Auteur Topic: Aflevering 10: De Finale  (gelezen 39185 keer)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #40 Gepost op: 18-05-2003, 15:28:50 »
Ff een vraagje:

Wie zat ook alweer waar in de gevangenis?
Ik wil graag de celnummer enzo weten, bijv. elise zat volgens mij in B-13 ofzo toch?

Alvast bedankt

Van Poeha geplukt:

Ron zit vast in een toren (sectie D1). Hij heeft een portofoon (verbinding met Chandrika), een kaart, een verrekijker en de sleutel van Chandrikas gang. Zijn deur wordt bediend met een spraakherkenner. Om de deur te openen moet Ron de juiste woorden inspreken. Elise zit in een cel (gebouw B3, cel 20). Om haar te bevrijden moeten een celgang en een cel worden geopend. Zij heeft monitor (om Chandrika te zien), een diaprojectorbediening en een elektrische piano. Chandrika zit in een gang opgesloten (gebouw B14). Ze heeft een portofoon (verbinding met Ron), een sleutel (gebouw A12) en een soort radio waarmee ze de geluiden in Elises cel kan horen.









Ma how, zeg!

Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #41 Gepost op: 18-05-2003, 15:52:55 »
Dank u dank u  ;)

Edit:

Ik heb even het filmpje van BOBdemol nagecheckt en de camera gaat allereerst nadrukkelijk langs/op sectie D1 staan (waar Ron dus zit)







« Laatst bewerkt op: 18-05-2003, 16:03:50 door jongenvan15jaar »

Offline rosa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #42 Gepost op: 18-05-2003, 15:55:16 »
Ik vond het een leuke aflevering. De eerste opdracht vond ik niet zo....Ik vond het ook wel vreemd dat ze toch wel achter die twee deuren zaten, maakte dus niet uit of je links of rechts koos bij de eerste twee dillemma's?? Volgens mij liepen ze gewoon een rondje.
Als je begrijpt wat ik bedoel... ::)

Ik kon in die eerste opdracht ook niet echt een mollestreek ontdekken.

De tweede opdracht vond ik wel helemaal geweldig! Echt weer goed uitgedacht!! ;D

inderdaad vreemd dat Elise zo laat dat liedjesboek vond. Trouwens, het leek door de montage wel of ze er zo naar toe liep.


De locatie voor de test was geweldig! Alleen zat ik wel de hele tijd op mijn horloge te kijken: nog maar 5 minuten, 3....ze maken de uitslag toch nog wel bekend?? Niet dus! :'(

Nou ja goed, kom ik misschien toch nog boven de 25 berichtjes hier ;)

ps. en dit is denk ik de langste!









Offline Michelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm the real slim LADY
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #43 Gepost op: 18-05-2003, 16:28:17 »
wij kunnen ook niet zien of er een molle actie is geweest in de eerste opdracht

want als ron bijvoorbeeld met elise was

en het antwoord op de vraag was bijv. in zijn hoofd, Elise, dan kan hij zeggen, neej ik denk dan dat ze mij kiest.

en dan moet hij hopen dat  t  dan fout is zeg maar.

iets verdachts misschien wel:

Elise zei tegen chandrika geloof ik, dat zedacht dat chandrika wel kon liegen, in de vorige aflevering zei ze dat ze nog nooit zon slechte lieger had gezien :P







Wie is de mol ook in 2004!!

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #44 Gepost op: 18-05-2003, 17:36:30 »
Ik vond het een leuke aflevering. De eerste opdracht vond ik niet zo....Ik vond het ook wel vreemd dat ze toch wel achter die twee deuren zaten, maakte dus niet uit of je links of rechts koos bij de eerste twee dillemma's?? Volgens mij liepen ze gewoon een rondje.
Als je begrijpt wat ik bedoel... ::)


