Auteur Topic: Lottie is niet de mol, maar de verliezer!  (gelezen 208345 keer)

Offline Iris77

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #520 Gepost op: 28-02-2005, 20:43:02 »
Dát is inderdaad Tanah Lot! Maar die eerdere foto van Zillionaire is níet Tanah Lot. Dus het is ook niet dezelfde tempel als op het geld.

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #521 Gepost op: 28-02-2005, 20:49:21 »
is dat niet hetzelfde wat op 00:53 wordt getoond in de 7e aflevering? (sorry screenshot maken lukt niet).

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #522 Gepost op: 28-02-2005, 21:03:21 »
Helaas, het is een andere tempel (met dank aan vriendinlief)

Het is de Pura Ulun Danu am Bratan See

Dank voor jullie medespeuren !
Carpe Diem

Offline Iris77

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #523 Gepost op: 28-02-2005, 21:11:05 »
Helaas, het is een andere tempel (met dank aan vriendinlief)

Ben ik je vriendin dan??   :o

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #524 Gepost op: 28-02-2005, 21:13:12 »
Helaas, het is een andere tempel (met dank aan vriendinlief)

Het is de Pura Ulun Danu am Bratan See

Dank voor jullie medespeuren !

Jammer.  :\'( :\'( :\'(

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #525 Gepost op: 28-02-2005, 22:22:46 »
Ben ik je vriendin dan??   :o

 ;D

Nee, ik bedoelde mijn eigen vriendinlief  ::trots::

Maar jij ook bedankt natuurlijk !
Carpe Diem

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #526 Gepost op: 1-03-2005, 00:37:49 »
Guttegut zeg, ik wist niet dat het ZO gevoelig lag!!
Ik zal voortaan mijn gedachten voor me houden.

Ga je gang.....................


Nah sorry hoor het was niet persoonlijk naar jou toe en dat liet ik meteen in mijn berichtje..Ik werd alleen een beetje moe van die berichten over Roeland die vervangen werd...Sorry dat ik openlijk mijn mening geef op een forum :-X
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #527 Gepost op: 1-03-2005, 09:28:59 »
Beste Mede Mol-fanaten.

Naar aanleiding van een hint die verborgen was op het geld dat gebruikt werd in de WIDM -serie 2002,hierin was op het geld een afbeelding verwerkt van Jorge Golaco, dat uiteraard verwees naar mol George; ben ik een onderzoek begonnen naar het geld dat gebruikt wordt in de WIDM serie-2005.

Het is slechts 2 seconden te zien in aflevering 4.

Het laat de beeltenis zien van een tempel.

Na wat onderzoek op het internet kwam ik op de volgende site:

http://www.andersdananders.be/WEBSITE05/Indonesie/IndonesieNIreis.htm

Hierop staat bij de bijgevoegde foto het volgende te lezen:

"Een van de belangrijkste heilige plaatsen is de zeetempel

Tanah Lot   ::oink::

welke in de 16e eeuw op een spectaculaire locatie gebouwd werd en is opgedragen aan zijn stichter."

Naar mijn mening is dit een Hint naar de Mol:

Lottie Hellingman.
Zillionaire,
Briljant, dit is de ultieme hint uit deze reeks.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #528 Gepost op: 1-03-2005, 10:34:14 »
Zillionaire,
Briljant, dit is de ultieme hint uit deze reeks.
Behalve het feit dan dat het een andere tempel is...  ;D
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #529 Gepost op: 1-03-2005, 11:13:22 »
Ik denk dat de hint niet klopt (al zou hij wel mooi gevonden zijn). Op http://www.rijamo.de/bali/balitempel.html kun je allerlei tempels op Bali zien, maar Tanah Lot lijkt niet op de tekening op het geld. Dit lijkt meer op Pura Ulun Danu, wat helaas niet verwijst naar een van de kandidaten. De toren van de tempel is namelijk niet hoog genoeg in verhouding met de rest van het (schier)eiland. Tanah Lot heeft niet zulke hoge torens blijkbaar.

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #530 Gepost op: 1-03-2005, 11:16:55 »
neemt niet weg dat de foto die isis77 plaatste (dus van de echte) heel erg lijkt op het beginshot van afl.7 00:53.... dus toch tana Lot in WIDM...


Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #531 Gepost op: 1-03-2005, 16:38:58 »
Had iemand al gemeld dat de duikopdracht heel erg op lottie's lijf was geschreven?

van alle opdrachten die geweest zijn kan ik geen andere verzinnen, behalve dan de kunstwerk opdracht van yvon.

lottie heeft al een opdracht gehad waar ze misschien geheime mollentraining voor gehad heeft (lijkt me wel gaaf om te zien trouwens hoe ze vrachtwagen leert besturen) - *en* ook een opdracht die haar op het lijf geschreven is.

Citaat van: interview met angela op WIDM.com
Als het mogelijk en nodig is, krijgt de Mol voor de opnames zelfs nog een cursus. Vorig jaar heeft de Mol een slipcursus gehad om zo een proef met slippende auto bewust beter of slechter te kunnen uitvoeren. Ook proberen we proeven op die persoon af te stemmen, maar dat lukt zelden. Er komt namelijk altijd iets tussen of het wordt dan toch een ander persoon.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #532 Gepost op: 1-03-2005, 17:37:13 »
Wat dacht je van de zang-opdracht? Die is Lottie ook op het lijf geschreven!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #533 Gepost op: 1-03-2005, 17:41:24 »
Wat dacht je van de zang-opdracht? Die is Lottie ook op het lijf geschreven!

Maar juist niet als ze de Mol is. Beetje verdacht dan als ze verkeerd zingt. Sowieso raar van een Mol om in het groepje met een hulpmol te gaan zitten trouwens.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #534 Gepost op: 1-03-2005, 17:47:48 »
Maar juist niet als ze de Mol is. Beetje verdacht dan als ze verkeerd zingt. Sowieso raar van een Mol om in het groepje met een hulpmol te gaan zitten trouwens.

Maar zoals het nu ging, Lottie als laatste, kon ze de held uithangen. (mooi voorbeeld van de held is de mol). Als de rest goed was gegaan, en zij een fout had moeten maken, was ze idd wel erg verdacht geworden. (al krijg je dan altijd weer mensen die zeggen dat het er te dik bovenop ligt ;)) Maar doordat de hulpmol in haar groepje zat, was hier weinig kans op. En bovendien kunnen we nooit een regel maken dat de mol niet bij de hulpmol kan, want dan zouden we zo allerlei mensen weg kunnen strepen. Het zanggroepje kon bovendien 2x mollen door het kunstwerk er niet uit te halen.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #535 Gepost op: 1-03-2005, 18:41:26 »
Ik verdenk nu een tijdje Marc-Marie als Mol, alleen Lottie doet me twijfelen. Vandaar dat ik zo veel mogelijk dingen probeer te verzinnen die Lottie als Mol onwaarschijnlijk maken.

- Lottie corrigeert Marc-Marie tot twee keer toe in de treinopdracht. In deze opdracht lijkt ze ook weinig fout te doen.

- Bij het wie van de 3 spel doet ze ook niets vreemds. (Zou ze dan een hele aflevering niet mollen? En ook al in de 1e aflevering niet? En in de eerste opdracht van de 2e aflevering ook alle anderen het werk laten doen bij het openen van de tonnen? Haar enige mollenactie in 3 afleveringen zou dan het proberen te verdwalen in de grotten zijn, maar dat mislukt.

- Aflevering 4: de roadtrain: Nu een echte mollenstreek door goed te rijden, alleen zet ze twee keer de roadtrain stil wat erg raar is, behalve als ze zoals ze het zelf zegt volledig op Jim vertrouwt. Maar als ze volledig op Jim vertrouwt is dat ook wel gek, want dan zou het dus niet door haar komen dat ze zo'n goede tijd rijdt met weinig paaltjes om, maar vooral door Jim. Als ze het echt goed geoefend had van te voren zou ze zelf wel door kunnen rijden zonder op Jim te letten en zou de de wagen niet stil hoeven zetten. In de koffertjesopdracht doet ze niet veel. Of zelfs niets.

