Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 28969 keer)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #60 Gepost op: 11-05-2003, 19:40:52 »
Werd die rode auto voor drie vakjes gerekend?
Anders hadden ze hem gewoon één vakje achteruit kunnen rijden.
ja Rode auto drie vlakjes







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #61 Gepost op: 11-05-2003, 20:05:17 »
Nu ik dit plaatje van de auto-opdracht zie, moet ik er ineens weer aan denken. In de aflevering (niet hier op de foto) was er bij 't bovenaanzicht toen Angela de kandi's de bedoeling van de opdracht aan 't uitleggen was, 'n stippellijn te zien van de kandi's naar de auto die linksbovenin stond in de uitganspositie. Ik dacht toen gelijk: de mol zal straks die auto wel verplaatsen. Ik heb verder niet meer kunnen zien wie er in die auto reed, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dit Rene moest zijn geweest aangezien die bijna alle auto's verplaatst heeft. Geen hint dus dacht ik toen Rene eruit moest.

Maar toch blijf ik die stippellijn vreemd vinden en al helemaal nu ik zie dat ze 'm op deze foto van de officieele site weggehaald hebben. Ik heb 't gevoel dat dit 'n aanwijzing is, alleen weet ik totaal niet hoe we 'm moeten opvatten.  :-\








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #62 Gepost op: 11-05-2003, 20:38:07 »
Maar toch blijf ik die stippellijn vreemd vinden en al helemaal nu ik zie dat ze 'm op deze foto van de officieele site weggehaald hebben. Ik heb 't gevoel dat dit 'n aanwijzing is, alleen weet ik totaal niet hoe we 'm moeten opvatten.  :-\
Rene reed inderdaad in die auto. Het rare is dat je hem in beeld wel ziet. Hij staat er niet echt en hij loopt OVER de auto heen...
Ik weet ook niet wat er mee moet. Maar raar is het wel.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Aflevering 9
« Reactie #63 Gepost op: 11-05-2003, 21:30:36 »
Ik vond het een nare aflevering, de ruzie na de auto-opdracht was pijnlijk, de eerste twee opdrachten waren uit een IQ-test gehaald volgens mij, en de laatste opdracht met het liegen was ook niet erg aangenaam om naar te kijken. Ik begrijp niet dat de meeste van jullie het zo'n leuke aflevering vonden.

Sowieso had de auto-opdracht wel wat korter in beeld gemogen, dat eindeloze heen en weer gerij... pfff, vermoeiend. Daarentegen had ik Chandrika met de leeuwenwelp wel langer willen zien wandelen. Dat duurde echt extreem kort.  

En het leek wel of Angela voor het eerst echt baalde dat de kandi's geen geld verdienden met de auto-opdracht. Meestal is ze blij als er geld ingeleverd moet worden.









« Laatst bewerkt op: 11-05-2003, 22:44:31 door elisabeth »

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 9
« Reactie #64 Gepost op: 11-05-2003, 22:56:40 »

voor de mensen die graag zelf eens met die auto opdracht willen puzzelen:

http://www.demol3.be/extras/extra7.html







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #65 Gepost op: 12-05-2003, 00:12:49 »
Ergens raar trouwens dat Ron 2x mag DJen/VJen...

Die laatste opdracht met dat liegen zit me niet lekker. Er waren duidelijk maar 3 dingen voorzien. IJshockeyen (Rene kan kennenlijk schaatsen) Iets met dieren (Chandrika) en Ron als VJ (terwijl hij al DJ was.

Als Elise de mol is, blijf ik erbij dat het een hele goedkope opdracht is. Goedkoop in de zin, mol heeft vrijstelling en 5000 euri uit de pot (de mol weet immers wie wat gedaan heeft en dus ook wie liegt) Als Elise de mol is, is dit de slechtste opdracht aller tijden.

Angela baalt oprecht van de verloren 4000 euri bij het parkeren. En hier zou ze de mol gewoon 5000 euri laten verspelen...

Het is dus ergens wel te stellen dat de mol iniedergeval niet voor de vrijstelling moest gaan. Aan Ron werd als eerste gevraagd wie hij vond dat deze verdiende. Hij wijst zichtzelf niet aan (hij heeft het over zij twee.WIE dan?? Dan Rene, hij wijst zichzelf aan en vervolgens doet Chandrika hetzelfde. Elise is onverstaanbaar voor niet liplezers.

