Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 69126 keer)

Offline Rideru

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #40 Gepost op: 26-04-2003, 23:35:44 »
In de instructie aan de Mol werd een koker geopend. De enige bij wie we in de camper geen foto zagen verschijnen was Rene. Dus...








Offline KING2003

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #41 Gepost op: 26-04-2003, 23:36:20 »
De eerste keer deed Elise die slip anders wel goed. Maarja in de sneeuw kan je snel een foutje maken. Hij gleed iets te ver door dus...

Ik denk eigenlijk ook niet dat het opzet was.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #42 Gepost op: 26-04-2003, 23:40:22 »
't was Escapology van Robbie Williams.  8)
heb ik al... dank je
(ik heb een of andere Chinese illegale copy, ik herkende hem niet zo 123)







« Laatst bewerkt op: 26-04-2003, 23:40:58 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline paraceta

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #43 Gepost op: 26-04-2003, 23:48:18 »
Het is natuurlijk te begrijpen dat de vergissing van 1/2 5 werd veranderd in 1/2 6. Aangezien in het engels het halve uur er "vanaf" zeggen en wij naar het hele uur "toe".

Het zou juist logischer zijn om er half 4 van te maken (half past 4).

Rene zou zijn gedrag hebben kunnen veranderd aan de hand van de tip van George. Namelijk harder te worden.

Wie zegt dat Ferdi van te voren heeft besloten het bedrag niet te verdubbelen? Je ziet alleen het antwoord achteraf. Angela kan best meespelen.








Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re:Aflevering 7
« Reactie #44 Gepost op: 27-04-2003, 00:07:56 »
Op de .nl site staat: 'Verwarring rond eigenschappen'.
Moeten we een verband zoeken tussen deze titel en de discussie over de 'warrigheid' van Chandrika of Elise?







Koekoek!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #45 Gepost op: 27-04-2003, 00:10:25 »
Op de .nl site staat: 'Verwarring rond eigenschappen'.
Moeten we een verband zoeken tussen deze titel en de discussie over de 'warrigheid' van Chandrika of Elise?

Er was idd verwarring over de eigenschap 'warrig', namelijk of die bij Chandrika of Elise hoorde. Maar of de mol hier z'n aandeel in heeft gehad, weten we natuurlijk nog niet....








Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #46 Gepost op: 27-04-2003, 00:11:50 »
leuke aflevering (omdat george er was!) maar wat moeten we ermee... ???

mij viel het op dat onder de stem van ron nu weer dat geluid zat (zoals ook al bij ferdy, rene, en elise zat in de vorige afleveringen)
de enige die het geluid nog niet onder haar stem heeft gehad is chandrika.

ook vond ik het opvallend dat ferdy meteen doorhad dat de man (george) een 'acteur' was.
ferdy: "toen kwam die acteur vragen naar het metrostation, dus toen ben ik daar maar heen gegaan"
ik vind ferdy dan ook steeds grappiger worden.
(en misschien wel de mol?)

maar helaas, ik zit nog op elise
en met de instructies van angela kom ik eigenlijk geen stap verder als het om elise gaat...








Offline Smikkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #47 Gepost op: 27-04-2003, 00:56:00 »
Eigenlijk ben ik vanaf aflevering 2 er van overtuigd dat Ron de mol is, maar er is toch iets dat mij opviel deze aflevring en niemand heeft dit nog genoemd dus doe ik het maar even.
Tijdens de stunt opdracht kwam alleen bij Elise de voorkant van de auto in beeld. het nummerbord was een doodshoofd (molaanwijzing???). Is iemand anders dit ook opgevallen? Ik begin toch te twijfelen of niet toch Elise de mol is, ga er nog even een weekje over nadenken en misschien de band toch even nakijken. Het feit dat je bij Rene niks zag tijdens het openen van de kokers ligt er te dik bovenop, maar ja je weet het maar nooit.









Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #48 Gepost op: 27-04-2003, 01:48:55 »
We hadden ff 2 mollen in het spel. ;D
Echt leuk gedaan dat met George.

