Auteur Topic: Gijs is niet de mol!  (gelezen 70768 keer)

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #100 Gepost op: 29-01-2005, 16:44:51 »
Ik denk juist niet dat Roeland de mol was en dat daarom Gijs wel terug moest komen. Het ligt eigenlijk teveel voor de hand. Meteen nadat ik Wie is de Mol had gezien kwam ik hier op het forum en op msn, en ik merkte dat 5 verschillende mensen hetzelfde dachten en de theorie niet eens van elkaar wisten! Ik denk eerder dat er al geen executie plaats zou vinden, maar omdat Roeland toch weg ging door zijn gezondheidsredenen kon Gijs terugkomen, want anders hadden ze niet het aantal dat ze moesten hebben.
En: Yes! Gijs is terug! Had het ergens ook wel verwacht, of ik hoopte het gewoon heel erg, maar hij is nu écht terug! ::jaja::
Trouwens... Gijs leest hier ook dingen op het forum, hoorde ik vanmiddag op de radio. Hij zat te vertellen dat mensen hier de theorie hadden dat als je de cijfers van de letters uit zijn naam bij elkaar optelt en dan deelt door 3, en dan keer 10 doet, en dan min 10 (of iets in die richting :P), dat je dan MOL eruit krijgt. Vond het wel grappig om te horen :P.

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #101 Gepost op: 29-01-2005, 17:04:45 »
Let's be honest, als gijs niet de mol is en terug mocht komen omdat hij de eerste afvaller was of zoiets, dan is het spel niet leuk meer... Waarom dan de tweede afvaller dan straks ook niet terughalen? Of de afvallers van de vorige reeks?... Kunnen we wel aan de gang blijven! Te weinig antwoorden goed tijdens een executie is gewoon exit!

En als gijs wel de mol is (en niet omdat roeland als mol ziek naar huis moest) en hij valt zogenaamd af, om hem vervolgens weet terug te halen, dan vraag ik me af waarom in godsnaam? Dat vind ik wel een hele rigoreuze ingreep van de makers, is een zonde van het spel!

Ik heb ook geen flauw idee waarom gijs terug is, maar als hij de mol is dan begrijp ik de ingreep niet (en vind ik het belachelijk) en als hij wint, is het geen eerlijk spel...

Offline solomon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #102 Gepost op: 29-01-2005, 17:12:24 »
't begint een beetje op Expeditie Robinson te lijken zo. Gijs heeft de mangrove overleefd en mag dus weer terugkomen. ;D   ;D

als het goed is houdt hij het niet lang vol, maar als hij er aan het einde nog in zit weet ik wel wie mijn mol is. 'k zou het idd heel jammer vinden als dit een ingreep van de productie is geweest.

Offline jappo

  • Forumlid
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #103 Gepost op: 29-01-2005, 17:12:59 »
Nou, nog iets om de hele 'Roeland was de mol en Gijs moet hem nu vervangen'-paranoia te ontkrachten:

Als Gijs inderdaad plots snel snel terug in het spel gewerkt moest worden om Roeland als Mol te vervangen, hebben ze wel heel snel een mystery box met hout en veel gouden folie en een ingenieus systeem met rode en groen lampen moeten bouwen!!

Conclusie: Dit was allemaal al gepland. De 1e afvaller zou sowieso kans maken terug te komen! ("kans maken", want Angela zegt 'Jullie hebben het goed geraden, dus Gijs zit weer in het spel.')

Het kan nog wel steeds zijn dat Gijs de Mol is, maar NIET ter vervanging van Roeland!

Of misschien hadden ze gewoon dit spel bedacht met Gijs of een ander, en hoefden ze alleen maar een zin aan te passen: "jullie hebben het goed geraden, dus Gijs is terug!".

Offline CrossY

  • Forumlid
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #104 Gepost op: 29-01-2005, 17:29:11 »
Hallo mensen trouwens, ben nieuw hier ;)

Ik vindt het allemaal heel verwarrend.. Ik snap het doel van de crew ook niet echt om het ZO ingewikkeld te maken, aangezien er geen touw aan vast te knopen (zo'n beetje alle therorieen kunnen vrij simpel ontbonden worden).

