Auteur Topic: Sander is niet de mol!  (gelezen 103696 keer)

Offline GTi

  • Forumlid
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 21-01-2005, 23:31:47 »
Sander is de Mol!

En dit zijn mijn argumenten die het zou moeten bewijzen, pin me er niet op vast, het is zoals van iedereen pure speculatie:


Sander schreef voor de reis begon dat hij bang was voor kleine ruimtes.
En de mol heeft voorkennis.
De kans is groot dat hij dat wellicht helemaal niet is en dat puur heeft vermeld om zijn slag te kunnen slaan bij 'de Grot-opdracht'.

Sander probeert zich in de rol te stoppen van de claustrofobische 'bangerik'  en probeert zodoende anderen verdacht te maken(Roeland onder andere).

Sander zegt dat hij de vorige seizoenen zeer goed heeft gevolgd, dus hij weet hoe alles in zijn werk gaat en kan daar zijn profijt uit halen.

Zijn 2 'achtergelaten' tassen waren vrij leeg, de Mol zou zoiets doen om zo min mogelijk weg te geven.

De mol is een man, zoals wordt verklaard in zijn dagboek.

De mol heeft ook de vorige seizoenen gevolgd, wat blijkt uit de volgende zinnen uit zijn dagboek:
''volgens mij doet deze groep wat betreft fanatisme en gedrevenheid niet onder voor de kandidaten in voorgaande jaren.''

De Mol beweert dat een paar over hem zaten te roddelen. Maar had hij als buitenstaander van het gesprek wel kunnen weten dat er een gesprek over hem gaande was...misschien zat hij zelf wel in het gesprek? Alhoewel de anderen het altijd over de Mol hebben, dus diegene die de dagboek bijhoudt, dus het hoeft niets te zeggen,

En het reduceren was inderdaad niet moeilijk door er pas wat van te zeggen toen het bedrag al was geslonken tot 1750.

''En als ik zelf ‘zogenaamd’ niet had gedurfd, dan had ik ontzettend de verdenking op me geladen.''
 Dat heeft Sander ook min of meer gezegd tijdens de uitzending in zo'n kort interviewtje toen hij samen met Roeland de grot inging en...zogenaamd....claustrofobie anyone?

''Jammer voor Gijs trouwens. Aardige jongen, maar misschien geen échte mollenvanger.''
Aardige jongen, misschien omdat Sander en Gijs nog samen in de bus met elkaar in gesprek waren en dat ze vrij goed met elkaar konden opschieten omdat ze beide radio DJ's waren en op dezelfde golflengte zaten?

Je hoort regelmatig vogels fluiten gedurende de uitzending.
Dit kan slaan op het feit dat Sander de Heer in de ochtend de Heer Zij Met U presenteert, en 's ochtends fluiten de vogels. Toeval?

Kan, maar het is wel onwaarschijnlijker geworden nadat ik de laatste uitzending van De Heer Zij Met U heb geluisterd, laat daar nou net rond 30:07 minuten wanneer Sander het weerbericht opleest, ruim 20 seconden lang vogeltjes horen fluiten en vrij identiek aan  de fluitende vogels in Wie Is De Mol?
Desbetreffende Uitzending, De Heer Zij Met U, Zondag 16 Januari 2005
« Laatst bewerkt op: 21-01-2005, 23:37:19 door SanderDeHeer-Fan »

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 21-01-2005, 23:37:41 »
Sander blijft voorlopig ook mijn molletje !  ::jaja::

Afvaller Gijs noemt tijdens de test geen naam, blijkt zowat iedereen te verdenken, maarre... tijdens de busreis bleek wel dat ie het goed kon vinden met Sander (radiomensen onder elkaar, beetje zelfde niveau)... Dus Sander heeft ie zeker niet hoog op z'n lijstje van verdachten genoteerd...  ::ohno::  Perfecte misleiding van de Mol ?  :D  ::ok::

Offline GTi

  • Forumlid
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #82 Gepost op: 22-01-2005, 01:09:08 »
Volgens mij waren er tot dit punt niet echt veel deelnemers die Sander verdachten.
Dus wat hij doet, doet hij verdomd goed...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #83 Gepost op: 22-01-2005, 01:33:35 »
Sander schreef voor de reis begon dat hij bang was voor kleine ruimtes.
En de mol heeft voorkennis.
De kans is groot dat hij dat wellicht helemaal niet is en dat puur heeft vermeld om zijn slag te kunnen slaan bij 'de Grot-opdracht'.

