Auteur Topic: Yvon is de mol!  (gelezen 127524 keer)

Offline niejo

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2005, 22:06:07 »
De mol wist hoogstwaarschijnlijk dat er niemand zou afvallen, dus maakte het voor de mol niet uit wat-ie invulde bij de test. dus als yvon (mijn molverdachte) eerder werd ingetikt door angela, zou ze wrs een groen scherm gekregen hebben. Deze nep executie heeft voor yvon alleen als 'voordeel' dat ze het percentage goede antwoorden kan opkrikken, zodat het moeilijker wordt, de volgende keer meer procentjes te halen. De executie sterkt mij iig niet in het verdenken van wie dan ook.

wat me natuurlijk wel sterkt, is dat ze NIET heeft gepot, en slecht heeft gespeeld, en dus 1500 euro verspeeld. (500 van victoria, en 1000 van zichzelf als ze had gepot, én goed had gelogen)

am i making sense here?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2005, 00:08:44 »
Af en toe moet je iets op laag water zoeken 

Zou dat een opdracht kunnen zijn? Spijkers op laag water zoeken?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline DaRealRobje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hola!
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2005, 01:09:06 »
Ik heb met vrienden een Poll en voor deze aflevering ingevuld dat Yvon de Mol is en ik weet niet meer waarom. Maar dat brutale, dat niet eens zo heel sociale, dat opvallende. Alles wat ze in zich heeft is zo tegenstrijdig dat ze een mol KAN zijn...

Maar ik weet het niet... Haar Clonologische cursusje was in elk geval erg theatraal.
Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2005, 01:23:00 »
Had ik ook.

Zelfs al loog je níet over je raarste cursus ooit, dan moest je toch wel ff nadenken, maar ze kwam gelijk met haar clownerie-cursus.
Alsof ze al wist dat dat haar gevraagd zou worden.

maarja, ze was wordt wel veel verdacht gevonden door iedereen hier, dus dat maakt haar weer minder verdacht. ;)

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2005, 02:07:02 »
Had ik ook.

Zelfs al loog je níet over je raarste cursus ooit, dan moest je toch wel ff nadenken, maar ze kwam gelijk met haar clownerie-cursus.
Alsof ze al wist dat dat haar gevraagd zou worden.

Nu je het zegt, dat heeft ze rap verzonnen (maar ze was niet als eerste aan de beurt, dus ze had even de tijd om zoiets te verzinnen, net als MM met zijn Blue-spaghetti)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2005, 02:15:49 »
Nu je het zegt, dat heeft ze rap verzonnen (maar ze was niet als eerste aan de beurt, dus ze had even de tijd om zoiets te verzinnen, net als MM met zijn Blue-spaghetti)

Yvon was als 2e. Dus zoveel tijd had ze niet.  ;D
En 2 best wel 'ge-eikte' verhaaltjes. Ze is het.  ::jaja::

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #26 Gepost op: 15-01-2005, 02:24:55 »
Yvon was als 2e. Dus zoveel tijd had ze niet.  ;D
En 2 best wel 'ge-eikte' verhaaltjes. Ze is het.  ::jaja::

Het is wel opmerkelijk ja...
Maarre, misschien was heeft ze die cursus wel gedaan (ze werkte met kinderen voorheen toch?) maar was het niet de meest vreemde ervaring, en heeft ze het niet hoeven verzinnen.
Ik weet niet meer wat precies de vraagstelling was.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2005, 02:30:05 »
De raarste cursus(1), en het onwaarschijnlijkste beroep dat ze had(2)

ik heb het net nagekeken, en dat 2e bleek gelogen (Ik ga op zoek naar cursussen clownerie!  :o) Iets met 'fort jose' ofzo?  ???

Haar antwoord: 'ze hebben gelijk'. Typisch molantwoord.  ::)

Twas allebij waar óf allebij gelogen volgens mij...  ::jaja::


Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2005, 02:34:33 »
(Ik ga op zoek naar cursussen clownerie!  :o)

Ongelofelijk! Wonderen bestaan, maar cursussen clownerie ook!  :o

Dat is dan mss toch niet gelogen dus...

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2005, 02:52:43 »
Vind je haar nu minder verdacht?



Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2005, 03:03:02 »
Heel erg verdacht + heel erg verdacht - een klein beetje minder verdacht = nog altijd best verdacht.

Ja, wel wat minder. ;D

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2005, 05:59:18 »
Zoo Bertje moeilijke rekensommen én filosofie op de zo late avond??  :o  ;D

Yvon kán het zijn. Ze heeft alle tegenstrijdigheden in zich die haar absoluut een goede molkandidaat zouden maken.

Toch twijfel ik. Ze liegt kennelijk veel, niet alleen dat, de makers brengen dat ook in beeld. Als Mol moet je wel kunnen liegen natuurlijk maar moet je daar al meteen en op zo excessieve manier mee beginnen om je te profileren..?

Kan natuurlijk dubbel-spel zijn, zeker mogelijk want alle kandidaten zijn behoorlijk fanatiek geloof ik, en de meesten hebben al hele theorieën (dat heb ik in vorige serie best gemist eigenlijk, deze groep is volgens mij veel- miss ostentatief- fanatieker). Het kan dus het overdreven Mol spelen spel zijn waardoor ze het toch is, en toch lijkt me dat vooralsnog niet plausibel- waarom zou je daar al vanaf het allerbegin mee beginnen? De meeste mollen moeten in hun rol komen en zich lekker inwerken. Dan lijkt het me handiger anderen in de defensie te dringen (in geval van fanatieke groep) danwel je gedeisd te houden in plaats van bij sommigen al duidelijk de indruk te wekken dat je liegt.

