Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 69278 keer)

Offline tuindwerg

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #80 Gepost op: 27-04-2003, 20:52:21 »
Aan het begin zie je een plattegrond van de stad en waar iedereen gaat werken. Het metrostation ligt in het midden. Vervolgens loopt George in deze volgorde langs: Rene, Elise, Ron, Chandrika, Ferdi.
Niet echt de meest logische, hij gaat kris kras door de stad.  

Het is wel zo dat Rene het verste moest lopen, het was voor mij dan ook niet meer dan logisch dat hij daar als eerste naar toe ging!  :)

Een hele leuke aflevering btw!  8)








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #81 Gepost op: 27-04-2003, 21:03:59 »
Het lijkt me inderdaad een vrij centraal metrostation, maar omdat vrijwel niets voor niets gebruikt wordt.... je weet maar nooit.

Iniedergeval heeft geen van die man zijn 8 kinderen, nog zijn vrouw, opvolger of wat dan ook een voor ons bekende naam.
Er zat overigens wel ergens een Georges in het verhaal en zijn tante heete Ezilda. Zijn vader was overigens ook architect. Voor de rest niets bijzonders te melden.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #82 Gepost op: 27-04-2003, 21:10:13 »
Wat mij opviel was het kamernummer van george (lataupe=de mol)1144  1+1=2 4+4=8 28 dus

Idd, tweemaal 14 .. 2 x14 .. 28







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #83 Gepost op: 27-04-2003, 21:42:45 »
Zou daar niet gewoon "SALON" gestaan hebben? Dat lijkt me een logische benaming voor zo'n soort ruimte. Morgen de video maar eens bekijken.

Dat dacht ik eerst ook, maar na 't fragment 'n stuk of 10 keer terug te hebben bekeken denk ik toch echt dat er SALOM staat.  :-\

Ik heb effe 't lijstje met nummers die Ron ging draaien als DJ overgeschreven. Wie weet kunnen we er iets mee. Wat ik tussen haakjes heb geschreven zijn de stijlen die Ron erbij gezet had.

1. Craig David - What's your flavour (R&B)
2. Pearl Jam (Alternative)
3. Enya (New Age)
4. Shaggy - Mr. Boombastic (Reggea)
5. Shakira - Music du monde (Worldmusic)
6. Kenny G. (Jazz)
7. Tricky (Acid Jazz)
8.

Nummer 2 kon ik niet goed lezen (Ron's handschrift is echt vreselijk  ::) ), dus 't zou goed kunnen dat die titel niet helemaal klopt.

Wat opvalt is dat we maar 7 nummers zien staan, terwijl hij er 10 moest draaien. (waarschijnlijk had hij 't lijstje gewoon nog niet klaar of hebben ze de onderste nummers niet in beeld genomen) Verder lijkt mij 'worldmusic' niet echt 'n muziekstijl.  :-\  Ook vreemd dat hij bij 'n aantal nummers niet volledig is en alleen de artiest heeft neergezet.


Edit: nr. 2 in Pearl Jam verandert.







« Laatst bewerkt op: 27-04-2003, 23:04:46 door Han13 »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #84 Gepost op: 27-04-2003, 22:20:17 »
Als je Graig David en Titanic combineert op google kom je op pagina:
http://www.geocities.com/rl7611/craigdavid.htm
Dan staat in de foto: Titanic soul

Ik ga dit ook even posten in het andere topic.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 7
« Reactie #85 Gepost op: 27-04-2003, 22:25:31 »
Citaat
Nummer 2 kon ik niet goed lezen (Ron's handschrift is echt vreselijk   ), dus 't zou goed kunnen dat die titel niet helemaal klopt.

Volgens mij stond daar Pearl Jam (goeie band trouwens  :P )







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #86 Gepost op: 27-04-2003, 23:03:39 »
Volgens mij stond daar Pearl Jam (goeie band trouwens  :P )

Meen je dat nou? Dat kon ik er echt niet uithalen. Maar 'Peras - Iahm' vond ik al zo vreemd klinken.  ;)

Voor de duidelijkheid wijzig ik m'n lijstje wel effe.  :)








Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #87 Gepost op: 28-04-2003, 01:22:43 »
Net nog maar 'n keer naar deze geweldige aflevering gekeken en er vielen me nog 'n aantal dingen op:

<KNIP> Ferdi vertrekt volgens de tijdsaanduiding al om 16.05 naar 't metrostation, maar komt volgens Angela toch pas om 17.30 uur aan <KNIP>

Viel mij ook op. En wat ik ook vreemd vond is dat René en Chandrika een uur eerder dan de rest bij het metrostation aankwamen en allebei twee minuten mochten babbelen met George, dat ze toch (blijkbaar aanzienlijk) later dan de rest in het hotel aankwamen. Wat hebben ze dan in de rest van dat uur en de tijd erna gedaan??








