Auteur Topic: Roeland is niet de mol!  (gelezen 84061 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 16-01-2005, 18:08:06 »
Precies, ik zag het ook al aankomen hoor. Dus zo onvoorspelbaar was dat niet ;)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 16-01-2005, 18:09:58 »
mijn eerste mol is Roeland.. Ik vond trouwens dat hij wel nonchalant reageerde toen hij hoorde dat hij door was
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 16-01-2005, 22:14:39 »
Nonchalant? Och... ;)

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline barbiezusje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mag ik Roeland in een doosje stoppen?
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 16-01-2005, 22:19:19 »
Jeuhj, volgens mij weet ik nu ook wie Roeland is.

Speelde een homo in 'All Stars', klopt dat? Zo ja... dan ken ik er al VIER  ::oink::(en de vader van eentje)
Roeland is niet die homo.. Dat is Danny de Munk toch? (ik heb alleen de film gezien, niet de serie  :-\\)

Verder.... Vind ik de theorie die iemand bedacht had met het rood in de filmpjes goed doordacht. Er zijn inderdaad 3 mensen waarbij (vrijwel) geen rood te zien is, namelijk Roeland, MM en Lottie. Maar misschien is dit ook wel wishful thinking hoor, ik ben gewoon al verliefd op Roeland sinds hij in "Zusje" speelde.. Die lippen, die ogen.. *zucht*..  ::bravo::
Een wijde blik verruimt het denken --> Loesje

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 16-01-2005, 22:21:45 »
Ja dat was de opdracht inderdaad, maar er werd vantevoren ook gezegd dat je meteen kon laten zien hoe goed je kon liegen en bedriegen. En aangezien het toch niet nagekeken werd of de jury inderdaad gelijk had of niet... kon je blijven liegen, ookal hadde nze w?gelijk.

Ik denk dat het bijna onmogelijk is om uit deze opdracht te kunnen afleiden wie wel of niet de mol is. Juist wel degene die goed liegt, juist degene die niet goed liegt- of juist degene die ostentatief liegt...

Roeland was zo onwaarschijnlijk niet de waarheid aan het vertellen dat je er niks over af kan leiden omtrent hoe hij in een molse situatie ermee om gaat. Uiteindelijk kostte het de groep geen geld maar het stemt wel tot nadenken omtrent zijn camouflage. Juiste da fanatieke kandidaat uithangen en op deze manier een dekmantel om je heen trekken mi kan heel mols zijn mi.

Bij de liegopdracht vond ik Jim, Roeland en Yvon het meest verdacht persoonlijk. Voor nu zijn dat mijn drie kandidaten maar ik hou Sander en Yvonne ook in de gaten

Onwaarschijnlijke mollen zijn Lottie en Isabelle , en als ze het onderschattingstrucje weer toepassen kan dat best zijn idd. Maar ik vind tot nu toe Isabelle te veel weghebben van Elise (vrij onschuldig overkomen, spontaan, goedlachs en makkelijk onderschat) en Lottie, tja een beetje een wildcard maar ik denk toch van niet op dit moment :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 16-01-2005, 22:30:06 »
Nonchalant? Och... ;)

Roeland Fernhout,blij met het halen van zijn rijbewijs.


en dat 5 dagen per week, een theaterseizoen lang.



In de persmap stond dat Fernhout het leuk vond om de naïeve en onschuldige Goof te spelen, zelf was hij als kind nooit zo onschuldig. Wil hij zeggen waar we dan aan moeten denken? Een ingehouden lachende Fernhout: ‘Denk maar wat je wil.’

http://www.tue.nl/cursor/html/cursor4119981999/cursor02/pag13a.htm

Offline madelief

  • Forumlid
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 16-01-2005, 22:35:04 »
Roeland Fernhout,blij met het halen van zijn rijbewijs.

en dat 5 dagen per week, een theaterseizoen lang.

en dat in een film......

roeland is zo'n waanzinnig goede acteur dat we hem niet gaan doorgronden in dit spelletje. dat zou hem  wel eens tot winnaar kunnen maken.
wat was er eerder, het ei of de betonmortelwagen?