- Afl.5: Zingen: ze gaat in het groepje met de hulpmol, niet erg slim als Mol. Kunstwerk kiezen: ze twijfelt over het goede kunstwerk maar kiest uiteindelijk verkeerd, dit zou een subtiele molactie kunnen zijn, maar erg nodig was het imho niet om te twijfelen over dat goede kunstwerk, alleen vrij riskant, als Victoria het ook bij Yvon zou vinden passen dan moet Lottie zich er alsnog uit zien te kletsen dat een ander kunstwerk het beter zou kunnen zijn.

- Control freak: opvallende positie en kleine dingetjes die ze al dan niet bewust fout doet vallen meteen op, ze wordt ook direct verdachter. Gijs en Sander als ik het uit mijn hoofd goed zeg gaan haar verdenken. Hier zou ze overigens wel goed in gesaboteerd kunnen hebben.

- Afl.6: Bij het krokodiilen voeren wordt Lottie steeds verdachter.. ze knipt niet als de krokodil van Yvon lang het water uit is.. goede mollenstreek? Nee, want Yvon voert de krokodil gewoon opnieuw en Lottie maakt wel een goede foto! Ze maakt zich dus alleen onnodig verdacht, ook als ze zou spelen dat ze de krokodillen eng vindt, uiteindelijk maakt Yvon toch een goede foto (en tijd speelt geen rol in deze opdracht.)

- Lottie slaagt er niet om zodanig te communiceren met Sander dat hij haar stunt raadt; zou een mollenactie kunnen zijn. Lottie zegt dat ze dit keer echt echt haar best heeft gedaan, deze uitspraak vinden LIDM'ers verdacht. Maar hier klopt er iets niet: als Lottie echt haar best heeft gedaan wilde ze dus geen mollenstreek leveren, en als ze wel een mollenstreek leverde is haar uitspraak niet meer eerlijk en dus niet meer verdacht! Dubbelop kan niet, dit kan maximaal 1 keer verdacht zijn.

- Aflevering 7: tot nu toe nog niet echt veel grote mollenacties. Tijd om echt toe te slaan? Kennelijk niet. In de duikopdracht doet ze het erg goed, alleen het symbool oog lijkt gek maar omdat ze de rest zo goed tekent is er niets aan de hand. LIDM'ers zullen waarschijnlijk zeggen dat de eigenschappen die ze de kandidaten toekent niet allemaal logisch zijn, Marc-Marie kritisch bijvoorbeeld. Dat is wel een beetje zo, maar als ze de Mol zou zijn zou ze dit makkelijk nog meer door de war kunnen gooien, volgens mij als MM gewoon de opdracht goed had gedaan was er, afhankelijk van Sander, wel geld verdient.

In de fietsopdracht rijdt Lottie achteraan en zo kan ze de boel vertragen, erg veel heb ik hier niet over te zeggen.

Als de fanatieke LIDM'ers nu nog steeds zo overtuigd zijn en mij kunnen uitleggen waarom dan stap ik van MM over naar Lottie. ::zwaai::

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #536 Gepost op: 1-03-2005, 18:50:16 »
Wow Heinz, dat is een mooi lijstje. Allemaal dingen die ik al wist, dus ook ik blijf twijfelen. Net als jij zit ik vreselijk te twijfelen tussen MM en Lottie. Je hebt me niet van Lottie af kunnen helpen met dit lijstje, ik vind namelijk ook dat ze nogal weinig duidelijke mollenstreken heeft uitgehaald. Maar ik vind het moeilijk je van Lottie te overtuigen, aangezien ik het zelf ook niet zeker weet. Bovendien weet jij volgens mij net zoveel als ik. Ze weet zich over het algemeen in de goede molposities te manouvreren, maar lijkt er vervolgens weinig mee te doen. Succes ermee! Misschien weten we vrijdag meer.  ::zwaai::
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #537 Gepost op: 1-03-2005, 18:55:22 »
Ishtara (en iedereen die dit leest), misschien helpt het als ik (of iemand anders) ook zo'n lijstje maak van waarom het Marc-Marie niet zou zijn? Ik denk dat ik dat maar ga doen want ik merk dat ik soms tegenargumenten gewoon niet serieus wil lezen (had ik vorige series veel meer last van, las bijvoorbeeld pas een dag of twee van te voren het George is de Mol topic). Dit jaar moet ik gewoon 's die Mol te pakken krijgen!! ::joehoe::

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #538 Gepost op: 1-03-2005, 19:10:34 »
I'll take your challenge Heinz  8)

Ik verdenk nu een tijdje Marc-Marie als Mol, alleen Lottie doet me twijfelen. Vandaar dat ik zo veel mogelijk dingen probeer te verzinnen die Lottie als Mol onwaarschijnlijk maken.

