, naja, ik zelf hoor niets verdachts! Iemand anders?

http://www.dse.nl/~jeteye/audio/Springen.mp3







« Laatst bewerkt op: 29-03-2003, 23:09:41 door DomienVerschuuren »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #38 Gepost op: 29-03-2003, 23:12:51 »
Eigenlijk twijfel ik er aan of de mol er wel in geďnteresseerd is om iemand naar huis te laten gaan. Dat is niet de opdracht, natuurlijk. De opdracht is om zoveel mogelijk geld uit de pot te houden en niet om de anderen naar huis te sturen. Ok, dat laatste gebeurt nou eenmaal, maar ik vraag me dus af of het wel zo logisch is dat de mol per se moet hebben gesprongen.

Maar goed, mijn mol is op dit moment Ron en die heeft inderdaad wel gesprongen. Bovendien maakte hij het nog even spannend door eerst toch niet te durven. Gespeeld? Wat zou er gebeurd zijn als hij het op het laatste moment niet gedaan had? Had dan alsnog één van de anderen gemogen? Hoe dan ook zou dat een veel te opvallende mollenstreek zijn geweest natuurlijk.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #39 Gepost op: 29-03-2003, 23:14:27 »
* als ron de aanwijzing van van Ferdi niet duidelijk vond dan had hij toch een lintje terug kunnen hangen? en zo onduidelijk was het schijnbaar ook niet want hij rende in record tijd (en stilletjes) het huisje voorbij...

* Heeft iemand bij de loop van chandrika die aanwijzingen van Ferdi gezien? Kunnen we zeker zijn van de volgorde van kandidaten?

* Tja en dan de reactie van Ferdi en Patries... als je het vanuit hun oogpunt wilt bekijken is het misschien wel logisch... zij verdenken Chandrika, ze zou hoogtevrees hebben en mevrouw springt toch. Zij hebben een mogelijk vrijstelling opgeofferd. Vervolgens komt Chandrika opgetogen en super enthousiast terug, echt, heb haar nog nooit zo zien stralen!! ze had gewoon een heel ander gezicht... tja, dat kán dan in een verkeerd keelgat schieten...
en vervolgens ook nog bijna in tranen... duh!

Pfff... maar was een mooie aflevering... moet m echt nog een keer bekijken voordat ik alles in me op genomen heb en dat er dan misschien iets duidelijker wordt.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...