Auteur Topic: Roeland is niet de mol!  (gelezen 84421 keer)

Offline Yellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 29-01-2005, 00:11:54 »
Als Roeland de Mol al was, dan heeft hij Yvon wel wat meer doorgespeeld dan de vraag of ze voor hem wilde saboteren. Yvon zat vorige week al op Roeland te azen, en zei vorige week al dat ze "wist wie de mol was". Het zou heel goed kunnen dat Roeland haar uiteindelijk in vertrouwen heeft genomen, om het stokje aan haar over te geven.
Watseggie?! Milouska is te dol?!?!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #161 Gepost op: 29-01-2005, 00:13:29 »
Ik meen te kunnen aantonen dat die 'Roeland was Mol, maar werd ziek en nu is Gijs de vervang-mol' theorie geen steek houdt.

Het terugkomen van de 1e afvaller is naar mijn mening al op voorhand ingepland. Ze hebben alle opdrachten al gepland en er locaties en alles voor moeten regelen. Als Gijs last-minute terug moest komen om de mol te vervangen, dan zouden ze de executie wél door hebben laten gaan, omdat ze anders met een kandidaat te veel zitten! Anders komen ze 2 opdrachten te kort omdat ze dan een extra kandidaat erbij hebben!

Ik weet dat het moeilijk uitgelegd is...
Als die theorie waar is dat ze op het laatste moment Gijs terug laten komen om Roeland als mol te vervangen, zouden ze de executie dus wél door hebben laten gaan, omdat er normaal gezien de volgende aflevering 8 spelers moeten zijn voor de opdrachten die ingepland zijn voor 8 personen. Maar dat hebben ze niet gedaan... daarom: het was al op voorhand gepland dat, wie de afvaller ook zou zijn, terug zou komen.

Dat neemt echter niet weg dat Gijs nog steeds De Mol kan zijn en zijn eleiminatie in scene is gezet! Maar dat hij Roeland als Mol vervangt kan naar mijn bescheiden mening niet, rekening houdend met de inplanning van de opdrachten.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #162 Gepost op: 29-01-2005, 00:16:13 »
Ik ga afhaken, seizoen 2003 was al zo nep met montage en verdraaiingen van verdenkingen....En het lijkt nu nog erger te worden  :-X
De mol is toch altijd al met montage en verdraaiingen van verdenkingen geweest? In elke reeks ter wereld, van de allereerste oorspronkelijke Belgische reeks af aan!

En dat de kandidaten terug kunnen komen is niet de eerste keer. Ik vind het juist spannende en ingewikkelder, waardoor het weer leuker wordt.
In België 2 kon Luc ook terugkomen. En in een paar andere landen zijn er ook al kandidaten terug in het spel kunnen komen. Juist die reeksen hebben nog het best gescoord ook vaak.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #163 Gepost op: 29-01-2005, 00:18:10 »
Ik meen te kunnen aantonen dat die 'Roeland was Mol, maar werd ziek en nu is Gijs de vervang-mol' theorie geen steek houdt.

Het terugkomen van de 1e afvaller is naar mijn mening al op voorhand ingepland. Ze hebben alle opdrachten al gepland en er locaties en alles voor moeten regelen. Als Gijs last-minute terug moest komen om de mol te vervangen, dan zouden ze de executie wél door hebben laten gaan, omdat ze anders met een kandidaat te veel zitten! Anders komen ze 2 opdrachten te kort omdat ze dan een extra kandidaat erbij hebben!

Ik weet dat het moeilijk uitgelegd is...
Als die theorie waar is dat ze op het laatste moment Gijs terug laten komen om Roeland als mol te vervangen, zouden ze de executie dus wél door hebben laten gaan, omdat er normaal gezien de volgende aflevering 8 spelers moeten zijn voor de opdrachten die ingepland zijn voor 8 personen. Maar dat hebben ze niet gedaan... daarom: het was al op voorhand gepland dat, wie de afvaller ook zou zijn, terug zou komen.

Dat neemt echter niet weg dat Gijs nog steeds De Mol kan zijn en zijn eleiminatie in scene is gezet! Maar dat hij Roeland als Mol vervangt kan naar mijn bescheiden mening niet, rekening houdend met de inplanning van de opdrachten.
Klopt, iemand was er deze aflevering uitgegaan door de executie. Dit is nu echter door ziekte gebeurd... Echter is het in eerdere afleveringen voor gekomen dat de gehele groep een uitstel van executie kon verdienen, dus niet alle opdrachten zijn voor een vast aantal mensen. Dit jaar had je bij de mijnenveger opdracht ook ongelijke groepen (3-3-4) trouwens.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #164 Gepost op: 29-01-2005, 00:31:59 »
OK, maar dat de hele groep een vrijstelling kon verdienen, was ook ingepland. Dat dat kón gebeuren.

