Auteur Topic: Lottie is niet de mol, maar de verliezer!  (gelezen 208416 keer)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #600 Gepost op: 6-03-2005, 21:14:15 »
hmmm idd goeje vraag, voor mij is lottie nog steeds de mol.
niet omdat ik veel aanwijzingen richting haar heb, maar meer omdat ik veel dingen heb die aantonen dat mm en yvon de mol niet kunnen zijn :)

dennis for mole !

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #601 Gepost op: 7-03-2005, 08:12:15 »
Bij het lasergamen is Lottie weinig fanatiek en laat Yvon er gewoon met de vrijstelling vandoor gaan. Heeeeeeel vreemd!

Dit vind ik ook zeer vreemd. En vooral omdat Lottie Yvon verdenkt! Maar opeens zegt ze; ik gunde Yvon wel die vrijstelling! Waarom zou je de Mol er met een vrijstelling van door laten gaan als je zelf een kandidaat bent die de finale in wil? Of is Lottie zo zeker van haar zaak dat ze de vrijstelling gewoon kan laten lopen?

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #602 Gepost op: 7-03-2005, 13:49:18 »
Ach, als ìk Godzilla was zou ik Lottie juist veroveren, níet neerschieten...

Ik zou zeggen doe je best op de fandag ;D Even een pakje huren in de feestwinkel ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #603 Gepost op: 7-03-2005, 14:03:03 »
Dit vind ik ook zeer vreemd. En vooral omdat Lottie Yvon verdenkt! Maar opeens zegt ze; ik gunde Yvon wel die vrijstelling! Waarom zou je de Mol er met een vrijstelling van door laten gaan als je zelf een kandidaat bent die de finale in wil? Of is Lottie zo zeker van haar zaak dat ze de vrijstelling gewoon kan laten lopen?

Lottie doet idd vreemd maar dat doet ze de hele serie al wel vind ik. Wat mij het meest bevreemdt is dat ze zonder echt fanatiek het spel te spelen (zo het lijkt..) toch erg ver komt. Misschien was dit ook wel waar voor Chandrika (moeilijk te zien hoewel iemand op de achtergrond ook erg fanatiek kan spelen natuurlijk) en toch ik weet niet, ze lijkt nauwelijks ooit een constructieve bijdrage aan dingen te leveren, staat er een beetje bij en laat de rest de boel verkloten ;) (ik zou ook liever een actievere mol zien btw maar goed ik geloof dat in het verleden vaak gebleken is dat dit niet is wat ze doen).De enige momenten waarop Lottie erg actief is op cruciale momenten waarin iedereen ingedeeld wordt ("Miss zegt iemand bij voorbaat al dat ze goed kunnen stoken?" , en bij de duikproef zat ze erg snel in de groep die bij het duiken kwam, zeer snel actief bezig bij de indeling- bij het fietsen maakte het weer niet zoveel uit en daar laat ze de keuze ineens over aan de rest).

Vwb de keuze voor die vrijstelling- ik vond dat ze erg weinig haar best deed om die te veroveren (als je zover komt ga je er toch helemaal voor lijkt me, zo vreselijk zeker kan je niet zijn van je finaleplek ;)) Vwb dat Yvon hem dan maar kreeg zou ik alleen kunnen verklaren omdat dan de mol de vrijstelling kreeg, dat is altijd nog beter dan een andere kandidaat.
(in dat opzicht bevreemdt me de uitspraak van MM ook- hij leek het Yvon echt kwalijk te nemen (terwijl hij zelf niet bepoaald schoon speelde). Je kan kwaad zijn dat je mol hem heeft (aangezien die er geen 'recht' op heeft dan) maar aan de andere kant vergroot het wel je kans dat je de finale haalt (33.3% kans om naar huis te gaan versus 50%).
Dus hetzij MM vond dat ze er geen recht op had (maar moet er feitelijk blij om zijn mi), hetzij hij is de mol en veroorzaakt weer stennis, hetzij hij ziet Yvon als een mede kandidate (in welk geval de biechts erg misleidend zijn)

Ik vraag me ook af waarom MM Lottie zo duidelijk aan de tand voelde in dat gesprek. Het kan zijn geweest om haar definitief uit te sluiten van molschap, en toch kwam het niet op mij over alsof hij helemaal geen verdenking jegens haar koestert.
Aan de andere kant heeft niemand echt de mol gekozen die of zij hij verdacht -Behalve Lottie en dan stelde ze nog erg rare vragen mi. Miss om anderen te misleiden, maar ik denk eerder dat ze probeerden mensen uit te sluiten (Yvon wilde Isa uitsluiten en Isa Yvon denk ik, miss MM Lottie ook)
 
