Auteur Topic: Lottie is niet de mol, maar de verliezer!  (gelezen 208671 keer)

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #340 Gepost op: 16-02-2005, 22:53:16 »
Strijdig met het idee dat Lotti de mol is zijn imo in ieder geval de volgende twee handelingen.

  • Ze zet in de roadtrain opdracht de roadtrain stil.
  • Ze doet pogingen het kunstwerk van de kandidaten gekozen te krijgen.

Ik ben benieuwd hoe dit verklaard wordt door diegenen die overtuigd zijn van Lotti als mol.


Je eerste zin is voor mij niet te verklaren .  Je tweede zin Klopt ze doet die poging om er dan maar gelijk bij te vertellen dat het oud gras is en daarna gaan vertellen ja ik dacht dat is echt wat voor Yvon maar het gras leek zo oud. Dat vind ik dan juist wel een mollen streek. Ik zou graag naar een andere mol willen maar ik kan er geen vinden maar mn twijfels over Lottie worden met het uur groter.
Volgende aflevering eens op M M gaan letten

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #341 Gepost op: 16-02-2005, 23:21:29 »
Je tweede zin Klopt ze doet die poging om er dan maar gelijk bij te vertellen dat het oud gras is en daarna gaan vertellen ja ik dacht dat is echt wat voor Yvon maar het gras leek zo oud. Dat vind ik dan juist wel een mollen streek.
Dit zegt Lottie achteraf in de biecht. Victoria begint met aan te geven dat dit, volgens haar, niet het kandidaten kunstwerk is. Je zou nu verwachten dat Lottie als mol met Victoria mee zou gaan. Dat doet ze niet. Ze geeft aan dat het voor haar gevoel  juist wel het kandidaten kunstwerk zou kunnen zijn.
Dan komt Gijs erbij en die noemt dan juist het gras als iets wat niet bij het kandidaten kunstwerk past. Uit de biecht zou je dan eventueel kunnen concluderen dat Lottie zich heeft laten overtuigen door het feit dat het gras er te oud/droog uitzag.
Ze start wel zelf deze discussie op over dit kunstwerk terwijl Victoria het juist af wil wijzen. Dit vind ik niet mols. Meegaan met Victoria leek de voor de hand liggende optie voor Lottie.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2005, 23:40:02 door Castor_en_Pollux »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #342 Gepost op: 17-02-2005, 00:00:42 »
Lottie staat idd voor het goede kunstwerk.

Maar bij de sokken manupuleert zij de groep....
Lottie: Jim, ben jij het erovereens dat we kiezen voor de sokken??

[....]

Lottie: ik denken dat wij denken dat zij denken dat wij hebben gedacht (of zoiets heel ingewikkelds), dat het te simpel is.

Lottie: als jullie alle 3 voor de sokken gaan, dan ga ik mee (niemand had zich nog nauwelijks uitgesproken.

Jim zegt dan ook: volgens mij worden het de sokken....

Vindt je Lottie niet mollen?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #343 Gepost op: 17-02-2005, 00:03:54 »
Lottie staat idd voor het goede kunstwerk.

Maar bij de sokken manupuleert zij de groep....
Lottie: Jim, ben jij het erovereens dat we kiezen voor de sokken??

[....]

Lottie: ik denken dat wij denken dat zij denken dat wij hebben gedacht (of zoiets heel ingewikkelds), dat het te simpel is.

Lottie: als jullie alle 3 voor de sokken gaan, dan ga ik mee (niemand had zich nog nauwelijks uitgesproken.

Jim zegt dan ook: volgens mij worden het de sokken....

Vindt je Lottie niet mollen?

Nee  :D
Want ze had het kunstwerk uivoerig met victoria bekeken en stelde samen vast dat het er erg nieuw uitzag en zelfs nog nat was...Hoe nat was me niet duidelijk, misschien de zweetsokken  :-X
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #344 Gepost op: 17-02-2005, 00:13:32 »
Ze heeft het inderdaad met V. goed bekeken...
Maar Gijs en Jim moeten nog over gehaald worden..

Gijs vindt het te simpel
Lottie denkt dat juist dat het het wel is, omdat zij denken dat het te simpel is...  ::trots::

Nogmaals: ik zie het wel (sorry), maar ik ben er nog niet uit dat Lottie de mol NIET is...

Ze zegt dan de legendarische woorden: als jullie alle drie voor de sokken kiezen ga ik meeterwijl Lottie aanstuurt op "kiezen voor de sokken"

Gijs en Jim gaan met Lottie mee. Victoria was het er mee eens, maar Lottie heeft een sturende rol in de besluitvoering.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #345 Gepost op: 17-02-2005, 00:23:47 »
Gijs en Jim gaan met Lottie mee. Victoria was het er mee eens, maar Lottie heeft een sturende rol in de besluitvoering.


