Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 60244 keer)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2005, 02:48:52 »
De lieg-opdracht.

Hierin konden de kandidaten 'tonen' hoe goed ze al dan niet konden liegen, het lijkt me dat de mol zal doen alsof hij/zij een slecht leugenaar is, viel er iemand op in dat opzicht, ik bedoel, wie was er het meest doorzichtig in het waarheid spreken en liegen?

Ik kan me even niet herinneren wie het slechts loog, iemand?

De harde feiten:  ;)

Gepot Gewonnen
Victoria   - x
Yvon   - -
Jim   - -
Isabelle   - -
Roeland   - x
Sander     x -
Yvonne   - -
Gijs   - x
Marc-Marie   -  -
Lottie   - x

Omdat Lottie als laatste was en haar vraag won, haalde ze ook nog geld binnen. (extra onmols?)

Afgaande hierop zijn niet mols:
Victoria, Roeland, Gijs, Sander en Lottie.

Mols:
Yvon(!), Jim, Isabelle, Yvonne en Marc-Marie.

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re: Aflevering 1
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2005, 03:06:47 »
Sterker: Sander is onmols omdat hij als enige geld binnenhaalt.

Dat is zó onmols, dat moet haast wel mols zijn. ;D
Achteloos...

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2005, 03:35:14 »
Erg verdacht idd, ik begin al te twijfelen...   ::jaja::

Afgaande hierop zijn niet mols:
Victoria, Roeland, Gijs, Sander en Lottie.

Mols:
Yvon(!), Jim, Isabelle, Yvonne en Marc-Marie.

Nog molser omdat ze niet podtdten (verleden tijd van potten  ??? ::)) terwijl degenen voor ze geld gewonnnen hadden:
Yvon(!!), Marc-Marie

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2005, 03:42:53 »
De harde feiten:  ;)

Gepot Gewonnen
Victoria   - x
Yvon   - -
Jim   - -
Isabelle   - -
Roeland   - x
Sander     x -
Yvonne   - -
Gijs   - x
Marc-Marie   -  -
Lottie   - x

Omdat Lottie als laatste was en haar vraag won, haalde ze ook nog geld binnen. (extra onmols?)

Afgaande hierop zijn niet mols:
Victoria, Roeland, Gijs, Sander en Lottie.

Mols:
Yvon(!), Jim, Isabelle, Yvonne en Marc-Marie.

Ok deze erbij:

Victoria speelt voor: € 500: liegt goed
Yvon speelt voor: € 1000: liegt slecht en pot niet dus: In kas: € 0
Jim speelt voor: € 500 liegt slecht dus: In kas: € 0
Isabelle speelt voor: € 500 liegt slecht dus: In kas: € 0
Roeland speelt voor: € 500 liegt goed
Sander speelt voor: € 500 liegt slecht, maar heeft gepot: In kas: € 500
Yvonne speelt voor: € 500 liegt slecht en pot niet dus: In kas: € 500
Gijs speelt voor: € 500 liegt goed dus: In kas: € 500
Marc-Marie speelt voor: € 1000 liegt slecht en pot niet dus: In kas: € 500
Lottie speelt voor: € 500 liegt goed dus: In kas: € 1.000

Sander liegt dus slecht (ik ga de aflevering nog een paar keer bekijken want ik wil heel graag zelf nog eens zien wie ik echt slecht vind liegen) hetgeen hem imo mols maakt, maar hij pot wel.

Hiermee wint hij dubbel het vertrouwen, hij kan slecht liegen en wint (een beetje)geld voor de pot.

Hij is overigens op de officiële site de enige vanwie de peroonlijke pasfoto op exact dezelfde plek is gemaakt als op de groepsfoto.

Maar goed eerlijk gezegd verdenk ik op dit moment nog niemand.




Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2005, 03:49:06 »
Erg verdacht idd, ik begin al te twijfelen...   ::jaja::

Nog molser omdat ze niet podtdten (verleden tijd van potten  ??? ::)) terwijl degenen voor ze geld gewonnnen hadden:
Yvon(!!), Marc-Marie

Yvon kwam als 2e, als ze de mol was was ze op een later tijdstip gekomen (vermoed ik), dan was er altijd meer kans om meer geld (niet te) potten dan wanneer je als 2e aan de beurt bent.

In dat opzicht vallen wat mij betreft Victoria en Yvon af, omdat je als eerste 2 maar wenig geld aan de opdracht kunt onttrekken.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2005, 03:54:50 »
Overigens, het (als enige) potten van Sander wekt vertrouwen, maar als om de een of andere reden (ik denk dat de mol het spel serieus speelt en niet 2 keer gaat liegen) de jury zijn leugen niet hadden ontdekt en hij had niet gepot had de volgende kandidaat 1500 euro kunnen potten, dat risico heeft hij (indien hij de mol is)niet genomen.

Plus het slecht kunnen liegen (hetgeen vertrouwen wekt bij de anderen), hmz misschien verdenk ik Sander op dit moment het meest (morgen denk ik er mogelijk weer anders over)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 03:56:27 door Cosma »

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aflevering 1
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2005, 09:36:47 »
mijn 1881 was :
5+13 =18 . de M is de 13e ;letter Marc-Marie is de 5e Mol..
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Jesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Pexing Express is te gek!
Re: Aflevering 1
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2005, 09:54:39 »
Wat ik niet snapte was waarom de kandidaten niet gewoon bij elke opdracht zeiden dat ze de vraag waarvan de jury dacht dat hij was gelogen, de waarheid was. Zo hadden ze toch die 27500 kunnen pakken??

Jesse  :D

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 1
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2005, 10:01:47 »
Het is opmerkelijk dat het geen van de kandidaten is opgevallen (in ieder geval niet in beeld gebracht), dat Yvon Jaspers zichzelf wel erg lage cijfers geeft op het paspoort. Er wordt wel uitgebreid naar de paspoorten gekeken.  :)
De twee eerste cijfers van het paspoort van Yvon waren in beeld.

Offline myrthevanbree

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kom maar op met die mol!!!
Re: Aflevering 1
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2005, 10:27:48 »
Wat ik niet snapte was waarom de kandidaten niet gewoon bij elke opdracht zeiden dat ze de vraag waarvan de jury dacht dat hij was gelogen, de waarheid was. Zo hadden ze toch die 27500 kunnen pakken??

Jesse  :D

Er hadden wel wat meer mensen deze grap uit kunnen halen, vond het nogal kortzichtig gedrag, maar als het bedrag heel hoog was geweest had de mol het vast wel verpest. Het hoogste bedrag zou dan toch wel niet gehaald zijn, maar iets meer hadden ze toch zeker wel binnen kunnen halen.

Ik zie trouwens, zoals het spel nu is gegaan, geen enkele reden voor de mol om niet zijn best te doen om geld binnen te halen. Na 2 kandidaten was al wel duidelijk dat ze niet zo handig waren om de jury gewoon ongelijk te geven. wat dus kon worden gepot was ongeveer 500 euro, voor een mol dus niet erg interessant, die kan beter bij wat hogere bedragen saboteren. Door als mol een goede beurt te scoren bij deze opdracht wordt je niet verdacht als mol en kan je later in het spel pas echt een grote slag slaan.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2005, 10:41:48 »
ja maar die had zij nog niet gezien denk ik.. ;D ;)
Jah duh, ik bedoelde dat wij als kijker dat al lang wisten natuurlijk!  :P

Overigens, kan iemand mij au uitleggen hoe je bij die opdracht 27.500 euro kon winnen?  :-[
Dat snap ik niet helemaal. Als ze het alle tien achter elkaar goed gedaan hadden, hadden ze toch 5.000 euro?

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 1
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2005, 10:57:01 »
Leuke aflevering, we zijn weer thuis.