Offline barbiezusje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mag ik Roeland in een doosje stoppen?
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 16-01-2005, 22:39:27 »
en dat in een film......

roeland is zo'n waanzinnig goede acteur dat we hem niet gaan doorgronden in dit spelletje. dat zou hem  wel eens tot winnaar kunnen maken.
Maar het lastige is, dat iedereen die Roeland een beetje kent, meteen denkt dat hij de mol wel zal zijn. En ik denk, dat de makers van het programma het dan toch een beetje een anticlimax zullen vinden voor de kijkers als hij het dan inderdaad blijkt te zijn. JUIST omdat hij zo`n goede acteur is is hij eigenlijk niet geschikt als mol.. Hoe jammer ook. Ik vrees zelfs dat hij er heel snel uitgaat..  ::ohno::
Een wijde blik verruimt het denken --> Loesje

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 16-01-2005, 23:58:22 »
Citaat
JUIST omdat hij zo`n goede acteur is is hij eigenlijk niet geschikt als mol.. Hoe jammer ook. Ik vrees zelfs dat hij er heel snel uitgaat..

Ja maar ja maar!  ;)

Al kan je goed acteren (en dit geldt ook voor Yvonne bijvoorbeeld), hoe makkelijk is dat met mensen die constant op je nek zitten? Je zit wel midden in een spel en zo te zien staat iedereen er net zo fanatiek in als in de voorgaande series. Ook voor de deze Mol zullen er net zulke momenten zijn als voor Elise bijvoorbeeld, waarvan ik me kan herinneren dat ze wel eens het zweet van d'r voorhoofd moest wissen als er iemand te dichtbij kwam.

Volgens mij maakt het niets uit of je acteur bent of niet, kijk maar eens hoe goed George en Elise het gedaan hebben  :) Een Mol moet er vooral plezier in hebben, denk ik.
Ma how, zeg!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 17-01-2005, 00:00:14 »
Citaat
JUIST omdat hij zo`n goede acteur is is hij eigenlijk niet geschikt als mol.. Hoe jammer ook. Ik vrees zelfs dat hij er heel snel uitgaat..

Ja maar ja maar! ;)

Al kan je goed acteren (en dit geldt ook voor Yvonne bijvoorbeeld), hoe makkelijk is dat met mensen die constant op je nek zitten? Je zit wel midden in een spel en zo te zien staat iedereen er net zo fanatiek in als in de voorgaande series. Ook voor de deze Mol zullen er net zulke momenten zijn als voor Elise bijvoorbeeld, waarvan ik me kan herinneren dat ze wel eens het zweet van d'r voorhoofd moest wissen als er iemand te dichtbij kwam.

Volgens mij maakt het niets uit of je acteur bent of niet, kijk maar eens hoe goed George en Elise het gedaan hebben :) Een Mol moet er vooral plezier in hebben, denk ik.

Idd idd

En niet onbelangrijk, ons kijkgenot verschaffen.. ;D ;D :-X
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 17-01-2005, 00:02:01 »
Ik zie ook in Roeland niet echt een mol. Kijk een onmolse actie kan je doen, maar dit was té, je had ook goed kunnen liegen. De mol weet van tevoren welke vragen hij krijgt en kan daar wel op inspelen. Ik vind 't wel een enorm leuke kandidaat, ik hoop dat ie er nog even inzit, maar ik heb wel een slecht voorgevoel :-\\

Offline Smikkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 17-01-2005, 23:13:50 »
Even zomaar wat opmerkingen.
Mijn gevoel zei voordat de mol ging beginnen dat Roeland de mol is. Waarom kan ik niet onderbouwen, maar ik denk het geoon.
Wat mij opviel in de uitzending dat toen iedereen 2 filmpjes mocht kiezen er een aantal deelnemers het filmpje van Roeland wilde zien, maar dat wij "de kijkers" deze niet hebben gezien, terwijl we die van Gijs en bijvoorbeeld marc marie wel (meerdere malen) hebben gezien. Is dit ook iemand opgevallen?
Nou ja, we zullen wel zien wie het is, voorlopig blijf ik bij Roeland.
Groetjes smikkie

Offline Whacko

  • Forumlid
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 18-01-2005, 15:37:00 »
op een gegeven moment staat Roeland met Yvon Jaspers te praten omdat ze hun "boekje" in de tas hebben laten zitten. Even later zie je Roeland in zijn boekje lezen, met de anderen.

