Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 69204 keer)

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 7
« Reactie #60 Gepost op: 27-04-2003, 14:53:52 »
Toen Chandrika en rene terug kwamen van het gesprek met George. Vroegen de andere zicht af waar ze geweest waren. Ron zat in een stoel en vroeg of ze soms met iemand gesproken hadden. Of heb ik dit verkeerd? Ik heb de band nog niet bekeken.

Ook vond ik de tijdaanduiding tijdens de klusjes opdracht erg vaag. Volgens mij klopte het niet helemaal.

Aan het begin zie je een plattegrond van de stad en waar iedereen gaat werken. Het metrostation ligt in het midden. Vervolgens loopt George in deze volgorde langs: Rene, Elise, Ron, Chandrika, Ferdi.
Niet echt de meest logische, hij gaat kris kras door de stad.  







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline mabob

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #61 Gepost op: 27-04-2003, 14:56:47 »
Wat zou er gebeurd zijn als iemand George had herkent? :D. Dat zal toch wel van te voren bedacht zijn dat iemand hem zou kunnen herkennen, zo erg was ie nou ook weer niet vermomt.

Ik denk dus dat Elise de hotelopdracht moest doen, zodat ze in de hotelkamer (buiten het oog van de camera) de vorige mol kon ontmoeten en spreken!! Bij het uitdelen van de opdrachten heeft Elise de eerste keus. Ze heeft namelijk al een enveloppe in d'r hand als je het shot ziet waar iedereen een enveloppe pakt. Omdat ze -voor de kijkertjes- rechts stond, denk ik dat ze de rechter envellope pakte omdat ze wist dat hier de opdracht in zat. Ik vind het daarom jammer (en ook verdacht) dat je niet ziet hoe ze de enveloppe pakt.

Wat is het nut van deze ontmoeting. George is ook een mol en zal met de kandidaten mogen praten in de taxi die de opdracht gehaald hebben... Elise zal dus tips gegeven hebben hoe je deze mensen op een dwaalspoor kan zetten (een mol blijft een mol) en Rene en Chandrika kwamen inderdaad niet erg tevreden de taxi uitgestapt. Ik denk dan ook dat we tijdens de allerlaatste aflevering met de hints, George en Elise lachend op het hotelbed zien zitten!!!









Offline fungus

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #62 Gepost op: 27-04-2003, 15:05:43 »
Wie zegt dat Ferdi van te voren heeft besloten het bedrag niet te verdubbelen? Je ziet alleen het antwoord achteraf. Angela kan best meespelen.

Ik vond dat Ferdi ook wel makkelijk de slip uitvoerde. De uitleg van Elise was niet geweldig. Zou hij geoefend hebben (mol?). Hij weet dat hij het dan zou halen. Dan niet het geldbedrag verdubbelen, zodat er minder naar de pot gaat...









Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #63 Gepost op: 27-04-2003, 15:06:51 »
Ik denk dan ook dat we tijdens de allerlaatste aflevering met de hints, George en Elise lachend op het hotelbed zien zitten!!!


Hetzelfde kan met Rene ook, die heeft zijn schoenen gepoetst en in dat stukje is duidelijk geknipt, hij bleef bezig met 1 van de schoenen en ineens ging ie weg en allebei de schoenen waren gepoetst, zoals iemand hiervoor al opmerkte. ;)

Ik bedoelde trouwens ook eigenlijk: wat als 1 van de kandidaten had uitgeroepen: hee jij bent George! Ik herken je!







« Laatst bewerkt op: 27-04-2003, 15:07:46 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 7
« Reactie #64 Gepost op: 27-04-2003, 15:11:40 »
volgens mij is het hier al gezegd maar ik vond het ook vreemd dat we pas achteraf hoorde wat ferdi had gedaan. Als hij de mol is en zijn slip was mislukt, had hij misschien gezegd dat hij het aanbod wel had aangenomen, en dan was er dus helemaal niks verdiend. Angela zit natuurlijk ook in het complot.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #65 Gepost op: 27-04-2003, 15:18:25 »
Ik bedoelde trouwens ook eigenlijk: wat als 1 van de kandidaten had uitgeroepen: hee jij bent George! Ik herken je!

Dan had diegene alleen wat eenvoudiger geweten wat de aanwijzing was. Ik denk namelijk niet dat ze zouden hebben toegestaan dat die kandi uitgebreid ging kletsen met George. Bovendien had George nogal haast natuurlijk, want hij moest alle kandi's bezoeken.


Toen Chandrika en rene terug kwamen van het gesprek met George. Vroegen de andere zicht af waar ze geweest waren. Ron zat in een stoel en vroeg of ze soms met iemand gesproken hadden. Of heb ik dit verkeerd? Ik heb de band nog niet bekeken.

Ron vraagt of ze ergens heen zijn gebracht nadat ze op tijd in 't metrostation waren. Op zich best 'n logische vraag aangezien Ferdi en hij ook op 't juiste perron zijn geraakt en de anderen niet zijn tegengekomen. Ze moesten dus wel ergens anders heen zijn gebracht als zij ook op dat perron waren.