Even een paar reacties en opvallende zaken:

Dat de kandi's niet meer hebben gesjoemeld tijdens de liegopdracht komt volgens mij ook doordat de vragen werden gesteld naar aanleiding van een profiel dat ze van tevoren hebben opgegeven.
De meeste vragen daar was het antwoord dus wel degelijk bekend bij de makers (niet bij de juryleden mag ik hopen). Bij een aantal kandidaten hoorde je ook zo iets van "ja daar had ik dat bij opgeschreven".
Ik neem aan dat ze van tevoren was gevraagd om wel te antwoorden zoals ze dat ook eerder hadden gedaan. Ik heb alleen het idee dat niet alle vragen die werden gesteld hiervanaf waren geleid en daar kon uiteraard wel mee worden gesjoemeld.

Dat Gijs foto's maakte van die info-borden is heel erg slim van hem geweest. Hij moest welliswaar later zijn mobiel inleveren maar heeft ondertussen 36 uur in het vliegtuig de tijd gehad om de info te verwerken of over te schrijven.

Bij de executie werd het groene scherm niet bij Jim getoond, hoewel uit zijn reactie en die van de rest wel overduidelijk was dat het groen was, het was niet in beeld.
Zou er toch niet een bepaalde volgorde hebben gezeten in de executie?, het zou kunnen dat ze wel gewoon van goed naar slecht zijn afgesmasht, met de mol, aan het einde of juist in het begin?

Yvonne met dat petje, `yeah, yeah, yeah´, She loves you van The Beatles uit 1963, eerste LP Please please me.?

Dat shirt van Marc Marie met 81, kent iemand dat merk, naam, club whatever, nooit van gehoord of eerder gezien.

De afgevallen BN/ers zijn natuurlijk eerder weer in Nederland aangekomen, ik denk dat als we de vertrekdatum precies weten we wellicht kunnen achterhalen wie er eerder is afgevallen, in tegenstelling tot gewone kandi´s, bij deze mensen komt soms elke scheet die ze laten in de krant.

Wat me verder opviel was dat Angela niet zoals voorheen de namen overduidelijk zat in te tikken, had eerder het idee dat ze de namen aanklikte oid.

Hmm, meer heb ik niet op het moment geloof ik,
Yvon is mijn mol.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 11:44:53 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Domien

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2005, 11:10:17 »
mijn 1881 was :
5+13 =18 . de M is de 13e ;letter Marc-Marie is de 5e Mol..
Jeej... Ik durf niet te zeggen dat dit erg ver gedacht is (bij WIDM weet je dat maar nooit, namelijk), maar een redelijke theorie zie ik er niet in, sorry.

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2005, 11:46:06 »
de eerste aflevering vonk nie zo heel erg boeiend. Ik hjou meer van de echte spelletjes. Dus waarschijnlijk zal ik de volgende aflevering veeeeeeeeeel leuker vinden.

Offline Jennifer_w

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Achtergrond geluid op het eiland
« Reactie #74 Gepost op: 15-01-2005, 11:49:51 »
Zodra de kandidaten geland waren op 'Kangaroo Island' was er een achtergrond geluidje te horen. Ik dacht eerst dat iemand de hele tijd een liedje floot, maar later leek het toch meer op een vogel geluidje. Hebben jullie dat ook gehoord?

Jennifer

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #75 Gepost op: 15-01-2005, 12:05:35 »
Weet je... Bertha (denk dat hij het was) had wel gelijk. Bij die opdracht gaat het steeds met 500 euro omhoog. Het heeft dus geen nut om het bedrag hoog te laten gaan. Het hoogste bedrag was als ze 10 goede antwoorden achter elkaar hadden en dan hadden ze 5.000 euro.
Maar het laagste waar ze in die ladder aan begonenn is 500 euro. Ook hier kunnen ze gewoon het maximum bedrag winnen als ze telkens juist hebben maar iederee keer roepen dat het in de pot gaat. Maakt geen verschil.
Antwoord juist: 500 gewonnen -> pot
Antwoord juist: 500 gewonnen -> pot
Antwoord juist: 500 gewonnen -> pot
Antwoord juist: 500 gewonnen -> pot
Antwoord juist: 500 gewonnen -> pot
Antwoord juist: 500 gewonnen -> pot
Antwoord juist: 500 gewonnen -> pot
Antwoord juist: 500 gewonnen -> pot
Antwoord juist: 500 gewonnen -> pot
Antwoord juist: 500 gewonnen -> pot

