Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 122999 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2005, 23:46:18 »
En waarom moest de tweede groep kandidaten van Isabelle zo nodig hard rennen om er zo snel mogelijk te zijn ???

Ik kreeg het idee dat er een tijdslimiet was, maar dat is niet aangegeven. Aan de andere kant wil de mol die opdracht niet verstieren.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 22-01-2005, 00:06:48 »
Ik kreeg het idee dat er een tijdslimiet was, maar dat is niet aangegeven. Aan de andere kant wil de mol die opdracht niet verstieren.
Had Angela het niet over een tijdslimiet? Zo niet, stel:
Groep 1 krijgt de tijd tot groep 2 er komt, groep 2 tot groep 3, etc. De laatste groep zal dan ook wel een vergelijkbare tijd maximaal nog mogen zoeken. Dan is het inderdaad verdacht dat Isabelle ervoor zorgt dat de mensen zo snel mogelijk komen waardoor er minder tijd is om te zoeken... ::vergroot::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2005, 00:36:59 »
Had Angela het niet over een tijdslimiet? Zo niet, stel:
Groep 1 krijgt de tijd tot groep 2 er komt, groep 2 tot groep 3, etc. De laatste groep zal dan ook wel een vergelijkbare tijd maximaal nog mogen zoeken. Dan is het inderdaad verdacht dat Isabelle ervoor zorgt dat de mensen zo snel mogelijk komen waardoor er minder tijd is om te zoeken... ::vergroot::

Iedere groep had volgens mij de tijd tot de volgende groep arriveerde. Maar ik weet niet of de tijd van de groep inging op het moment van landen of het moment van aankomen op het strand. Dus of de eerdere groep al moest stoppen met graven op het moment dat de helicopter landde. In dat geval gaat de tijd die ze nodig hebben om op het strand te komen natuurlijk van de graaftijd af, en dan is Isabelle's actie wel logisch. De laatste groep had nog 30 minuten i.i.g.
Verder lijkt het me voor de mol helemaal niet belangrijk om de groep op te houden, integendeel, de mol weet als enige dat het openmaken van de tonnen straks toch weer geld gaat kosten.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2005, 00:40:51 »
Ik stap voorlopig van Isabelle af. Ik heb niet echt het idee dat ze wat doet, een mol moet toch iets saboteren lijkt me. Opdrachten laten slagen doet ze ook niet, maar op echte foutjes heb ik haar ook niet kunnen betrappen. Voorlopig ga ik nu even voor Jim, ik vlak Isabelle zeker niet uit, maar op dit moment zeg ik:  ::ohno:: geen mol

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2005, 00:51:14 »
Ik kreeg het idee dat er een tijdslimiet was, maar dat is niet aangegeven. Aan de andere kant wil de mol die opdracht niet verstieren.

Nee een mol zal wel comfi en warm willen slapen ;)

Maar niet voordat er hopelijk wat centjes uit de pot zijn :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2005, 11:44:21 »
Nee een mol zal wel comfi en warm willen slapen ;)

Maar niet voordat er hopelijk wat centjes uit de pot zijn :)

Maar hoe gaan de centjes uit de pot? Door veel tonnen te openen? Hoe open je veel tonnen? Door veel sleutels te gebruiken  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2005, 14:55:53 »
Ik denk nog steeds dat Isabelle de Mol wel eens zou kunnen zijn. Wat ik wel erg opvallend vond is het volgende:

