Auteur Topic: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s  (gelezen 133853 keer)

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #280 Gepost op: 10-02-2005, 20:38:57 »
Gaan ze alweer paintballen???
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #281 Gepost op: 10-02-2005, 21:07:43 »
Isabelle bij paintball opdracht, wordt er om het echter te maken rookbommen gegooid?
Ik ben nog steeds van mening dat het laseren is... ::)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline mirni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #282 Gepost op: 10-02-2005, 21:16:17 »
Het kan natuurlijk ook lasergamen zijn. Dan heb je alleen maar last van rook denk ik. Helaas dus weer een doodlopend spoor.  ;D

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #283 Gepost op: 10-02-2005, 21:21:30 »
Het kan natuurlijk ook lasergamen zijn. Dan heb je alleen maar last van rook denk ik. Helaas dus weer een doodlopend spoor.  ;D
Volgens mij is het ergens op een strand en staan er van die olievaten waar iets in brand... Dat geeft wel rook...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #284 Gepost op: 10-02-2005, 21:51:39 »
Bovendien zou ik graag willen weten of dit inderdaad in overleg met de moderator is gebeurd. ???

Nee hoor ik heb nergens toestemming voor gegeven als je dat soms denkt. Ik heb alleen van Cosma gisteren 'n PM gehad over 't feit dat ze hier op 'n bepaalde manier gereageerd had om deenigeechte uit z'n tent te lokken. Ik was er ook niet bepaald blij mee hoor hoe hier gereageerd werd op de PM van mrs P en heb er dus ook alles aan gedaan om ervoor te kunnen zorgen dat die discussie zou ophouden. Omdat ik zelf geen PM's kan checken en dus geen bewijs kon leveren, heb ik daarom deenigeechte gevraagd hier effe te laten weten dat mrs P de waarheid sprak.

Gelukkig is alles nu duidelijk voor iedereen en kunnen we dus nu echt verder gaan met 't uitpluizen van zijn/haar hint. Dus ik zou zeggen, laat bij deze de discussie over hoe hier gereageerd werd op 't een en ander nu afgesloten zijn en ga gebroederlijk samen verder met 't speuren naar de mol!  ::ok::

Alhoewel Sander als fanatiek volger van dit programma zich mogelijk frequenter zou laten zien op dit forum...hmz nog even over nadenken.

Ik vind 't gevaarlijk om dit soort conclusies te trekken. Wie weet is deenigeechte nog wel veel vaker aanwezig hier, maar niet ingelogd en dus undercover als gast. Zou ik 'n slimme zet vinden, want zodra hij/zij zich ingelogd heeft, gaan wij hier gelijk allemaal schreeuwen om hints.  ;)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #285 Gepost op: 10-02-2005, 21:55:46 »
Het feit dat de "rookgordijn" hint in morse werd gegeven lijkt mij niet per ongeluk. De mol kent vast geen morse en heeft hier dus moeite voor moeten doen. Het heeft daarom vast iets te maken met de hint op schiffers.fm, waar immers ook twee letters (A en C) in morse werden gegeven. Het kan ook slaan op "be my number two".
Rookgordijn betekent dat iemand iets probeert te verbergen.
Als het slaat op AC dan kan ik niet veel meer bedenken dan dat AC dus eigenlijk niets betekent, maar dat zou ik erg flauw vinden.
Als het slaat op "be my number two, dan kan het m.i. twee dingen betekenen:
1. het feit dat iemand voor hulpmol speelt moet iets anders verbergen, en dat kan dan weinig anders zijn dan dat die persoon eigenlijk de echte mol is.
2. iemand probeert te verbergen dat hij number two is. De eerste mol heeft het spel wegens ziekte moeten verlaten en daar is een nieuwe mol voor in de plaats gekomen. Deze vervanger is bang dat dit voor de andere deelnemers zo voordehandliggend is dat hij heel erg zijn best doet om juist heel fanatiek over te komen.