- Lottie corrigeert Marc-Marie tot twee keer toe in de treinopdracht. In deze opdracht lijkt ze ook weinig fout te doen.


er waren 2 hulpmollen actief, dus was weinig aanleiding...
maar ze doet wel degelijk heel subtiel dingetjes fout. Ze pleegt onzin telefoontjes met sander & jim - als wordt aangegeven dat de eerste tas een rugzak is, en daarna komt een bom hangt ze abrupt op met: OK dan concentreren we ons nu even op deze en dan bel ik zo terug  ??? (wat valt er te concentreren, de eerste is ja, de tweede laten hangen?)
- het corrigeren van MM kan ook tactiek zijn, zij weet immers welke tas wel of niet gepakt moet worden, dus ze kan ook corrigeren zodat er juist een verkeerde wordt gepakt
- ze biedt zich aan om stoker te worden, terwijl 'het haar niets uitmaakt' (als iets je niets uitmaakt ga je niet als eerste je hand opsteken

Citaat
- Bij het wie van de 3 spel doet ze ook niets vreemds. (Zou ze dan een hele aflevering niet mollen? En ook al in de 1e aflevering niet? En in de eerste opdracht van de 2e aflevering ook alle anderen het werk laten doen bij het openen van de tonnen? Haar enige mollenactie in 3 afleveringen zou dan het proberen te verdwalen in de grotten zijn, maar dat mislukt.

bij wie van de drie zegt ze meteen: dat weet ik niet als antwoord op de vraag, verder is ze heel passief. Doet niet haar best om jury te misleiden iig.

in dagboek zegt de mol ook nadrukkelijk niet echt iets gedaan te hebben omdat de rest al zo molde, dat hij/zij op de achtergrond bezig is, 'ik stond erbij en ik keek ernaar'. Pas na afl 5 zegt de mol: tijd om wat van me te laten zien (oid) en  voila in afl 6 is lottie ineens heel erg bang voor krokodillen.

Citaat
- Aflevering 4: de roadtrain: Nu een echte mollenstreek door goed te rijden, alleen zet ze twee keer de roadtrain stil wat erg raar is, behalve als ze zoals ze het zelf zegt volledig op Jim vertrouwt. Maar als ze volledig op Jim vertrouwt is dat ook wel gek, want dan zou het dus niet door haar komen dat ze zo'n goede tijd rijdt met weinig paaltjes om, maar vooral door Jim. Als ze het echt goed geoefend had van te voren zou ze zelf wel door kunnen rijden zonder op Jim te letten en zou de de wagen niet stil hoeven zetten. In de koffertjesopdracht doet ze niet veel. Of zelfs niets.

als eerder gezegd, het stilzetten kan juist heel goed uitpakken, e moet jim ook om de tuin leiden (omdat hij haar zo goed kent). Als zij gewoon doorrijdt terwijl hij "RECHTS RECHTS" roept kan dat natuurlijk verdacht zijn. Door te stoppen kan ze een foute manouvre voorkomen en na wat verwarring alsnog de goede richting nemen. Je kan beter stoppen dan doorrijden als je geen fout wilt maken.

koffertjes: al eerder gezegd: laat de anderen maar mollen, bovendien is er en hulpmol ingezet dus het gaat vanzelf wel fout, ook nog steeds passief aanwezig (zie dagboek)

Citaat
- Afl.5: Zingen: ze gaat in het groepje met de hulpmol, niet erg slim als Mol. Kunstwerk kiezen: ze twijfelt over het goede kunstwerk maar kiest uiteindelijk verkeerd, dit zou een subtiele molactie kunnen zijn, maar erg nodig was het imho niet om te twijfelen over dat goede kunstwerk, alleen vrij riskant, als Victoria het ook bij Yvon zou vinden passen dan moet Lottie zich er alsnog uit zien te kletsen dat een ander kunstwerk het beter zou kunnen zijn.

Juist wel slim, hulpmol kan mollen en mol kan juist goed doen, ze is als laatst dus kan altijd nog mollen als nodig blijkt. Ze vond de tekst namelijk erg moeilijk  ::jaja::

Over de opmerking bij kunstwerk blijf ik erbij dat ze dat alleen tegen victoria zegt, en op zo'n manier dat niemand haar bij kan vallen. Victoria was namelijk erg overtuigd van haar mening, en het is echt een subtiel misleidinkje. Misschien verdacht victoria haar wel en is dit juist om victoria op het verkeerde spoor te zetten (vijs en marc in belgische mol). Ze is er ook heel snel bij om de sokken als kunstwerk aan te wijzen.


Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #539 Gepost op: 1-03-2005, 19:11:24 »
vervolg:

Citaat
- Control freak: opvallende positie en kleine dingetjes die ze al dan niet bewust fout doet vallen meteen op, ze wordt ook direct verdachter. Gijs en Sander als ik het uit mijn hoofd goed zeg gaan haar verdenken. Hier zou ze overigens wel goed in gesaboteerd kunnen hebben.

misschien had ze daar liever niet willen zitten, in het interview met gijs, jim & sander wordt aangegeven dat de cameraman uiteindelijk de groepjes in had gedeeld. Nu zat ze daar en heeft ze het beste ervan gemaakt.
Heel subtiel is het Art Museum maken van art school. Aangezien yvon geen kaart kan lezen (we gaan ervan uit dat ze dat echt niet kan) is het makkelijk voor lottie om yvon op het verkeerde been te zetten.

Citaat
- Afl.6: Bij het krokodiilen voeren wordt Lottie steeds verdachter.. ze knipt niet als de krokodil van Yvon lang het water uit is.. goede mollenstreek? Nee, want Yvon voert de krokodil gewoon opnieuw en Lottie maakt wel een goede foto! Ze maakt zich dus alleen onnodig verdacht, ook als ze zou spelen dat ze de krokodillen eng vindt, uiteindelijk maakt Yvon toch een goede foto (en tijd speelt geen rol in deze opdracht.)

klopt, het blijft echter wel verdacht waarom ze *en* moeilijk doet als ze zelf moet voeren *en* moeilijk doet als ze foto moet maken - geen enkele kandidaat heeft problemen. behalve yvon die lottie moet fotograferen, maar dat komt eerder omdat lottie moeilijk doet dan doordat yvon niet wil fotograferen. Ze doet nog wat subtielere dingetjes, zie ook mijn lijstje LIDM feitjes bij afl 5 ;)

Citaat
- Lottie slaagt er niet om zodanig te communiceren met Sander dat hij haar stunt raadt; zou een mollenactie kunnen zijn. Lottie zegt dat ze dit keer echt echt haar best heeft gedaan, deze uitspraak vinden LIDM'ers verdacht. Maar hier klopt er iets niet: als Lottie echt haar best heeft gedaan wilde ze dus geen mollenstreek leveren, en als ze wel een mollenstreek leverde is haar uitspraak niet meer eerlijk en dus niet meer verdacht! Dubbelop kan niet, dit kan maximaal 1 keer verdacht zijn.

Molbiechten zijn nooit te vertrouwen ;) Ze wil juist sander verdacht maken in de biecht, tuurlijk heeft zij haar best gedaan! bovendien is sander nu weg dus kan sander de mol niet zijn dus aan wie ligt het dan dat de stunt verkeerd ging? Misschien heeft ze wel echt echt haar best gedaan, en maakte het op zich niet uit, omdat hoe dan ook Isabelle de stunt kon redden, dus hoe dan ook kon geld verdiend worden.
Sander zegt trouwens wel dat lottie een bepaalde omschrijving gaf waarvan ze hadden afgesproken dat het barrelrol was, en dat die uiteindelijk er niet in zat. Aangenomen dat sander de waarheid sprak heeft lottie dus wel degelijk gemold.