Ik heb ook dezelfde vraagtekens bij die eerste proef. Aan elk kruispunt namelijk waar ze een richting moeten kiezen, kan het fout lopen in die zin dat ze een verkeerde richting opgaan. En het is zeker niet logisch te noemen dat ze àlle antwoorden juist oplossen. Maar toch komen ze drie keer aan de juiste twee deuren terecht.
Als we dat vergelijken met de gelijkaardige proef uit de tweede Vlaamse mol, zaten de kandidaten tot tweemaal toe aan de andere kant van het dorp!
Het was hier dus gewoon weer de bedoeling dat de kandidaten effectief op het bedoelde eindpunt uitkwamen, onafhankelijk van wat ze ook antwoordden. Alweer een gemanipuleerde opdracht; erg geloofwaardig kun je deze reeks niet meer noemen...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #45 Gepost op: 18-05-2003, 17:41:14 »
Ik moet de aflevering nog een paar keer kijken hoor, maar het viel me op dat ze inderdaad in een soort hoek konden lopen.
Had Angela het niet op de een of andere manier kunnen sturen,
Bij Ron en Chandrika bv, was de keuze "om een hoek". Mocht dat nou fout zijn geweest hadden ze dan niet via een andere hoek tochbij die twee deuren kunnen uitkomen?

Stel ze beantwoorden twee keer fout. Dan kom he ubrehaupt niet in de buurt van die twee deuren, terwijl ze toen ze een fout maakten toch de andere deur moesten hebben.
Hele vage opdracht dus, met veel copy paste als je het mij vraagt.

btw. Ron zegt dat Elise hem haar diepste geheim heeft verteld. Mijn vraag is dan:
Als Elise de mol is, en ze krijgt een hele vage  vragenlijst met dilemma's om in te vullen, dan ga je Ron toch niet een diep geheim vertellen zodat hij het juiste antwoord kan gebruiken? Dan zeg je toch lekker niks... laat ze het maar uitzoeken!







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Michelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm the real slim LADY
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #46 Gepost op: 18-05-2003, 18:39:56 »
ja daar heb je wel gelijk in







Wie is de mol ook in 2004!!

maapie

  • Gast
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #47 Gepost op: 18-05-2003, 18:52:27 »
Wat ik ook heel vaag vind is dat Ron de tekst van Vader Jacob niet meer kent, ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik kende tot gisteren niemand die dat liedje niet kent hoor!  :D

En trouwens, hoe een spraakdetector precies werkt weet ik niet, maar zou dat ding ook werken als Ron met een andere toonhoogte zou beginnen? Of werkt dat niet op toonhoogtes maar op woord?
En als 'ie gemompelt zou hebben, zou het dan ook gelukt zijn? ???

vragen vragen vragen, en bijna geen antwoorden....










Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #48 Gepost op: 18-05-2003, 19:04:37 »

btw. Ron zegt dat Elise hem haar diepste geheim heeft verteld. Mijn vraag is dan:
Als Elise de mol is, en ze krijgt een hele vage  vragenlijst met dilemma's om in te vullen, dan ga je Ron toch niet een diep geheim vertellen zodat hij het juiste antwoord kan gebruiken? Dan zeg je toch lekker niks... laat ze het maar uitzoeken!

Dat kwam er ook heel " on natural" uit. Het leek haast geacteerd.

Hetzelfde als Ron bij het stemmen op het laatst zegt: "Het kan niet anders" kwam ook zo geacteerd over.
Heb het net nog even teruggekeken...

Bij het beginfilmpje met de Angela en de mol + monitor laten ze de biecht van Ron versneld afspelen..







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Michelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm the real slim LADY
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #49 Gepost op: 18-05-2003, 19:21:34 »
ja klopt ook erg raar   :|

Nou ja wie zal t zeggen , zaterdag zullen we weten of het meer betekent allemaal  ;D









Wie is de mol ook in 2004!!

Offline Michelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm the real slim LADY
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #50 Gepost op: 18-05-2003, 19:25:54 »
ohja nog over die stemherkenner


Hebben ze met de opdracht in de auto, vader jacob gezongen??

Dan hebben ze het met al die technische spullen vast wel rons stem eruit gehaald :D







Wie is de mol ook in 2004!!

Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #51 Gepost op: 18-05-2003, 21:08:29 »
En trouwens, hoe een spraakdetector precies werkt weet ik niet, maar zou dat ding ook werken als Ron met een andere toonhoogte zou beginnen? Of werkt dat niet op toonhoogtes maar op woord?
En als 'ie gemompelt zou hebben, zou het dan ook gelukt zijn? ???

vragen vragen vragen, en bijna geen antwoorden....


Hier dan een klein antwoordje: d'r zat natuurlijk gewoon iemand van de crew te luisteren naar de intercom waarin Ron zong, en die drukte op een knop met het label 'unlock' zodra hij bim-bam-bom hoorde, niet ingewikkelds aan...