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #286 Gepost op: 10-02-2005, 22:00:48 »
Goed hoor, opa! ::ok::

Gelet op de tekst die Mrs P naar de Mol stuurde (aflevering 3 was verwarrend), lijkt mij de tweede optie het meest voor de hand liggen.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #287 Gepost op: 10-02-2005, 22:20:52 »
2. iemand probeert te verbergen dat hij number two is. De eerste mol heeft het spel wegens ziekte moeten verlaten en daar is een nieuwe mol voor in de plaats gekomen. Deze vervanger is bang dat dit voor de andere deelnemers zo voordehandliggend is dat hij heel erg zijn best doet om juist heel fanatiek over te komen.

Ik word persoonlijk een beetje moe van dat Roeland-was-de-mol-maar-toen-werd-ie-ziek-en-ging-naar-huis-en-nu-denken-we-allemaal-dat-Roeland-de-mol-was-omdat-dat-na-2-afleveringen-waarvan-1-in-bed-wel-overduidelijk-geweest-zou-moeten-zijn.

Er zijn 10 kandies en 1 is de mol en ook al zou Roeland-was-de-mol-maar-toen-werd-ie-ziek-en-ging-naar-huis-en-nu-denken-we-allemaal-dat-Roeland-de-mol-was-omdat-dat-na-2-afleveringen-waarvan-1-in-bed-wel-overduidelijk-geweest-zou-moeten-zijn zijn, dan komen we daar toch nooit achter.

En ook als zou Roeland-was-de-mol-maar-toen-werd-ie-ziek-en-ging-naar-huis-en-nu-denken-we-allemaal-dat-Roeland-de-mol-was-omdat-dat-na-2-afleveringen-waarvan-1-in-bed-wel-overduidelijk-geweest-zou-moeten-zijn zijn geweest, dan hebben we nu een nieuwe mol, en moeten we daar naar op zoek.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2005, 22:27:55 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Jona

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #288 Gepost op: 10-02-2005, 22:23:45 »
Stel dat het de tweede optie is: dan kunnen wij de eerste afleveringen (en daarbij alle hints) dus gewoon vergeten? Dan is het spel nu pas begonnen.... Het lijkt mij heel onlogisch en ook oneerlijk.....

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #289 Gepost op: 10-02-2005, 22:45:29 »
Stel dat het de tweede optie is: dan kunnen wij de eerste afleveringen (en daarbij alle hints) dus gewoon vergeten? Dan is het spel nu pas begonnen.... Het lijkt mij heel onlogisch en ook oneerlijk.....

Andere mogelijkheid dan: de Mol is vanaf afl. 1 dezelfde, maar heeft wat hulp nodig omdat het toch lastiger bleek om te mollen dan verwacht. Door Gijs terug in het spel te brengen, gaat al onze aandacht daarnaar uit en kan de Mol intussen in het spel komen. Gijs dus wel als rookgordijn, maar niet om een wissel te maskeren. ??? :-\\ 

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #290 Gepost op: 10-02-2005, 22:51:19 »
ik zou het eerder sarcastisch opvatten en vond het daarom juist wel bij Jim passen (of Victoria). Aan de andere kant vond ik de 2e regel meer bij een vrouw passen dan bij een man. Een zorger... typisch vrouwelijk.


Lijkt me typisch een reactie van iemand die vaak het vredesteken maakt  ;)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #291 Gepost op: 10-02-2005, 23:12:20 »
Pfff, dopey. Waar ik dus moe van word is van mensen die slecht naar andere mensen luisteren. Je hoort mij niet beweren dat het voor mij overduidelijk was dat Roeland de mol was. Ter verduidelijking waarom ik het woord voordehandliggend gebruik:
Op het moment dat duidelijk werd dat Roeland gedwongen de serie moest verlaten was mijn allereerste gedachte "wat zou er gebeuren als dit de mol overkwam". Ik zag twee mogelijkheden: of ze stoppen de hele serie, of ze wijzen een nieuwe mol aan. Toen in dezelfde aflevering ineens Gijs terugkwam, terwijl iets dergelijks nooit eerder was gebeurd in de Nederlandse serie, was mijn conclusie onmiddellijk: hier staat de nieuwe mol. Even afgezien van het feit of mijn conclusie correct is, vind ik hem in elk geval "voordehandliggend".

