Auteur Topic: Yvon is de mol!  (gelezen 128292 keer)

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #380 Gepost op: 27-02-2005, 23:00:20 »
Net aflevering 7 nog een keer gekeken, en het viel me op dat Yvon geen hand geeft aan de vrouw in de keuken.. Verdacht? Heeft ze de vrouw soms eerder gezien? ??? ::)

Knip..Plak.. tjsa zou kunnen dat ze heeft geoefend op de nasi-goreng  :-\\ En helemaal afgereisd is naar Bali om met die vrouw te oefenen...Tsjaa het zou zomaar kunnen  ;D
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #381 Gepost op: 27-02-2005, 23:04:27 »
Knip..Plak.. tjsa zou kunnen dat ze heeft geoefend op de nasi-goreng  :-\\

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #382 Gepost op: 27-02-2005, 23:25:40 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Het kan ook een nep Indo zijn!! ;D

En dan bij de terugblik: Wat u niet wist... ::)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #383 Gepost op: 28-02-2005, 10:30:09 »
Yvon maakte zich weer razend verdacht toen ze zogenaamd ziek werd in haar duikpak. Ze kon zo alles opvangen en verdraaien wat Lottie naar boven deed. Dat ging meteen al de 1e keer goed. Isabelle was nog aan het denken toen Yvon luidkeels de knoop doorhakte dat zij het zelf moest zijn (maar het was Lottie). Daarna waren de plaatjes zo duidelijk dat er weinig te mollen was maar ze probeerde Isabelle nog wel op verkeerde benen te zetten. Dat de plaatjes zo duidelijk waren pleit Lottie trouwens wel vrij. Ik vond het alleen wel vreemd welke eigenschappen ze aan de kandi's toekende, MM had idd. een veel logischer paring gemaakt.

Een dag later manoeuvreerde Yvon zich WEER in de meesterlijke positie van telefooncentrale. Dat was al de tigste keer dat ze wist wat er achter de mysterieuze omschrijving van Angela schuilging ("heldere blik") en wat ze dus moest kiezen. En ze bleef bij de andere kandi's die haar allemaal verdachten buiten schot om niet nog meer verdenking op zich te laden omdat ze weer met Isabelle samen ging die haar toch niet verdenkt. Door de frustraties van de fietsers gaan die elkaar toch meer verdenken, dingen zien die er niet zijn; dat is denk ook ook de val geweest waar Sander in is getrapt want die zat duidelijk niet op Yvon. Dankzij wie de pot weeeeer minder is geworden ;).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline 38special

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #384 Gepost op: 28-02-2005, 11:11:34 »
Na de overduidelijke hint in de aflevering van 25 februari is het duidelijk dat Yvon de mol is.
Voor alle duidelijkheid, het gaat om de onderwaterproef waarbij Lottie alleen onder water is en vlak voordat ze met de foto van Yvon gaat beginnen laat men eerst de achterkant van de foto zien waar duidelijk op staat " Wie is De Mol" Vervolgens komt de voorkant van de foto (met Yvon dus) in beeld.

Dit moet haast wel een hint zijn!

Offline Belli

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #385 Gepost op: 28-02-2005, 15:27:00 »
Ik keek nog even op de WIDM site, en daar staat bij Kandidaten dat Yvon in haar top 3 meest enge dingen 's nachts onderwater' heeft staan. Zou dit erop kunnen wijzen dat ze al eerder heeft gedoken...? Ik vond het sowieso al raar dat ze haar, na één ochtendje in een zwembad gewoon in haar eentje lieten duiken. Volgens mij wordt je in het begin normaal begeleid door een instructeur. En waarom zou je ever 's nachts onder water moeten zijn... ???
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #386 Gepost op: 28-02-2005, 15:51:19 »
Ok, ik loop wat achter ( wordt aan gewerkt ) maar ik heb nu toch wel een erg duidelijke hint naar Yvon gevonden in aflevering 5. :
Ze smeert bloed op haar kunstwerk.. Rode Vingerafdruk ! En wat komt er in de introfilmpjes bij de afgevallen kandidaten voorbij.. juist :)
Ik ben om , Yvon is mijn mol.
( nu aflevering 6 en 7 nog kijken .. ).
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline ~*Alma*~

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #387 Gepost op: 28-02-2005, 16:11:33 »
Ik wilde aan het ziek worden van Yvon nog even toe voegen dat duiken in een zee toch heel anders is dan in een zwembad, of je nu een cursus hebt gehad of niet  :-X
Er is maar één ding zeker: Niks is zeker

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #388 Gepost op: 2-03-2005, 19:22:31 »
ik denk nie dat yvon de mol is.
het is to obvious (zoals ze dat zelf zegt).

En ik vin het ook een beetje een flauwe mollenstreek om te zeggen dat je misselijk bent. (ze zag er trouwens heel beroerd uit).

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #389 Gepost op: 2-03-2005, 19:32:59 »
Ik weet dat het een beetje (erg) aan de late kant is, maar ik bedacht me ineens weer iets.