E.Thie Phone Mole

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #52 Gepost op: 18-05-2003, 21:30:03 »
Volgens mij was er wel iemand van de crew om op een knopje te drukken....want anders moesten ze het systeem van het gevangenis helemaal veranderen en de herkenning veranderen op BIM BAM BOM.... Lijkt me dus niet dat dat gedaan is...  ::)







You think you know....but you have no idea!

Offline Marlous

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #53 Gepost op: 18-05-2003, 22:43:38 »
Bij het beginfilmpje met de Angela en de mol + monitor laten ze de biecht van Ron versneld afspelen..

Ik vond dit ook heel opmerkelijk. Je zou het zo kunnen opvatten: Als Ron de Mol is, weet hij tóch al wat hij heeft gezegd in de biecht en is het voor hem niet interessant meer om dát te zien, dus spoelt hij 'zichzelf' door (goh wat klinkt dat vreemd  ::))

Dit vind ik dus weer een aanwijzing richting Ron, maar tóch blijf ik bij Elise (puur gevoelsmatig) als Mol. En ja...niets is wat het lijkt...








Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #54 Gepost op: 19-05-2003, 01:40:26 »
Opmerkelijk dat René ineens opdook in deze aflevering (toch nooit eerder een videoboodschap van een ex-kandidaat?)

Zat er een hint in de tekst van René?

Fijn René weer even te zien ;)








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #55 Gepost op: 19-05-2003, 08:53:20 »
Opmerkelijk dat René ineens opdook in deze aflevering (toch nooit eerder een videoboodschap van een ex-kandidaat?)

Vorig jaar wel 'n brief van Harry.

Ik denk dat de makers 't gewoon zo jammer vonden dat Rene moest vertrekken (hij werd denk ik wel als leukste kandidaat gezien...door mij iig.  ;) ), dat ze 't leuk vonden om nog 'n filmpje in de auto met 'm op te nemen. En dit filmpje kreeg 'n beetje 't zelfde effect als die brief van Harry vorig jaar: gewoon grappig voor de finalisten om te zien.  :)








Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #56 Gepost op: 19-05-2003, 09:36:04 »
Inderdaad leuke aflevering!

Zoals hierboven al gesuggereerd: ongetwijfeld maakten de antwoorden op de eerste 2 vragen steeds niet uit: ze kwamen steeds op de goede lokatie uit. Alleen het antwoord op vraag 3 was beslissend.

Opvallend was wel dat de vraagstellingen voor Ron heel anders waren dan bij Chandrika en Elise. Aan Ron werden vragen gesteld waarin de twee dames tegen elkaar 'uitgespeeld' werden (wie geef je het levensreddende medicijn en wie is het meest afgunstig).

En inderdaad, welke Nederlander (en Belg) kent nu niet de woorden van Vader Jacob? Kom nou toch! Een wel erg opvallende manier van tijdrekken -> eerst aan Chandrika vragen wat de tekst is, kost allemaal tijd!

Ron is de mol en DUS gaat Chandrika winnen. Jammer voor Elise, 'k had haar als arme student wel die 35.000 euro gegund (maar Chandrika ook hoor!)







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #57 Gepost op: 19-05-2003, 13:52:14 »
Wat was dit een TOFFE uitzending, superrrrrrrrrr!!  8) 8) 8) 8) 8)

De ontknoping was weer bizar, mooie locatie, maar lichtelijk ging ik gisteravond om 1 uur naar bed!! (ik was dit weekend in Frankrijk, daarom pas gister gekeken) :)

Verliezer: Chandrika
Winnaar: Ron
Mol: Elise








ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lonneke

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
De 26e etage.....
« Reactie #58 Gepost op: 19-05-2003, 14:12:44 »
 :D Er is veel gezegd over het getal 28, wat volgens mij niets te betekenen heeft. Maar mij viel op dat toen ze in de lift stonden de camera nadrukkelijk op de 26e etage de 26 inzoomde, de leeftijd vam zowel Chandrika als Elise. Een hint??
Hoewel Ron ook verdacht is houd ik het op Elise.... ???








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #59 Gepost op: 19-05-2003, 16:27:28 »
Even over Vader Jacob... er was toch ook iemand die onder die naam als gast een aantal berichtjes heeft achtergelaten...???

en verder... wie kan mij helpen aan de beelden van aflevering 10. Heb geen zin om tot vrijdag te wachten, weet iemand waar ik deze kan downloaden??

Groeten







Life's a riddle, keep answering the questions...