Opdrachten zijn onderling wel uitwisselbaar. Had Chndrika de vrijstelling gehad was Elise naar het safaripark gegaan. (Als mol zijnde zou ik liever met een welpje knuffelen, dan in een saai gebouw te zitten :D

Goed dat waren wat gedachtenspinsels van een dwerg op de vroege morgen.










"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #66 Gepost op: 12-05-2003, 00:14:19 »
Maar toch blijf ik die stippellijn vreemd vinden en al helemaal nu ik zie dat ze 'm op deze foto van de officieele site weggehaald hebben. Ik heb 't gevoel dat dit 'n aanwijzing is, alleen weet ik totaal niet hoe we 'm moeten opvatten.  :-\
Bij de weg... de stippellijn is een electriciteitsdraad die boven het parkeerterrein gespannen is.
Je ziet de schaduw op een gegeven moment daar waar geen stippellijn is.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Aflevering 9
« Reactie #67 Gepost op: 12-05-2003, 00:18:26 »

voor de mensen die graag zelf eens met die auto opdracht willen puzzelen:

http://www.demol3.be/extras/extra7.html
Dat was toch een wat makkelijker opdracht; met allemaal auto's in twee vakjes







Thank U

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #68 Gepost op: 12-05-2003, 00:34:55 »
Ik vraag me trouwens af of Elise, als mol zijnde, al op de hoogte was wie de waarheid sprak bij die opdracht. Zo ja, dan slaat die hele opdracht toch nergens op. Dan ging er sowieso 5 duizend euro van de pot. Wat denken jullie, er van uitgaande natuurlijk dat Elise de mol is

De AVRO moest nog een aantal opdrachten ter plaatse in elkaar zetten. Vandaar waarschijnlijk dat we in (de buurt van) Montreal blijven, denk aan de logistiek die anders ook geregeld meot worden: slaapplaatsen, afstand overbruggen e.d.

Dit zal geleid hebben tot deze opdracht. Met de mol als "rechter en jury" en de gebruikelijke voorkennis is dit meer een beroving. Maar laat de voorkennis eens weg en laat de mol werken voor haar geld...







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Rut

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #69 Gepost op: 12-05-2003, 00:42:42 »
Iemand anders ook opgevallen? Chandrika zegt na het mislukken van de auto-opdracht tweemaal: "zuur man". Wie hebben we dat ooit eerder horen zeggen? Heeft het te maken met het feit dat Chandrika la taupe te spreken kreeg en zo zijn vocabulaire al dan niet onbewust overgenomen heeft?

Mij gebeurt dat weleens, dat je stopwoordjes of uitdrukkingen van anderen zomaar ineens overneemt, zonder daar echt bij na te denken. Als ik met een Belg praat, betrap ik mij er regelmatig op ineens in een vlaams accent te spreken. Zo ook gebruikten een aantal vrienden van mij het woord "gast" als aanspreekvorm en in no time komt het ook uit mijn mond. Een slip of the tongue van Chandrika?







Good morning! And in case I don't see you: Good afternoon, good evening and good night!

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re:Aflevering 9
« Reactie #70 Gepost op: 12-05-2003, 01:10:34 »
Ik vind het raar dat Ron, René en Chandrika blijkbaar niet in de gaten hadden hoe makkelijk de ondervraag-opdracht te saboteren was.

Hadden ze met hun drieën afgesproken dat ze alles, maar dan ook alles van die middag waren vergeten, dan kon Elise er nooit achter komen wie er loog en wie de waarheid sprak. Dan zou ze wel heel goed moeten kunnen gokken.

De mol vind je er niet mee, maar ik vind het gewoon een beetje dom van die drie...







Achteloos...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #71 Gepost op: 12-05-2003, 11:39:14 »
Ik vind het raar dat Ron, René en Chandrika blijkbaar niet in de gaten hadden hoe makkelijk de ondervraag-opdracht te saboteren was.

Hadden ze met hun drieën afgesproken dat ze alles, maar dan ook alles van die middag waren vergeten, dan kon Elise er nooit achter komen wie er loog en wie de waarheid sprak. Dan zou ze wel heel goed moeten kunnen gokken.

De mol vind je er niet mee, maar ik vind het gewoon een beetje dom van die drie...

De afspraak was dat in ieder geval één iemand de waarheid zou spreken. Als die dan zegt dat ie alles vergeten is, dan speelt ie vals.  