Ze heeft iets ondoorgrondelijks, en bepaalde 'onsympathieke' dingen worden niet geschuwd. Zo vormt de kijker vrij duidelijk toch een beeld van haar.

Puur op gevoel (maar ik zit er wel eens naast ;D) zou ik zeggen, ze is het niet. Ze speelt het spel wel fanatiek en ik denk dat ze wel ver gaat komen als ze het slim speelt- maar ik heb voorlopig niet de indruk dat ze de mol is (hoewel alles kan, eerst even de eerste opdracht en (echte) molactie afwachten ook ;))
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 06:01:01 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2005, 08:21:47 »
Bij mij was Yvon heel even verdacht...máár op het moment dat Angela vroeg wie de kas wilde beheren stak zij haar vinger al op voordat Angela was uitgesproken...tja de mol die de kas in handen heeft kan veel uithalen...dacht ik toen...maar over het algemeen genomen denk ik toch niet dat zij de mol kan zijn...denk dat ze daarvoor niet het juiste karakter heeft. :)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline molyvon

  • Forumlid
YVON is de mol .... NIET
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2005, 09:30:16 »
 ::niet-ok:: Ik heb de eerste uitzending bekeken het volgende valt mij op:

1. Yvon is de eerste die onmiddelijk haar hand om hoog steekt om de pot te gaan beheren.
2. Yvon verspeeld 500 EURO door niet te potten.
3. Gijs, Isabelle en Victoria komen alleen in aanmerking om Weekend miljonairs te gaan winnen. Bij alle andere kandidaten staan andere programma's.
4. Yvon die kijkt Angela niet aan wanneer ze uit het vliegtuig stappen en wanneer Angela vertelt dat er 1 kandidaat naar huis gaat.

Dit is mij zo ff opgevallen. Mijn eerste indruk is Yvon, maar ik stap denk ik over op Isabelle, met als winnaar Victoria (die heeft niet voor niets Gymnasium).

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2005, 10:25:55 »
Yvon, tja, 100% zeker ben ik het niet, maar ik denk dat, na de eerste aflevering, Yvon de mol is. ( tweede Yvonne).

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn, dat ze het allemaal expres zo opvallend doet, zodat de anderen gaan denken dat zij de mol is, en kan zij de echte mol vinden.

We moeten eerst maar de volgende aflevering zien, want hier kun je niet veel van op maken.

Groet,
          widm-jutta
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline myrthevanbree

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kom maar op met die mol!!!
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2005, 10:35:02 »
Bij mij was Yvon heel even verdacht...máár op het moment dat Angela vroeg wie de kas wilde beheren stak zij haar vinger al op voordat Angela was uitgesproken...tja de mol die de kas in handen heeft kan veel uithalen...dacht ik toen...maar over het algemeen genomen denk ik toch niet dat zij de mol kan zijn...denk dat ze daarvoor niet het juiste karakter heeft. :)

Ik stip Yvon voorlopig als winnaar aan, al is het maar omdat ze wat mij betreft het hele spelletje mag blijven. Maar zowieso, als jij mol bent, je neemt dan toch niet de kas? Je doel is om geld te jatten, valt wel een beetje op als je het als mol jat, ben je wel direct verdacht.

Als ze nou handig is jat ze wel degelijk geld uit de pot, maar is ze niet de mol. Geld is weg, iedereen verdenkt haar en ondertussen kan zij  punten scoren. Tenminste als ze kan uitvogelen wie de echte mol is...........

Offline Molloos

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2005, 10:44:32 »
Ik denk, voorlopig, nog even niet dat Yvon de Mol is.
Ze is ongelofelijk fanatiek, maar dat maakt haar voor mij niet verdacht. Aangezien ik ook de afleveringen van Hints heb gezien. Ze is gewoon iemand die, zoals ze zelf zegt, heel erg graag wil winnen en daardoor ook mateloos fanatiek is. En dat kan dus verklaren waarom ze graag zelf de kas zou willen beheren: ze wil liever dat niemand anders de kas beheerd. Daarbij is ze voor mij té sociaal en ze ligt misschien iets te goed in de groep. 
Mol, Mollig, Molst!

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2005, 12:50:51 »
Yvon, het is moeilijk, maar misschien kan ze de mol wel zijn..... een onopvallende persoon.... en het leek net alsof ze er bijna uitlag.... toeval of moest het zo wezen? Ze leek me niet echt opgelucht toen ze hoorde dat ze toch mocht blijven.... :P
Ik twijfel, maar ik denk zeker dat ze een mol zou kunnen zijn....

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: YVON is de mol .... NIET
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2005, 19:55:53 »
1. Yvon is de eerste die onmiddelijk haar hand om hoog steekt om de pot te gaan beheren.
Dat was toch hetzelfde met René vorige keer? Die was ook niet de Mol...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: YVON is de mol .... NIET
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2005, 20:09:04 »

2. Yvon verspeeld 500 EURO door niet te potten.

en dit werd niet echt duidelijk gemaakt, bij MM werd er heel erg de nadruk op gelegd, terwijl er bij Yvon niks van werd gezegd.