Het zou er wel dik bovenop liggen, en geen leuke WIDM serie zijn als Gijs idd de mol zou zijn, daarom hoop ik dat ook niet.. Maar wel iets dubbels viel me op aan het interview van Roeland; in het bericht op de website staat letterlijk: "Het zag er naar uit dat ik minstens drie afleveringen zou missen en bij een programma als ‘Wie is de mol?’ is dat veel te veel. Ik zou teveel van het spel missen. Misschien komt er nog eens een herkansing?"

Dat, in tegenstelling tegen het interview wat te bekijken is, terwijl hij nog in Australië is, waarin hij zoiets zegt van: "Ontzettend jammer dat ik niet meer kan meedoen, en ik kan ook niet meer terugkomen, en ook niet mag terugkomen"

Een beetje tegenstrijdig als je bedenkt dat het interview eerder is gedaan, waarbij hij dus niets erover wist, en het interviewtje (wat naar mijn idee) later is geschreven door hem (te zien aan het feit dat het weer beter met hem gaat).

Zou het dus kunnen zijn dat ook HIJ weer treug zal komen.. NOG verwarrender, en ik hoop ook dat het niet zo zal zijn, daarnaast hadden ze wel het contract ofzo mogen vrijgeven, MAG Gijs wel de mol zijn en uit het spel geweest zijn, zou er een reservemol zijn? (wat me overgens sterk lijkt, kijk naar George, die heeft enorm veel info over het spel gekregen, en ook dingen als waterskieën geleerd, en zijn hardslag omhoog kon krijgen).

Een hoop dingen heel dubbel, en ik vindt dit geen leuke zet van de Crew, want niemand weet nu nog wat hij/zij moet denken, en de theorieën van veel mensen kloppen niet meer (ookal waren ze fout) het is gewoon niet meer duidenlijk.

Ik hoop dat er snel verandering in komt, maar zoals het er nu uitziet kunnen we dus iedereen eruit schoppen, waardoor de deelnemers hun mol wegstrepen, en zijn ze een dag later terug? Beetje dubbel allemaal..

Nouja.. onsamenhangend verhaal maarja :) Hopelijk snel meer duidenlijkheid ??? ::niet-ok::

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #105 Gepost op: 29-01-2005, 17:43:02 »
Gijs is niet de Mol. punt

Het stond gepland dat de eerste afvaller (of één van de twee eerste afvallers) terug zou komen in het spel als verrassing. Gijs kan hierdoor nooit de Mol zijn.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #106 Gepost op: 29-01-2005, 17:46:12 »
Ik heb ook geen flauw idee waarom gijs terug is, maar als hij de mol is dan begrijp ik de ingreep niet (en vind ik het belachelijk) en als hij wint, is het geen eerlijk spel...
Als Gijs terugkomt is het op zich alleen maar eerlijk als hij op dat moment weer dezelfde kans heeft op winst als ieder ander. Of Gijs nu wint of niet verandert niets aan het feit dat het eerlijk of oneerlijk is dat hij is teruggekomen.  :D

Offline brainsquig

  • Forumlid
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #107 Gepost op: 29-01-2005, 18:19:08 »
Citaat
Als Gijs terugkomt is het op zich alleen maar eerlijk als hij op dat moment weer dezelfde kans heeft op winst als ieder ander.

Ja, maar zijn kans is op dit moment iets groter dan de rest. Stel hij stemde op bijv. Marc Marie. Dan weet hij nou zeker dat het niet MM is. Waar de rest van helemaal niets zeker is.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #108 Gepost op: 29-01-2005, 18:21:42 »
Ik had ook niet beweerd dat het eerlijk was dat Gijs terugkwam. ;D

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #109 Gepost op: 29-01-2005, 18:32:37 »
Ik denk als Gijs de mol was/is dan zou hij zich waarschijnlijk niet zo op hebben laten jagen door Isabelle en denk ik wat rustiger gelopen.

Als mol weet je toch wat de opdracht is  ;D

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #110 Gepost op: 29-01-2005, 19:49:19 »
Hoe je het ook wendt of keert, Gijs heeft een voorsprong. Hij weet wie waarschijnlijk van 1 iemand dat dat niet de mol is. Alle anderen hebben dus een kans van 1/8ste om op de goede mol te zitten en Gijs 1/7de. In de finale kan dit verschil oplopen tot 1 en 0,5 dus eerlijk nee.

