Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 24818 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #20 Gepost op: 12-04-2003, 23:08:05 »
Opdracht van de mol ; Zorg dat de groep zo min mogelijk geld verdient.

Zou de mol eruit kunnen stappen en het geld meenemen ?Nee dus of ze moet er later weer inkomen.
Dat lijkt me sterk , maar ja WIDM had al meer verrassingen.

Als mol zijnde schiet je hier dus niets mee op ,

Nee klopt, als mol zijnde kun je helemaal niks in Astrid's positie. Tenzij 't de opzet van de makers is om alleen te schokkeren en niet echt 'n vrijwillige executie te hebben. ('t begint zo langzamerhand wel wat van Big Brother weg te hebben, waar ze dit geintje met geld voor 'n vrijwillig vertrek ook geregeld hebben uitgehaald.  ::) ) De mol zou dus de opdracht kunnen hebben om op deze manier tegen te houden dat iemand anders echt dat geld aanneemt en vertrekt en zou zich bovendien misschien 'n beetje minder verdacht kunnen maken. (de anderen zullen 't tenslotte ook 'n erg waardeloze plaats voor de mol vinden)








Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #21 Gepost op: 12-04-2003, 23:08:11 »
Heel leuke aflevering, maar ik vind dat aanbod aan Atrid wel vreemd. Waarom aan Astrid en niet aan een andere kandidaat? ???

Ja, dat vind ik een beetje jammer aan deze Nederlandse serie, dat de groepsvorming vaak door de crew bepaald wordt. Bij de Belgische Mol is het interessant om te zien welke groepjes worden gevormd en waarom.

Aan de andere kant was Astrid wel de perfecte persoon voor dit aanbod. Ze heeft al eerder aangegeven dat het geld belangrijk voor haar is en bovendien heeft ze vorige week haar Mol-verdachte verloren.

Citaat
Verder loopt Astrid "schade" op als ze in de groep blijft. Ze is immers ruim een dag uit het spel geweest. Ze mist daardoor een hoop informatie en loopt achter.

De schade lijkt tot nu toe mee te vallen. Voor zover ik kon zien, gingen de executievragen over eerdere afleveringen.








Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #22 Gepost op: 12-04-2003, 23:12:43 »
Tenzij 't de opzet van de makers is om alleen te schokkeren en niet echt 'n vrijwillige executie te hebben.

Ook een optie , zou een goeie zet zijn.







Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #23 Gepost op: 12-04-2003, 23:13:39 »
Je hebt er nu nog niet veel aan, maar dit zijn de verdenkingen,die ik deze week gezien en gehoord heb:

Rene verdenkt Astrid
Elise verdenkt Chandrika
Ron verdenkt Patricia
Patricia verdenkt Chandrika
CHandrika verdenkt Patricia
Ferdi verdenkt Chandrika
Astrid verdenkt Elise en Patricia








Offline rosa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #24 Gepost op: 12-04-2003, 23:27:27 »
Heeft Patricia nu nog bellen of was dat een manier om haar gesprek niet uit te hoeven te zenden?
En Astrid heeft dus een kans om met thuis te mogen bellen misgelopen...



dat is inderdaad zo..dat het telgesprek van Patricia nu niet is uitgezonden..hmmm..
vond de gesprekken (vooral die van de mannen, erg ontroerend...zucht..)
Zou de mol zich hebben opgeofferd? Wat zei Angela ook weer in de intro daarover??
ik weet het niet..! ???

groetjes Rosa

ps kunnen jullie ook niet op de site van wieisdemol.nl??








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 5
« Reactie #25 Gepost op: 12-04-2003, 23:29:58 »
Verschil tussen Stijn en Astrid is wel dat Stijn er ook 2 vrijstelling bij kreeg. Hij hoefde dus geen test te maken na de afleveringen die hij gemist had.

Astrid moet de test wel maken, en nog wel voordat ze met de andere kandi's heeft kunnen bijpraten. Lijkt me wel degelijk zeer nadelig voor Astrid.

Misschien was ze of de mol, of ze had de vorige keer het best gescoord ofzo.
Het blijft een vreemd aanbod.... :-\







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline manon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #26 Gepost op: 12-04-2003, 23:38:24 »
Tsjee, het is dit jaar erg ingewikkeld! Ook in deze aflevering heb ik weer niets kunnen ontdekken over mijn mol Rene.
Dat van Astrid kan ik moeilijk plaatsen, het enige wat ik denk is dat er in een van de volgende afleveringen meerdere mensen tegelijk naar huis moeten. Verder denk ik dat zowel Ferdi, Patricia als Chandrika de mol niet zijn. Er wordt elke aflevering zo ontzettend de nadruk op gelegd dat zij elkaar verdenken en waarom dat ik het niet meer geloof. De regie wil ons met de opmerkingen van o.a. Ferdi (Ik weet het al vanaf het begin, ik vind er niets aan zo) zeker weten op het verkeerde been zetten.
Nou, meer heb ik er nu ook niet aan toe te voegen, vind het wel spannend verder!