Ben wel weer gaan twijvelen dat Rene de mol is.
Omdat hij op tijd was en bij George in de auto mocht zitten.
Meschien ff bij kletsen  als mollen onder elkaar of toch niet.
Zelfde geld voor Chandrika.
Rene wou George niet aankijken,maar echt zenuwachtig was hij nu ook niet.
(Meschien hebben ze elkaar al eerder ontmoet en wisten ze wie wie was bij het schoenen poetsen.
Zodat Rene ff lekker kon praten met hem.)

Koker/foto gevoel

Elise = Huisje,waar Astrid en meschien ook wel de Mol in hebben gezeten.
Ron = Lijkt op een vrouw met Blond haar.
Elise heeft blond haar en is een Vrouw.
Angela zij doe je je voordeel mee tegen Ron.
Meschien een misleiding net als dat ze zij gedraag je als een kanidaat en ga is voor het geld.
Wie zegt dat hij meestal het geld niet belangrijk vind.
Wie heeft er deze keer € 1500 verdiend en wie had er meteen zijn Koker bij zich ?

Juist: Ferdi

Rene = Mochten we niet zien.
Maar de zaklamp word wel op hem geschenen.

Chandrika en Ferdi: niet helemaal goed te zien.

Exucutie overslaan word wel een beetje een gewoonte,een beetje te veel.

Weer geen afvaller maakt het toch weer moeilijker.

Volgende week in afl 8 waarschijlijk wel weer een afvaller,houden we nog 4 mensen over voor in de finalen.







« Laatst bewerkt op: 27-04-2003, 01:51:44 door Pierce Brosnan »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #49 Gepost op: 27-04-2003, 05:53:15 »
René's hint (foto uit koker) kregen we niet te zien omdat hij geen hint nodig heeft (en dit danook niet wil/kan delen), uiteraard had hij de koker niet bij zich.

Bij het pakken van de enveloppen pakte René expliciet de een na onderste enveloppe (ipv de bovenste zoals iedereen), zijn schoenpoets opdracht was qua tijdsbestek niet vergelijkbaar als die van de andere kandidaten (5 paar schoenen poetsen, gratis) dat fiks je in hooguit een half uurtje?

Daarnaast aan het begin werd gezegd: je gaat vandaag een oude bekende ontmoeten, René is de enige die een daadwerkelijke ontmoeting had met George en met hem sprak (tijdens het schoenpoets gebeuren), hij kon makkelijk zien dat het om een vermomd persoon ging (itt alle anderen bij wie George snel voorbij kwam), wie weet hebben die 2 wel veel langer zitten praten, immers is er bijna geruime tijd verstreken vanaf de aanvang van het schoenpoets gebeuren tot de aankomst op het metrostation.

René doet ook net alsof hij George niet ziet zitten op het perron, vreemd dit was immers de hintgever.

Toen George zei dat René misschien wel de mol was reageerde René ongemakkelijk, ging nerveus met zijn ogen knijpen en heel snel kauwgom kauwen.

René heeft geen enkele moeite gedaan om bij wie dan ook (van de passanten) een hint te zien itt bv Elise.

Bij het vraaggesprek met George was Chandrika vooral benieuwd hoe de mol zich zoal zou opstellen (hoe Geroge dat had gedaan) terwijl René min of meer instructies kreeg hoe zich als kandidaat te gedragen.

René wilde niets loslaten over zijn koker-hint, zich hiermee gedragende als een serieus speler die voor de finale gaat (tevens het verzwijgen van het gesprek met George).

Angela in het begin: je ontmoet vandaag een oude bekende, wie hadden er een daadwerkelijke ontmoeting? Alleen Chandrika en René, René zelfs 2 keer persoonlijk.

René als eerste laten gaan bij de slip-opdracht was ook niet logisch, immers kon de laatste kandidaat het meest verdienen, en was al bekend dat René de slip kon maken, dus zou het logischer zijn geweest bv Ferdi als eerste te laten gaan.

René was op tijd op het perron, terwijl hij er pas (volgens zijn mede-kandidaten, waar hij uiteraard niets tegenin bracht om half zes behoorde te zijn).
Hierdoor is hij gelijk minder verdacht (want hij gaf zijn medewerking aan het slagen van de opdracht).

Tijdens de perron-opdracht loopt René buiten (om 15:51) terwijl het nog klaarlichte dag is (het was waarschijnlijk veel vroeger) om de anderen te bellen.
Nog geen kwartier later zien we eveneens anderen buiten lopen en dan is het al geheel donker, waar René tussentijds was is onbekend.