Lottie lijkt het aan te sturen doordat ze vaker in beeld is gebracht. En bij de eindconclusie vraagt waar gaan we voor...
Daarbij denk ik dat Lottie vaak in overleg gaat en een te lief en niet nadrukkelijke personality is die graag in overleg iets doet...Geen mol, maar wel leuke kandidaat
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #346 Gepost op: 17-02-2005, 10:36:20 »
Dat ze de roadtrain stil zet is natuurlijk een gok. Stel Lottie is de mol, dan heeft ze rijles gekregen van te voren, en als zij dan een zeer goede tijd neerzet, met maar ene paar paaltjes om (waar de anderen dan weer onder moesten zitten)
Als Lottie de mol is, kan ze naturlijk niet weten dat MM ook goed kan rijden en dat bedoel ik met een gok.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #347 Gepost op: 17-02-2005, 11:36:45 »
Stel je kan heel goed zo'n ding rijden maar je moet het wel een beetje verbergen. Zogenaamd volg je de aanwijzingen op van de bijrijder. Als je weet dat je niet naar rechts moet, maar dat je nog ff rechtdoor moet dan is het veel minder opvallend om ff te remmen (je kunt dan namelijk niet verkeerd rijden) en een beetje verward te doen en dan alsnog de goede richting in te zetten. Bovendien stond ze niet minutenlang stil, hoogstens een paar seconden. Beter even stil staan en minder pionnen omrijden dan doorrijden, dan een snellere tijd maken en heel veel pionnen omgooien.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #348 Gepost op: 17-02-2005, 11:40:26 »
Quuipo en Dopey denken dan ook dat Lottie de mol is....

Denken? ze weten het zeker!!   ;D
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #349 Gepost op: 17-02-2005, 11:48:55 »
 ::jaja::

ik ben alle afleveringen weer aan het bekijken en dan specifiek op lottie aan het letten. En dan zie ik een heel subtiele passieve mol op de juiste momenten ineens actief.

neem dit dan:


Stemmen of ze gaan stemmen. Iedereen is er mee bezig, en lottie eet gewoon door onder het mom van dat maakt me niks uit. Vind ik mols, als ze een gewone kandi was had ze minstens actief aan het gesprek deelgenomen. (ja ik weet dit is voor de niet-lottie-aanhangers niet overtuigend, maar voor de lottie-aanhangers weer een extra bewijs  ::zwaai:: )

nee dopey, dit jaar zitten we goed  ::vergroot:: ::tandpastasmiley::

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #350 Gepost op: 17-02-2005, 13:55:31 »
De laatste aflevering was de altijd vrolijke Lottie opeens echt kwaad (dat was geen acteerwerk), mbt Jim, die onvriendelijk was aan de telefoon, ze maakte zich kwaad en zei dat het toch maar een spelletje was en was echt verbolgen (en vond het raar).

Mocht Lottie de mol zijn en vanaf die plek zitten te saboteren dan zou ze denk ik toch niet zo reageren op een frustratie van een kandidaat mbt verkeerde info, dat kun je incalculeren, en iig is verontwaardiging dan niet op z'n plek.

Dat vond ik een opmerkelijke reactie, vooral omdat ze het buiten dit programma goed kan vinden met Jim.


Misschien een beetje vergezocht, maar zou muzikale hint 4 naar deze uitval kunnen verwijzen?

Citaat
And if you got something to say to me
Don’t try to play your funny games on me
I know that it’s really not fair of me
But my heart’s seen too much action

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #351 Gepost op: 17-02-2005, 16:22:34 »
mja als lottie de mol is, waarom zou ze dan niet willen stemmen? je wilt toch een goeie plek als mol om goed te kunnen mollen
(nav t plaatje vh stemmen)

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #352 Gepost op: 17-02-2005, 16:30:48 »
Ik vond het verdacht dat Lottie zei: Dit kan het ook zijn. Bij het goede werk. Zij wist het, en wilde misschien gewoon credits opbouwen
Mollenvanger#1

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #353 Gepost op: 17-02-2005, 18:32:12 »
Ik weet niet meer precies hoe hoog het percentage van goede antwoorden was aant eind van afl. 5, iets van 40% geloof ik. Als blijkt dat bijna de helft van de kandidaten voor Lottie kiest, zou die 40% heel goed mogelijk zijn  ???  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2005, 18:33:50 door broekmol »
JJF

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #354 Gepost op: 17-02-2005, 18:44:15 »
Ik weet niet meer precies hoe hoog het percentage van goede antwoorden was aant eind van afl. 5, iets van 40% geloof ik. Als blijkt dat bijna de helft van de kandidaten voor Lottie kiest, zou die 40% heel goed mogelijk zijn  ???  ::vergroot::
De test bestaat uit 20 vragen, waarvan een groot deel een gok is ("Waar zegt de mol een lidteken te hebben?"), er is slechts 1 vraag die daadwerkelijk wie is de mol luid. Met een percentage van 40% kan net zo goed iedereen de mol goed/fout hebben. (Daarnaast geeft Victoria in haar interview aan, dat je het best gespreid kan invullen (risicospreiding), zodat je er niet uit gaat.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #355 Gepost op: 17-02-2005, 18:47:06 »
::jaja::

ik ben alle afleveringen weer aan het bekijken en dan specifiek op lottie aan het letten. En dan zie ik een heel subtiele passieve mol op de juiste momenten ineens actief.

