Auteur Topic: Yvon is de mol!  (gelezen 127533 keer)

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 17-01-2005, 09:41:35 »
Even over de opmerking dat de pot traditioneel in handen van de Mol is; John had de pot in Portugal en hij was niet de mol. Ik weet niet meer wie de pot had in Canada.

Daarnaast vond ik ook dat Yvon wel erg snel de pot opeiste maar verdachter vond ik haar blik; die was toch enigzins nerveus, alsof ze bang was zichzelf teveel bloot te geven.

Daarnaast was Yvon pas als laatste aan de beurt bij de test. Dat is de spannendste plek! Dat was er zielig en iedereen leefde met haar mee. Wie denkt op dat moment dat zij de Mol is....?

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 17-01-2005, 10:25:07 »
Je kunt beter als mol de pot hebben als er wat meer inzit dan 1000 euro.
Bij 1000 euro valt het ook meer op als je er mee foefelt.
Daarnaast weet je nog niet hoe fanatiek de rest is als het op de pot aankomt, ze hebben tenslotte allemaal George gezien die met de tas van John aan de haal ging.. ;D

Misschien gaan ze zometeen om en om, en met twee man tellen ofzo...

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #62 Gepost op: 17-01-2005, 19:29:05 »
Ik weet niet meer wie de pot had in Canada.
René
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 17-01-2005, 19:29:31 »
wat mij opviel is dat yvon brabants begint te lullen op t moment dat ze niet opvallend gefilmd worden, bij opdrachten spreekt ze ABN, van een mol zou je op zn minst verwachten dat die in zn rol blijft.. terugvallen in je accent is dus uit je rol vallen..

geen mol dus ::ohno::
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2005, 19:30:20 »
Ik volg Milano92 als hij gaat voor Jim of Ivon en wel om deze reden.  Als mol zijnde wil je niet geconfronteerd worden met een vroegere winnaar. Zij hebben bij wijze van spreken al eens de mol ontmaskerd.  De huidige mol blijft dus wijselijk uit hun buurt. Bij de leugentest in het kasteel zijn er maar 2 kandidaten die geen winnaar in hun jury hadden.  Jim en Yvon dus.
Misschien zitten de oud-kandidaten wel in het complot en wisten ze al wie de Mol was... ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline pat patat

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2005, 21:41:37 »
Misschien zitten de oud-kandidaten wel in het complot en wisten ze al wie de Mol was... ;)
Angela wist op voorhand niet wie de mol was.  En ik denk dat ik hier ergens gelezen heb dat er bij de start van de opname's in Australië maar 5 personen (de productie) op de hoogte waren van de identiteit van de mol.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2005, 22:08:20 »
wat mij opviel is dat yvon brabants begint te lullen op t moment dat ze niet opvallend gefilmd worden, bij opdrachten spreekt ze ABN, van een mol zou je op zn minst verwachten dat die in zn rol blijft.. terugvallen in je accent is dus uit je rol vallen..

geen mol dus ::ohno::

Dat viel mij inderdaad ook op, ik zei nog thuis: "goh, nog een brabander!", maar toen we er op gingen letten, was het geen brabants meer. Beetje jammer. Ik weet niet waar het op zou moeten duiden, maar ik vond Yvon eigenlijk niet zo verdacht als ik gedacht zou hebben, dus ik denk dat ze de Mol is ::ok::

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 17-01-2005, 22:20:04 »
t was verkapt boxtels
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Antoin

  • Gast
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 17-01-2005, 22:35:18 »
Ik denk dat Yvon de mol is.
Waarom? Kijk de eerste aflevering nog eens terug naar het moment dat ze het filmpje van Gijs ziet. Ongeveer bij 39m en 15sec. Op het moment dat Gijs in de video zegt: "De mol is iemand die ook zegt dat ie niet competitief ingesteld is ... maar toch stiekem wel is".
Let op haar gezicht. Ze grijnst op een hele aparte manier. Een soort van herkenning?
Herkenning wellicht uit haar mol-training?

Als je gewoon kandidaat bent, zou je dan om deze tekst van Gijs moeten lachen?





Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #69 Gepost op: 18-01-2005, 11:02:52 »
René

Dus ook niet de mol die de pot beheerde in Canada.

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #70 Gepost op: 18-01-2005, 11:05:17 »
Je kunt beter als mol de pot hebben als er wat meer inzit dan 1000 euro.
Bij 1000 euro valt het ook meer op als je er mee foefelt.
Daarnaast weet je nog niet hoe fanatiek de rest is als het op de pot aankomt, ze hebben tenslotte allemaal George gezien die met de tas van John aan de haal ging.. ;D
Misschien gaan ze zometeen om en om, en met twee man tellen ofzo...

Volgens mij is degene die de pot beheert in aflev 1 degene die de pot blijft beheren tot het einde of tot zijn/ haar vertrek. Het lijkt mij een slecht Molactie om later in het spel de pot te gaan opeisen. Of de Mol gokt er op dat de beheerder van de pot in de loop van het spel afvalt als de pot meer gevuld is om dan als nieuwe beheerder in te springen. Risico hierbij is dat de beheerder de pot zelf overdraagt aan een andere kandidaat (was dit niet zo in Canada?) waardoor de mol (weer) niet om de pot kan 'vragen'.