Offline IDD

  • Forumlid
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #111 Gepost op: 29-01-2005, 20:32:38 »
Nieuwe theorie!!!!!!!
Roeland was de mol. Omdat hij ziek was, moesten ze iets nieuws bedenken: gijs gaat terug. Waarom zouden ze anders iemand terug doen.
Maar t is wel erg opvallend. en wat nou als gijs alweer thuis was geweest, had hij dan meteen weer 36 uur terug moeten gaan reizen?? Bovendien weet angela niet wie de mol is. En gijs kwam alleen terug als ze hem goed hadden geraden bij de mysteriebox. Er was dus ook kans dat hij niet terug zou komen, als ze hem niet zouden raden. Als angela wel had geweten wie de mol was, had ze gewoon altijd kunnen zeggen dat6 gijs terug kwam, omdatz e wist dat dat nodig was ivm zieke roeland. Maar aangezien ze het niet weet, kan gijs de mol niet zijn: het risico is te groot dat hij nietr geraden werd en het spel zonder mol zou zitten.
....als jullie t nog volgen...
Ik weet t niet hoor, maar t is wel erg verdacht

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #112 Gepost op: 29-01-2005, 21:15:12 »
één kleine opmerking... die kerel praat plat Australisch 

Of het plat Australisch was weet ik niet, maar het was iemand die belde namens de mol. De meeste Nederlanders hebben als ze Engels spreken (ook al zijn ze vloeiend) een herkenbaar accent. Jim praat wel veel Engels, maar dat is meer Amerikaans. En dat lijkt weer niet op het Australisch.

Ik denk niet dat Roeland de mol was (hij wilde loten, welke mol gaat er nou loten??
Ik denk ook niet dat Gijs Roeland vervangt als mol. Als iemand op doktersadvies niet doormag, is dat een last minute call en niet iets wat ze al dagen weten.

Gijs zijn terugkeer was al gepland. En dat Yvon het zo snel wist was ook niet zo raar, bij mij ging er ook al een lampje branden vòòr ze vroeg of ie 1 meter 97 was.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #113 Gepost op: 29-01-2005, 22:33:25 »
Gijs zijn terugkeer was al gepland. En dat Yvon het zo snel wist was ook niet zo raar, bij mij ging er ook al een lampje branden vòòr ze vroeg of ie 1 meter 97 was.
Een rode of een groene? ;D
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #114 Gepost op: 29-01-2005, 22:50:09 »
hahaha jaa maar wel weer typisch yvon om te vragen of het brad pitt was
Some light in your eyes...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #115 Gepost op: 29-01-2005, 23:10:06 »
Was een goedkope NepMollen-actie..

En over Yvon gesproken, vorige week met het "excuteren" van Gijs, riep ze nog dat het haar schuld was dat Gijs eruit moest. Ik denk dat Gijs bij haar om informatie had gevraagd (misschien wel over die grot-opdracht, waar hij vanwege zijn knieblessure niet aan deel kon nemen, maar dat zij hem juist verkeerde info heeft gegeven, waardoor Gijs misschien wel op de juiste Mol zat, maar heeeeel veel vragen fout had..

Dus wie weet, is Gijs straks toch Deenigeechtekandidaat..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #116 Gepost op: 29-01-2005, 23:56:30 »
Waarom zou het niet leuk zijn als Gijs de mol blijkt te zijn? Het is al eens in een andere reeks gebeurd en dat bleek een van de leukere reeksen ooit te zijn. Door de leuke opdrachten en kandidaten ook. het feit dat ze dat truckje uithaalden maakte er geen afbreuk aan.
Bovendien hebben ze het al zo vaak gezegd: niets is wat het lijkt.

Trouwens!
In die bewuste reeks waar de Mol afviel en later bleek dat hij wel de mol was, zeiden ze 'De Mol weet alle antwoorden, dus heeft een perfecte score.' terwijl ze in de voorgaande reeksen zeiden 'De Mol kan niet geëlimineerd worden, want die weet alle antwoorden.'
Ze zeiden dus niet meer dat De Mol niet meer geëlimineerd kon worden. Eens nakijken hoe ze het nu in deze NL reeks gezegd hebben in het begin...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #117 Gepost op: 30-01-2005, 00:03:56 »
Ik meen me te herinneren dat Angela zei dat DeMol niet ge-executeerd kon worden, weet niet zeker meer... Maar dit kan er natuurlijk ook op wijzen dat dit een vooraankondiging was dat, ervan uitgaande dat Gijs DeMol zou zijn, Gijs dus niet echt werd ge-executeerd, maar gewoon gewoon terug zou gaan komen...

