Auteur Topic: Wie gaat er winnen en waarom??  (gelezen 4868 keer)

Offline Vincent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wie gaat er winnen en waarom??
« Gepost op: 10-05-2003, 22:48:20 »
Met nog een aflevering te gaan ben ik er wel uit wie de mol is....geloof ik tenminste   :)

Ik heb echter geen flauw idee wie er gaat winnen en wie vlak voor de finish sneuvelt. In de wekelijkse pool op deze site gok ik eigenlijk maar wat.

Zijn er aanwijzingen???








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #1 Gepost op: 10-05-2003, 23:04:04 »
Ik denk Chandrika omdat ze heel rustig is... goed nadenkt en een bepaalde zekerheid uitstraalt. In het intro filmpje maakt ze een rondedans, misschien de hint dat ze gaat winnen. Maar eigenlijk is het meer gevoel...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #2 Gepost op: 10-05-2003, 23:07:45 »
Mijn gevoel is ook dat Chandrika wint. Ze is rustig/kalm en observeert heeeeeeel goed. Die rondedans inderdaad kan een clue zijn.

En ook al klopt het misschien niet, ik denk nog wel eens aan red, gold en green. In de vorige aflevering toen ze aankwamen bij de Grain Elevators liep Chan met d'r gele jasje, Ron met een groene en Elise met een rode jas. Toen dacht ik: dat zijn de finalisten en Chan wint met d'r gele kleur (gold).







Ma how, zeg!

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #3 Gepost op: 11-05-2003, 00:47:25 »
De meest "onzichtbare": Chandrika. Volgens mij steekt ze in aflevering 1 bij haar introductie haar rechterwijsvinger op zo van "it's me you're looking for".

De belangrijkste reden zijn de betekenis van de naam (maanlicht) en de Sri Lanka-connectie: de kleuren, naam President, eilandje Delft.









Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #4 Gepost op: 11-05-2003, 11:49:59 »
Chandrika gaat winnen. De hint zit in de 'intro'.

Het achtergrondgeluid bij Ron neemt de laatste tijd steeds meer af. (verliezer, (dit gebeurde eerder bij de afvallers)

Het achtergrondgeluid bij Chandrika blijft gelijk. (winnaar)

Het achtergrondgeluid bij Elise neemt elke week toe. (La Taupe)








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #5 Gepost op: 11-05-2003, 11:51:54 »
Ik denk ook dat Chandrika gaat winnen, omdat ze als enige een beetje aan Ron als Mol denkt na de wie is de waarheidspreker-opdracht.








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #6 Gepost op: 11-05-2003, 11:53:00 »
Toename van geluid verbind ik aan winnen; net zo als het tegengestelde duidt op de verliezer. De mol blijft dezelfde status houden: deed niet mee.

Dan wordt het zachter - verliezer - Ron
Harder - winnaar - Elise
Gelijk - mol - Chandrika







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #7 Gepost op: 11-05-2003, 11:56:01 »
Alles hangt natuurlijk af van wie de mol is . Is het Ron dan zit chandrika op het juiste spoor. Is het Elise dan gaat Ron waarschijnlijk winnen. En ja als het Chandrika is kan Elise misschien wel winnen , dus deze vraag is nog onduidelijker dan de vraag wie de mol is. En dat vreugdedansje van chandrika kan een hint zijn of weer een dwaalspoor.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #8 Gepost op: 11-05-2003, 12:05:53 »
Toename van geluid verbind ik aan winnen; net zo als het tegengestelde duidt op de verliezer. De mol blijft dezelfde status houden: deed niet mee.

Dan wordt het zachter - verliezer - Ron
Harder - winnaar - Elise
Gelijk - mol - Chandrika

Ja, dat zou wel logischer klinken, maar het is gewoon simpelweg niet mogelijk dat Chandrika de mol is. Het bekende Ferdi/Patricia verhaal he?








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #9 Gepost op: 11-05-2003, 12:09:41 »
Ja, dat zou wel logischer klinken, maar het is gewoon simpelweg niet mogelijk dat Chandrika de mol is. Het bekende Ferdi/Patricia verhaal he?

Je redenatie is: Als Chandrika de mol was, dan zouden Ferdi en Patricia er niet uitgegaan zijn.

Maar René stemde vorige ker op Elise en zal na de autopuzzel zeker niet anders zijn gaan stemmen. Volgens je eigen redenatie kan Elise dan niet de mol zijn, toch?







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #10 Gepost op: 11-05-2003, 12:13:15 »
Als dat met dat applausgeluid een hint is moet het interpreteren zoals Rene B het zegt , dus Chandrika als mol. Een hint anders gebruiken omdat je een bepaald persoon uitsluit als mol (en dat is levensgevaarlijk) is niet consequent.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #11 Gepost op: 11-05-2003, 12:13:21 »
Jawel, want iedereen stemde op Elise.

ALS René op Elise gestemd zou hebben en de anderen niet, dan kon Elise de mol niet meer zijn, helemaal juist!








Anonymol2

  • Gast
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #12 Gepost op: 11-05-2003, 12:13:52 »
Als iedereen deze keer op Elise heeft gestemd dan zou zij de mol kunnen zijn. Als Chandrika op Ron heeft gestemd dan zou Ron wel eens de mol kunnen zijn (omdat er een Elise stemmer uitging). Maar het is (logisch) niet duidelijk op wie Chandrika stemt.

Ik denk dat Chandrika gaat winnen, ze is passief tijdens ieder spel. Ze let meer op anderen dan dat ze wat doet. Chandrika de winnaar of Elise of Ron nu de mol is. (Ik denk Elise al vanaf een van de eerste afleveringen).








Offline Fleprick

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • To Mole Or Not To Mole
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #13 Gepost op: 18-05-2003, 17:19:54 »
Ik denk weet vrij zeker dat Chan. de mol is. Waarom?
Als je naar de site kijkt, van voor de eerste aflevering, toen werd iedereen voorgesteld, en bij Chan. was de achtergrond met de PC vervaagd. Als dat een aanwijzing voor de mol zou zijn zou het lijkt mij wel erg duidelijk zijn, dus ik ga dan maar voor de overwinning.

Alleen dan is mijn Mol niet de Mol.







Met Molse Groet, Fleprick

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Wie gaat er winnen en waarom??
« Reactie #14 Gepost op: 18-05-2003, 21:44:24 »
Je weet toch wel dat als je op iemand inzoomt de achtergrond onscherp wordt.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?