Citaat
Aan het begin zie je een plattegrond van de stad en waar iedereen gaat werken. Het metrostation ligt in het midden. Vervolgens loopt George in deze volgorde langs: Rene, Elise, Ron, Chandrika, Ferdi.
Niet echt de meest logische, hij gaat kris kras door de stad.

Dit viel me ook gelijk op ja. De volgorde waarin George de kandi's bezoekt is totaal niet logisch. Nu vraag ik me af of de volgorde die wij gezien hebben wel de juiste is. Ze kunnen natuurlijk weer creatieve montage hebben toegepast om ons in de war te brengen. Ik denk iig dat George bij Ferdi wel als laatste was (wat we dus ook zo zagen in de aflevering), aangezien 't toen al vrij donker was.








Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 7
« Reactie #66 Gepost op: 27-04-2003, 15:27:21 »
Citaat
Ze kunnen natuurlijk weer creatieve montage hebben toegepast om ons in de war te brengen

waarom zouden ze dat doen dan?
Misschien liep hij de volgorde waarin de kandi's (waarschijnlijk) als eerst klaar waren met hun opdracht. rene hoefde maar vijf schoenen en was iid ook als eerst klaar dus ging George daar eerst heen. Elise was als tweede klaar. En George zal ook heus niet alles te voet hebben gedaan.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #67 Gepost op: 27-04-2003, 15:34:12 »
waarom zouden ze dat doen dan?

Zodat wij weer iets achter die volgorde gaan zoeken, terwijl die eigenlijk heel logisch was.


Citaat
Misschien liep hij de volgorde waarin de kandi's (waarschijnlijk) als eerst klaar waren met hun opdracht. rene hoefde maar vijf schoenen en was iid ook als eerst klaar dus ging George daar eerst heen. Elise was als tweede klaar.

Dit zou wel 'ns kunnen ja. De opdrachten van Ferdi en Chandrika leken me ook 't langste te duren en daar ging hij volgens deze volgorde ook pas als laatste langs.


Citaat
En George zal ook heus niet alles te voet hebben gedaan.

Nee natuurlijk niet. Hij is gewoon netjes in 'n auto van de ene plaats naar de andere gebracht anders had hij 't misschien niet eens gered binnen de tijd.








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #68 Gepost op: 27-04-2003, 15:37:54 »
Elise was als tweede klaar. En George zal ook heus niet alles te voet hebben gedaan.

Des te vreemder dat ze veel te laat aankwam toch. Het was overal vandaan 15 min. lopen. Ze had het makkelijk moeten kunnen halen.
Chandrika was volgens de beelden als 1 van de laatsten klaar, en zij haalde het wel.
Er is weer lekker gesjoemeld met de beelden en tijdklok als je het mij vraagt.  :(

George zal wel die taxi stand-by hebben gehad, lijkt mij ook ja.








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 7
« Reactie #69 Gepost op: 27-04-2003, 15:38:11 »
Hij is gewoon netjes in 'n auto van de ene plaats naar de andere gebracht anders had hij 't misschien niet eens gered binnen de tijd.
Waarom? George kan toch zo goed fietsen? :P







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #70 Gepost op: 27-04-2003, 16:02:21 »
Vind het wel raar dat in aflevering 1 te zien is dat de mol zijn koker heeft geopend en dat ze nu allemaal ongeopend blijken te zijn. De mol heeft dus meerdere kokers, maar dan moet hij/zij niet zeuren in dat dagboek dat er "helaas" niemand naar huis is omdat ze van die lievertjes zijn. Zo kun je natuurlijk nooit uitzoeken wie de mol is.

Gaat er ook nog eens voor de zoveelste keer niemand naar huis. Voor een keertje is dat wel leuk, maar nu wordt het wel erg vervelend.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 7
« Reactie #71 Gepost op: 27-04-2003, 16:06:43 »
Vind het wel raar dat in aflevering 1 te zien is dat de mol zijn koker heeft geopend en dat ze nu allemaal ongeopend blijken te zijn. De mol heeft dus meerdere kokers, maar dan moet hij/zij niet zeuren in dat dagboek dat er "helaas" niemand naar huis is omdat ze van die lievertjes zijn. Zo kun je natuurlijk nooit uitzoeken wie de mol is.


Of...zou de mol al naar huis zijn?  :o







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #72 Gepost op: 27-04-2003, 16:08:37 »
Of...zou de mol al naar huis zijn?  :o

Alleen dat zou de eer van de AVRO nog kunnen redden.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 7
« Reactie #73 Gepost op: 27-04-2003, 16:11:54 »
Alleen dat zou de eer van de AVRO nog kunnen redden.