En dat Gijs terug is? Leuke wending. Sjappo!
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #118 Gepost op: 30-01-2005, 01:58:11 »
Ik geloof (ook) niet in dat hele 'Gijs kwam terug als vervanging voor mol Roeland'-verhaal. Maar ik zit nog wel ernstig te dubben over de vraag of zijn terugkeer hem nu verdachter of juist minder verdacht maakt als mol.

De suggestie van Angela dat Gijs niet zou zijn teruggekomen indien hij als mystery guest niet geraden zou zijn maakt hem minder verdacht. Maar ja, misschien hadden ze dan gewoon een ander smoesje verzonnen...
Verder maakt het feit dat hij buiten de telefoontjes als mol die dagen niet echt kon saboteren hem ook minder verdacht. Een mol moet toch molstreken uithalen en bij die Hollandse vereniging kon hij eigenlijk niks doen.

Wat hem m.i. wel verdachter maakt is het feit dat, als Roeland niet ziek geworden was, er wel gewoon een executie zou hebben plaatsgevonden. Als hij een gewone kandidaat zou zijn, zou hij daarbij natuurlijk een ongelooflijk nadeel hebben gehad. Hij was tenslotte niet bij de groep. Tenzij hij de mol is....
Kan me bijvoorbeeld voorstellen dat de productie vooraf bedacht had dat dat leuk zou zijn voor wat extra spanning. Een test waaraan een kandidaat meedoet die afwezig is geweest en waarvan iedereen verwacht dat hij dus wel (weer) zal afvallen en dan... hey, surprise surprise, blijkt toch iemand anders het slechter gedaan te hebben!  ;)

Trouwens, wat wel interessant is om je af te vragen (al krijgen we daarop waarschijnlijk nooit antwoord :P): Hoe zouden de vragen en antwoorden van de eigenlijke test van deze aflevering eruit gezien hebben als men ook nog Gijs als mol daarin moest verwerken? De meeste vragen zijn toch dingen als "In welk groepje bevond de mol zich bij de postzakkenopdracht?" of iets dergelijks. Dan heb je altijd nog kans om het goed te hebben, ook al gok je op de verkeerde mol. Maar voor Gijs zou er dan telkens ook "De mol was niet aanwezig" bij de antwoorden hebben moeten staan, anders zou iedereen gelijk al weten dat Gijs de mol niet kón zijn!

En ik bedenk me nu ook dat (zeker indien Roeland niet (gelijk) vertrokken was) men de antwoorden ook nog had moeten aanvullen met "De mol lag ziek op bed"! Zou dat de reden zijn dat men de test helemaal niet heeft laten doorgaan, ook al hoefde er niemand naar huis? Dus dat ze geen tijd hadden om een goede test te maken, omdat te lang onzeker was of Roeland kon blijven of niet?

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Gijs is (niet) de mol!
« Reactie #119 Gepost op: 30-01-2005, 06:01:59 »

Wat hem m.i. wel verdachter maakt is het feit dat, als Roeland niet ziek geworden was, er wel gewoon een executie zou hebben plaatsgevonden. Als hij een gewone kandidaat zou zijn, zou hij daarbij natuurlijk een ongelooflijk nadeel hebben gehad. Hij was tenslotte niet bij de groep. Tenzij hij de mol is....

Nja lijkt me niet. Ten slotte heeft Gijs (vermits hij kandidaat is) al een voordeel doordat hij nu weet welke kandidaat het wrsch niet is (als hij zijn test voornamelijk op 1 persoon heeft ingevuld althans).
Nu kan hij niet meedoen aan de executie , weet niets meer en niets minder dan de rest, die ook niets wijzer is dan Gijs vwb wie de mol is omdat ze geen test hebben afgelegd. (Hooguit kan de rest gokken op wie Gijs gegokt had destijds). Wel heeft Gijs 1 hele dag spel gemist, vwb de eerste opdracht maar dat wordt dan enigszins gecompenseerd door zijn executie/ test kennis.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you