Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 123004 keer)

Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 26-01-2005, 10:02:32 »
Misschien iemand ideeeen, speculaties, over de 2e muzikale hint?

Kijk maar eens in die thread.
Het stukje tussen 2x mole digging in a hole is opgebouwd uit een stukje klokhuis en een stukje veronica tune.
M.i. moet je dan kijken naar wie er gegraven heeft in die volgorde en een link tussen Gijs en Yvon.
Het is heel makkelijk om dan Sander aan te wijzen als 2x gegraven omdat hij Gijs zn plaats innam in het graafspel , te simpel denk ik .....

Wie ook 2x gegraven heeft is Isabel.
Eerst in het zand en later in het gat in Gijs zn broek.
De link met Yvon is dan dat je naar de groep moet kijken waar Gijs en Yvon samen zijn , dus de 2e helicopter groep.

Maar goed , dit hoort denk ik in die thread thuis van de muzikale aanwijzing.

Maar hierdoor vind ik Isabel een stuk verdachter.
Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 26-01-2005, 13:08:11 »
Zelf switch ik 123 keer per dag van Mol, maar de keuze blijft tot dusverre beperkt tot Jim en Isabelle. Nu is het weer Isabelle. Had toen ze kwam aanlopen in afl. 1, bij het kasteel meteen zoiets van "yep, daar is ze dan, de mol" weet niet waarom en ben niet paranormaal begaafd ofzo, helaas, helaas.

Wat mij in aflevering 2 opviel (het is hier al eerder aangehaald) is Isabelle's opmerking dat ze niet goed is in logisch denken. Een groot deel van de opdrachten bestaat uit logisch denken, als je aangeeft daar niet goed in te zijn, heb je een 'excuus'om opdrachten te laten falen. Okay, het zou er erg dik bovenop liggen, maar het gaat me eigenlijk meer om het expliciet aangeven van eigen eigenschappen en trekjes. Als mol probeer je een ander beeld van jezelf te scheppen, en doe je dat niet door nadruk op zogenaamde fake eigenschappen te leggen. Vertelt iedereen ongeveer evenveel over zijn 'zwakke' punten? Ik vond het in ieder geval erg opvallen bij Isabelle (maar das misschien ook wel omdat ik dat gewoon wil  ;D )



Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #62 Gepost op: 27-01-2005, 06:19:25 »
Tja Isabelle is vreemd..

Maar is..lijkt?.. tot nu toe wel vrij passief als Mol.

(George, poging sabotage van stuwdam afl 1, waterski sabotage afl 2. Elise: saboteren spiegelopdracht op George (;D blijft leuk) Island en poging al het geld uit de pot doen verdwijnen & sabotage zeilopdracht afl 2).

Toegegeven bij serie 3&4 was het niet meteen duidelijk wat was gesaboteerd precies en misschien geldt dat hier ook.
Toch lijkt Isabelle een (qua beelden) onopvallende mol zelfs in verhouding en zelfs in gedachten wat voor camouflagetactieken en snijpractijken de avro er (met goede bedoeling) misschien op na mag houden ;)).

Vind Isabelle zeker vreemd in een aantal opzichten. Maar heb haar mi nog te weinig echt verdachts of vreemds zien doen. Misschien komt het nog? ;)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2005, 06:29:51 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 27-01-2005, 10:21:16 »
'K heb Isabelle in actie nog eens bekeken bij die Mijnenveeg opdracht (toegegeven, ik kijk ook allang niet meer objectief).
- Eerste shot zie je ze met z'n drieën graven in het hoekje. Hoewel Isabelle maakt wel graafbewegingen maar verplaatst verder weinig zand.
- Vervolgens een shot (volgorde weet ik niet meer precies)dat Victoria en Sander aan het graven zijn en Isabelle aanwijzigen staat te geven (?) vanaf de kant
- Dan zegt Victoria dat ze weer in een hoek moeten graven, hierbij kijkend naar Isabelle van "dat zei jij toch?"
- Dan dat shot met die schep waarbij ook voornamelijk Vic en Sander in actie zijn.
- Vervolgens rent Isabelle naar de overkant op de rest op te jagen.

Kijk, dat je niet logisch kan denken oké... maar dan kun je toch nog wel graven? Maar goed, zoals ik al zei, ik kijk allang niet meer objectief.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 27-01-2005, 10:32:20 »
Je wilt toch niet dat ze haar nagels vies maakt, Tweety?  ;)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 27-01-2005, 10:34:11 »
Je wilt toch niet dat ze haar nagels vies maakt, Tweety?  ;)

 ;D  Daar heb je ook een punt Robbie.....  ::tandpastasmiley::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #66 Gepost op: 27-01-2005, 17:35:46 »
Weet je wat ik ook verdacht vind: Isabelle staat geen één keer op de foto bij de Hints van de avro op de officiele site.
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 27-01-2005, 18:55:23 »
Een aantal interessante dingen m.b.t mijn hoofdverdachte, Isabelle, in de antwoorden van afvaller Gijs op wieisdemol.nl:

Welke deelnemers gedroegen zich het minst opvallend en welke leken het meest competitief ingesteld?
->Sander is heel competitief. Ik trouwens ook. Marc-Marie wil ook heel erg graag winnen, maar zou ook heel goed de mol kunnen zijn. Victoria is ook heel competitief. Ze schrijft alles in haar notitieboekje in het Russisch op! Lottie en Yvon zijn heel rustig. Yvonne is een heel goede actrice en Roeland ook dus ja... Isabelle, daar krijg ik geen hoogte van. En Jim….is gewoon Jim.

Gijs wie heeft jou geen gedag gezegd?
->Iedereen heeft mij gedag gezegd. Isabelle heeft zelfs haar excuses aangeboden voor het feit dat ze me zo opfokte bij die strandopdracht. En dat ik daardoor over die steen viel.

Als je je excuses aanbiedt zeg je eigenlijk: ik heb iets gedaan wat ik niet had moeten doen, sorry. Een kandidaat moet een andere kandidaat niet zo opfokken en meesleuren als ie valt. Een Mol 'moet' dat wel doen om te 'saboteren'. Als de Mol na afloop zegt: sorry, ik heb iets gedaan wat ik niet had moeten doen dan benadrukt de Mol zijn Molse actie en wordt deze nog opvallender, een Mol zal beter zijn excuses niet aanbieden (als het om iets gaat dat niet heel ernstig is natuurlijk, en dit was nou niet heel erg ernstig) om zo er voor te zorgen dat zijn rare actie des te sneller vergeten wordt. Een kandidaat die inziet dat ie iets raars gedaan heeft biedt zijn excuses wel aan. Isabelle ziet in dat ze iets raars gedaan heeft maar biedt pas haar excuses aan als Gijs naar huis moet en het dus niet meer uitmaakt of hij haar verdacht vindt (ze heeft haar excuses dus waarschijnlijk niet eerder ook al aangeboden) en ik neem nu aan dat ze dit deed zonder dat de rest van de groep het kon horen. (En ik vraag me nu ineens af of dat wel zo waarschijnlijk is. Bovendien als de groep het wel zou kunnen horen zou ze juist ineens flink verdacht worden.)

Waarschijnlijk sla ik door, maar ik vind het vrij verdacht op de een of andere manier! 8) 
« Laatst bewerkt op: 27-01-2005, 19:51:48 door Heinz »

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 27-01-2005, 20:18:07 »
Weet je wat ik ook verdacht vind: Isabelle staat geen één keer op de foto bij de Hints van de avro op de officiele site.
Wel opvallend, want daar staan ook vaak wel de wat minder verdachte dingen op...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #69 Gepost op: 28-01-2005, 00:42:59 »
Een aantal interessante dingen m.b.t mijn hoofdverdachte, Isabelle, in de antwoorden van afvaller Gijs op wieisdemol.nl:

Welke deelnemers gedroegen zich het minst opvallend en welke leken het meest competitief ingesteld?
->Sander is heel competitief. Ik trouwens ook. Marc-Marie wil ook heel erg graag winnen, maar zou ook heel goed de mol kunnen zijn. Victoria is ook heel competitief. Ze schrijft alles in haar notitieboekje in het Russisch op! Lottie en Yvon zijn heel rustig. Yvonne is een heel goede actrice en Roeland ook dus ja... Isabelle, daar krijg ik geen hoogte van. En Jim….is gewoon Jim.

Gijs wie heeft jou geen gedag gezegd?
->Iedereen heeft mij gedag gezegd. Isabelle heeft zelfs haar excuses aangeboden voor het feit dat ze me zo opfokte bij die strandopdracht. En dat ik daardoor over die steen viel.

Als je je excuses aanbiedt zeg je eigenlijk: ik heb iets gedaan wat ik niet had moeten doen, sorry. Een kandidaat moet een andere kandidaat niet zo opfokken en meesleuren als ie valt. Een Mol 'moet' dat wel doen om te 'saboteren'. Als de Mol na afloop zegt: sorry, ik heb iets gedaan wat ik niet had moeten doen dan benadrukt de Mol zijn Molse actie en wordt deze nog opvallender, een Mol zal beter zijn excuses niet aanbieden (als het om iets gaat dat niet heel ernstig is natuurlijk, en dit was nou niet heel erg ernstig) om zo er voor te zorgen dat zijn rare actie des te sneller vergeten wordt. Een kandidaat die inziet dat ie iets raars gedaan heeft biedt zijn excuses wel aan. Isabelle ziet in dat ze iets raars gedaan heeft maar biedt pas haar excuses aan als Gijs naar huis moet en het dus niet meer uitmaakt of hij haar verdacht vindt (ze heeft haar excuses dus waarschijnlijk niet eerder ook al aangeboden) en ik neem nu aan dat ze dit deed zonder dat de rest van de groep het kon horen. (En ik vraag me nu ineens af of dat wel zo waarschijnlijk is. Bovendien als de groep het wel zou kunnen horen zou ze juist ineens flink verdacht worden.)

Waarschijnlijk sla ik door, maar ik vind het vrij verdacht op de een of andere manier! 8) 

Mij lijkt het alleen maar dat ze zich  rot voelt omdat Gijs is gevallen na haar zogenaamde opjagen...Ik zie hier ook geen mollenactie in.Helemaal niet zelfs, ik denk niet dat de mol dit soort actie's gaat doen. In deze versie gaat de mol uiterst subtiel te werk...

Ik denk dus dat Isabelle gewoon als kandidaat te werk is gegaan en het spel gewoon speelt en zich heel sociaal opstelt
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #70 Gepost op: 28-01-2005, 09:21:11 »
Yvon merkte in aflev 2 ook al op dat Isabelle hysterisch stond te schreeuwen. Misschien realiseerde Isabelle zich, nadat de adrenaline van de opdracht was weggezakt, dat ze misschien een beetje te hyper was geweest. Inderdaad dus gewoon excuses, m.i.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 28-01-2005, 09:45:17 »
Maar mijn punt is: waarom biedt ze haar excuses dan pas aan op het moment dat Gijs afvalt. Als kandidaat had ze dat waarschijnlijk eerder gedaan.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #72 Gepost op: 28-01-2005, 10:15:36 »
Maar mijn punt is: waarom biedt ze haar excuses dan pas aan op het moment dat Gijs afvalt. Als kandidaat had ze dat waarschijnlijk eerder gedaan.
Misschien omdat Victoria er zo van overtuigd was dat het een nepwond was, dat Isabelle ging twijfelen. Als Gijs eruit gaat, is hij niet de mol, en was het dus ook geen nepwond.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #73 Gepost op: 28-01-2005, 10:17:43 »
Dat zou inderdaad goed kunnen dopey. Ok, nu houd ik er over op. ;)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #74 Gepost op: 28-01-2005, 12:01:08 »
Na de herhaling van afl 2, kan ik me niet voorstellen dat Isabelle de mol is
Harde argumenten heb ik eigenlijk niet.
Ze is gewoon erg bezig met de afzonderlijke opdrachten. En erg bewust dat alles op interpetatie berust. En die twijfel maakt ze erg duidelijk. Ze is een kandidaat die gewoon nog geen idee heeft wat logischer is, dan sommige kandidaten die heeel sterk overtuigd van hun mol willen lijken
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #75 Gepost op: 28-01-2005, 12:21:39 »
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de mol is, want anders zou ze niet tot 2 keer toe op een dag met Victoria op pas gaan... Dat is gewoon niet logisch!
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #76 Gepost op: 28-01-2005, 12:35:24 »
Maar mijn punt is: waarom biedt ze haar excuses dan pas aan op het moment dat Gijs afvalt. Als kandidaat had ze dat waarschijnlijk eerder gedaan.

Waarschijnlijk heeft ze dat ook wel eerer gedaan maar is dat eruit geknipt...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #77 Gepost op: 28-01-2005, 13:44:54 »
Waarschijnlijk heeft ze dat ook wel eerer gedaan maar is dat eruit geknipt...

Dat lijkt me niet als ze ook nog eens haar excuses aanbiedt wanneer Gijs weg moet. En als ze het wel al eerder had gedaan zou Gijs het niet nog eens aanhalen in zijn antwoord. ja ik zou er eigenlijk over ophouden, maar hier moest ik toch even op reageren :)

Offline moleditor

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ach, het is maar een spelletje...
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 28-01-2005, 16:02:47 »
Hoi, ik ben voor het eerst actief op het forum en zag vandaag toevallig afl 01 terug zonder geluid. Er vielen mij mbt tot Isabelle een aantal tot nu toe niet eerder belichte zaken op.

Er wordt op Isabelle gejaagd in het intro filmje (laserquest oid)
Onze Mol ligt voortdurend onder vuur, er wordt op haar gejaagd ::vergroot::

Bij de fake executie van afl.01 valt mij op dat Isabelle als enige op Angela gefocust blijft als Lottie een groen scherm krijgt...terwijl de consecuenties voor iedereen duidelijk zijn, maar ook de Mol wist vantevoren dat dit nog een staartje zou gaan krijgen::vergroot::
Als Yvon dan toch niet geexecuteerd blijkt te worden is ze er als eerste bij om toch emotie te tonen en Yvon uitgebreid om de nek te vliegen en heeeeeel blij voor haar te zijn... ::vergroot::

Verder loopt zij wel erg vaak met een pet met klep diep over de ogen, wellicht om geen expressie te hoeven tonen, oa aan Angela die dit keer geen insider was...

Ik ben zeer benieuwd naar de ontwikkelingen van vanavond in afl.03, het zal mij benieuwen wie er uit gaat... Jim, of toch Victoria?




Elise had trouwen als geheime wens bij het slotenspel in 2003

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #79 Gepost op: 28-01-2005, 16:14:43 »
Citaat
Bij de fake executie van afl.01 valt mij op dat Isabelle als enige op Angela gefocust blijft als Lottie een groen scherm krijgt...

Je kon het niet horen omdat je geen geluid had, maar Isabelle zegt buiten beeld (bij groen scherm lottie) tegen Yvon: nee, je blijft. En later ook in beeld: je blijft, je blijft. :-\\