Auteur Topic: De oortjes  (gelezen 6962 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
De oortjes
« Gepost op: 22-01-2005, 06:52:58 »
Is het iemand opgevallen dat sommige kandi's op de rustige momenten soms een oortje dragen.
Waarschijnlijk van een MP3-player.

Maar laten we hier even bij stilstaan.
Stel dat je zelf de Mol zou zijn. Je zit in een bus samen met alle andere kanidaten tijdens een verplaatsing, 's ochtends nadat je goed bent uitgerust.
Je kent elkaar nog niet zo goed, want je bent pas enkele dagen samen op stap.
Zou jij dan als Mol niet willen weten wat er "leeft" onder de kandidaten, wat er onderling verteld wordt, wie welke theorie heeft, wie men verdenkt, voor wie je dus op je hoede moet zijn en voor wie niet ...
Ik zou dit absoluut wel willen weten hoor.

Door een oortje te dragen hoor je echter de rest van de groep niet en is het zeer waarschijnlijk dat je, voor de Mol althans, relevante en uiterst belangrijke informatie misloopt.

Daarom vind ik de beide oortjes-dragers in de bus, Yvon en Marc-Marie, plotseling een heel stuk minder verdacht.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: De oortjes
« Reactie #1 Gepost op: 22-01-2005, 09:53:42 »
vind het juist reuze verdacht. de mol krijgt zijn informatie toch wel. ik denk dat het voor de nietmol belangrijker is iedereen in de groep in de gaten te houden.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline DeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die ene vraag, waar we weken over nadenken...
Re: De oortjes
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2005, 09:56:20 »
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Het viel mij namelijk ook op.

Maar het kan ook zijn dat je als 'mol' even wilt afkicken, omdat je bijvoorbeeld niet wilt opvallen. Ik vond het sowieso al vreemd dat ze überhaupt mp3-spelers hadden, omdat ik dacht dat alle waardevolle spullen aan het begin ingeleverd moesten worden (geld, horloge).

Je zegt wel dat je de andere kandidaten dan niet hoort, maar wie zegt je dat ze 'm uit of zacht aan hadden staan, aan het focussen waren op wat er in de bus vertelt werd en kijken of er over jouw gepraat werd. Je weet het niet. Natuurlijk besef ik ook best dat dat eigenlijk veel te ver gezocht is, maar als ik soms lees hoe hier hints worden gevonden denk ik dat ik met mijn verhaal nog niet eens zo ver weg zit.

Maar ik geef je aan de andere kant wel gelijk, als mol wil je weten waar je aan toe bent en wat andere mensen over je denken.
Wie is... de mol?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De oortjes
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2005, 10:38:29 »
Citaat
de mol krijgt zijn informatie toch wel.

Inderdaad, de Mol hoeft volgens mij niet constant op te letten wat de kandidaten van hem vinden. Van de crew krijgt de Mol te horen door wij hij verdacht wordt. (Dit blijkt uit biechts van George en Elise in de laatste afleveringen van die series).

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: De oortjes
« Reactie #4 Gepost op: 22-01-2005, 10:54:27 »
De mol heeft achter de schermen ook contact met de productie, bijv kleine aanwijzingen over de aankomende opdracht. Dit contact moet natuurlijk niet opgemerkt worden door de andere deelnemers en dit jaar ook niet door Angela.
Mogelijk dat er informatie gegeven wordt door die mp3spelers.
Hoe wel me dat erg riskant lijkt. De informatie is moeilijk te wissen en kan makkelijk in verkeerde handen vallen.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De oortjes
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2005, 11:05:08 »
Wat ik me afvroeg: toen ze uit het vliegtuig kwamen op Kangaroo Island moesten ze al dat spul toch inleveren?
Ma how, zeg!

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: De oortjes
« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2005, 11:10:18 »
Wat ik me afvroeg: toen ze uit het vliegtuig kwamen op Kangaroo Island moesten ze al dat spul toch inleveren?
Ja, dat dacht ik ook
Misschien hebben ze allemaal wel zo'n ding gekregen voor in de bus ???
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De oortjes
« Reactie #7 Gepost op: 22-01-2005, 12:23:12 »
Kan er nog een andere draai aangeven:
De Mol in de 2e Britse reeks werd via een ingebouwd zendertje via haar walkman op de hoogte gebracht van informatie over de opdrachten enzo. Op die manier moest die mol de hotelkamer niet verlaten of geen bezoekers ontvangen voor die info. De productiemensen stonden buiten en vroegen om even met haar lichten aan en uit te knipperen om te zien of ze hen kon horen en vervolgens werd via die walkman allerlei info gegeven.