Sander probeert zich in de rol te stoppen van de claustrofobische 'bangerik' en probeert zodoende anderen verdacht te maken(Roeland onder andere
Hmjna.. maar dit is wel vrij eh duidelijk? ;)
Citaat
Sander zegt dat hij de vorige seizoenen zeer goed heeft gevolgd, dus hij weet hoe alles in zijn werk gaat en kan daar zijn profijt uit halen.

Idem voor Marc-Marie en zo bijna alle kandidaten denk ik, daar hebben ze op geselecteerd dit keer (Gijs zei dat Victoria de grootste fan was etc)

Citaat
Zijn 2 'achtergelaten' tassen waren vrij leeg, de Mol zou zoiets doen om zo min mogelijk weg te geven.

Die bagage is al wat ze meekrijgen de rest blijft achter. Aangezien hij zelf geen bagage mee mag nemen is hij afhankelijk van welk rugzakje andere kandidaten kiezen. Je kan hooguit zeggen dat hij het licht heeft gemaakt omdat dat de kans groter maakte dat hij ze terug kreeg. Dan zit hij dus met weinig bagage. Maar alsnog is hij afhankelijk van de keuzes van de andere kandidaten- dus wat is daar mols aan precies?
Citaat
De mol is een man, zoals wordt verklaard in zijn dagboek.
Dat dagboek moet ik nog lezen maar lijkt me zeer sterk dat ze in aflevering 2 al zouden prijsgeven dat het om een man gaat. Zou dat nog maar eens goed onder de loep nemen als ik jou was ;)
Citaat
De mol heeft ook de vorige seizoenen gevolgd, wat blijkt uit de volgende zinnen uit zijn dagboek:
''volgens mij doet deze groep wat betreft fanatisme en gedrevenheid niet onder voor de kandidaten in voorgaande jaren.''
Zoals eerder vermeld , dat kan elk van de molfan-kandidaten hebben geschreven mi.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 01:51:22 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 22-01-2005, 01:46:12 »
Volgens mij waren er tot dit punt niet echt veel deelnemers die Sander verdachten.
Dus wat hij doet, doet hij verdomd goed...
Als hij de mol is moet hij inderdaad zorgen dat hij niet verdacht wordt. ::ok::
Maar als hij niet de mol is ligt dat totaal anders.  >:D

Bovendien wat heeft hij tot nu toe mogelijk gemold?
Verder loopt hij als een ware boekhouder alles in zijn molboekje te noteren.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #85 Gepost op: 22-01-2005, 01:48:30 »
Citaat
De Mol beweert dat een paar over hem zaten te roddelen. Maar had hij als buitenstaander van het gesprek wel kunnen weten dat er een gesprek over hem gaande was...misschien zat hij zelf wel in het gesprek? Alhoewel de anderen het altijd over de Mol hebben, dus diegene die de dagboek bijhoudt, dus het hoeft niets te zeggen,
Kan juist over dat gesprek bij het vuur gaan. Daar was Sander bij aanwezig. Kan dus mi net zo goed over de afwezigen gaan.
Citaat
En het reduceren was inderdaad niet moeilijk door er pas wat van te zeggen toen het bedrag al was geslonken tot 1750.
Hmm een passieve mol dus.. eentje die pas wat zegt als al het geld al uit de pot is doordat anderen (Marc-Marie, Jim, Roeland en wie weet wie nog meer..) het die kant uit hebben weten te brengen? ;) Lijkt me nogal saai :P
Citaat
''En als ik zelf ?zogenaamd? niet had gedurfd, dan had ik ontzettend de verdenking op me geladen.''
Kan op zowel de tonnen slaan als op de grot-opdracht. Zou hoe dan ook de woorden niet te letterlijk opvatten als ik jou was ;) En een mol zonder lef ('ik doe dat niet want durf niet') is niet eentje waar ik op hoop iig ;)
Citaat
Dat heeft Sander ook min of meer gezegd tijdens de uitzending in zo'n kort interviewtje toen hij samen met Roeland de grot inging en...zogenaamd....claustrofobie anyone?