-> 5.000 gewonnen door telkens te potten

Ofwel:
Antwoord juist: 500 €
Antwoord juist: stijgt naar 1.000 €
Antwoord juist: stijgt naar 1.500 €
Antwoord juist: stijgt naar 2.000 €
Antwoord juist: stijgt naar 2.500 €
Antwoord juist: stijgt naar 3.000 €
Antwoord juist: stijgt naar 3.500 €
Antwoord juist: stijgt naar 4.000 €
Antwoord juist: stijgt naar 4.500 €
Antwoord juist: stijgt naar 5.000 €

En dus winnen ze zonder te potten (en alles correct te hebben) ook 5.000 €.

En geen idee hoe ze dus die 27.500 € hadden kunnen winnen. Enige logische verklaring lijkt me dat de personen die voor de grafische beeldvorming moeten zorgen, de verkeerde bedragen daar hebben gezet en dat het dus eigenlijk moest oplopen tot 27.500 € ipv 5.000 €.
Dat, of er zit een hint in zoals bij de Belgische Mol een optelraadsel niet bleek te kloppen omdat er in de getallenreeks een hint zat naar de mol...

Offline Willow

  • Forumlid
  • Ga je mee oproer kraaien
Sander
« Reactie #76 Gepost op: 15-01-2005, 12:07:51 »
Bij het intypen van de namen door Angela, aan het eind kwam alleen de naam van Sander in beeld, is Sander de Mol. Hij is wel een van de grootste Mol fans en kan me voorstellen dat 1 van zijn grootste wensen is om de Mol te spelen.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 1
« Reactie #77 Gepost op: 15-01-2005, 12:12:49 »
Weet je... Bertha (denk dat hij het was) had wel gelijk. Bij die opdracht gaat het steeds met 500 euro omhoog. Het heeft dus geen nut om het bedrag hoog te laten gaan. Het hoogste bedrag was als ze 10 goede antwoorden achter elkaar hadden en dan hadden ze 5.000 euro.
Maar het laagste waar ze in die ladder aan begonenn is 500 euro. Ook hier kunnen ze gewoon het maximum bedrag winnen als ze telkens juist hebben maar iederee keer roepen dat het in de pot gaat. Maakt geen verschil.



Zo'n lang verhaal en dan moet ik het verpesten.  :( maar het ging dus eigenlijk zo:
Antwoord juist: 500 €
Antwoord juist: stijgt met 1.000 € naar 1500
Antwoord juist: stijgt met 1.500 € naar 3000
Antwoord juist: stijgt met 2.000 € naar 5000
Antwoord juist: stijgt met 2.500 € naar 7500
Antwoord juist: stijgt met 3.000 € naar 10500
Antwoord juist: stijgt met 3.500 € naar 14000
Antwoord juist: stijgt met 4.000 € naar 18000
Antwoord juist: stijgt met 4.500 € naar 22500
Antwoord juist: stijgt met 5.000 € naar 27500



Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 1
« Reactie #78 Gepost op: 15-01-2005, 12:14:50 »
maar over aflevering 1: Tsja, beetje lauw nog. Het was fijn om te zien dat het begonnen was en om de oudjes terug te zien, maar dit was nog geen 'wie is de mol', geen heftige opdrachten enzo, geen duidelijke aanwijzingen voor een mol en toch zoveel informatie  8)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #79 Gepost op: 15-01-2005, 12:17:40 »
Leuke aflevering, we zijn weer thuis.


Dat Gijs foto's maakte van die info-borden is heel erg slim van hem geweest. Hij moest welliswaar later zijn mobiel inleveren maar heeft ondertussen 36 uur in het vliegtuig de tijd gehad om de info te verwerken of over te schrijven.



vier weken zelfs! erg onmols
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)