Auteur Topic: Lottie is niet de mol, maar de verliezer!  (gelezen 208684 keer)

Offline molsnol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Al 15 jaar molloot..
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #500 Gepost op: 26-02-2005, 19:56:48 »
Lottie zei in de eerste aflevering: "Ik kan de mol echt niet zijn. Als iemand mij zou 'prikken' en zou zeggen: "jij bent de mol" zou ik meteen rood worden"

En ja hoor in de links/rechts opdracht' zegt Yvon aan de telefoon: "Lottie wordt nu heel rood naast me" nadat Lottie iets fout had gedaan (ben even vergeten wat). Rood worden is een natuurlijke reactie die je zelfs als mol niet kunt onderdrukken lijkt me zo...

Offline Wie is de nol

  • Forumlid
LOTTIE IS DE MOL!!!!!!
« Reactie #501 Gepost op: 26-02-2005, 20:34:41 »
Lottie vind zichzelf een goede mol! tijdens het maken van de test zegt ze:
als ik uit deze personen een goede mol zou moeten aangeven zou ik zeggen yvon,marc-marie en MEZELF. op zich een beetje raar.

Maar Lottie was (voor het eerst sinds afleveringen) niet echt verdacht en haalde zo te zien geen echte mollenstreken uit. Maar dit hoefde de Mol ook niet want de Mol heeft de pot waarschijnlijk gejat.......... (MM had hem iig niet) dus kan er op dit moment ook geen geld in of uit de pot......

Ook kan isabelle de mol al bijna niet meer zijn: niemand stemde bij de test op haar en het percentage 50% is te hoog om toch per ongeluk op haar uit te komen.... ook MM was bij niemand erg verdacht maar toch wel vaak 2e verdachte en dan kunnen sommige personen toch de test half op lottie (bijv) en half op mm de test maken...... MAar conclusie uit het maken van de test maak ik op dat er het meest is gestemd op yvon (3) en lottie(2) en aangezien sander eruit is en op yvon gestemd heeft zal yvon het ook wel niet zijn: blijft lottie over

OOk staat in de intro bij afl 1ergens in min 7 george achter lottie
en als je schrijft wat lottie beschrijft bij de vliegopdr8 : eerst naar boven-naar links-naar beneden- naar boven- naar links- naar beneden dan krijg je de letter M wat vinden jullie hiervan????

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #502 Gepost op: 26-02-2005, 22:28:33 »
Lottie is in de fietstocht wel erg van het opgeven. Dat halen we toch  niet meer. Ik kan niet meer. Als....maar we zijn er nog lang niet. Dat vind ik wel verdacht.

Ook is er in het stukje op wie ze stemt enorm geknipt en geplakt. Ze zegt dat ze een top 3 heeft; Sander, Yvon en MM, MM op drie, en dat ze de rest heeft weggestreept. De rest is alleen nog Isabelle. Ik denk dus dat ze dit in een eerdere aflevering heeft gezegd, toen er nog meer 'rest' was. En dat de uitspraak Yvon, MM of mezelf (waar Sander dus helemaal niet bij staat en MM, eerst achter Sander, wel) van een heel ander tijdstip is. Ik vind wel dat ze vreemd stemt. Meestal laten ze zien dat de mol een echte verdachte heeft, meestal degene die goed zit, die blijft er tenminste lekker lang in. Bovendien wordt daarmee de uiteindelijke winnnaar of verliezer ook erg verdacht gemaakt.Lottie is erg vaag in haar stemgedrag. 

Ik denk dat Lottie nog wat meer had kunnen mollen in haar eentje onder water. 'per ongeluk een ballon laten schieten zonder bordje' of nog onduidelijker tekenen.

Vinden we de eigenschappen die Lottie heeft gekoppeld eigenlijk wel logisch? ff een overzichtje van de hele opdracht:

           Lottie tekening              MM          symbool    Sander
positief   Lottie oog + microfoon       Sander (f)  pils       sander (f door wissel MM)
kritisch   MM     been + duim + muziek  Lottie (f)  ijs        Yvon (f door sym+wissel) 
bijdehand  Isa    vlechtjes + radio     Isabelle    peuk       Isa (enige goed)
ongeduldig Sander radio                 MM (f)      hoed       MM (f door wissel)
eigenwijs  Yvon   klokhuis              Yvon        kinderjurkje Lottie (door symbool) 
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: LOTTIE IS DE MOL!!!!!!
« Reactie #503 Gepost op: 26-02-2005, 23:33:57 »
Lottie vind zichzelf een goede mol! tijdens het maken van de test zegt ze:
als ik uit deze personen een goede mol zou moeten aangeven zou ik zeggen yvon,marc-marie en MEZELF. op zich een beetje raar.