Om 16:05 zegt René tegen Elise dat het station voor haar te ver is om te lopen ??? (15 minuten loopafstand), en dat terwijl René niet beter weet dan dat zij daar pas om 17:30 verwacht worden hier klopt iets niet (hij wist wel degelijk dat het dus een uur eerder diende te zijn), ook opmerkelijk dat hij desondanks zelfs een uur eerder als bedoelt als eerste op het station is (George-> de oude bekende zei: ik zie je om 16:30 op het perron, hetgeen ook het geval was met René).

René is de enige aan wie George niet de weg naar het perron vroeg.

Daarnaast, het telefoongesprek van George (terwijl René poetst) neemt hooguit 20 seconden in beslag, gedurende al die tijd is René de linkerschoen van George aan het poetsen, op het moment dat George ineens zegt: ik zie je daar (oid) en bedankt (tegen René) zijn ineens beide schoenen gepoetst, er is dus duidelijk geknipt in dit stukje, het schoenpoetsgebeuren (ik zag René bij andere 'klanten' met kwastjes in de weer) neemt wel zo'n 10 minuten in beslag, een "where are you from gesprekje" is niet uitgezonden, misschien omdat ze gezellig in het Nederlands aan het babbelen waren.

René toch de mol? ;)









« Laatst bewerkt op: 27-04-2003, 06:05:27 door Cosma »

Offline felicia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #50 Gepost op: 27-04-2003, 09:43:09 »
Paraceta schreef:"Het zou juist logischer zijn om er half 4 van te maken (half past 4)."
Als je "half past four" vertaalt voor je zelf denk je, juist, half 5. Wil je dat weer door geven aan anderen dan ben je geneigd om half 5 te vertalen in "half past five".
Maar rene ging er niet op in en verbeterede het ook niet en was zelf op tijd.... :o








Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Aflevering 7
« Reactie #51 Gepost op: 27-04-2003, 12:19:01 »
Als ik mij niet vergis...

Besluiten Rene en Chandrika de anderen niet te vertellen wat ze hebben "meegemaakt".

Toch staat op widm.nl in het dagboek van de mol, de naam van George vermeld.

Het kan dan toch niet anders dat of Rene of Chandrika de enige echte mol is? Zij weten van de ontmoeting met George af en hebben hem ook daadwerkelijk ontmoet!







You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #52 Gepost op: 27-04-2003, 12:42:15 »
Als ik mij niet vergis...

Besluiten Rene en Chandrika de anderen niet te vertellen wat ze hebben "meegemaakt".

Toch staat op widm.nl in het dagboek van de mol, de naam van George vermeld.

Het kan dan toch niet anders dat of Rene of Chandrika de enige echte mol is? Zij weten van de ontmoeting met George af en hebben hem ook daadwerkelijk ontmoet!

De mol is natuurlijk op de hoogte van 't feit dat de kandi's die op tijd op 't metrostation zijn 'n gesprek mochten hebben met George. Bovendien zal de mol wel ingelicht worden door de crew over hoe de gesprekken zijn verlopen als hij/zij niet zelf 'n gesprek met George had. De mol hoeft dus niet perse zelf 'n gesprek met George te hebben gehad.....(althans voor de camera dan: grote kans natuurlijk dat de mol achter de schermen wel 't een en ander met George heeft besproken)







« Laatst bewerkt op: 27-04-2003, 12:43:27 door Han13 »

Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re:Aflevering 7
« Reactie #53 Gepost op: 27-04-2003, 12:47:29 »
Als ik mij niet vergis...

Besluiten Rene en Chandrika de anderen niet te vertellen wat ze hebben "meegemaakt".

Toch staat op widm.nl in het dagboek van de mol, de naam van George vermeld.

Het kan dan toch niet anders dat of Rene of Chandrika de enige echte mol is? Zij weten van de ontmoeting met George af en hebben hem ook daadwerkelijk ontmoet!

Dat lijkt me een beetje te makkelijk. Ik denk dat iedereen George nog wel heeft gesproken, maar dat dit pas in de laatste 'ontknopingsaflevering' wordt uitgezonden.







Koekoek!