''Jammer voor Gijs trouwens. Aardige jongen, maar misschien geen ?te mollenvanger.''
Aardige jongen, misschien omdat Sander en Gijs nog samen in de bus met elkaar in gesprek waren en dat ze vrij goed met elkaar konden opschieten omdat ze beide radio DJ's waren en op dezelfde golflengte zaten?
Hehe.. Gijs zei ook dat hij alleen verbonden sloot cq sprak met mensen die hij verdacht.. (en is er nu uit). sja.
Citaat
Je hoort regelmatig vogels fluiten gedurende de uitzending.
Dit kan slaan op het feit dat Sander de Heer in de ochtend de Heer Zij Met U presenteert, en 's ochtends fluiten de vogels. Toeval?
Die vogels daar is al heel veel over geschreven, lees het maar eens na. Er zal vast een rode draad ik kunnen zitten in veel versch richtingen. Sander zou er 1 kunnen zijn, Roeland een ander (zie remark van Castor en Pollux over huidige rol in othello bijv.) Zou er geen vroegtijdige conclusies aan verbinden :)
Citaat
Kan, maar het is wel onwaarschijnlijker geworden nadat ik de laatste uitzending van De Heer Zij Met U heb geluisterd, laat daar nou net rond 30:07 minuten wanneer Sander het weerbericht opleest, ruim 20 seconden lang vogeltjes horen fluiten en vrij identiek aan de fluitende vogels in Wie Is De Mol?
Desbetreffende Uitzending, De Heer Zij Met U, Zondag 16 Januari 2005
Is dat een reden om hem te verdenken? Denk dat dat er nogal bovenop ligt. Ze willen ons misschien gekmaken vandaar ook verhalen over Gijs en Bali enzo. Gewoon blijven richten op wat erin de serie allemaal gebeurt dan is het al lastig genoeg de juiste mol te vinden denk ik ;)

Volgens mij waren er tot dit punt niet echt veel deelnemers die Sander verdachten.
Dus wat hij doet, doet hij verdomd goed...
Dat dacht ik vorig jaar ook van Ron ;D

En die deed (tot dusverre) mi veel verdachtere dingen :P
« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 01:56:34 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #86 Gepost op: 22-01-2005, 01:52:41 »
Verder loopt hij als een ware boekhouder alles in zijn molboekje te noteren.


Dat kán natuurlijk het masker van de fanatieke kandidaat zijn ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #87 Gepost op: 22-01-2005, 01:57:10 »
Wat heeft hij nou voor Molacties tot nu toe begaan?

Jullie enige argument is dat hij wel heel goed zijn best doet, dus is hij de mol! Als iemand al afgescheven kan worden, dan toch vooral Sander. Hij doet zelfs geen enkele poging om over te komen als mol, heeft hij de afgelopen series toch niet goed naar WIDM gekeken, of er gewoon weinig van geleerd. Ik denk zelf het laatste...

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 22-01-2005, 09:47:30 »
Jullie enige argument is dat hij wel heel goed zijn best doet, dus is hij de mol! Als iemand al afgescheven kan worden, dan toch vooral Sander. Hij doet zelfs geen enkele poging om over te komen als mol, heeft hij de afgelopen series toch niet goed naar WIDM gekeken, of er gewoon weinig van geleerd. Ik denk zelf het laatste...

Juist dit soort reacties zijn voor mij aanleiding Sander als Mol te verdenken. Als het verleden iets geleerd heeft, dan is het wel dat de Mol zich rustig houdt en opereert vanuit een zekere mate van vertrouwen. Er is geen persoon in de groep die zoveel vetrouwen heeft als Sander. Vanuit dat opgebouwde vertrouwen, pleegt de Mol zijn acties. Sander doet zich voor al mol-expert, vertelt de rest van de groep hoe de mol zich moet gedragen. Dat is natuurlijk een uitstekend rookgordijn als je zelf de mol bent. Ook denk ik dat Sander heeft lopen klungelen bij het sleutelspel. Hij hield de schep bij de metaaldetector en treuzelde constant met het graven. Dat soort onhandig gedrag is typisch iets voor een Mol. En toen er wat fout ging bij de uitleg, was hij er als de kippen bij om een conflict te veroorzaken en iedereen, behalve hemzelf, verdacht te maken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 22-01-2005, 10:11:55 »
Als Sander de Mol is, is hij de eerste 2 afleveringen vooral bezig geweest met het opbouwen van credits:

Hij Pot €500, hij wil niet dat er geld uit de pot gaat en laat goed merken dat hij de onschuldige fanatieke kandidaat is die voor het geld gaat in de vatenopdracht: "Jongens laten we nu gewoon stoppen, er zit hier een Mol die al dat geld lekker wil opmaken" (of iets van die strekking). Bovendien gaat hij ondanks zijn claustrofobie, waar hij het duidelijk over heeft toch voor het geld. Als MM meteen zegt: "Dus Sander gaat niet" gaat Sander er nadrukkelijk op in dat hij het WEL wil proberen. Wat een dappere fanatieke kandidaat lijkt hij zo.

Maar is hij dat ook? Ik weet het niet, voorlopig schrap ik 'm in ieder geval niet van mijn lijstje met verdachten. 8)

Offline DeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die ene vraag, waar we weken over nadenken...
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 22-01-2005, 10:15:04 »
Als Sander de Mol is, is hij de eerste 2 afleveringen vooral bezig geweest met het opbouwen van credits:

Hij Pot €500, hij wil niet dat er geld uit de pot gaat en laat goed merken dat hij de onschuldige fanatieke kandidaat is die voor het geld gaat in de vatenopdracht: "Jongens laten we nu gewoon stoppen, er zit hier een Mol die al dat geld lekker wil opmaken" (of iets van die strekking). Bovendien gaat hij ondanks zijn claustrofobie, waar hij het duidelijk over heeft toch voor het geld. Als MM meteen zegt: "Dus Sander gaat niet" gaat Sander er nadrukkelijk op in dat hij het WEL wil proberen. Wat een dappere fanatieke kandidaat lijkt hij zo.

Maar is hij dat ook? Ik weet het niet, voorlopig schrap ik 'm in ieder geval niet van mijn lijstje met verdachten. 8)
Dat heeft hij juist gedaan om vertrouwen op te bouwen, dat niemand hem verdenkt. Gijs zei wel dat hij alleen verbonden aanging met mensen die hij verdacht, maar wij zien ook alleen maar momentopnamen.

Wat mij betreft, winnaar of mol  ::tandpastasmiley::
Wie is... de mol?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2005, 10:18:29 »
Dat heeft hij juist gedaan om vertrouwen op te bouwen, dat niemand hem verdenkt.

Idd, dat zeg ik: opbouwen van credits. :)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #92 Gepost op: 22-01-2005, 11:24:04 »
Nee, Sander is niet de mol  :P Hij is gewoon fanatiek

Hij is claustrofobisch, maar gaat wel die grotten in, zonder enige moeite eigenlijk.
Bovendien als hij de mol zou zijn, wist ie dat iedereen die niet door de grotten ging geen 2 tassen mee kon nemen. Dat zou voor de mol nog een reden zijn om achter te blijven ipv mee te gaan.

Volgens mij is Sander ook niet de enige die de mol in het verleden gevolgd heeft. Sander en Marc-Marie zijn er wel het duidelijkst over geweest, maar ook anderen zijn duidelijk heel bekend met het program.

Sander was ook een van de weinig die probeerde zoveel mogelijk geld over te houden op het strand.
Nee mijn mol is hij niet meer.
Wel nog mijn favo-kandidaat  ;D
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2005, 11:53:59 »
Marc-Marie zegt overigens wel over Sander(die invalt in de 2e groep voor Gijs):
"Iedere keer als we(di. Yvon en Marc-Marie) iets leeg hadden gegraven en we liepen even weg dan lag het ineens weer vol, dus Sander vertrouwde ik echt voor geen meter".