Stemmen of ze gaan stemmen. Iedereen is er mee bezig, en lottie eet gewoon door onder het mom van dat maakt me niks uit. Vind ik mols, als ze een gewone kandi was had ze minstens actief aan het gesprek deelgenomen. (ja ik weet dit is voor de niet-lottie-aanhangers niet overtuigend, maar voor de lottie-aanhangers weer een extra bewijs  ::zwaai:: )

nee dopey, dit jaar zitten we goed  ::vergroot:: ::tandpastasmiley::


Of Lottie gedraagt zich ineens heel fanatiek.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2005, 23:45:15 door lilith »
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #356 Gepost op: 17-02-2005, 18:56:24 »
op de juiste momenten actief....  ::jaja::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #357 Gepost op: 17-02-2005, 19:18:59 »
Lottie lijkt het aan te sturen doordat ze vaker in beeld is gebracht. En bij de eindconclusie vraagt waar gaan we voor...
Daarbij denk ik dat Lottie vaak in overleg gaat en een te lief en niet nadrukkelijke personality is die graag in overleg iets doet...Geen mol, maar wel leuke kandidaat

Ik doe nog 1 poging om je ogen te openen  ::tandpastasmiley::
Warschijnlijk heb je gelijk en is Lottie niet de mol,
Maar het gesprek is ook niet gegaan zo als jij veronderstelt......

Lottie: (bij de sokkenkist) dit is wel niet zo oud

Victoria is het daar mee eens en zegt: zullen we daarvoor kiezen? (letterlijke weergave)

Lottie: Jim, ben jij het er over eens dat we gaan kiezen tussen de flessen en de sokken? (letterlijke weergave)

Jim zegt iets in de trant van: besef je dat we dan voor iets kiezen wat ze heel snel in elkaar hebben gejast?

Gijs zegt iets in de trant van: dat lijkt me te simpel

Lottie: (letterlijke weergave) ik denk dat zij denken dat dat (de flessen) te simpel is en dat we daar dan niet voor kiezen. ...

(alsof de kunstenaars toen al bezig waren dat de zangers de opdracht zouden verprutsen enzovoort....  ::trots::)

Lottie: letterlijke weergave: als jullie alle drie zeggen "de sokken", dan ga ik mee met de sokken.

Jim: ik geloof dat we de sokken doen....  ::rofl::

Gijs: we doen de sokken...

Oke, als Lottie niet de mol is, dan kom ik er op terug...
Maar hier is Lottie heel subtiel aan het sturen.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #358 Gepost op: 17-02-2005, 19:57:29 »
Ik doe nog 1 poging om je ogen te openen  ::tandpastasmiley::
Warschijnlijk heb je gelijk en is Lottie niet de mol,
Maar het gesprek is ook niet gegaan zo als jij veronderstelt......

Lottie: (bij de sokkenkist) dit is wel niet zo oud

Victoria is het daar mee eens en zegt: zullen we daarvoor kiezen? (letterlijke weergave)

Lottie: Jim, ben jij het er over eens dat we gaan kiezen tussen de flessen en de sokken? (letterlijke weergave)

Jim zegt iets in de trant van: besef je dat we dan voor iets kiezen wat ze heel snel in elkaar hebben gejast?

Jim zegt: we moeten sowieso kiezen voor iets dat ze razendsnel ( 5 uur!) in elkaar geflanst hebben.

Citaat
Gijs zegt iets in de trant van: dat lijkt me te simpel

Lottie: (letterlijke weergave) ik denk dat zij denken dat dat (de flessen) te simpel is en dat we daar dan niet voor kiezen. ...

Volgens mij zegt Jim dit (en duid idd op voorkennis), maar misschien was het Lottie hoor ;)
Trouwens Sander zegt ook: we moeten iets maken waarvan ze (1 kunstcriticus) denken dat wij dat nooit etc. (Sander heeft het over een 'ze')
Ook zoiets vreemds.
Wisten ze toch tevoren dat de anderen hun kunstwerk ook moesten beoordelen, dergelijke uitspraken wijzen wel in die richting.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #359 Gepost op: 17-02-2005, 20:09:55 »
mja als lottie de mol is, waarom zou ze dan niet willen stemmen? je wilt toch een goeie plek als mol om goed te kunnen mollen
(nav t plaatje vh stemmen)

ik denk dat je het niet goed begrepen hebt.
Het staat ook een beetje raar bij dat plaatje : stemmen wie er voor stemmen was.
Dat moet zijn : stemmen wie er voor loten was, dus dat het lot zou gaan bepalen wat je ging doen in de opdracht.
Zoals je terecht opmerkt : de mol wil een goede plek om te kunnen mollen en zal dus níet voor loting gestemd hebben.
De tegenstemmers waren : Lottie, Yvon, Sander en Marc-Marie (zoals op het plaatje te zien is).