« Laatst bewerkt op: 7-03-2005, 14:04:34 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #604 Gepost op: 7-03-2005, 16:58:36 »
Wat ik zeer raar vind is dat men tijdens de laatste aflevering (8 dus) toch zo duidelijk wil maken dat iedereen Lottie wel als Mol heeft verdacht.
Waarom heeft men die uitspraken in beeld gebracht ?
En dan nog bij de biecht van Isabelle (de afvaller in afl. 8 notabene) zulke duidelijke verwijzing naar Lottie in beeld brengen, terwijl Isabelle dit in haar dagboek nagenoeg volledig ontkracht.

Het is duidelijk dat men ons in de waan wil brengen dat Lottie de Mol niet is.
Dit maakt Lottie gewoon nog veel verdachter voor mij, terwijl de doorsnee kijker nu Lottie waarschijnlijk toch als niet-Mol gaat bestempelen.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #605 Gepost op: 7-03-2005, 17:03:19 »
Lottie lijkt ook niet erg blij te zijn met het winnen van een opdracht.

Angela zegt: er is eindelijk weer wat geld verdient.
Iedereen blij.
Maar daarna:
Yvon: we hebben 4000 euro!
lottie: wat veel man.


misschien iest verdachts.. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het echt veel vindt..

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #606 Gepost op: 7-03-2005, 17:17:28 »
Wat ik zeer raar vind is dat men tijdens de laatste aflevering (8 dus) toch zo duidelijk wil maken dat iedereen Lottie wel als Mol heeft verdacht.
Waarom heeft men die uitspraken in beeld gebracht ?
En dan nog bij de biecht van Isabelle (de afvaller in afl. 8 notabene) zulke duidelijke verwijzing naar Lottie in beeld brengen, terwijl Isabelle dit in haar dagboek nagenoeg volledig ontkracht.

Het is duidelijk dat men ons in de waan wil brengen dat Lottie de Mol niet is.
Dit maakt Lottie gewoon nog veel verdachter voor mij, terwijl de doorsnee kijker nu Lottie waarschijnlijk toch als niet-Mol gaat bestempelen.

Gotcha ik ben het met je eens. Volgens mij heeft echt iedere kandi Lottie een keer genoemd als verdachte. Een keertje bij de test noemde Lottie ook zichzelf als mogelijke verdachte! Ontzettend vreemd, tenzij het misschien een hint is, dat Lottie echt door iedereen is genoemd, incl. zijzelf.
Maar ze wordt zo verdacht gemaakt dat het verdacht wordt, zeker zo tegen het einde van het spel waar alles nog open zou moeten liggen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #607 Gepost op: 7-03-2005, 17:34:57 »
Gotcha ik ben het met je eens. Volgens mij heeft echt iedere kandi Lottie een keer genoemd als verdachte. Een keertje bij de test noemde Lottie ook zichzelf als mogelijke verdachte! Ontzettend vreemd, tenzij het misschien een hint is, dat Lottie echt door iedereen is genoemd, incl. zijzelf.
Maar ze wordt zo verdacht gemaakt dat het verdacht wordt, zeker zo tegen het einde van het spel waar alles nog open zou moeten liggen.

mja dat was een vrij vreemde opmerking
'als ik dan toch iemand zou moeten kiezen zou ik zeggen sander, marc-marie of ik zelf...'   oid
 :-\\

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #608 Gepost op: 7-03-2005, 17:51:10 »
Uit het interview met Isabelle maak ik op dat zij al een hele tijd op een mol zat die ze nooit echt heeft zien mollen. En toen is overgestapt. Dit moet een overstap geweest zijn van Lottie (een echte mol die ook wij nog weinig hebben zien doen, en de reden waarom ze er zo lang is ingebleven) naar waarschijnlijk MM (iemand die overduidelijk molt, en waarover ze ook die dag hoorde dat hij de foto had gestolen). En dan ook nog de verspreking erbij dat de mol, hij/zij haar best heeft gedaan....
Uit die intervieuws achteraf kan ik altijd meer halen dan de creatief gemonteerde biechts.

Ik ben het er ook helemaal mee eens dat het feit dat ze iedereen Lottie verdenkend (/noemend) laten zien, een poging is om ons van Lottie af te halen. Mooi niet! Het maakt haar alleen maar verdachter.

MM interviewt Lottie omdat hij voor de buitenwereld Lottie verdenkt.

