Auteur Topic: Yvon is de mol!  (gelezen 128134 keer)

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 19-01-2005, 23:14:17 »
Hoe denken jullie over het beheren van de pot als goodwill kweken door de mol?

Levert geen geld op, wel vertrouwen en misschien wel een kans om (toch) te mollen...
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 20-01-2005, 10:01:47 »
Oké, oké, van die pot zat ik er dus naast... Dat hoeft niet meer genoemd te worden  ::tandpastasmiley::

De blik van Sander vond ik overigens ook wat verdacht, volgens mij wilde hij ook wel.

Hoewel ik Yvon eerst verdacht als mol begin ik steeds meer de indruk te krijgen dat zij het niet is maar dat zij een vooraf bepaalde tactiek heeft. Roeland maakt hier ook een opmerking over, hoewel dit natuurlijk subjectief is. M.i. trekt Yvon alle registers open om verwarring te zaaien en een mol zou dit niet zo opvallend doen, denk ik.

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #82 Gepost op: 20-01-2005, 22:52:53 »
Ik was eerst erg pro Yvon: vanwege veel redenen die in dit topic al eerder gegeven zijn. (o.a. de grijns bij het zien van het filmpje van Gijs, en de niet zo grote reactie bij het afvalmoment)

Maar ik begin steeds meer te twijfelen. Ik heb heeeeel erg veel interviews, programma's en dat soort dingen over/van Yvon gezien, maar ik heb ook heel veel van haar Viva-columns / reisdagboek gelezen. En ze heeft echt een heel erg andere schrijfstijl dan de mol in het moldagboek...
Maar er is meer: ik vind haar eigenlijk gewoon fanatiek meespelen, ik denk dat ze een beetje toneelspeelt af en toe... als tactiek dan.

Ik vroeg me af of iemand weet wanneer de opnamens waren. Want rond die tijd is er dus ook een wekelijks reisdagboek van haar uitgekomen in de Viva. Precies rond de tijd dat de opnames wel eens zouden kunnen zijn geweest... En dat zou natuurlijk al een hoop schelen als ze (ze reisde met haar vriend) rond dezelfde tijd in Azië zou zitten...

Heel veel over Yvon is te vinden op www.yvonline.nl
Mollen in Japan...

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #83 Gepost op: 21-01-2005, 09:28:26 »
Ik heb gisteren een interview met Yvon gelezen in PSYCHOLOGIE MAGAZINE. Dit is het nummer van jan 2005 maar lag eind dec 2004 al in de winkel, denk ik. Zij doet in dit interview de zgn. BIG FIVE-test. Hierin worden de 5 belangrijkste persoonlijkheidskenmerken bekeken. Er kwam eigenlijk niet zoveel bijzonders uit richting WIDM. Ze heeft wel de karaktereigenschappen die haar een hele goede kandidaat zouden maken. Op zich ook niet zo'n verrassing want ik denk dat veel leden op dit forum Yvon een goede kans toedichten op de finale ongeacht wat haar rol is. Toch is het wel leuk om te lezen. Volgens mij ligt dit tijdschrift in elke bieb dus als je extra background info wil...

Persoonlijk denk ik dat Yvon ver gaat komen maar niet de Mol is. Zij heeft een tactiek van 'verdeel en heers'; zij zaait verwarring en saboteert misschien zelf maar de echte Mol doet dit m.i. subtieler. In het begin van het spel zal dit misschien werken maar later in het spel ben ik bang dat haar tactiek wordt doorzien waardoro zij er uit vliegt. Of zij moet haar tactiek aanpassen.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2005, 09:31:28 door lynnlynn »

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 21-01-2005, 12:55:37 »
Ik zag Yvon eigenlijk niet zo als verdachte.
Maar ik heb zojuist mijn pool maar even gewijzigd, ze pronkt nu bovenaan.