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #292 Gepost op: 11-02-2005, 00:02:34 »
Het misbruiken van mensen, in dit geval Mrs P, om informatie te krijgen van "deenigeechtemol" is beneden nivo.

Er is hier niemand misbruikt, slechts heb ik eea in twijfel getrokken en niet onterecht.
Achter nieuwkomer MissP had makkelijk een vriendenclubje kunnen zitten welke zich zeer zou vermaken wanneer users dagenlang zouden gaan speuren nav een niet controleerbare hint.

Een dergelijke twijfel is niet vriendelijk, maar imo terecht (bovendien onderbouwd), en met reden zoals eerder aangegeven.

Tegenover deenigeechte heb ik me wat onvriendelijk uitgelaten, en dat was zoals ik eerder aangaf om hem/haar een reactie te ontlokken icm het in twijfel trekken van de info van mrsP.

Citaat
Ik heb me al gestoord aan het feit dat Mrs P zo werd belaagd en dat ook aangegeven. Als nu blijkt dat dat om een volstrekt opportunistische reden is gebeurd vind ik dat er grenzen worden overschreden.  ::ohno:: ::niet-ok::

Ik vind dat je hier onnodig een halszaak van maakt en de zaken nogal overdrijft met: "misbruikt" "belaagd" "beneden nivo" "grenzen worden overschreden" "volstrekt opportunistische reden" etc.

Verlies svp niet uit het oog dat dit een spelletje is.

Citaat
Bovendien zou ik graag willen weten of dit inderdaad in overleg met de moderator is gebeurd. ???

Niet in overleg nee, uiteraard niet, maar ik heb hem wel via PM op de hoogte gesteld van mijn bedoeling, mede omdat men het van mij niet gewend is dat ik me op een dergelijke wijze kritisch opstel tov mede-users/mollen.


Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #293 Gepost op: 11-02-2005, 00:30:10 »
Even ter herinnering je woorden:

Ik was idd onaardig en heb er alles aan gedaan om eea in twijfel te trekken, en me zelfs erg onaardig opgesteld tov mrsP en deenigeechte.

Als ik het goed begrijp vindt je het normaal "erg onaardig" te zijn tegen Mrs P. in het kader van een spel waarvan jij schijnt te denken dat forummers een onderdeel zijn.
We praten hier over WIDM, we spelen geen WIDM, we zijn geen kandidaten van WIDM en we hoeven elkaar ook niet te wantrouwen zoals de kandidaten in WIDM. Ik krijg de indruk dat je je iets te veel inleeft.

Verder heeft de moderator gevraagd deze discussie te stoppen en daar sluit ik mij bij aan.

Dus ik zou zeggen, laat bij deze de discussie over hoe hier gereageerd werd op 't een en ander nu afgesloten zijn en ga gebroederlijk samen verder met 't speuren naar de mol!  ::ok::
::ok::
« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 00:42:45 door Castor_en_Pollux »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #294 Gepost op: 11-02-2005, 00:59:48 »

Als ik het goed begrijp vindt je het normaal "erg onaardig" te zijn tegen Mrs P.

Nee ik vond het onaardig om (ondanks de reden) iemands verhaal in twijfel te gaan trekken.
Maar niet beneden alle niveau, misbruik of wat jij het allemaal noemt.

Citaat
We praten hier over WIDM, we spelen geen WIDM, we zijn geen kandidaten van WIDM en we hoeven elkaar ook niet te wantrouwen

Ik wantrouw niemand, ik heb al eerder aangegeven de mol uit zijn tent te willen lokken (en niet mrs P.), hints komen via users die niet na te trekken zijn (vorige keer had iemand een chat-log gemaakt bij toeval anders had men nu nog gespeurd naar de "Grace is geweldig" 'hint') en nu dit weer, ik wilde om die reden graag een reactie zie anders het begin van dit topic mbt de Grace-hint verwarring.

Citaat
Ik krijg de indruk dat je je iets te veel inleeft.

Eens gelijks.