Lottie wil met haar slechte vragen Yvon laten denken dat zij de mol is? Yvon zit al op haar... Heeft ze dat nog niet door?? (er van uitgaande dat ze dan niet de mol zou zijn?)

O ja, en ik vertrouw dat drietal niet. Hoe kan het dat zij, die zo close zijn met z'n drieen vanaf het begin, in de finale zitten. Wat zit hier voor pact achter? Heeft de mol iets laten doorschemeren tegenover de mensen met wie hij/zij in de finale wil komen? Heel vreemd!
« Laatst bewerkt op: 7-03-2005, 18:10:09 door ishtara »
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #609 Gepost op: 7-03-2005, 18:53:09 »
Ik dacht tot gisteren ook, dat Lottie de mol zou kunnen zijn, maar goed luisterend naar de interviews achteraf van Jim/Gijs, Sander en Isabelle, denk ik, dat zij gewoon niet de mol kan zijn. Tenzij de biechten in de uitzendingen natuurlijk niet echt juist ingemonteerd zijn, natuurlijk ???
Nou, dat laatste dan waarschijnlijk. ;) Want uit het interview van Isabella door Hans Schiffers van vandaag kan je opmaken, dat zij toch wel weer de mol zou kunnen zijn. Want verscheidene keren eerder is gebleken, dat Isabella haar heeft verdacht. Op het laatst even overgestapt naar een andere mol en zij ligt eruit. En de reünie had haar vermoedens bevestigd. Ik weet het niet meer en houd het nog maar even vol: Lottie zou best nog eens de mol (een best wel lieve, met een mooie zangstem, dat wel) kunnen zijn. En vul dat toch nog maar even in bij de pool.
Thank U

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #610 Gepost op: 7-03-2005, 19:02:04 »
Want verscheidene keren eerder is gebleken, dat Isabella haar heeft verdacht.

Ik geloof je wel, maar wanneer dan bijvoorbeeld? Ik kan het me namelijk niet zo herinneren dat Isabelle Lottie zegt te verdenken (voor afl. 8 dus). :-\\

Als we kunnen uitzoeken wie Isabelle echt verdacht in de afleveringen, vanaf het midden ongeveer, dan weten we waarschijnlijk ook wie de Mol is..

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #611 Gepost op: 7-03-2005, 19:30:16 »
ik heb aflevering 1 terug gekeken en daar stemt isa op marc marie, als ze dit dus heel de serie vol heeft gehouden en daarna toch op iemand anders heeft gestemd, zou het ook kunnen zijn dat ze dus eik wel op mm zat vanaf het begin af aan
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #612 Gepost op: 7-03-2005, 19:50:22 »
Wat zegt isabelle bij het stemmen:

afl 3: victoria blijft door mijn hoofd zoemen
afl 4: isabelle verdenkt sander
afl 5: ik zit in mijn maag met gijs en sander.
afl 6: yvon doet vaag
afl 7: stemt op Lottie, of is het toch MM?
afl 8: onduidelijk

oftewel, ze zegt nergens duidelijk op wie ze heeft gestemd. Ik denk op Lottie, en uiteindelijk op MM in afl. 8, en toen exit natuurlijk
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #613 Gepost op: 7-03-2005, 19:53:23 »
Goed dat je dat bent nagegaan, Ishtara, maar erg veel hebben we er dus helaas niet aan, we moeten het uit andere dingen halen, hoe reageert ze op bepaalde kandidaten, wat zegt ze tussendoor etcetera.

oftewel, ze zegt nergens duidelijk op wie ze heeft gestemd. Ik denk op Lottie, en uiteindelijk op MM in afl. 8, en toen exit natuurlijk

Maar waarom denk je dat? Dat hoop je volgens mij alleen omdat Lottie dan de Mol zou zijn. ;D

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #614 Gepost op: 7-03-2005, 20:01:11 »
Isabelle zegt 2 dingen waardoor ik dat ook denk;

1. Hij/zij heeft d'r werk goed gedaan.
2. Listige montage, maar wel echt, de kijker wordt gestuurd op een bepaalde manier te denken, maar ik vind niet dat ze een verkeerde voorstelling van zaken geven.