Isabelle twijfelt of ze de grotten wel in zou gaan: “ik ga zo weinig lucht krijgen (..) maar ik wil het zo graag want het is zo uniek, zo leuk en er is een hoop geld mee gemoeid en dadelijk gaan ze denken dat het (aarzelt even, lacht ongemakkelijk, stottert wat) opzet is, of eh..” Het is duidelijk dat ze bedoelt dat ze misschien zouden gaan denken dat ze de Mol is, maar dit spreekt ze niet uit. Als ze de Mol niet is, is het wel vreemd dat ze er zo over in zit als ze verdacht zou worden. Dit zou dus een teken kunnen zijn dat ze de Mol is. Wat het wat onwaarschijnlijk maakt is het feit dat het wel een vrij duidelijk teken is.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2005, 19:34:20 »
... Het is duidelijk dat ze bedoelt dat ze misschien zouden gaan denken dat ze de Mol is, maar dit spreekt ze niet uit. Als ze de Mol niet is, is het wel vreemd dat ze er zo over in zit als ze verdacht zou worden. Dit zou dus een teken kunnen zijn dat ze de Mol is. Wat het wat onwaarschijnlijk maakt is het feit dat het wel een vrij duidelijk teken is.
Inderdaad vreemd... want als je de Mol niet bent kunnen de mensen maar beter denken dat je het wel bent, des te meer kans voor jezelf om verder te komen! Maar om dit bij een biecht te vertellen is misschien wel weer een wat te grote hint, maar aan de andere kant... :-\\
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2005, 20:17:48 »
Tsja, alles valt en staat eigenlijk met de tijdslimiet;

was er geen tijdslimiet dan heeft Isabelle mooi de boel opgefuckt door alles heel snel te willen doen

was er wel een tijdslimiet dan laat Isabelle het werk aan de andere 2 over, terwijl zei compleet nutteloos de cheerleader gaat uithangen om de anderen te zeggen om op te schieten

Toch nog een mollenstreekje te pakken  ::jaja::

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2005, 20:47:25 »
was er wel een tijdslimiet dan laat Isabelle het werk aan de andere 2 over, terwijl zei compleet nutteloos de cheerleader gaat uithangen om de anderen te zeggen om op te schieten
Zowiezo moest er één iemand terug met de waadpakken...

En wellicht mochten ze inderdaad niet meer graven nadat de heli geland was zodat het haasten toch weer zin heeft... ::)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2005, 20:53:30 »
Ik denk nog steeds dat Isabelle de Mol wel eens zou kunnen zijn. Wat ik wel erg opvallend vond is het volgende:

Isabelle twijfelt of ze de grotten wel in zou gaan: ?ik ga zo weinig lucht krijgen (..) maar ik wil het zo graag want het is zo uniek, zo leuk en er is een hoop geld mee gemoeid en dadelijk gaan ze denken dat het (aarzelt even, lacht ongemakkelijk, stottert wat) opzet is, of eh..? Het is duidelijk dat ze bedoelt dat ze misschien zouden gaan denken dat ze de Mol is, maar dit spreekt ze niet uit. Als ze de Mol niet is, is het wel vreemd dat ze er zo over in zit als ze verdacht zou worden. Dit zou dus een teken kunnen zijn dat ze de Mol is. Wat het wat onwaarschijnlijk maakt is het feit dat het wel een vrij duidelijk teken is.

bedankt voor de tip!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2005, 20:57:44 »
Ik denk nog steeds dat Isabelle de Mol wel eens zou kunnen zijn. Wat ik wel erg opvallend vond is het volgende:

Isabelle twijfelt of ze de grotten wel in zou gaan: ?ik ga zo weinig lucht krijgen (..) maar ik wil het zo graag want het is zo uniek, zo leuk en er is een hoop geld mee gemoeid en dadelijk gaan ze denken dat het (aarzelt even, lacht ongemakkelijk, stottert wat) opzet is, of eh..? Het is duidelijk dat ze bedoelt dat ze misschien zouden gaan denken dat ze de Mol is, maar dit spreekt ze niet uit. Als ze de Mol niet is, is het wel vreemd dat ze er zo over in zit als ze verdacht zou worden. Dit zou dus een teken kunnen zijn dat ze de Mol is. Wat het wat onwaarschijnlijk maakt is het feit dat het wel een vrij duidelijk teken is.

Viel mij ook op.

En verder dat ze zichzelf bij het sleutelspel/ mijnenspel meteen afschreef : Logisch denken dat wordt helemaal niks.

Meteen een excuus aangevoerd waarom het zou mislukken. En ze zat de anderen wel vreselijk op te jutten vanuit die helicopter. Als je de indruk krijgt dat iets snel moet gebeuren kan er minder concentratie zijn.
Victoria oefende ondertussen wat ze de volgende groep moest zeggen qua instructie, maar als die groep er al gestressed aankomt is de aandacht miss toch wat minder scherp en in de haast kan je fouten maken natuurlijk.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2005, 23:47:20 »
Ik ga nu ff heel gemeen denken:
Isabelle maakt in de sleutelopdracht (onnodig) veel haast en laat de mensen van groep 2 van een betonnen helling afsprinten, misschien had ze gehoopt  dat er iemand viel

Stel dat Isabelle de mol is (wat ik niet uitsluit, was het voor haar (hoe gemeen ook) een geschenk uit de hemel dat Gijs viel. Er werd wat tijd verloren, en Gijs is meteen voor de hele dag verdacht, kan niet mee in de tunnel--> afgezonderd van de groep--> geen nieuwe molleninfo---> excecutie.

Het is vast veel te geweldadig etc, maar wie weet

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 23-01-2005, 01:47:02 »
Tijdens het gesprek bij het kampvuur vertelt Isabelle dat ze haar strategie ophangt aan de theorie: "Informatie is kennis."

Zou ze zelf in de gaten hebben dat deze zin niets betekent en dat als zij haar zoektocht op deze onzin baseert, ze er wel eens heel snel uit zou kunnen vliegen?
Achteloos...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 23-01-2005, 01:50:55 »
Hoe meer informatie je verzamelt, hoe meer kennis je hebt over DeMol...

 ::vergroot::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 23-01-2005, 11:17:56 »
Ik houd het op Isabelle als Mol.

Ik heb net de opdracht met de vaten nog eens goed bekeken en kom tot de conclusie dat Isabelle een best wel grote rol speelt in het openen van de tonnen. In eerste instantie leek dit (voor mij) van niet, ik vond haar niet zo opvallend, maar nu ik het nog eens gezien heb merk ik dat Isabelle voor veel verwarring probeert te zorgen, ze schreeuwt af en toe wat mee (en zal dit wel vaker gedaan hebben want Marc-Marie roept uit: "Nu even stoppen Isabel!!".

Bovendien is ze heel vaak in de buurt van de ton, of kijkt ze mee als er eentje geopend wordt.

Maar het belanrijkste is dit: wanneer de ton met wc papier wordt geopend roept Isabelle lachend: "Toilet papier!!". Vervolgens horen we Yvonne op de achtergrond: "wie heeft die uitgekozen.. Isabel..."

Ze speelde dus wel degelijk een grote rol bij het openen van de tonnen, ookal leek dit op het eerste gezicht (bij mij in ieder geval) niet zo.

En over dat schreeuwend aanmoedigen; het is al eerder gezegd, dit zorgde voor grote chaos terwijl ze wel de fanatieke kandidaat leek.

Dan de opdracht met de grotten: moeilijk om te saboteren maar ze twijfelde er wel over:

Citaat
Isabelle twijfelt of ze de grotten wel in zou gaan: “ik ga zo weinig lucht krijgen (..) maar ik wil het zo graag want het is zo uniek, zo leuk en er is een hoop geld mee gemoeid en dadelijk gaan ze denken dat het (aarzelt even, lacht ongemakkelijk, stottert wat) opzet is, of eh..” Het is duidelijk dat ze bedoelt dat ze misschien zouden gaan denken dat ze de Mol is, maar dit spreekt ze niet uit. Als ze de Mol niet is, is het wel vreemd dat ze er zo over in zit als ze verdacht zou worden. Dit zou dus een teken kunnen zijn dat ze de Mol is. Wat het wat onwaarschijnlijk maakt is het feit dat het wel een vrij duidelijk teken is.

Ook in aflevering 1 zorgde ze ervoor dat er geld uit de pot ging door te slecht te liegen over haar bijnaam. Ze kijkt even naar boven en liegt dan.