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #72 Gepost op: 12-05-2003, 12:38:19 »
De parkeeropdracht van aflevering 9 was ook niet al te lastig, is gemakkelijk te beredeneren!

Over een bus-opdracht: 'Besturen' was fout omdat 'Barst' ook een werkwoord kan zijn. Barst was het enige woord met maar 1 lettergreep.

Die 19 van Ron vind ik een echte mollenstreek, ik heb het idee dat daar van te voren over is nagedacht.
De dubbeltelling van 99 aanvoeren voor 19 lijkt heel plausibel en vergeten dat er juist 2 negens in 99 zitten lijkt(!) heel onschuldig...

Over het getallen-raadsel. Dat is een questie van tijd, maar ook hier moet ik zeggen dat Ron verdacht doet. Het antwoord beredeneer je niet door met je hoofd omlaag te kijken en je handen ervoor tehouden (zogenaamd concentreren denk ik). Je moet naar die getallen kijken!
Tijdrekken in mijn ogen, maar ik ben dan ook bevooroordeeld richting Ron als mol.

28 was overigens GEEN goed antwoord. 36 is de enige uitkomst. Ik geloof dat het was linksboven-linksonder vermenigvuldigen met rechtsboven+rechtsonder. Wel vreemd dat 28 WEER terugkomt. Chandrika overigens op het eiland ook even de life-jacket met achterop 28 aan.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #73 Gepost op: 12-05-2003, 12:42:00 »
Wel vreemd dat 28 WEER terugkomt. Chandrika overigens op het eiland ook even de life-jacket met achterop 28 aan.

Volgens mij waren dat Patricia en Ferdi, niet Chandrika.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Aflevering 9
« Reactie #74 Gepost op: 12-05-2003, 12:48:34 »
Waaauuuwww!!!! Ik ben een parkeerwonder  ::)

Maar het meest opvallende van deze aflevering vond ik toch wel weer dat Elise wéér apart genomen werd. Elise is mijn mol, maar zo maken ze toch wel een beetje onmogelijk...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #75 Gepost op: 12-05-2003, 12:55:20 »
ow, dat zou ook kunnen.
In elk geval gingen de life-jackets rond, en zou het sowieso toeval zijn wie welke aan zou trekken.

Ik was in die aflevering veel meer gefixeerd op de life-jacket met nr. 15 Dat was (zover ik kon zien) de enige met een nummer onder de 27. De 'o' is de 15e letter uit het alfabet.

Bij de paintball opdracht was alleen het geweer met 14 duidelijk te zien. De 'n' dus.

Alleen de '18' voor de 'R' (Ron) heb ik helaas nergens kunnen vinden, dus ben ik daar op een dood spoor beland.

HEEEL ver gezocht is ivm een muziekale aanwijzing (maar weet niet eens meer of die hint wel bij die aflevering hoorde):
Until im left with an eight. (one eight = 18)
Of die acht achter de 1 bij AVRO (omdat er ook al een keer AVRON heeft gestaan)

Maar zelf denk ik al niet dat dit wat is.










Offline MoleHunter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wij willen Mol 5 in 2004!!
Re:Aflevering 9
« Reactie #76 Gepost op: 12-05-2003, 21:31:22 »
Alleen de '18' voor de 'R' (Ron) heb ik helaas nergens kunnen vinden, dus ben ik daar op een dood spoor beland.

=========================================

In de aflevering met de spiegels in de donkere gangen, moest Rene zorgen voor de lichtstraal door minimaal 18km per uur te fietsen. Daar is nog een close-up van geweest voor zover ik me dat kan herinneren.

Misschien is dit wat je zocht.

Grtz








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #77 Gepost op: 14-05-2003, 12:53:43 »
Angela zegt in het instructiefilmpje iets als: "jammer dat je bliksemafleider weg".

Voor wie was Ferdi een bliksemafleider??







Ma how, zeg!

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #78 Gepost op: 14-05-2003, 12:56:46 »
Volgens mij was Ferdi bliksemafleider voor Elise. Hij verdacht haar niet, hij ging zelfs zo ver dat hij in vertrouwen heeft genomen! Dat leidt de aandacht toch behoorlijk af!







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #79 Gepost op: 14-05-2003, 13:14:00 »
In welke plaats zitten ze eigenlijk?







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”