Bij de binnenkomst in de hal van het kasteeltje zegt ze tegen Gijs dat ze voor theaterdocent heeft gestudeerd, ze draait zich om en loopt meteen weg, als of ze iets belangrijks gezegd had en daar niet verder over wilde/mocht praten  8) Terwijl zó bijzonder was het toch helemaal niet.
Later geeft ze zelf aan dat een score van 1000euro wel erg slecht is voor zoveel acterende mensen. Hallo, ze is zelf theaterdocent, en je loog in mijn visie het slechtst

Maar dat was voor mij niet doorslaggevend.
Bij het invullen van de test, geeft elke kandidaat commentaar over zijn/haar bevindingen.
Het viel mij op dat Yvon haar commentaar op soortgelijke wijze als George en Elise gaf. Heel zeker van haar zaak, maar wel erg 'luchtig'. Het kwam echt over alsof het niet een serieuze invulling van de test was, maar meer omdat het even moet voor de camera. (Als ik het zo omschrijf, komt het als argument wat zwak over  :-\\ Maar na het horen van haar commentaar, heb ik mijn pool helemaal omgegooid)
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #85 Gepost op: 21-01-2005, 22:56:04 »
Ik denk niet dat ze de Mol is, maar wel een hele goeie kans maakt om te winnen. Ook in aflevering 2 zag je haar niet met teveel dingen bemoeien, maar wel heel goed observeren en schrijven. Ik denk dat je als Mol je niet zó observerend te werk kan gaan omdat het dan lastig(er) is om iets te verstieren. Je moet dan haast van individuele opdrachten uitgaan en dat lijken me er te weinig... Maar goed, misschien heb ik het wel helemaal mis!
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #86 Gepost op: 21-01-2005, 23:28:06 »
Ik weet het niet zeker, maar toen de kandidaten hun spullen in twee rugzakken moesten stoppen, stopte Yvon op het laatste moment nog iets in haar rugzak.Dit was een knuffelbeest en volgens mij was dit een mol !!
Of begin ik nu paranoďde te worden van dit spel.
Heeft iemand dit ook gezien?

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #87 Gepost op: 21-01-2005, 23:53:45 »
wat zei ze nou op het laatst tegen Marc-Marie over Gijs?
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 22-01-2005, 00:10:18 »
Ik weet het niet zeker, maar toen de kandidaten hun spullen in twee rugzakken moesten stoppen, stopte Yvon op het laatste moment nog iets in haar rugzak.Dit was een knuffelbeest en volgens mij was dit een mol !!
Of begin ik nu paranoďde te worden van dit spel.
Heeft iemand dit ook gezien?
Ze stopte er wel wat in en zei nog iets van "ssst" daarna tegen een mede kandidaat. Maar ik dacht eerder in de flits dat het een flesje drinken was. Moet ik nog eens terugkijken...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline koffie?

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 22-01-2005, 00:21:46 »
Het was wel een knuffel, maar of het wel of geen mol was doet waarschijnlijk niet ter zake. ::ohno::

Dit is ook tijdens de vorige serie al besproken waar iemand een molknuffel bij zich had of kreeg.   
Ons hele leven staan we met de ene voet in een sprookje en met de andere in een afgrond ~Paolo Coelho

Offline Citizen Erased

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 22-01-2005, 10:21:04 »
Toen Yvon net voor de test met Gijs stond te babbelen hoorde je weer een nummer van de soundtrack van Requiem for a Dream. Dat was vorige week ook al, toen Yvon de liegopdracht moest doen.
Dat nummer is dus twee keer voorgekomen toen Yvon in beeld was. Die muziek past totaal niet tussen alle andere achtergrondmuziek (omdat het veel freakier klinkt). Dat vind ik behoorlijk verdacht.

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2005, 11:05:20 »
Het was inderdaad een knuffel, maar volgens mij gewoon een klein teddybeertje.
Een mol-knuffel zou natuurlijk niet alleen erg verdacht zijn voor ons als kijkers, maar ook voor haar medekandidaten zou dat een tč duidelijke aanwijzing kunnen zijn.