Mischien dat ze ze terug hadden gekregen, maar kan ook een actie van de mol zijn? :P

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 18-01-2005, 15:52:14 »
Hoe kan hij nou in zijn boekje lezen als die van hem in zijn koffer zit?
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 19-01-2005, 04:48:52 »
Bij aankomst in Australië moesten de kandidaten "alle spullen van waarde" inleveren.

Ik zag Roeland foto's maken van Victoria in het zwembad, hoe zit dat?
Heeft hij zijn camera niet ingeleverd?

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 19-01-2005, 04:59:19 »
Ik vind het opvallend dat Roeland zich het minst van allen verdacht maakt, zowel bij de kijker als bij de kandidaten.

Zijn een-op-eentje met de kijker (waarin hij aangeeft alles te hebben gelogen en "dat de anderen dat niet doorhadden, dan hadden we alles gewonnen etc.") schept zo'n vertrouwen dat je hem niet verdenkt, een mol zou dat niet zeggen zou je denken.

Toch had Roeland zowel voor als nadat hij aan de beurt was ruimschoots de gelegenheid degenen naast hem te tippen alles te liegen, bovendien was het geld na hem direct weg, dus heeft hij niets gewonnen voor de pot.

Dan bij de nep-executie waarin hij zegt: "voor hetzelfde geld is dit een fuck-up", een mol zou dat niet zeggen op zo'n moment maar zijn mond houden, Roeland is de perfecte sociale mede-kandidaat met het hart op de tong ook tegenover de kijker, maar dat maakt hem niet minder verdacht, itt zou ik zeggen.

Roeland zal willen winnen, of iig er niet gelijk al willen liggen en om die reden zich net zo goed verdacht willen maken bij de anderen, en waarom zou hij gelijk al bij de 1e aflevering willen dat de kijkers hem afschrijven als mol?

Ik ben benieuwd of hij deze amicale houding blijft volhouden, in principe is hij dan net zo verdacht als alle anderen, zo niet meer.

Offline Impry_

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weet je wie de mol is? Ik niet :)
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 19-01-2005, 08:15:26 »
Bij aankomst in Australië moesten de kandidaten "alle spullen van waarde" inleveren.

Ik zag Roeland foto's maken van Victoria in het zwembad, hoe zit dat?
Heeft hij zijn camera niet ingeleverd?

Angela: "Om te beginnen, wil ik graag jullie persoonlijke spulletjes. Mobiele telefoon, je geld, paspoort....en dat mag je daar in doen"

"Alle spullen van waarde"

Dat is wat ze gezegd had op het vliegveld. De digicam van Roeland zat waarschijnlijk gewoon in z'n bagage. (net als de boekjes)
|| Impry || Joost Schouten ||

Online atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 19-01-2005, 08:31:59 »
De scene in het zwembad is opgenomen tijdens een tussenstop. De kandi's zijn dan nog niet op Kangaroo Island aangekomen. Ook Angela is hier nog niet bij. M.a.w. het Australische deel van het spel is nog niet begonnen. Pas als ze op het vliegveld op Kangaroo Island zijn aangekomen, moeten alle waardevolle spullen worden ingeleverd.

Dat Roeland even later wel een boekje heeft kan verklaard wordn door zijn eigen opmerking. Hij zegt dat hij gevraagd heeft og hij zijn boekje uit de baggage mag halen. Klaarblijkelijk mocht dit of hij heeft een boekje van iemand anders mogen inkijken.
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 19-01-2005, 11:02:12 »
Bij aankomst in Australië moesten de kandidaten "alle spullen van waarde" inleveren.

Ik zag Roeland foto's maken van Victoria in het zwembad, hoe zit dat?
Heeft hij zijn camera niet ingeleverd?

Dat deed ie volgens mij op zijn telefoon en die heeft ie ingeleverd.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 19-01-2005, 19:56:31 »
Dat deed ie volgens mij op zijn telefoon en die heeft ie ingeleverd.
Klopt, die zijn pas ingeleverd voor de 'opdracht' in Australië... het zwembad was nog daarvoor!
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)