Vandaar dat ik haar wegstreep als mol, dit kwam bij mij meteen als een signaaltje: de productie wil haar nu wel heeeeeel verdacht maken, Voornamelijk omdat dit bij de test werd uitgezonden. Ze weten dat de echte molfanaten die test plus uitspraken nog steeds heel serieus nemen...Ze willen Lottie en Yvon m.i. iets te verdacht maken de afgelopen twee afleveringen  :)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #504 Gepost op: 27-02-2005, 08:38:47 »
Nog enkele Lottie-Mol bewijzen:

Na de duik-opdracht (die hij heeft verknoeid) begint Marc-Marie tijdens de uitleg van Angela plotseling een rare bek te trekken en te praten met de mede kandi's.
Je ziet zowel bij Yvon, Isabelle en Marc-Marie een echte "shit, opdracht verkeerd begrepen, we zijn ons geld wel kwijt nu" uitdrukking op hun gelaat.
Enkel Lottie en Sander lijken niet echt verwonderd, hoewel zij min of meer een identieke uitleg van Angela (zeker in geval van Lottie en Yvon) hadden gekregen.
Dus schrap Marc-Marie, Yvon, Isabelle en natuurlijk Sander al maar van jullie lijstje.
Tja... er blijft er maar eentje over. Alles is nu wel heel duidelijk.

Bij de stunt-vliegtuig opdracht mislukte slechts 1 koppel: Sander en Lottie.
Dat kan alleen een mollestreek zijn, want die opdracht was echt niet moeilijk, temeer daar Sander alle bewegingen perefect had  genoteerd in zijn Mol-boekje.
Sander is nu weg, Lottie is de Mol.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #505 Gepost op: 27-02-2005, 22:35:49 »
Ik denk dat Lottie niet de mol is. Als Lottie de mol toch is, verdient ze een oscar voor haar acteerprestaties, vooral in aflevering 1. Daarin zegt ze keihard dat ze zichzelf niet zo geschikt vindt als mol: 'Ik ben zo eerlijk!'

Misschien was zij niet vanaf aanvang de mol, maar Roeland....
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #506 Gepost op: 27-02-2005, 22:54:24 »
Misschien was zij niet vanaf aanvang de mol, maar Roeland....

Ik word zo moe van die Roeland mensen die een vervanger zoeken nog steeds.....Sorry Lilith... Maar ik denk echt dat je dit los moet laten.
Ik ga de redactie er bijna van verdenken dat ze een zieke Roeland meenamen ::ohno:: ::ohno::...Als dit echt zo was dan hadden ze de boel wel beter gemanipuleerd en DE HELE ZIEKE ROELAND NIET IN BEELD GEBRACHT MAAR HEM NOG even te laten meespelen en hem in overleg af te laten vallen...Hij kon tenslotte nog voor de camera vertellen dat hij ziek was. Dit hadden ze ook met een zogenaamde stemronde kunnen manipuleren..
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #507 Gepost op: 28-02-2005, 07:59:46 »
Ik word zo moe van die Roeland mensen die een vervanger zoeken nog steeds.....Sorry Lilith... Maar ik denk echt dat je dit los moet laten.
Ik ga de redactie er bijna van verdenken dat ze een zieke Roeland meenamen ::ohno:: ::ohno::...Als dit echt zo was dan hadden ze de boel wel beter gemanipuleerd en DE HELE ZIEKE ROELAND NIET IN BEELD GEBRACHT MAAR HEM NOG even te laten meespelen en hem in overleg af te laten vallen...Hij kon tenslotte nog voor de camera vertellen dat hij ziek was. Dit hadden ze ook met een zogenaamde stemronde kunnen manipuleren..