Daarnaast is Isabelle over het algemeen onopvallend, ook in de trailer bijvoorbeeld. Ik houd het dus nog even bij Isabelle. :)

Hints

Omdat deze vijfde serie net als de eerste serie in Australie speelt moeten we misschien naar overeenkomsten zoeken tussen de eerste Mol Deborah en de Mol van 2005. (Dat het eindmuziekje in aflevering 1 voor het eerst weer hetzelfde muziekje is als in serie 1 versterkt deze gedachte.)

Deborah was 34, Isabelle is 32, dit scheelt helaas 2 jaar. ;D

Deborah en Isabelle komen uit Amsterdam.

Deborah en Isabelle praten met een accent. Bijvoorbeeld: 'blaaiven' in plaats van 'blijven'.

Verder viel mij op dat het shot uit de leader van deze serie met Isabelle een beetje lijkt op een bekend shot met daarin Deborah; vlak voordat ze door de jagers gepakt wordt. In deze shots zien we ze allebei van dichtbij en dragen ze een soort helm. (Zie plaatje hieronder.)

Ik moet zeggen dat ik deze 'hints' zelf ook niet echt overtuigend vind, maar het is een begin. ;D
« Laatst bewerkt op: 23-01-2005, 14:38:07 door Heinz »

Offline afvaller

  • Forumlid
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 23-01-2005, 16:26:13 »
Isabel is de Mol, Vitoria de winnaar en Marc-Marie de verliezer.
vr. gr. afvaller

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 23-01-2005, 16:32:09 »
Isabel is de Mol, Vitoria de winnaar en Marc-Marie de verliezer.

Als Isabelle inderdaad de Mol is, is het wel wat onwaarschijnlijk dat Victoria gaat winnen. In aflevering 2 zei ze namelijk dat ze van Sander en Isabelle dacht dat ze het sowieso niet waren. Maar ze kan natuurlijk van gedachten veranderen.. ;)

Offline cloudwalker

  • Forumlid
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 24-01-2005, 05:31:54 »
Voor mij is Isabelle ook de mol.
Kan het niet goed onderbouwen, maar ik vond haar op een vreemde manier heel erg opgelucht reageren toen bekend werd dat het percentage hoger was dan de vorige keer en dus maar 1 iemand naar huis gestuurd werd. En beetje te oprecht... zou ik ook doen als ik niet meteen ontmaskert zou willen worden. En het deed me herinneren aan een aflevering die ik zag met George, die reageerde ook zo vreemd oprecht en daar had ik toen ook meteen het gevoel bij dat hij het was.

Verder vind ik inderdaad ook juist omdat ze zo onopvallend is tot nu toe, met hier en daar een uitspatting, ze heel goed de mol kan zijn. Ik zou me ook heel onopvallend gedragen en af en toe laten zien dat ik ook wel een beetje geďnteresseerd ben in het spel  ;D

De theorie over de zonnebril vind ik trouwens een hele goeie  ::ok:: dat is een echte mollenaanwijzing, toch? Kijk maar naar het logo van deze site  8)

Maaaar de tijd zal het ons leren. We hebben nog heel wat afleveringen te gaan.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2005, 12:05:19 door cloudwalker »

Offline KikiJJ

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Isabelle is de mol!
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 25-01-2005, 23:19:18 »
ik weet niet meer wie er reageerde op mij, en ben nu even te lui om weer helemaal terug te gaan en te lezen welke nick het is ;P, maar idd je had gelijk, de mol wil natuurlijk zoveel mogelijk sleutels binnenhalen.

Ik ben blij met al deze theorien, ik dacht echt dat ik de enige was die Isabelle als mol verdenkt. Maar niet dus :D. Speculaties van Heinz, heerlijk gewoon hehe.

Misschien iemand ideeeen, speculaties, over de 2e muzikale hint?

Dit is wel heel vergezocht, maarja, niks leukers dan wild speculeren, toch?

Isabelle nam ook het nummer 'Get Close To You' op met haar collega's Bridget, Fabienne en Sylvana van The Music Factory.

Als je uit de titel ''to you'' neemt...En je draait het om krijg je you to(o). U2 dus.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2005, 23:21:50 door KikiJJ »
Just be yourself and let that be your guide