Hoewel Sander in 2 groepen heeft gezeten zouden dë mogelijke sabotage-pogingen van Sander dan aleen nauwelijks effect hebben gehad (max. 1 sleutel). Bovendien lijkt Sander niet echt degene te zijn, voorzover dat uit de beelden valt op te maken, die de groep aanzet zoveel mogelijk geld uit te geven. Hij roept zelfs op een gegeven moment nadrukkelijk : "Zullen we dan stoppen".(met tonnen openen)
Anderen daarentegen doen dit wel. ;)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 12:52:02 door Castor_en_Pollux »

Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2005, 12:06:16 »
Marc-Marie zegt overigens wel over Sander(die invalt in de 2e groep voor Gijs):
"Iedere keer als we(di. Yvon en Marc-Marie) iets leeg hadden gegraven en we liepen even weg dan lag het ineens weer vol, dus Sander vertrouwde ik echt voor geen meter".

Je moet nooit de mol vertrouwen  ;)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2005, 12:18:30 »
Je moet nooit de mol vertrouwen  ;)

Yvon Jaspers tilt een schepje zand helemaal buiten het grid , en zegt: "hij zit alleen maar een beetje met dat ding te he.. dinge.....", en bij het tweede schepje kijkt ze Sander aan en roept: 'Sukkel!!!'.
Yvon Jaspers nu ook mol?

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2005, 12:59:32 »
Wat me opviel was dat het eerste 'Volgende Week'-filmpje (dus van de eerste aflevering) én het tweede 'Volgende Week'-filmpje (2e aflevering) eindigde met een shot waarin Sander aanwezig was en dan het 'De Mol'-logo (1e x 'Zullen we nu gewoon stoppen?' 2e x als MM zegt 'Ik ben Ji... ohnee mag het overnieuw' staat hij ernaast in het donker). Hint?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 22-01-2005, 13:38:43 »
In het Dagboek van DeMol spreekt deze over dat er wel 9 mollen in het spel zitten. Nadat vrijwel iedereen het geldbedrag had geplunderd voor extra slaapmateriaal, riep DeHeer op dat ze moesten stoppen. Hij gedroeg zich toen even als NietMol.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline GTi

  • Forumlid
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 22-01-2005, 14:01:46 »
In het Dagboek van DeMol spreekt deze over dat er wel 9 mollen in het spel zitten. Nadat vrijwel iedereen het geldbedrag had geplunderd voor extra slaapmateriaal, riep DeHeer op dat ze moesten stoppen. Hij gedroeg zich toen even als NietMol.



Inderdaad, want alle kandidaten met het sleutel/tonnen opdracht zich allemaal als mollen gedroegen door steeds verder te gaan met het spenderen van het geld aan tonnen als een stel puberale wezens.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 22-01-2005, 14:17:51 »
Had deze bericht al geplaatst bij de Eerst Muzikale Aanwijzing-topic, maar vind hem hier nu zeker ook op zijn plaats:

Never say goodbye - Bon Jovi

As I sit in this smokey room
The night about to end
I pass my time with strangers
But this bottle’s my only friend
=> Met een fles whiskey rond het kampvuur?
(Sander, Roeland, Isabelle en Victoria)

Remember when we lost the keys
=> Zie volgend bericht..

Never say goodbye, never say goodbye
You and me and my old friends
=> Gijs sprak over vriendschap met Sander en over die goeie oude tijd bij de radio

Hoping it would never end
Never say goodbye, never say goodbye
=>Gijs en Sander namen wel heel innig afscheid


Gijs zag in Sander een vriend, Good old times, over hoe ook hij bij de radio zat. Vorige week nam niemand afscheid, maar nu moet het toch gebeuren!


DeHeer is voor mij nu echt hoofdverdachte DeMol!

De muzikale aanwijzing slaat niet alleen op de voorgaande, maar ook op een volgende aflevering. De vriendschap tussen DeHeer(lees DeMol) en Gijs, die vervolgens zijn koffers moet pakken en toch Goodbye moet zeggen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!