Guttegut zeg, ik wist niet dat het ZO gevoelig lag!!
Ik zal voortaan mijn gedachten voor me houden.

Ga je gang.....................
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #508 Gepost op: 28-02-2005, 09:42:23 »
Jongens jongens, geen ruzie....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #509 Gepost op: 28-02-2005, 09:57:22 »
Eigenlijk was het gewoon Yvonne, maar die had, zonder het te weten, een bruine boon gegeten en moest dringend terug naar Nederland. Toen hebben ze Lottie als nieuwe Mol aangewezen. En sindsdien eten ze enkel nog Indonesisch. Zonder bruine bonen.

Offline xki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #510 Gepost op: 28-02-2005, 16:38:30 »

ik wil ff wat anders inbrengen, bijna iedereen heeft het over de dubbele aanwijzingen die naar marc-marie zouden verwijzen, maar als je naar lottie hellingman kijkt zie je dat zij 2x dubbele letters in haar naam heeft staan!! vaag!! ???
to mole or not to mole that's the question

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #511 Gepost op: 28-02-2005, 19:18:34 »
::zwaai:: goedenavond dames en heren, hier zijn we met de telefonische-aanwijzingen-gesprekken-uittyp-service.

Telefoongesprekken tijdens de fietsopdracht.

I: 1 hele duidelijke vogelverschrikker links daarne een beeldentuin rechts
MM: ja 3 vogelverschrikkers links in het veld

I: Linkerhand een tempel, rechterhand ook tempel bakstenen met zo'n dakje - met hele grote rode lamp.

MM (op plek die niet op omschrijving lijkt): JA KOM! dat zijn rode lampions!
L: Oh ok
L (aan telefoon): Wij zijn net de rode lampion voorbij naar rechtsgegaan. Wij willen graag weten wat de volgende clou is.

Y: Je moet rechtdoor bij school ... zien ze niet.. Bamboe.. ook niet gezien.

S: we hebben nu rechts mannen die met bamboe an het slepen zijn (is niet "de" bamboeplek)

MM: (op wat later de goede plek blijkt te zijn) Dat is bamboe toch?
Lottie: maar die mannen hebben net siesta ofzo.
S: Ik weet niet of hier mannen met bamboe in de weer waren.

L: wij zijn net bij dat kruispunt naar rechts gegaan zeg maar he [I: Ja, dus richting de pijlen] dan kom je weer bij een groot kruispunt en daar zijn we rechtdoor gegaan en vlak daarna daar staan wij nu.
I: wachteven wachteven na die pijlen kom je geen groot kruispunt tegen.
L: kom je geen groot kruispunt tegen zegt Isa.

L: wat houdt dat in dan moet je daar naar links zegmaar
I: dan had je daar naar links gemoeten ja. Als je op een gegeven moment een splitsing hebt gehad van ...
MM: (geirriteerd) we komen geen groot kruispunt tegen maar als er wel een kruispunt is moeten we naar links, ja.. ik eh... ik vind het.. [rijdt kwaad weg]
S: ja maar zij weet het ook niet precies zij hebben foto's

11:39

S: maar lottie moesten we op de kruising naar links of naar  [Lottie zegt tussendoor: Bellen!] rechts?
MM: naar links.
L: Bellen! (nadrukkelijk)
[lottie belt en krijgt Yvon]
Y: gefeliciteerd he!
L: [lacht] - Met eh al die eh met die tempel
Y: OK daar ga je rechts
S: recht vóór ons die tempel
L: daar gaan we rechts - recht voor ons is een tempel
Y:ja, en je moet écht op gaan schieten je moet eigenlijk hier over 10 minuten zijn.
L: we moeten er over 10 minuten zijn. maar wat moeten we doennaar rechts en dan?
Y: naar rechts. gewoon rechtdoor. als je die weg inkijkt zie je aan je rechterkant op die kruising een karateachtig houten bord staan.