Maar of ze nu echt extra opdrachten gaan verzinnen "voor het geval de mol ziek wordt en we iemand terug moeten halen om de nieuwe mol te spelen"...  :-\\

In Humo over de Belgische Mol heeft ooit gestaan dat als De Mol gekwetst zou zijn of heel ziek zou worden, ze de hele productie zouden afblazen.
Of de NL Mol-makers dat ook zouden doen weet ik niet, maar de theorie dat Roelandje Mol was en Gijs hem nu vervangt vind ik wat absurd... even absurd als een paar op het officiële widm forum die beweren dat Roelandje niet ziek was en zijn infuus dikke nep is.  ::ohno::

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #165 Gepost op: 29-01-2005, 00:43:21 »
Of de NL Mol-makers dat ook zouden doen weet ik niet, maar de theorie dat Roelandje Mol was en Gijs hem nu vervangt vind ik wat absurd... even absurd als een paar op het officiële widm forum die beweren dat Roelandje niet ziek was en zijn infuus dikke nep is.  ::ohno::
Het lijkt me inderdaad dat Gijs sws terug zou zijn gekomen.
Je moet er uiteraard vanuit gaan dat iemand echt ziek is. Misschien was wel de hele wijze waarop de situatie met Roeland in beeld is gebracht wat ongelukkig. :-\\

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #166 Gepost op: 29-01-2005, 02:07:37 »
Ik denk dat dat infuus wel echt was. Ik heb zitten kijken met een vriendin van me die in de verpleging zit en met stilstaand beeld is het bekeken. Het zag er inderdaad in eerste instantie wat raar uit, maar volgens haar kon het toch wel kloppen. En kom op!!! Welke bekende Nederlander gaat nu superfanatiek op pad om de mol te vangen/spelen om dan al na twee dagen terug te moeten. Ik vind t behoorlijk sneu!
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #167 Gepost op: 29-01-2005, 02:43:28 »
Idd Lorelei, dat was bij mij ook de eerste gedachte die op kwam. Wat doe je als productie team als de mol ziek wordt.....je tovert plotseling een oude kandidaat terug met wat instructies et voila  8)
Wel erg jammer dat Roeland er uit ligt, ik kon zijn droge humor en zijn relativerende uitingen wel erg waarderen :\'(

ehmmm dat was Lokatex hoor niet ik ;)

Ik hang die theorie niet aan ::ohno::

Zou lastig zijn als je Mol ziek is natuurlijk , maar stante pede een nieuwe in de dop eruit slaan..lijkt me heel erg moeilijk.. ::ohno::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #168 Gepost op: 29-01-2005, 02:48:14 »
Ik meen te kunnen aantonen dat die 'Roeland was Mol, maar werd ziek en nu is Gijs de vervang-mol' theorie geen steek houdt.

Het terugkomen van de 1e afvaller is naar mijn mening al op voorhand ingepland. Ze hebben alle opdrachten al gepland en er locaties en alles voor moeten regelen.

::jaja:: Kandidaat of Mol, hij was voorzien

Best mogelijk dat er volgende week 2 uitgaan bijv ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #169 Gepost op: 29-01-2005, 10:43:10 »
Het lijkt er toch wel op dat Roeland inderdaad de mol was:

- de postzakken opdracht is door 3 niet-mollen gesaboteerd bij afwezigheid van de echte mol?
- er is geen test gedaan aan het einde omdat het oneerlijk was aangezien er geen mol was die dag
- Gijs is opeens weer teruggehaald terwijl hij de dag er voor weg moest. Het is goed denkbaar dat Gijs nog niet in het vliegtuig naar huis zat en dus nog gewoon in de buurt verbleef. Aangezien er behalve Gijs nog niemand uit is, was het mogelijk om Gijs als vervanger aan te wijzen. Stel dat Yvon idd in afl. 1 weg had gemoeten dan was het niet eerlijk geweest om niet-mol Gijs opeens tot mol te kronen.

Gijs is de mol. Alle muzikale aanwijzingen wijzen in zijn richting.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #170 Gepost op: 29-01-2005, 11:24:29 »
Denk ook dat Roeland de mol wel eens geweest zou kunnen zijn maar dat ze nu een vervanger gekozen hebben - denk alleen niet dat dit Gijs is omdat dat te opvallend is, en denk Dat Marc-Marie het niet zo u willen omdat die het veel leuker vind om te jagen ?
Wel heel rot voor Roeland dat hij ziek is geworden, vraag me trouwens af hoe ze dat gedaan hebben, hij was te ziek om mee te reizen en ik neem aan dat hij ene poosje in het zieknehuis heeft gelogeerd.. zou er iemand van de crew bij hem gebleven zijn zodat ze later samen de rest in zouden halen ? ( de afvallers gaan niet meteen naar huis omdat je dan automatisch kan afleiden wie van de kandidaten de mol kan zin ( 3 overblijvers )...
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #171 Gepost op: 29-01-2005, 11:59:15 »
Nu weten we het cker:


Roeland is niet de mol!!!