Ik heb gister eigenlijk alleen maar bevestiging gezien dat Yvon de mol is.
Ze loopt constant te snebbelen. Volgens mij is dat vrij normaal voor haar, maar toch komt het niet meer natuurlijk over. Ze is wel weer heel terughoudend als er een discussie is, en knopen doorgehakt dienen te worden. Of als mensen een verkeerde beslissing dreigen te nemen

Bovendien deed ze weer heel geheimzinnig tijdens het invullen van de test  ::vergroot::
Ze weet wie de mol is. Maar ze zegt niks.

Lottie zegt ook niks, maar dat komt niet verdacht over
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #92 Gepost op: 22-01-2005, 12:19:51 »
Toen Yvon net voor de test met Gijs stond te babbelen hoorde je weer een nummer van de soundtrack van Requiem for a Dream. Dat was vorige week ook al, toen Yvon de liegopdracht moest doen.
Dat nummer is dus twee keer voorgekomen toen Yvon in beeld was. Die muziek past totaal niet tussen alle andere achtergrondmuziek (omdat het veel freakier klinkt). Dat vind ik behoorlijk verdacht.
Reuquiem for a Dream is vorig jaar ook af en toe gebruikt. Denk niet dat het iets van betekenis is.

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2005, 15:31:51 »
Ik moet bij deze even het hele idee dat het zeer verdacht was Yvon Jaspers in aflevering 1 als laatste werd ingetypt bij de eliminatie, omver werpen, al was dat voor mij de doorslag haar als mol te verdenken.

Angela wist namelijk zelf ook niet wie de mol was. Dus kan het van Angela zelf ook nooit opzet zijn om Yvon Jaspers als laatste (op de allerzieligste en moeilijkste plek dus) te zetten.
Het kan wel zo zijn dat Angela van t voren een lijstje heeft gekregen met de volgorde van intypen, maar dat zou voor angela zelf ook al zeer doorzichtig zijn. En dat terwijl angela zelf heeft aangegeven tijdens de laatste drie afleveringen ofzo, een lijstje gemaakt te hebben van de mol, de winnaar en de verliezer, en dat dat ook uitkwam.

Verder blijf ik erbij dat de schrijfstijl van de mol in het mollenboek absoluut niet overeenkomt met de schrijfstijl van Yvon Jaspers in diverse columns, reisdagboeken en andere verslagen.

Yvon Jaspers is dus NIET de mol

Mollen in Japan...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2005, 16:06:24 »
Verder blijf ik erbij dat de schrijfstijl van de mol in het mollenboek absoluut niet overeenkomt met de schrijfstijl van Yvon Jaspers in diverse columns, reisdagboeken en andere verslagen.

Yvon Jaspers is dus NIET de mol

die schrijfstijl zegt echt helemaal niks. ik tiep op dit forum al heel anders dan op mn eigen forum, een brief schrijf ik weer op een andere toon/manier, en msn-en gaat ook weer anders.
je moet het zelf weten, maar om haar om deze reden af te schrijven lijkt me vrij onverstandig...
bovendien word het dagboek stuk áls het al niet door de avro word geschreven allicht nog nageken op schrijfstijl/fouten, enz.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2005, 16:46:48 »

bovendien word het dagboek stuk áls het al niet door de avro word geschreven allicht nog nageken op schrijfstijl/fouten, enz.

Dan doen ze dat niet al te best want er staat een knoepert van een fout in ;)
Ma how, zeg!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2005, 16:50:28 »
nee dat is jullie twisted mind  ;)

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 22-01-2005, 16:52:34 »
Voor mij blijft ook na aflevering 2 Yvon de mol, ik heb steeds het idee dat ze dingen al van te voren weet ofzo....

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 22-01-2005, 16:53:27 »
nee dat is jullie twisted mind  ;)

Ik begrijp je niet  :-\\

De fout die ik bedoel:

Citaat
Uiteraard wist ik precies wat er op de tweede dag zou gebeuren, maar met de hulp van de anderen het was vrij eenvoudig om op het getal zes (en dus niet te hoog) uit te komen.

Zin klopt niet.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 16:55:01 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 22-01-2005, 16:59:48 »
aah, ik dacht dat het weer die 'man' discussie was  ;)