Slapen kan altijd nog!!

Offline Le_chef

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #27 Gepost op: 13-04-2003, 00:04:20 »
Alleen al omdat ze geen keus had, en dus benadeeld zou worden, mag je concluderen dat Astrid de mol moet zijn.

valt me een beetje van je tegen ;), ik had je tot dusver hoger ingeschat. Tuurlijk is ze niet de mol, noem een goede reden om de mol uit de groep te halen? Kom op laat je niet misleiden door zoiets!







Wie zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt, krijgt meer zon in zijn gezicht.

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #28 Gepost op: 13-04-2003, 00:32:21 »
Ik heb weer ouderwets genoten en gelachen van deze aflevering!! :D :D :D

De opdrachten waren allemaal zeeeer leuk, en dat van Astrid is zeeeer lastig!! :)

Het waren trouwens allemaal vragen van vorige afleveringen die ze kregen, want anders is het niet te doen voor Astrid!! :o ;)

Mijn hart explodeerde zowat op het einde, moet ik weer ff een weekie wachten, maar ach, als je deze ff elke dag terugkijkt, zijn we er zo!! :) ;)







ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lonneke

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Aflevering 5
« Reactie #29 Gepost op: 13-04-2003, 00:43:55 »
En Stijn dan bij de Belgen, die heeft er twee dagen uitgelegen en is toch al winnaar uit de bus gekomen. Dus het hoeft helemaal niet dat Astrid de mol is. Ik blijf nog steeds bij Ron.

Groetjes Laafje
Precies Laafje dat dacht ik ook al!! Mocht Astrid wel blijven dan hoeft ze dus niet de Mol te zijn. Groetjes Lonneke. P.s. Zit je nog op Ron? Ik zit op Elise, maar Ron gaat ver komen.



{edit: probleempje met citeren opgelost. - Malcolm}







« Laatst bewerkt op: 13-04-2003, 03:30:08 door Malcolm »

Offline Lonneke

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Aflevering 5
« Reactie #30 Gepost op: 13-04-2003, 01:00:00 »
 ::)Het gevaar met het verdenken van iemand is dat je daar dan extra oplet... Mijn eerste verdachte is Elise. Iedereen heeft het nu over Astrid (de aandacht is mooi verlegd zo) maar ik heb toch enkele vreemde dingen gezien met betrekking tot Elise.
-Toen Angela twee mensen ging aanwijzen voor de 'hotelzoekopdracht' zie je Elise al naar René kijken voordat Angela zegt 'Ik vind jullie wel een leuk stel' en dan naar Elise en René wijst of ze aankijkt dat zie je niet helemaal. Als dit opzet is zou je verwachten dat ze géén slaapplaats  zouden vinden. Dat gebeurt wel omdat Elise een heel groot (duur) hotel binnenstapt en daar vrij gemakkelijk een kamer gratis krijgt. Ik vind dit nogal vreemd en vermoed dat dit afgesproken werk is. Het was zo'n beetje aan het eind van de tijd en Elise was op deze manier toch echt de held en dat speelde ze ook met verve (let maar op). Ik denk dus dat het een soort omgekeerde mollenstreek is om in een goed blaadje te komen.  
-Verder noemde zij bij het woordenslangspel veel moeilijke woorden zodat Ron en Chandrika het nooit konden halen. Om goodwill te kweken wil ze haar belminuten best inleveren in ruil voor 2.000 euro, maar dat vinden Ferdi en René onzin. '2.000 euro hoor je Elise dan zeggen (best veel geld). Dus als ze de Mol is heeft ze deze keer geprobeerd het erg goed te doen en ze kreeg ook veel spreektijd 'tussendoor' viel mij op. Waarin ze onder andere Patricia verdacht maakte. ??? Ik ga er nu even een nachtje over slapen....... Groetjes Lonneke.








