Auteur Topic: Uitleg muzikale hints  (gelezen 15257 keer)

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitleg muzikale hints
« Reactie #40 Gepost op: 21-03-2005, 19:39:45 »
Ik had de uitleg van U2 - Elevation wel willen horen!

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle muzikale hints en Yvon
« Reactie #41 Gepost op: 21-03-2005, 19:40:34 »
ik had gehoopt dat alle hints werden uitgelegd want de morse code enzo  waren soms nog wel onduidelijk

maar misschien nog op de site van schiffers
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitleg muzikale hints
« Reactie #42 Gepost op: 21-03-2005, 19:46:38 »
ja ik eigenlijk ook wel :)
ik had eigenlijk alles wel willen horen of ben ik nu TE nieuwsgierig?
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline roy mol

  • Forumlid
Re: Uitleg muzikale hints
« Reactie #43 Gepost op: 21-03-2005, 19:59:27 »
volgensmij sloeg dei van U2 op dat de mol heel diep graafde en zo dus tijd rekte tijdens die graaf opdracht

Offline Teun

  • Forumlid
Re: Alle muzikale hints en Yvon
« Reactie #44 Gepost op: 21-03-2005, 20:11:17 »
Hier is de geautoriseerde uitleg van de muzikale aanwijzingen:

1: Bon Jovi – Never say goodbye
De eerste aflevering is er een executie op het vliegveld van Kangaroo Island. Als laatste wordt de naam van Yvon ingetypt en ze krijgt een groen scherm. Moet ze naar huis? Nee, zij is de mol, dus ze zegt nooit gedag.

2: U2 – Elevation
"The mole, digging in a hole." Met andere woorden: De mol was aan het graven, dus de geblesseerde Gijs was toch niet de mol.

3: Steps - When I Said Goodbye
De mol nam afscheid van degene die zij als mol zelf 'verdacht'…Roeland.

4: Be my number two – Joe Jackson
Er zitten twee Yvonnes in het spel: Yvonne vd Hurk en Yvon Jaspers. Eentje gaat naar huis en de andere is de mol.

5: I’m not in love’ – 10 cc
De zin: "And just because, I call you up. Don’t get me wrong, don’t think you’ve got it made."
Een hele duidelijke: Het gaat niet om deze zin, maar het nummer. 'I’m not in love' staat behalve op de cd The Original Soundtrack (uit 1975), ook op de cd ‘Mirror, Mirror’ (uit 1995). Het staat daar als laatste nummer. De cd heet 'Mirror, Mirror'. Spiegel de tracklist van de cd maar eens:..... het eerste nummer heet:...... “Yvonne’s the one”.

6: “It wasn’t me” van Shaggy
De zinsnede “(She even caught me on camera) It wasn't me.” verwijst naar fotograferen. En het was niet de mol die de foto van Jim stal.

7: Skik: Op Fietse
De zin: "Nee ik heb ja niks te klagen
Wie dot mij wat, wie doot mij at, wwie dot mij wwat vandage
‘k Soll wel zeggen ja het mag wel zo."
Oftewel: De mol heeft niet gefietst. Prima dag gehad. Yvon of Isabelle is de mol.

8: Massive Attack met Unfinished Sympathy
Wie was er nou de hele tijd in de aanval (massive attack) bij het laserspel? Yvon.

Offline Teun

  • Forumlid
Re: Uitleg muzikale hints
« Reactie #45 Gepost op: 21-03-2005, 20:17:20 »
Hallo,
Ik heb de uitleg van alle muzikale aanwijzingen in de topic: "Alle muzikale hints en Yvon" geplaatst.
Groet van Teun.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alle muzikale hints en Yvon
« Reactie #46 Gepost op: 21-03-2005, 20:22:40 »
Teun:

Pas over 5 minuten is 't zover. Altijd om 14.45 uur. Ik heb effe 'n nieuw topic voor de daadwerkelijke uitleg aangemaakt, zodat we die gescheiden houden van de speculaties hier.  :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Teun

  • Forumlid
Re: Alle muzikale hints en Yvon
« Reactie #47 Gepost op: 21-03-2005, 20:26:31 »

Firefoot:

Ik zou zeggen: mix de topics lekker doorelkaar en maak er één stampotje van, zodat je weer een lekker overzichtelijk geheel krijgt.

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle muzikale hints en Yvon
« Reactie #48 Gepost op: 21-03-2005, 20:37:49 »
 ::bravo:: dank je wel voor de moeite Teun!
When God created man, she was only joking!