In de biecht noemde Isabelle MM en Lottie verdacht, Lottie zal dus wel haar gevoelsmatige mol zijn geweest, maar is ze geswitchd naar MM.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2005, 20:02:54 door Chriz »

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #615 Gepost op: 7-03-2005, 23:03:31 »
Maar waarom denk je dat? Dat hoop je volgens mij alleen omdat Lottie dan de Mol zou zijn. ;D

Nee Heinz, ik zeg hier niets zonder onderbouwing ;)
zoals ik hier boven al heb gezegd, denk ik dat ze op Lottie stemde omdat ze aangeeft een hele tijd op een mol te hebben gezeten die ze nooit echt heeft zien mollen, die ze nooit heeft kunnen betrappen (herinner je het vingertje in de aflevering? ik heb nooit gedacht 'nou heb ik je!'). En dan moet ik meteen aan Lottie denken, waarbij ik dat gevoel ook heb. Ze is het gewoon, maar ze is niet te betrappen op duidelijke mollenstreken. Ze geeft vorige week aan dat MM haar aan het twijfelen brengt met zijn overduidelijke mollenstreek bij de strandopdracht. Is dit de duidelijke mollenstreek geweest?? vraagt ze zich af. Daar heeft ze dus wel het gevoel de mol eventueel betrapt te hebben. En deze week is ze dus toch echt overgegaan naar MM. Dag Isabelle  ::zwaai::

O ja, bedankt voor je uitgebreide reactie in het MM is de mol topic. Allemaal tegenargumenten die ik er zelf ook meteen achter had kunnen zetten, maar ik vind het toch punten die MM minder waarschijnlijk maken als mol. 
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #616 Gepost op: 8-03-2005, 08:34:21 »
Nee Heinz, ik zeg hier niets zonder onderbouwing ;)
zoals ik hier boven al heb gezegd, denk ik dat ze op Lottie stemde omdat ze aangeeft een hele tijd op een mol te hebben gezeten die ze nooit echt heeft zien mollen, die ze nooit heeft kunnen betrappen (herinner je het vingertje in de aflevering? ik heb nooit gedacht 'nou heb ik je!'). En dan moet ik meteen aan Lottie denken, waarbij ik dat gevoel ook heb. Ze is het gewoon, maar ze is niet te betrappen op duidelijke mollenstreken. Ze geeft vorige week aan dat MM haar aan het twijfelen brengt met zijn overduidelijke mollenstreek bij de strandopdracht. Is dit de duidelijke mollenstreek geweest?? vraagt ze zich af. Daar heeft ze dus wel het gevoel de mol eventueel betrapt te hebben. En deze week is ze dus toch echt overgegaan naar MM. Dag Isabelle  ::zwaai::

Dit klinkt (helaas voor mij als M-MIDM'er) zeer plausibel. Trouwens, Isabelle zegt bij de laatste test ook nog over Marc-Marie dat ie 'zo met de vlieger stond' dus of ze is van MM naar Lottie of van Lottie naar MM geswitched. En het tweede lijkt inderdaad logischer. :-\\ Ik ga voor vrijdag nog maar alle afleveringen een keer bekijken, extra goed opletten wie Isabelle verdenkt, en dan stap ik misschien wel over naar Lottie! We zullen zien. 8)

Citaat
O ja, bedankt voor je uitgebreide reactie in het MM is de mol topic. Allemaal tegenargumenten die ik er zelf ook meteen achter had kunnen zetten, maar ik vind het toch punten die MM minder waarschijnlijk maken als mol. 

Graag gedaan. En inderdaad, ookal zijn de argumenten te weerleggen, het blijven kleine vreemde dingen die je noemt. Maar ik moet trouwens wel zeggen dat ik de argumenten waarom Lottie niet de Mol is (aantal pagina's terug) toch sterker vind. :-\\
« Laatst bewerkt op: 8-03-2005, 08:41:45 door Heinz »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #617 Gepost op: 8-03-2005, 09:21:58 »
Ik vind Lottie in de biechts af en toe heel goedpratend overkomen. Ze praat op een heel slechte manier haar fouten goed.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #618 Gepost op: 8-03-2005, 14:17:13 »
Sja als Lottie de mol is, is ze de slechtste mol van de 3 finalisten. Zij is het meest genoemd door de kandidaten. En gezien de percentages van goede antwoorden lijkt Lottie als mol niet erg waarschijnlijk.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Lottie is (niet) de mol!
« Reactie #619 Gepost op: 8-03-2005, 14:26:40 »
Sja als Lottie de mol is, is ze de slechtste mol van de 3 finalisten...
Ahum... voor afl. 8 waren er zeer weinig opdrachten waarbij Lottie in kleine groep deelnam die tot een goed resultaat hebben geleid. Maw. bijna alles waar Lottie nauw bij betrokken was is zo goed als mislukt. In dat geval spreken we van een fantastische Mol.
Let maar op, in de extra aflevering gat men wel tonen hoezeer zij gemold heeft en dat zal niet min zijn hoor.  ::rofl::
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen