Auteur Topic: Lottie is niet de mol, maar de verliezer!  (gelezen 208341 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #200 Gepost op: 6-02-2005, 03:43:19 »
Ik heb dit ergens anders al wel aangehaald, maar dan als verdacht gedrag van Jim!  ;D

Volgens mij was het namelijk zo dat hij 'recht' of 'rechtdoor' riep en dat daarna bleek dat hij daar 'rechts' mee bedoelde. Nadat Lottie hem ernaar vroeg. Maar goed, ik moet nog maar eens naar de aflevering kijken om te zien wat er nu echt gebeurde.

Ja volgens mij ook, en rechts en recht en rechtdoor boven het lawaai dat zo'n motor maakt.. ;)

Volgens mij is het plausibeler dat de aanstuurder de mol is niet de stuurder zelf, die ziet de helft van de tijd niet exact waar hij of zij heengaat.Ofwel ze hebben een goede slipcursus truckcursus gehad maar ja, da's wel erg analoog vorig jaar dan ;)

Overigens hoeft de mol er niet bij te hebben gezeten natuurlijk maar ja hij of zij moet toch ergens mollen en niet geheel afhankelijk zijn van de hulpmollen telkens ;)

Overigens vond ik Jim ook wel vaag in zijn 'verder dan je denkt' .. wat is dat nou, hoe subjectief kan je iets stellen? Vond ik een beetje vaag ;)

Maar goed kennelijk ging het wel erg goed.. dus tja.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #201 Gepost op: 6-02-2005, 04:23:30 »
Ik heb dit ergens anders al wel aangehaald, maar dan als verdacht gedrag van Jim!  ;D

Volgens mij was het namelijk zo dat hij 'recht' of 'rechtdoor' riep en dat daarna bleek dat hij daar 'rechts' mee bedoelde. Nadat Lottie hem ernaar vroeg. Maar goed, ik moet nog maar eens naar de aflevering kijken om te zien wat er nu echt gebeurde.

Wat vrij opmerkelijk is, gezien (als ik het mij goed herinner) dit misverstand zich aan het begin voordeed. Aan het begin moest echter de truck alleen maar een beetje naar links en rechtvooruit. Pas verderop moest er een bocht naar rechts gemaakt worden.
(Bovendien was het stoppen alleen maar gunstig voor de opdracht, want naar later bleek was vertraging beter voor het slagen van de opdracht.)

Offline cres

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #202 Gepost op: 6-02-2005, 09:30:32 »
Na aflevering 4 ben ik er van overtuigd dat Lottie de mol is. Het feit dat ze als enige door de rechter deur kwam tijdens het beantwoorden van de vragen vond ik erg verdacht.

Ik heb daarop aflevering 3 nogmaals bekeken en ik heb nog een aanwijzing gevonden. Lottie geeft té duidelijk aan dat ze stoker wil zijn:

1- Wanneer Angela vertelt dat ze de volgende dag 4 collega´s, 3 vrienden en 2 stokers nodig heeft, zegt Lottie als eerste dat er misschien mensen zijn die zichzelf een stoker vinden. Ze biedt zelf aan graag stoker te willen zijn evenals Victoria.

2- Daarna zegt Angela in de voice-over: DE MOL GAAT EXTRA STOKEN (vervolgens wordt Yvon gebeld). Dit lijkt mij dé aanwijzing: wanneer blijkt dat Roeland niet aan de opdracht kan deelnemen en Lottie zich aanbiedt en de ´functie´ krijgt. Lottie wordt de extra stoker, de mol gaat extra stoken. Lijkt mij overduidelijk. Dat aanbieden doet ze trouwens wel erg opvallend met flapperende handen zo van, maakt me niet uit maar wil het wel heel erg graag.

3- Lottie wil niet loten. Ze wil zelf proberen stoker te worden.

4- Dan volgt er nog een heel kort stukje van een gesprek tussen Yvon en Lottie tijdens het eten dat ging over het feit dat Lottie de nieuwe stoker werd. Lottie antwoordt: 'Ik zei gewoon ja, zonder te analyseren.' Waarom zenden ze nou net dit stukje uit...

5- Lottie is de held na de vrachtwagenopdracht.

6- En dan is er nog een opmerking van MM die haar in de gaten heeft volgens mij: 'Lot is niet te vertrouwen.'

7- En dan natuurlijk nog het feit dat ze als enige door de rechter deur kwam in aflevering 4.

Als ik nog wat tegenkom meld ik het. Succes in de mollenjacht!


Cres.
Mollottie

Offline joenboy

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #203 Gepost op: 6-02-2005, 09:35:32 »
zeg doet bij jullie het forom op www.wieisdemol.nl het ook niet?

Offline cres

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #204 Gepost op: 6-02-2005, 09:42:51 »
Nee, gisteren ook al niet.
Mollottie

Offline joenboy

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #205 Gepost op: 6-02-2005, 09:43:53 »
vrijdag na de uitzending is hij denk uitgevallen... maar ik dacht al dat het aan mijn computer lag

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #206 Gepost op: 6-02-2005, 13:06:52 »
BOEIER!  :)

Lottie was idd zeer verdacht en ik ga er ook steeds meer een molletje inzien, ik zou het ook wel een leuke mol vinden, maar ik moet zeggen dat ik me grotendeels laat leiden door haar vreemde 'tussendoor-uitspraken' waarvan we die hier al genoemd hebben. De mollenstreken lijken nog beperkt, maar ik ben natuurlijk ook helemaal in de 'mol is held-theorie'  :P

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #207 Gepost op: 6-02-2005, 13:14:29 »
Volgens mij is het plausibeler dat de aanstuurder de mol is niet de stuurder zelf, die ziet de helft van de tijd niet exact waar hij of zij heengaat.

Dat zou me een stunt zijn zeg, als een chauffeur van zo'n roadtrain in het echte leven niet exact zien waar hij heen gaat...  ;D
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #208 Gepost op: 6-02-2005, 15:04:33 »
lol dopey  ::rofl::

OK hier nog eentje:

in het MM is (niet) de mol topic staan screenshots van wat men op de lijstjes schreef (wie staat het sterkst in zijn schoenen).
Je ziet dat lottie helemaal onderaan staat, en yvon daarboven.

Yvon zat echter niet in de truck, lottie wel... lijkt mij sterk dat lottie dan toch als sterkste eruit is gekomen als zij ook onderaan staat?
Dan moet ze op veel andere lijstjes bovenaan hebben gestaan... kunnen we achterhalen wie de sterkste moet zijn geweest volgens die lijstjes?
 

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #209 Gepost op: 6-02-2005, 16:15:12 »
Dat zou me een stunt zijn zeg, als een chauffeur van zo'n roadtrain in het echte leven niet exact zien waar hij heen gaat...  ;D
Zo iemand heeft ook altijd iemand uit het raam hangen als bijrijder! :P
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #210 Gepost op: 6-02-2005, 16:28:17 »
Dat zou me een stunt zijn zeg, als een chauffeur van zo'n roadtrain in het echte leven niet exact zien waar hij heen gaat...  ;D
Al zien ze het wel, dan maakt het toch niet uit. Weet je hoelang de remweg van zo'n ding is?

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #211 Gepost op: 6-02-2005, 16:30:18 »
Al zien ze het wel, dan maakt het toch niet uit. Weet je hoelang de remweg van zo'n ding is?
Ik denk inderdaad dat je niet teveel stoplichten tegen moet komen met zo'n ding... voordat het een beetje is opgetrokken en afgeremd... Maar goed, dit heeft niks meer met Lottie van doen...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline mozes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #212 Gepost op: 7-02-2005, 12:13:12 »
Ik ga nu ook twijfelen over Lottie. Wat ik heb gevonden op haar web-site is dat ze veel heeft samengewerkt met Frans van Deursen (die is net niet geselecteerd voor Wie is de Mol) Daarnaast staat weer op de website van Jim bij cd's een aantal keren de naam van Lottie genoemd. Zij hebben dus ook veel samengewerkt. Beetje vreemd vind ik dat goede bekenden het tegen elkaar opnemen in een spel als dit. Van de overige deelnemers kan ik geen intensief samenwerkingsverband achterhalen. Maar of ze daarom sneller de mol zal zijn?
Mozes

Offline bastiano

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #213 Gepost op: 7-02-2005, 16:44:50 »
Ik weet er nog een:

in spongebob spreekt Sander (de heer dus) de stem in van meneer krabs, en Lottie (hellingman) spreekt de stem in van Sandy. Dus die twee kenden elkaar ook al zo'n beetje. Ook spreken ze allebei een stem in bij Yu-Gi-Oh

Zou het niet makkelijk voor de mol zijn als hij/zij al veel kandidaten kent?

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #214 Gepost op: 7-02-2005, 17:04:25 »
lottie sjah... zou ook nog kunnen
alleen dan begrijp ik muzikale hints 2 en 3 niet... wat hebben die met lottie te maken?

Offline bastiano

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #215 Gepost op: 7-02-2005, 17:06:56 »
Ik heb de muzikale hints eigenlijk niet zo gevolgd dus ik weet niet op wie ze slaan  ::schaam::

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #216 Gepost op: 7-02-2005, 21:42:27 »
Zou het niet makkelijk voor de mol zijn als hij/zij al veel kandidaten kent?
Het zijn allemaal bekende Nederlanders uit het televisie/theater wereldje... Het is niet dat ze Ann Marcus en Erik Hulzebos hebben uitgenodigd..
Natuurlijk hebben ze ooit allemaal iets met elkaar te maken gehad en anders heeft een collega wel iets met een ander te maken gehad, of heeft X een relatie gehad met de achterbuurman van Y.
Ik vind het om onzinnig om daaruit op te maken dat iemand de mol zou zijn.

En wat Lottie betreft... zij is wel een van de veelzijdigste artiesten in het cluppie. Victoria acteert een beetje, Yvon presenteert, Gijs en Sander zijn van de radio, MM staat in het theater, maar Lottie acteert, zingt (als de beste!) en doet vanalles... logisch dat ze dan meer raakvlakken heeft dat Victoria..


toegevoegd: Nou denk ik ook dat ze de mol is, maar niet omdat ze iedereen al zou kennen.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 23:06:27 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #217 Gepost op: 7-02-2005, 22:33:36 »
Ik vind dat het mogelijk is dat Lottie in de eerste opdracht een mollenstreek geleverd kan hebben...

Ik heb dat zaterdag al bij dit onderwerp gepost.
Maar hoe zit het bij de tweede opdracht. Op welke wijze zien we de mol hier bezig??

Heeft iemand een suggestie??
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #218 Gepost op: 8-02-2005, 10:37:45 »
Als Lottie hoort dat ze in de truck mag rijden, moet ze hier om lachen (zo'n typisch Lottie-lachje). Als zij de mol is, dan wist ze dit al, dan zou ze ook niet moeten lachen denk ik.

Offline Reninho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #219 Gepost op: 8-02-2005, 10:43:47 »
Maar dat hing toch van de lijstjes af en niet van het team van WIDM?

Lottie zou als mol wel heel opvallend bezig zijn naar mijn mening maar kvind er toch nog verdacht (zou een bak zijn als ze volgende aflevering eruit vloog!!)