--

tot zover

LIDM feitjes:

tot nu toe zie ik verwarring bij de lampion (enkelvoud van Isabelle) wordt lampions van gemaakt en lottie zegt weer lampion

lottie herhaalt de aanwijzingen van isa zodanig dat het lijkt te slaan op dingen die nog moeten komen, en zegt ook 'kom je geen groot kruispunt tegen zegt isa' - alsof het aan isa ligt - terwijl isa juist bedoelt: jullie zijn naar rechts gegaan ipv links! ga eens terug en dan naar links! (krijg hier een Elise regressie: het is half 6, dat zei ron)

lottie dringt aan op bellen op een plek waar ze al goed zouden rijden - en met het bellen wordt de verwarring weer groter - gaan nu naar rechts ipv links

nog meer LIDM:

Lottie lacht tijdens afl 7 wel heel erg veel. Tijdens het uitleggen van de duikopdracht naar angela, onder het fietsen... is het haar lach die je hoort bij  die flashbacks (het lijkt erg vertraagd, als je dat nou versnelt is het dan het lottie lachje?)

als laatste valt mij al lang op dat op de eind foto, de 'wegstreepfoto' zeg maar, lottie als enige breed lachend erop staat. Dat is toch wel heel frappant als daar een lachend molletje staat. En ze lacht ook zo veel.


 
« Laatst bewerkt op: 28-02-2005, 19:21:41 door Quuipo »

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #512 Gepost op: 28-02-2005, 19:56:33 »
Beste Mede Mol-fanaten.

Naar aanleiding van een hint die verborgen was op het geld dat gebruikt werd in de WIDM -serie 2002,hierin was op het geld een afbeelding verwerkt van Jorge Golaco, dat uiteraard verwees naar mol George; ben ik een onderzoek begonnen naar het geld dat gebruikt wordt in de WIDM serie-2005.

Het is slechts 2 seconden te zien in aflevering 4.

Het laat de beeltenis zien van een tempel.

Na wat onderzoek op het internet kwam ik op de volgende site:

http://www.andersdananders.be/WEBSITE05/Indonesie/IndonesieNIreis.htm

Hierop staat bij de bijgevoegde foto het volgende te lezen:

"Een van de belangrijkste heilige plaatsen is de zeetempel

Tanah Lot   ::oink::

welke in de 16e eeuw op een spectaculaire locatie gebouwd werd en is opgedragen aan zijn stichter."

Naar mijn mening is dit een Hint naar de Mol:

Lottie Hellingman.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2005, 20:43:53 door zillionaire »
Carpe Diem

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #513 Gepost op: 28-02-2005, 20:02:13 »
wow wat een goeie!  ::ok::  :D :D  ::bravo::



Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #514 Gepost op: 28-02-2005, 20:02:27 »
zillionaire, je bent geweldig. Nu weet ik het helemaal zeker! ::ok:: ::bravo::

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #515 Gepost op: 28-02-2005, 20:03:22 »
Nou ja, ik moest even kijken was je al weg op de chat...

Ik vind het heel goed gevonden en ik ben al weken zeker, ik zou bijna weer gaan twijfelen.  ::jaja::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #516 Gepost op: 28-02-2005, 20:04:58 »
Dat zou wat zijn!

Maar om 2x dezelfde hint te gebruiken? Denk t niet, ze zijn bij de AVRO en IDTV behoorlijk creatief in het verzinnen van hints.

Offline Iris77

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #517 Gepost op: 28-02-2005, 20:21:47 »
Ik heb twee dingen:
Ten eerste over die rode 'lampion(s)'. Dit zijn geen lampions, maar tableautjes waar de offerbakjes op worden gezet. Je ziet deze dingen in elke tempel en bij (bijna) elk huis op Bali. Het is dus niet zo vreemd dat de fietsers één of meerdere 'lampions' zien op de verkeerde plek (de plek waar Isa het over heeft).

Ten tweede: die tempel op het geld is niet Tanah Lot. Dit is een foto van Tanah Lot.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2005, 20:27:08 door Iris77 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #518 Gepost op: 28-02-2005, 20:29:58 »
Op dat eiland staat ook de Tanah Lot tempel, goed gevonden dus zillionaire. Maar ik ben niet overtuigd, want erg vreemde is het natuurlijk niet om 'het meest gefotografeerde' en bekendste bouwwerk van Bali op het geld te zetten. :)

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #519 Gepost op: 28-02-2005, 20:36:22 »
Het is zelfs het eerste shot van de 7e aflevering geloof ik....

Nog maar een plaatje dan :
Carpe Diem