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle muzikale hints en Yvon
« Reactie #49 Gepost op: 21-03-2005, 21:07:02 »
Teun:  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Smee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle muzikale hints en Yvon
« Reactie #50 Gepost op: 21-03-2005, 21:11:22 »
Mijn dank is groot Teun, maar... die morsecode dan? :-[

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Uitleg muzikale hints
« Reactie #51 Gepost op: 21-03-2005, 21:51:29 »
En waar blijft meneer de uil en de fabeltjeskrant??

 ???
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Iris77

  • Forumlid
Re: Uitleg muzikale hints
« Reactie #52 Gepost op: 21-03-2005, 22:07:56 »
Iedereen vind het een mooie hint, maar ik heb toch wat moeite met de uitleg van de 10cc hint (en geldt ook voor Joe Jackson trouwens). Er is twee keer gedaan of Yvon en Yvonne dezelfde namen zijn, maar imo zijn ze dat niet  ::ohno:: Helemaal niet bij een spel als dit, waarbij alle hints tot in den treure uitgeplozen worden. Dan vind ik Yvon en YvonNE toch wel heel verschillend. Jan en Janny zijn toch ook niet dezelfde namen? Of Ilona en Ilonka?  :-\\
Al met al vind ik de hints een beetje zwak dit jaar, zowel de muzikale als de hints in de afleveringen. :-[

Offline Snowhite

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitleg muzikale hints
« Reactie #53 Gepost op: 21-03-2005, 22:21:06 »
Kheb t gelezen en geluistert en t was wel erg simpeltjes...maar goed ik denk dat wij allemaal op dit forum veeeeels te ver door denken. Maar even 1 ding...deze hints hadden ook op anderen kunnen slaan...

in ieder geval...wat maakt t uit. T was weer leuk voor een potje mole - digging :)


Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Alle muzikale hints en Yvon
« Reactie #54 Gepost op: 22-03-2005, 11:37:41 »
5: I’m not in love’ – 10 cc
De zin: "And just because, I call you up. Don’t get me wrong, don’t think you’ve got it made."
Een hele duidelijke: Het gaat niet om deze zin, maar het nummer. 'I’m not in love' staat behalve op de cd The Original Soundtrack (uit 1975), ook op de cd ‘Mirror, Mirror’ (uit 1995). Het staat daar als laatste nummer. De cd heet 'Mirror, Mirror'. Spiegel de tracklist van de cd maar eens:..... het eerste nummer heet:...... “Yvonne’s the one”.
Bij mijn weten was er ook een kandi die Yvonne heet ipv. Yvon.
Was Yvonne dan de Mol ?   ::)
Zwakke hint..  superzwak zelfs
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitleg muzikale hints
« Reactie #55 Gepost op: 22-03-2005, 15:34:08 »
Ik vind het ook een rare hint.

Om nou het nummer te nemen en dan een later album en dan het eerste nummer (waarom het eerste nummer?, waarom het mirror mirror album? werd Yvon ergens gespiegeld weergegeven die aflevering?) Als je het 4 nummer neemt Peace in our Time, dat is ook een nummer van Big Counrty en ald je Big Country googled, krijg je ene Jim
Zo ken ik er nog wel een paar.....

Ik heb me zwz niet echt bezig gehouden met de hints. De enige die ik goed had was die van Skik, maar niet om de juiste reden. Ik dacht Skik, Drente, boer zoekt vrouw, Yvon... maar dat was weer iets TE simpel...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Uitleg muzikale hints
« Reactie #56 Gepost op: 22-03-2005, 16:32:50 »
Na dat witte scherm zou hij mediaplayer moeten openen.  :-\\  Heb je 'doel opslaan als' al geprobeerd?  ???
nee dat werkt ook niet :\'(
kun je niet doen dat je het bestand op je computer kunt downloaden net zoals de vorige keren (interview met de afvaller etc.) of kun je het bestand mailen naar mn mailadres in mn profiel? heb toch gmail, past er wel op

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitleg muzikale hints
« Reactie #57 Gepost op: 22-03-2005, 23:09:00 »
nee dat werkt ook niet :\'(
kun je niet doen dat je het bestand op je computer kunt downloaden net zoals de vorige keren (interview met de afvaller etc.)

Deze link is op precies dezelfde manier gegeven als bij al die andere fragmenten en daarom begrijp ik ook echt niet waarom je deze niet kan bekijken. En niemand anders lijkt er problemen mee te hebben, dus dat is ook vreemd.  :-\\