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Aflevering 7
« Reactie #54 Gepost op: 27-04-2003, 12:54:09 »
Ehm.. als wij George al herkennen vanaf het moment dat hij met petje, zonnebril en foute pruim in beeld komt, zullen de kandidaten dat dan niet ook kunnen ?? Uiteindelijk hebben ze hem allemaal gezien :), en wie weet buiten beeld nog gesproken ook, René tijdens het schoenenpoetsen bijvoorbeeld.. bij Ferdi leek hij wel heel snel weg //







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #55 Gepost op: 27-04-2003, 13:25:54 »
René als eerste laten gaan bij de slip-opdracht was ook niet logisch, immers kon de laatste kandidaat het meest verdienen, en was al bekend dat René de slip kon maken, dus zou het logischer zijn geweest bv Ferdi als eerste te laten gaan.


Het was echt Elise die de volgorde aan het sturen was. Achteraf heel opvallend, omdat er een gokelement in zat op het einde. Ferdi heeft al vaker bewezen niets om geld te geven en er lustig op los te gokken. En dan Elise : 'Ik wíst wel dat je het niet zou doen'. Heel vreemd.
Ferdi vergokt wel met gemak 5000 euro bij een boot in de verte waarvan hij niet zeker kan weten of hij goed zal aankomen, maar met het stuur zelf in de hand durft hij niet eens 500 euro te vergokken. Je zou dus denken dat Elise verbaasd zou zijn hierover. Maar nee, ze verwachtte het al...










Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #56 Gepost op: 27-04-2003, 13:58:47 »
Het was weer een leuke aflevering!!!
Ron en Elise vond ik wel weer mols (Ron: half zes, Elise: slipopdracht, karaktereigenschappen enz.) maar ik ben eigenlijk niet verder gekomen.
En natuurlijk George terug :D







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #57 Gepost op: 27-04-2003, 14:12:38 »
Wat zou er gebeurd zijn als iemand George had herkent? :D. Dat zal toch wel van te voren bedacht zijn dat iemand hem zou kunnen herkennen, zo erg was ie nou ook weer niet vermomt.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat de instructiefilmpjes achteraf zijn gemaakt, maar even alsof dat niet zo is: Angela zei 'gedraag je als een kandidaat'. Rene gaat daar meteen mee aan de haal lijkt het wel, gaat het meteen 'hard spelen' na die koker/foto's en doet zelfs nukkig tegen Ron: ' Je begrijpt nog niet veel van het spel of wel'.

Aan de andere kant zit daar Ron, die wel verdacht het tijdstip van aankomst veranderd, maar die ook zich na de kokers ineens heel erg als kandidaat opstelt door door te blijven vragen aan Rene over wat er op zijn foto stond. Wellicht om te proberen de rest mee te krijgen zodat ze ook vragen gingen stellen aan Rene? Ook bleef Ron doorvragen waar Chandrika en Rene toch bleven nadat ze op het metrostation waren geweest.

Allebei heel erg kandidaten gedrag en vooral van Ron wat vreemd, omdat hij zich meestal stil houdt. Ik ga van het begin al voor Ron als de Mol, dus dat houd ik nu nog maar even zo. Ondertussen mijn ogen open voor de anderen.

Trouwens, George schreef zich in als La Taupe in het hotel. Is dat niet frans voor de Mol? :D







Ma how, zeg!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #58 Gepost op: 27-04-2003, 14:13:47 »
Oh en Rene deed wel erg nerveus met zijn ogen knipperen in de taxi met George toen George zei 'misschien ben jij wel de Mol'.







Ma how, zeg!

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #59 Gepost op: 27-04-2003, 14:33:10 »
Voor wie het interesseert (mij ;)), hier kun je nog wat meer informatie vinden over het Bonaventure metrostation: http://www.stm.info/English/metro/a-m15.htm.

Het metrostation ligt vlakbij het centraal station en nog een ander spoorwegstation, dus de vraag van Elise of het een metrostation is, was misschien toch niet zo vreemd. Een van de eindpunten van de lijn is Henri-Bourassa, vandaar de vreemde naam voor een perron.

Het metrostation is trouwens ondergronds verbonden met een groot deel van het centrum van Montreal, dus het is een uitstekende plek voor een oud-Mol om af te spreken :).