Offline tjabbinga

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #88 Gepost op: 28-04-2003, 01:57:30 »
is het iemand opgevallen dat mol george in deze aflevering blond was? een blonde mol dus dit jaar?








Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #89 Gepost op: 28-04-2003, 02:14:19 »
is het iemand opgevallen dat mol george in deze aflevering blond was? een blonde mol dus dit jaar?

George had ook een petje op (René)
een sikje (...)
en een zonnebril (Angela!!)   ;D

Ik denk dat de blonde pruik puur een bliksemafleider was.








Offline cider

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #90 Gepost op: 28-04-2003, 11:26:24 »
Wat mij echt opviel was dat Chandrika George als "Sjors" uitsprak, zoals iedereen in de vorige WIDM deed en dat Rene George zei in plaats van Sjors...








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #91 Gepost op: 28-04-2003, 13:08:12 »
Ik blijf maar piekeren over die tijdstippen!

Ferdi vertrekt om 16:04 en loopt metrostation Lucien-l'Allier binnen om naar Bonaventura te gaan. Hieronder een link naar metromap van Montreal.

Als je op de oranje lijn stapt (Bourassa-lijn) op Lucien-l'Allier is het volgende station Bonaventure al. Hoe kwam hij dan in hemelsnaam te laat!?

http://www.stcum.qc.ca/English/metro/a-mapmet.htm












« Laatst bewerkt op: 28-04-2003, 13:09:06 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline HJL Von Mollensteyn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't give hate a chance!!
Re:Aflevering 7
« Reactie #92 Gepost op: 28-04-2003, 13:23:35 »
je ne sais pas ???, misschien had de metro vertraging ;D







"I love it when a plan comes together"

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #93 Gepost op: 28-04-2003, 13:30:34 »
Misschien is 'ie de verkeerde kant opgegaan? ::)








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #94 Gepost op: 28-04-2003, 13:48:36 »
Ok, verder over de tijdstippen hoor, ik ben vrij vandaag, dus het kan  :P

Map van Montreal erbij gepakt, ik kom regelmatig in Canada.

Elise zit aan de Jeanne-Mance, Hotel Wyndham. Rene zegt het is te ver om te lopen, maar de afstanden kennende had iemand als Elise dat in 30 minuten kunnen lopen. Ze was klaar om 15:51 uur. Had er ook op tijd kunnen zijn.

Met de taxi nog sneller. En als ze wel op de dichtsbijzijnde metro was gestapt had ze (met overstappen) ook niet meer gereden dan 30 minuten.







« Laatst bewerkt op: 28-04-2003, 13:56:22 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #95 Gepost op: 28-04-2003, 14:21:02 »
Ron zit in HMV Music Store. Die zit aan de Rue Sainte-Catherine Ouest. Nog niet kunnen lokaliseren op de map, wat mij een indicatie geeft dat dat net buiten het centrum valt.

Chandrika zat aan de Place Ville-Marie wat binnen loopafstand ligt van Bonaventure (die was er dan ook op tijd).

Waar Rene en Ferdi zich bevonden is mij onbekend, Ferdi was niet op tijd en Rene wel.







Ma how, zeg!

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #96 Gepost op: 28-04-2003, 14:25:31 »
Ron zit in HMV Music Store. Die zit aan de Rue Sainte-Catherine Ouest. Nog niet kunnen lokaliseren op de map, wat mij een indicatie geeft dat dat net buiten het centrum valt.

Chandrika zat aan de Place Ville-Marie wat binnen loopafstand ligt van Bonaventure (die was er dan ook op tijd).

Waar Rene en Ferdi zich bevonden is mij onbekend, Ferdi was niet op tijd en Rene wel.

In de aflevering werd een kaart getoond met de lokaties van de deelnemers. Misschien dat iemand daar een screenshot van kan maken?








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #97 Gepost op: 28-04-2003, 14:30:21 »
Angela vertelde dat ze allemaal op een kwartiertje loopafstand zaten.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #98 Gepost op: 28-04-2003, 14:30:46 »
Sorry ik vergis me, Ferdi had ik al gehad natuurlijk, zie de post hierboven, die liep de metro Lucien L'allier binnen :D







Ma how, zeg!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #99 Gepost op: 28-04-2003, 14:32:32 »
Angela vertelde dat ze allemaal op een kwartiertje loopafstand zaten.

Dat klopt voor in ieder geval Chandrika. Elise is echt iets verder lopen, maar te lopen. Ferdi moest hooguit 10 minuten lopen (5 minuten metro) en waar Rene zat is mij onbekend nog.

Edit: Rons lokatie gevonden! Binnen loopafstand, hij nam de metro en dat zou dezelfde lijn kunnen zijn die Elise had kunnen nemen.







« Laatst bewerkt op: 28-04-2003, 14:46:49 door Tink »
Ma how, zeg!