Citaat
Verder heeft de moderator gevraagd deze discussie te stoppen en daar sluit ik mij bij aan.
 ::ok::

Goed plan.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 01:14:12 door Cosma »

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #295 Gepost op: 11-02-2005, 09:28:30 »
Ik word persoonlijk een beetje moe van dat Roeland-was-de-mol-maar-toen-werd-ie-ziek-en-ging-naar-huis-en-nu-denken-we-allemaal-dat-Roeland-de-mol-was-omdat-dat-na-2-afleveringen-waarvan-1-in-bed-wel-overduidelijk-geweest-zou-moeten-zijn.


Ik heb dat dus ook wel een beetje. Ik ben nl. van mening dat áls Roeland de Mol zou zijn geweest, men er alles aan zou doen om hem beter te maken. Misschien zelfs wel een paar dagen de opnamen staken. En dit alles onder heb mom van: 'Roeland wil perse doorgaan, maar moet toch een paar dagen rust houden'...  Dit bewijst voor mij alleen maar dat hij dus nooit de mol is geweest en dat de Avro nooit op zoek hoefde te gaan naar een andere mol. De mol 'molt' al sinds afl. 1 en niet pas sinds afl. 2 of 3...
I got that tunnel vision going through my  head

Offline bastiano

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #296 Gepost op: 11-02-2005, 13:25:30 »
Ik heb dat dus ook wel een beetje. Ik ben nl. van mening dat áls Roeland de Mol zou zijn geweest, men er alles aan zou doen om hem beter te maken. Misschien zelfs wel een paar dagen de opnamen staken. En dit alles onder heb mom van: 'Roeland wil perse doorgaan, maar moet toch een paar dagen rust houden'...  Dit bewijst voor mij alleen maar dat hij dus nooit de mol is geweest en dat de Avro nooit op zoek hoefde te gaan naar een andere mol. De mol 'molt' al sinds afl. 1 en niet pas sinds afl. 2 of 3...

Ik denk niet dat dat kan, alles is geregeld en gereserveerd voor bepaalde dagen, dan kan je niet alles een paar dagen opschuiven

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #297 Gepost op: 11-02-2005, 16:48:43 »
Pfff, dopey. Waar ik dus moe van word is van mensen die slecht naar andere mensen luisteren.

Opa, dat was niet persoonlijk naar jou hoor, maar het halve forum van Gijs staat bijvoorbeeld vol, met dat hij het nu zou zijn omdat....
Ik vind het een beetje een zinloos iets, want wie de mol nu is en waarom en sinds wanneer, maakt niet zoveel uit. Feit is dat we nu tussen de 9 kandidaten die er nu nog inzitten één mol moeten ontmaskeren. En Roeland is dat niet (meer).

Nogmaals, was niet persoonlijk naar jou toe!

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #298 Gepost op: 11-02-2005, 18:49:44 »
Ik denk niet dat dat kan, alles is geregeld en gereserveerd voor bepaalde dagen, dan kan je niet alles een paar dagen opschuiven

Heb je het verhaal van Julien al gelezen, wat als er apparatuur kapot gaat, dan zullen ze de opnames toch ook even moeten staken totdat ze iets anders geregeld hebben. Zo ook denk ik met ziekte van de mol, hier zullen ze wel een scenario voor hebben of vervangende opdrachten. Er kan natuurlijk niet zomaar in een keer van mol veranderd worden, stel dat de vervangende mol ook weer ziek wordt of een ongeluk krijgt, dan is uiteindelijk iedereen mol geweest, dan wordt ook iedereen winnaar en verliezer.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #299 Gepost op: 11-02-2005, 23:20:36 »
Heel simpel: Angela weet niet wie de mol is. Stel dat de Roeland-blabla-Gijs theorie waar zou zijn, dan zegt men op een dag tegen Angela: "Gijs gaat terug het spel in." Dan zegt Angela toch ook: "Huh? Waarom dan?"
Sterker nog, stel dat Gijs de mol is, dan gaat hij eruit in afl. 2 en komt in 3 terug. Dit was al maanden bekend, dat afvaller 1 terug zou komen. Angela weet dat en weet waarom. Dan kan Gijs niet de mol zijn, want dan had ze dat geweten.
Ergo, Gijs noch Roeland is de mol (geweest).
The British are not impressed.