Offline Tessa_89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • c'ést moi
Re: De oortjes
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2005, 12:33:38 »
Kan er nog een andere draai aangeven:
De Mol in de 2e Britse reeks werd via een ingebouwd zendertje via haar walkman op de hoogte gebracht van informatie over de opdrachten enzo. Op die manier moest die mol de hotelkamer niet verlaten of geen bezoekers ontvangen voor die info. De productiemensen stonden buiten en vroegen om even met haar lichten aan en uit te knipperen om te zien of ze hen kon horen en vervolgens werd via die walkman allerlei info gegeven.

het zou dus heel goed kunnen dat de mol zo informatie krijgt
I'm not schizofrenic... I'm JESUS

Offline Belli

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De oortjes
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2005, 14:47:08 »
Bestaat er ook een Britse Mol...? Koeoeoeoel!!  :o
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De oortjes
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2005, 15:54:09 »
over dat het kan zijn dat iedereen het kreeg aan het begin:
de oortjes (snoer) waren wel opvallend wit, van mm én yvon, en in het vliegtuig zag ik ook al mensen met witte oortjes.
meestal zijn ze zwart

Offline homer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • mol laat wat van je horen
Re: De oortjes
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2005, 16:25:28 »
ik denk dat die mp3spelers van hun zijn en dta mocht en de kleur ja veel "nieuwe oortjes zijn wit vooral bij mp3 spelers maar ik denk dta de mol er info mee krijgt voor al nu dat   is verteld hoe het bij de britse ging
this picture is officialy made by Daniel

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De oortjes
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2005, 16:29:35 »
ik denk dat je beide kanten op kan met die oortjes... mensen hebben rus nodig enz. en kunnen daarom muziek luisteren, dit wil niet zeggen dat ze niemand willen spreken of niets willen horen. Ik denk dat zowel de mol als een kannidaat alles wilt horen dus ik kan hier verder niets uit aflezen......

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De oortjes
« Reactie #13 Gepost op: 22-01-2005, 17:10:08 »
Bestaat er ook een Britse Mol...? Koeoeoeoel!!  :o

lol, en een Belgische, Duitse, Australische, Amerikaanse, Poolse, Noorse, Zweedse, Italiaans, Catalonische, Israelische, Nieuw Zeelandse, ....

Offline Tessa_89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • c'ést moi
Re: De oortjes
« Reactie #14 Gepost op: 22-01-2005, 18:24:13 »
lol, en een Belgische, Duitse, Australische, Amerikaanse, Poolse, Noorse, Zweedse, Italiaans, Catalonische, Israelische, Nieuw Zeelandse, ....
:o
I'm not schizofrenic... I'm JESUS

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De oortjes
« Reactie #15 Gepost op: 22-01-2005, 19:36:29 »
over dat het kan zijn dat iedereen het kreeg aan het begin:
de oortjes (snoer) waren wel opvallend wit, van mm én yvon, en in het vliegtuig zag ik ook al mensen met witte oortjes.
meestal zijn ze zwart

De veelgebruikte iPod (zowel de gewone als mini) heeft witte oordopjes, is dus niet zo vreemd.  :)  Ik loop zelf ook met witte oordopjes rond.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 21:23:45 door Han13 »

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De oortjes
« Reactie #16 Gepost op: 22-01-2005, 20:07:34 »
:o
Nou, reden genoeg om m'n site nog eens te pluggen dan  ;D
http://www.geocities.com/robbieazertyui
Daar lees je het van die andere landen allemaal. ;)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De oortjes
« Reactie #17 Gepost op: 22-01-2005, 20:46:16 »
Misschien was het wel een tourbus en werd er 'rondleidings'informatie via de dopjes gesproken. Dit heb je ook in musea etc. Dus misschien zijn de luisteraars wel geinteresseerd in de omgeving (wellicht voor de vragen van de test ???)... ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: De oortjes
« Reactie #18 Gepost op: 22-01-2005, 20:55:31 »
Misschien was het wel een tourbus en werd er 'rondleidings'informatie via de dopjes gesproken. Dit heb je ook in musea etc. Dus misschien zijn de luisteraars wel geinteresseerd in de omgeving (wellicht voor de vragen van de test ???)... ;)

lijkt me sterk
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De oortjes
« Reactie #19 Gepost op: 22-01-2005, 20:58:58 »
lijkt me sterk
Tuurlijk... maar het zou toch kunnen, of niet?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)