Offline Blubber

  • Forumlid
Re:Aflevering 5
« Reactie #31 Gepost op: 13-04-2003, 03:01:48 »
Alleen al omdat ze geen keus had, en dus benadeeld zou worden, mag je concluderen dat Astrid de mol moet zijn.
Ik ben het volledig met je eens, Verdi. Bovendien is er in deze aflevering niet of nauwelijks gemold, zelfs niet door je bijna-naamgenoot. Alleen Chandrika was even zoek, maar dit had geen consequenties voor de opdracht.
De vergelijking met Stijn gaat niet op, omdat Astrid wel een "test" moest maken. En Stijn wist exact welke opdrachten de rest uitvoerde. Ik ben het dus volledig met je eens dat Astrid, wanneer ze een "doorsnee" kandidaat zou zijn, enorm benadeeld zou worden door deze twee "verloren dagen".








Offline Blubber

  • Forumlid
Re:Aflevering 5
« Reactie #32 Gepost op: 13-04-2003, 03:05:42 »
Nog iets wat me vanavond opviel: de letter Q van Quebec leek wel cursief. Is dit gewoon het lettertype of is dit een aanwijzing?








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 5
« Reactie #33 Gepost op: 13-04-2003, 08:51:06 »
Ik vermoed dat Astrid enorm veel heimwee heeft en zich niet goed meer voelt bij de groep.
Het WIDM team heeft dit waarschijnlijk ingezien en het is een heel mooie daad dat men haar de kans gunt om een mooi spaarpotje, wat ze broodnodig heeft, mee naar huis te nemen.

Ik denk dat ze het geld neemt en naar huis gaat.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 5
« Reactie #34 Gepost op: 13-04-2003, 09:01:13 »
valt me een beetje van je tegen ;), ik had je tot dusver hoger ingeschat.

Dank je.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re:Aflevering 5
« Reactie #35 Gepost op: 13-04-2003, 11:09:32 »
Angela zei in het introfilmpje toch ook iets van: 'je wordt verdacht, maar wees niet bang, het zou pas raar zijn als je niet werd verdacht.'

Verder zei ze: er komt een kans om naar huis te bellen. Als je niet belt zit je in een betere positie om te saboteren. Maar een mol is ook maar een mens dus misschien wil je wel liever even bellen.'

Kunnen we hier iets mee?








Koekoek!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #36 Gepost op: 13-04-2003, 11:09:58 »
Dat gebeurt wel omdat Elise een heel groot (duur) hotel binnenstapt en daar vrij gemakkelijk een kamer gratis krijgt. Ik vind dit nogal vreemd en vermoed dat dit afgesproken werk is.
In Amerika (en dus waarschijnlijk ook in Canada) is het vrij normaal dat je dingen gratis kunt regelen. Juist bij grotere bedrijven en als het enige publiciteit op kan leveren.
Ik vind het niet zo raar dat het gelukt is. Ze hadden gelijk bij de dure hotels moeten beginnen.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 5
« Reactie #37 Gepost op: 13-04-2003, 11:15:38 »
Het feit dat Angela zegt "je wordt verdacht"... Ik vind dat zo raar! Er worden eigenlijk maar een paar mensen verdacht door iedereen en ik kan me gewoon niet voorstellen dat de AVRO zo veel investeert/monteert in een serie waarvan ze de clue zo makkelijk weggeven.
Het kan dus best zo zijn dat de mol bijna niet verdacht wordt. Dus Elise, Ron of Rene.
Astrid is deze aflevering eigenlijk ook afgevallen als mol. Bij Rene zie ik absoluut niets verdachts. Dus blijven Ron of Elise over.
 
Een van hen is de mol... de ander wint.
Mijn intuitie vanaf aflevering 1: Ron is de mol.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Chandrika is (niet) de mol!
« Reactie #38 Gepost op: 13-04-2003, 11:26:55 »
Is eigenlijk een beetje off-topic maar kan iemand hier ff posten wat angela in afl. 5 zei tegen de mol?








Offline Eric

  • Forumlid
Re:Aflevering 5
« Reactie #39 Gepost op: 13-04-2003, 12:34:19 »
Verder zei ze: er komt een kans om naar huis te bellen. Als je niet belt zit je in een betere positie om te saboteren. Maar een mol is ook maar een mens dus misschien wil je wel liever even bellen.'

Kunnen we hier iets mee?

Volgens Angela was het verzamelen van de spullen een betere plek om te saboteren. René en Chandrika zouden haar advies opgevolgd kunnen hebben. Maar Elise heeft met haar moeilijke attributen aangetoond dat de tip van Angela niet klopte.
De enige die helemaal geen keus heeft gehad om te bellen was Astrid. Maar die gaat straks gewoon lekker naar huis.