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 18-01-2005, 11:29:02 »
Nog wat; Yvon kiest als enige de 2 mollen in haar jury. Ik vermoed dat de nieuwe mol (een) oude mol(len) kent; denk aan George en Elise in Canada. Het zou natuurlijk een unieke mollenstreek zijn als deze oude mollen een nieuwe streek uithalen. In feite zouden zij de zaak zo kunnen beïnvloeden dat Robin alleen de beslissing neemt of hem kunnen sturen. De oude mollen zullen het de nieuwe mol niet lastig maken terwijl niet-mollen het kandidaten wél lastig zullen maken.

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #72 Gepost op: 18-01-2005, 13:01:51 »
Ik denk dat Yvon de mol is.
Waarom? Kijk de eerste aflevering nog eens terug naar het moment dat ze het filmpje van Gijs ziet. Ongeveer bij 39m en 15sec. Op het moment dat Gijs in de video zegt: "De mol is iemand die ook zegt dat ie niet competitief ingesteld is ... maar toch stiekem wel is".
Let op haar gezicht. Ze grijnst op een hele aparte manier. Een soort van herkenning?
Herkenning wellicht uit haar mol-training?

Als je gewoon kandidaat bent, zou je dan om deze tekst van Gijs moeten lachen?

Viel mij ook direct op! Ook leek ze helemaal niet geschrokken dat ze de laatste bij de executie was. Misschien ligt het er te dik op, maar ik hou haar toch maar even goed in de gaten...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #73 Gepost op: 18-01-2005, 17:25:58 »
Volgens mij is degene die de pot beheert in aflev 1 degene die de pot blijft beheren tot het einde of tot zijn/ haar vertrek.

Nou andere jaren was dat echt niet zo. Bij de 3de serie in Portugal had George eerst de pot, later Harry en daarna weer John. Dus dat wisselt nog wel 'ns en dus niet alleen omdat degene die de pot heeft eruit moet.

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #74 Gepost op: 18-01-2005, 23:20:05 »
Ik ben niet de eerste die in de 34% een aanwijzing ziet. Ik kan me voorstellen dat het wijst op Yvon (natuurlijk in dit topic).

34% van 27.500 (de maximale opbrengst) is 9350. Afgerond op een veelvoud van 500 wordt dit 9500.

In de volorge van spelen zou de eerste opdracht 5000 de tweede 4500 etc. waard worden als alle spelers winnen en spelen. 5000 en 4500 = 9500. En laat speler 2 nu ook nog het geld niet potten EN de verliezen van de jury: Yvon is mijn mol.
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #75 Gepost op: 19-01-2005, 00:49:48 »
Even over de opmerking dat de pot traditioneel in handen van de Mol is; John had de pot in Portugal en hij was niet de mol. Ik weet niet meer wie de pot had in Canada.
In Portugal wisselde de pot steeds van handen (danweer John, dan Harry, dan george) waardoor de Mol dus geld kon doen verdwijnen.

In Canada werd daarom extra goed op de pot gelet, Rene bewaakte hem met zijn leven ;D En na Rene werd hij in bewaring gehouden door Ron.

Citaat
Daarnaast was Yvon pas als laatste aan de beurt bij de test. Dat is de spannendste plek! Dat was er zielig en iedereen leefde met haar mee. Wie denkt op dat moment dat zij de Mol is....?

Hmm ja maar ze keek toch echt wel zorgelijk vond ik. Volgens mij was ze wel echt pissig over de 'streek' maar goed ook Elise kon eea wel leuk acteren dus ach.. ;) Wat dat nou helemaal zegt.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #76 Gepost op: 19-01-2005, 02:39:16 »
Ik denk dat Yvon de mol is.
Waarom? Kijk de eerste aflevering nog eens terug naar het moment dat ze het filmpje van Gijs ziet. Ongeveer bij 39m en 15sec. Op het moment dat Gijs in de video zegt: "De mol is iemand die ook zegt dat ie niet competitief ingesteld is ... maar toch stiekem wel is".
Let op haar gezicht. Ze grijnst op een hele aparte manier. Een soort van herkenning?
Herkenning wellicht uit haar mol-training?

Als je gewoon kandidaat bent, zou je dan om deze tekst van Gijs moeten lachen?

Was mij ook opgevallen ;)

Daarom staat hij tussen de screenshots van deze aflevering ::trots:: (kijk maar onder aflevering/ vogelvlucht)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #77 Gepost op: 19-01-2005, 10:01:49 »
In Canada werd daarom extra goed op de pot gelet, Rene bewaakte hem met zijn leven ;D En na Rene werd hij in bewaring gehouden door Ron.


Ja dat heeft George voor alle volgende mollen goed verpest  ;D
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 19-01-2005, 22:19:28 »
Bij het nogmaals bekijken lijkt het er wat mij betreft op dat Yvon Jaspers twee keer is aangekomen op het kasteel in Lisse, zoals ik ook ergens anders op internet al las. Eén keer samen met Yvonne van den Hurk en één keer alleen! Voor elk introductiefilmpje van de kandidaten werden door een zogenaamde papparazzi foto's gemaakt van de mensen die om beurten aan kwamen op het kasteel. Iedereen kwam alleen, behalve Yvonne van den Hurk. Die kwam gezellig keuvelend met Yvonne Jaspers aanwandelen. De foto's die werden gemaakt waren dan ook niet van Yvonne van den Hurk, terwijl het haar introductiefilmpje was, maar van een breed grijnzende Yvon Jaspers, die vervolgens bij haar eigen filmpje nog weer eens alléén kwam aanlopen! Ze is er dus twee keer geweest!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #79 Gepost op: 19-01-2005, 22:23:06 »
klopt, zat er ook al over te denken, ik denk dat ze per ongeluk tegelijk aankwamen, waarna er weer nieuwe shots zijn gemaakt van yvon