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #172 Gepost op: 29-01-2005, 12:34:50 »
Het lijkt er toch wel op dat Roeland inderdaad de mol was:
- er is geen test gedaan aan het einde omdat het oneerlijk was aangezien er geen mol was die dag


Er is geent test gedaan, omdat de afvaller toch al bekend was: Roeland  :(
dan is een test om te bepalen wie er afvalt overbodig.
Roeland had de test toch niet kunnen maken, omdat hij te ziek was, maar ook omdat hij 2 dagen afwezig is geweest.
Gijs kon de test ook niet meemaken omdat ie ook 2 dagen afwezig is geweest. Voor de andere kandidaten is het natuurlijk ook onzinnig om de test in te vullen. Mogelijk verdenken zijn Roeland, maar daarvan is al beslist dat hij de afvaller is.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #173 Gepost op: 29-01-2005, 14:10:39 »
Nou, nog iets om de hele 'Roeland was de mol en Gijs moet hem nu vervangen'-paranoia te ontkrachten:

Als Gijs inderdaad plots snel snel terug in het spel gewerkt moest worden om Roeland als Mol te vervangen, hebben ze wel heel snel een mystery box met hout en veel gouden folie en een ingenieus systeem met rode en groen lampen moeten bouwen!!

Conclusie: Dit was allemaal al gepland. De 1e afvaller zou sowieso kans maken terug te komen! ("kans maken", want Angela zegt 'Jullie hebben het goed geraden, dus Gijs zit weer in het spel.')

Het kan nog wel steeds zijn dat Gijs de Mol is, maar NIET ter vervanging van Roeland!

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #174 Gepost op: 29-01-2005, 14:16:11 »
("kans maken", want Angela zegt 'Jullie hebben het goed geraden, dus Gijs zit weer in het spel.')

Het kan nog wel steeds zijn dat Gijs de Mol is, maar NIET ter vervanging van Roeland!

Als hij daadwerkelijk 'kans maakte', zoals je zegt, is hij ook meteen absoluut niet de mol. Ze kunnen het niet riskeren dat de mol niet terugkomt in het spel doordat Yvon en Yvonne het niet zouden raden.
Achteloos...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #175 Gepost op: 29-01-2005, 14:19:55 »
Inderdaad, maar ik zit er nog een beetje mee of het idd was dat hij kans maakte, of dat hij sowieso terug zou komen.

Maar dat is inderdaad de reden waarom ik hem niet verdenk.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #176 Gepost op: 29-01-2005, 17:17:25 »
Ik denk dat je achteraf zoveel gelazer kan krijgen door tussendoor van Mol te switchen (als productie dan) dat het eerder afgeblazen zou worden... Zoals iemand al een keer opmerkte, wie weet daarom wel geen Mol in 2004... ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #177 Gepost op: 29-01-2005, 17:21:52 »
Ik meen te kunnen aantonen dat die 'Roeland was Mol, maar werd ziek en nu is Gijs de vervang-mol' theorie geen steek houdt.

Het terugkomen van de 1e afvaller is naar mijn mening al op voorhand ingepland. Ze hebben alle opdrachten al gepland en er locaties en alles voor moeten regelen. Als Gijs last-minute terug moest komen om de mol te vervangen, dan zouden ze de executie wél door hebben laten gaan, omdat ze anders met een kandidaat te veel zitten! Anders komen ze 2 opdrachten te kort omdat ze dan een extra kandidaat erbij hebben!

Ik weet dat het moeilijk uitgelegd is...
Als die theorie waar is dat ze op het laatste moment Gijs terug laten komen om Roeland als mol te vervangen, zouden ze de executie dus wél door hebben laten gaan, omdat er normaal gezien de volgende aflevering 8 spelers moeten zijn voor de opdrachten die ingepland zijn voor 8 personen. Maar dat hebben ze niet gedaan... daarom: het was al op voorhand gepland dat, wie de afvaller ook zou zijn, terug zou komen.

Dat neemt echter niet weg dat Gijs nog steeds De Mol kan zijn en zijn eleiminatie in scene is gezet! Maar dat hij Roeland als Mol vervangt kan naar mijn bescheiden mening niet, rekening houdend met de inplanning van de opdrachten.

Heel duidelijk.
C'est le Fruit!

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #178 Gepost op: 29-01-2005, 17:27:13 »
Robbie - reizen alle afvallers niet mee met de groep dan ?
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is niet de mol!
« Reactie #179 Gepost op: 29-01-2005, 17:37:50 »
Robbie - reizen alle afvallers niet mee met de groep dan ?
Ik heet wel geen Robbie, maar ik denk het deze serie wel. Omdat het anders veel te makkelijk bekend word wie wanneer terug is in Nederland.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)