Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 28963 keer)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #80 Gepost op: 14-05-2003, 13:37:26 »
Montreal







Ma how, zeg!

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #81 Gepost op: 14-05-2003, 17:13:45 »
Het is inderdaad wel stom als Elise de mol is dat ze dan de ondervragingen moet doen, daar is niks aan te saboteren, ze fluisteren het haar zo wel in. De bedoeling was natuurlijk dat ze het niet zou worden als ze de mol was en dat ze met onderhandelen op iemand uitkwamen, maar toen gingen ze loten....
En toch zit Ron me niet lekker, wat kan die nep liegen zeg :o







'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #82 Gepost op: 14-05-2003, 17:23:59 »
En toch zit Ron me niet lekker, wat kan die nep liegen zeg :o
Ja inderdaad! Hij zegt niet te kunnen liegen, maar dat zogenaamde nepliegen.... ???








Offline majornono

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #83 Gepost op: 16-05-2003, 13:50:16 »
ik vond het een erg leuke aflevering, vooral de parkeeropdracht.
Ik heb nl. een spelletje met een groot aantal levels waar de parkeeropdracht een exacte kopie van is.
Voor de liefhebber heb ik het spel online gezet:
Gridlock

Even over de liegopdracht:
Dit hebben Rene, Chandrika & Ron wel heel erg fout aangepakt. Het was na 10 sec. pp al duidelijk wie er ontzettend zijn best deed om te liegen en wie er ontzettend zijn best deden om niet te liegen.
Rene & Chandrika deden zo overduidelijk hun best om Elise te overtuigen dat zij de waarheid spraken, terwijl Ron juist precies het tegenovergestelde deden. Elise had in mijn ogen een makkie.
Als ik deze opdracht had gehad, had ik ervoor gezorgd dat alle drie ofwel heel erg vaag deden, of heel erg hun best om de waarheid te vertellen.
Hierbij lijkt mij de eerste optie het meest voor de hand liggen, dat is gewoon het makkelijkst.








« Laatst bewerkt op: 16-05-2003, 13:54:14 door Major Nono »

maapie

  • Gast
Re:Aflevering 9
« Reactie #84 Gepost op: 16-05-2003, 15:44:23 »
Misschien heb ik de opdracht van de auto's wel verkeerd begrepen, maar de oplossing lijkt mij erg simpel
Zie de bijlage. het komt er op neer dat de gele auto onze kant op moet, dan kan de groene erdoor.
Nogmaals, ik weet niet of het wel zo simpel is...

edit: ik zie dat de afbeelding te groot is. het kan er niet op. kan iemand em verkleinen?  







« Laatst bewerkt op: 16-05-2003, 15:44:58 door maapie »

Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #85 Gepost op: 16-05-2003, 16:49:32 »
Het is inderdaad wel stom als Elise de mol is dat ze dan de ondervragingen moet doen, daar is niks aan te saboteren, ze fluisteren het haar zo wel in.

Maar bij de ondervragingen kan de Mol (Elise dus) wel degelijk saboteren! Als Elise juist raadt wie de waarheid spreekt, krijgt ze een vrijstelling maar gaat er wel geld uit de pot. De ideale molactie dus, en Elise heeft dus (weer)gesaboteerd!







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #86 Gepost op: 16-05-2003, 16:56:24 »
Maar bij de ondervragingen kan de Mol (Elise dus) wel degelijk saboteren! Als Elise juist raadt wie de waarheid spreekt, krijgt ze een vrijstelling maar gaat er wel geld uit de pot. De ideale molactie dus, en Elise heeft dus (weer)gesaboteerd!

Wel 'n hele makkelijke molactie, want ze zou dan van te voren gewoon al weten wie de waarheid zou spreken. Die hele ondervragingsronde was dan dus eigenlijk voor niks.  ::)

De vraagt blijft dus: werd 't de mol zo gemakkelijk gemaakt om te saboteren in deze opdracht? Ik denk 't eigenlijk niet...ik denk dat er meer kans is dat de mol in de positie van ondervraagde werd gezet.  








Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Aflevering 9
« Reactie #87 Gepost op: 16-05-2003, 18:04:37 »
De vraagt blijft dus: werd 't de mol zo gemakkelijk gemaakt om te saboteren in deze opdracht? Ik denk 't eigenlijk niet...ik denk dat er meer kans is dat de mol in de positie van ondervraagde werd gezet.  
Maar de beelden suggereren in ieder geval dat de crew de mol helemaal niet bewust in de ondervragers positie heeft gezet. Deze positie werd immers middels 'loting' bepaald (getal onder de 10). Nu is dat natuurlijk een dubieuze manier van loten, vooral ook omdat we helemaal niet te zien krijgen of Elise uberhaupt goed had geraden, maar a priori was er dus maar 25% kans dat Elise 't zou worden (zelfs nog minder omdat Elise telkens als laatste aan de beurt was om een getal te noemen, als ze het 'eerlijk' hadden willen spelen hadden ze een getal van 1 tot 4 moeten doen).