Ik ben het wel met je eens . De uitzendingen zijn uitermate spectaculair. Maar het zit boordevol dwaalsporen die niet op een andere manier verklaard kunnen worden. Ze gaan gewoon een stapje te ver. Het speuren naar de mol kun je wel vergeten , het wordt gewoon een gokspelletje.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #74 Gepost op: 27-04-2003, 17:14:08 »
Net nog maar 'n keer naar deze geweldige aflevering gekeken en er vielen me nog 'n aantal dingen op:

  • Elise is idd voor 't grootste deel verantwoordelijk voor de volgorde bij 't autostunten. (zij dringt aan om zelf als tweede te gaan) Ferdi besluit uiteindelijk dat Rene eerst gaat en Ferdi als laatste zodat hij 'veel tijd heeft om te kijken hoe het moet.'
  • Rene plaatst zijn foto in eerste instantie bij de karaktereigenschappen van Ron. Elise en Ferdi corrigeren 'm daarna zodat de foto's van Ron en Rene goed komen te hangen.
  • Elise zegt 'Hi' tegen iemand, die rechts van haar zit te lezen of zo, in 't hotel als ze de lift uitkomt. Kent ze deze persoon?
  • Ferdi vertrekt volgens de tijdsaanduiding al om 16.05 naar 't metrostation, maar komt volgens Angela toch pas om 17.30 uur aan.
  • Als Chandrika en Ron door 'n glazen deur 't vertrek voor de karaktereigenschappen-opdracht binnenlopen, zien we dat op die deur iets wat lijkt op 'SALOM' staat. Aangezien we deze glazen deur van de andere kant zien, zien we de letters in spiegelschrift en staat er dus 'MOLAS'
  • Als Angela net heeft gemeld dat er geen test en executie zal plaats vinden en de kandi's 'n uur gaan rijden naar de volgende locatie, zien we 'n shot van de kandi's waarbij Elise met 'n soort witte envelop zit te zwaaien. Wat is dit en waarom heeft ze 't vast?
  • Aan 't einde van de aflevering volgt gewoonlijk eerst de aftiteling en dan 't voorproefje voor de volgende aflevering. Bij deze aflevering was 't precies andersom. Eerst kwam namelijk 't 'volgende week'-filmpje en daarna volgde pas de aftiteling. Dit moet haast wel 'n betekenis hebben. Ik ben er alleen nog niet uit welke.... :-\

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 7
« Reactie #75 Gepost op: 27-04-2003, 17:59:31 »
Aan 't einde van de aflevering volgt gewoonlijk eerst de aftiteling en dan 't voorproefje voor de volgende aflevering. Bij deze aflevering was 't precies andersom. Eerst kwam namelijk 't 'volgende week'-filmpje en daarna volgde pas de aftiteling. Dit moet haast wel 'n betekenis hebben. Ik ben er alleen nog niet uit welke.... :-\

Volgens mij is dit gewoon gedaan omdat het zo beter aansloot. Het einde werd wat minder abrupt. Angela zegt namelijk zoiets als 'voor de volgende proef moeten jullie een uur rijden' en daarna dus meteen een aansluitend stukje uit de volgende aflevering. Als dan de aftiteling was gekomen was dat geen mooi einde. En ik denk ook niet dat Angela eerder kon worden afgebroken dan na deze zin. :-\








Offline reinaard

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #76 Gepost op: 27-04-2003, 18:01:27 »
Wat mij opviel was het kamernummer van george (lataupe=de mol)1144  1+1=2 4+4=8 28 dus








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #77 Gepost op: 27-04-2003, 18:22:50 »
Der moet iets zijn met die Bourassa.

Henri Bourassa, was een zeer bekende Canadees.
Geboren in 1868, gestorven op 31 augustus 1952.









"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #78 Gepost op: 27-04-2003, 19:10:50 »
Als Chandrika en Ron door 'n glazen deur 't vertrek voor de karaktereigenschappen-opdracht binnenlopen, zien we dat op die deur iets wat lijkt op 'SALOM' staat. Aangezien we deze glazen deur van de andere kant zien, zien we de letters in spiegelschrift en staat er dus 'MOLAS'

Zou daar niet gewoon "SALON" gestaan hebben? Dat lijkt me een logische benaming voor zo'n soort ruimte. Morgen de video maar eens bekijken.








Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #79 Gepost op: 27-04-2003, 20:43:50 »
Der moet iets zijn met die Bourassa.

Waarom denk je dat? Het is in metrostations vrij gebruikelijk om de weg aan te duiden met de naam van het eindstation, in dit geval Henri-Bourassa. Voor hetzelfde geld moesten ze verzamelen op het perron naar Côte-Vertu.

Dit is in ieder geval een korte beschrijving van Henri Bourassa (van: http://www.stm.info/English/metro/a-m01.htm)
Citaat
The journalist and politician Henri Bourassa (1868-1952), son of the painter Napoléon Bourassa and grandson of Louis-Joseph Papineau, was elected mayor of Montebello at 22 years of age. He was later elected to both provincial and federal governments. His best known contribution, however, was as the founder of the newspaper Le Devoir in 1910, and as its editor-in-chief until 1932.