« Laatst bewerkt op: 16-05-2003, 18:06:16 door thie »
E.Thie Phone Mole

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #88 Gepost op: 16-05-2003, 20:37:02 »
Ik had zelf ook mijn bedenkingen bij de 6 die Elise geraden had voor de vrijstelling. Als iemand al 6 zei had Angela het kunnenomdraaien en was het een 9.

OK we weten niet van wie het idee van de loting kwam, maar volgens mij ging de crew daar sowieso al van uit, omdat Angela al een papiertje en schrijfmateriaal bij de hand heeft.

MAAR: nu bedenk ik me, want wat als Ron 6 zei en Rene 9? Dan kon het al helemaal niet meer voor Elise.

Er is trouwens nog zo'n site waar je online gridlock kan spelen: www.crystalnewmedia.com/gridlock/gridlock.html

Hij werkt momenteel echter niet bij mij.








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9
« Reactie #89 Gepost op: 17-05-2003, 02:59:07 »
Bij de herhaling kreeg ik nog een ander idee: staat er uberhaupt wat op? De transparantie van de gevolgde procedure is noch inzichtelijk noch geborgt.

Als Elise de mol is en als zij gegevens krijgt wie waarheen gaat, dan heeft dit meer weg van een beroving als een WIDM-opdracht.

Maar wellicht heeft de redactie er voor gekozen om Elise (als mol) de opdracht op eigen kracht te laten spelen. Dan is het nog een beetje zinnig.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #90 Gepost op: 17-05-2003, 10:34:36 »
Ik had zelf ook mijn bedenkingen bij de 6 die Elise geraden had voor de vrijstelling. Als iemand al 6 zei had Angela het kunnenomdraaien en was het een 9.

OK we weten niet van wie het idee van de loting kwam, maar volgens mij ging de crew daar sowieso al van uit, omdat Angela al een papiertje en schrijfmateriaal bij de hand heeft.

MAAR: nu bedenk ik me, want wat als Ron 6 zei en Rene 9? Dan kon het al helemaal niet meer voor Elise.

Nou kan het ook nog zo zijn dat het de avro niet zoveel uitmaakte wie de ondervraging moest doen (behalve de mol dan).
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de mol weet welk getal NIET te noemen. In dit geval Chandrika of Ron.

Chandrika is dan weer verdacht omdat ze wilde loten.

Ron is verdacht omdat hij 1. zei dat hij vond dat "zij twee" (wie hij precies bedoelde ben ik nog niet achter) een vrijstelling verdienden EN zoniet belangrijker 2.hij mocht als eerste kiezen!
Dus wanneer het getal 6 danwel 9 is en hij zegt 3, is de kans statistisch gezien klein dat hij nog eens moet en als hij nog eens moet kiezen blijven er wel andere mogelijkheden over dan 6 of 9

Bijvoorbeeld:
Ron 3
Rene 4
Chandrika 5
Elise 7
Ron 1
Rene 8
Chandrika 2
Elise  6 of 9









"Only thing to do is jump over the moon"

Re:Aflevering 9
« Reactie #91 Gepost op: 17-05-2003, 10:56:34 »
Met zij twee, bedoelde ron chandrika en rene, omdat hij en elise al een vrijstelling hebben gehad...








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #92 Gepost op: 17-05-2003, 11:06:51 »
Dat kan niet, want Elise had nog nooit een vrijstelling gehad.
Rene en Chandrika wel bij het brugspringen.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #93 Gepost op: 17-05-2003, 12:35:31 »
Dat kan niet, want Elise had nog nooit een vrijstelling gehad.
Rene en Chandrika wel bij het brugspringen.

Ja en dat vind ik nogal bedenkelijk, want dat was een eventuele vrijstelling. Als degene met de slechte test niet was gaan springen was er wel een executie geweest.
Het is in ieder geval niet zo'n vrijstelling als aangeboden bij de combi Elise/Ferdi en als Ron en nu uit eindelijk ook Elise. Ik denk dat Ron doelde op Chandrika en Rene.








Ma how, zeg!

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9
« Reactie #94 Gepost op: 17-05-2003, 13:43:23 »
Ja en dat vind ik nogal bedenkelijk, want dat was een eventuele vrijstelling. Als degene met de slechte test niet was gaan springen was er wel een executie geweest.
Het is in ieder geval niet zo'n vrijstelling als aangeboden bij de combi Elise/Ferdi en als Ron en nu uit eindelijk ook Elise. Ik denk dat Ron doelde op Chandrika en Rene.


Er volgden voor de brugspringers geen executie, voor de andere 4, die geen vrijstelling hadden gekregen wel. Dus in mijn ogen wel degelijk een vrijstelling, die 4 die sprongen waren zeker door! Toevallig hadden de overige 4 wel hun test goed gemaakt en was er geen afvaller. Iemand is daar door het oog van de naald gekropen.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...