Bij het koffertjes wisselen, en in die line-up met hun nummers waar woorden stonden? Daar miste toch in VOOR de letter R, en stond er dus VOO . Nu:
De R is de achtiende letter in het alfabet. In VOO waren er nog 3 letters over. Doe je 18:3=6, of 3x...=18 dan op puntjes 6. En wie stond er in de line-up op 6?

Voila, Yvon,
nog een reden om haar te verdenken. Er was dus wel een hint!!!
(En als iemand anders op 6 stond, was het er echt geen 1.  :P)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #390 Gepost op: 3-03-2005, 10:27:23 »
Ik geloof niet echt in Yvon als mol, maar na de laatste aflevering nog een keer nagekeken hebben, viel me op dat ze weer heel vreemd aan het navigeren is. Ik word dus wel gedwongen om aan te nemen dat Yvon voor geen meter kan navigeren, zoals ze al een keer eerder als control freak heeft gezegd(toen ging het over kaartlezen). Wat er volgens mij gebeurde:

De fietsers kwamen op het kruispunt te staan, waar met bamboe werd gesleept en ze vragen of ze goed zitten. (De werkers zijn weg, logisch natuurlijk) Eerst zegt Yvon: 'Dan zijn jullie er al voorbij' Op het moment dat fietsers voorstellen door te gaan fietsen, stemt zij er mee in. Vond ik vreemd gedrag.
Ook wees ze erop dat er steigers moesten staan. Die stonden er niet. Was dit echt de plaats waar ze fout reden? Dat moet toch wel te achterhalen zijn. Alleen later meende ik op te merken, dat ze gewoon rechtdoor moesten bij de steigers, dus dat het niet uitmaakte.

Ik vind het allemaal heel opmerkelijk.

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #391 Gepost op: 3-03-2005, 11:55:34 »
 ::jaja:: leendert... de plek waar sander in eerste instantie zegt: hier lopen mannen met bamboe te slepen is het niet.

later komen ze op een plek (die het wel is)


mi ging het fout bij de omschrijving van wat ze met bamboe bedoelden. Yvon heeft het steeds over 'mannen die in de weer zijn met bamboe' en 'er moet een steiger achtig gebeuren staan'.  Dat steiger achtige gebeuren is dus de bamboe, maar de fietsers krijgen de indruk dat er dus ergens mannen met bamboe slepen op een steiger.

Citaat van: letterlijke weergave van gesprek
MM: (op wat later de goede plek blijkt te zijn) Dat is bamboe toch?
Lottie: maar die mannen hebben net siesta ofzo.
S: Ik weet niet of hier mannen met bamboe in de weer waren.



Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #392 Gepost op: 3-03-2005, 11:57:34 »
Bij het koffertjes wisselen, en in die line-up met hun nummers waar woorden stonden? Daar miste toch in VOOR de letter R, en stond er dus VOO . Nu:
De R is de achtiende letter in het alfabet. In VOO waren er nog 3 letters over. Doe je 18:3=6, of 3x...=18 dan op puntjes 6. En wie stond er in de line-up op 6?

 ::ohno:: Zo kun je dus op alles wel een zodanige "berekening" uitvoeren waarbij je op jouw mol uitkomt.
In dit geval vind ik de muzikale aanwijzing "by my number 2" en Isabelle op #2 in de line-up een stuk aannemelijker...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #393 Gepost op: 3-03-2005, 15:57:29 »
Ja, maar deze berekening kwam uit het spel zelf, met de letters etc. Dus in theorie is het best logisch.
Dan vind ik jou muzikale aanwijzing tochs slechter. (dit niet als gemeen opvatten hoor)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #394 Gepost op: 3-03-2005, 17:19:38 »
Ja, maar deze berekening kwam uit het spel zelf, met de letters etc. Dus in theorie is het best logisch.

Wat ik bedoel is dat de berekening die je doet zo willekeurig is dat je met enig creatief werk wel op iedereen kunt uitkomen. Voorbeeld:

R=18e letter 1+8=9   Op 9 stond Marc-Marie dus MM is de mol
of
R=18e letter 1+8=9 maar je hebt 3 letters over, dus 9:3=3 dus Lottie is de mol
of
VOO-22+15+15=52 5+2=7  en R=1+8=9  9-7=2 dus Isabelle is de mol

Met andere woorden: ik vind je berekening niet erg overtuigend.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #395 Gepost op: 3-03-2005, 18:29:28 »
::jaja:: leendert... de plek waar sander in eerste instantie zegt: hier lopen mannen met bamboe te slepen is het niet.

later komen ze op een plek (die het wel is)


mi ging het fout bij de omschrijving van wat ze met bamboe bedoelden. Yvon heeft het steeds over 'mannen die in de weer zijn met bamboe' en 'er moet een steiger achtig gebeuren staan'.  Dat steiger achtige gebeuren is dus de bamboe, maar de fietsers krijgen de indruk dat er dus ergens mannen met bamboe slepen op een steiger.
Ook een reactie op waarop jij reageerde... Yvon zit met een foto in haar hand die niet dat kruispunt is. Ze zit met de foto daarvoor in haar hand (De instructies bij die foto zijn: Dat ze nog even recht door moeten. Dit klopt bij de betreffende foto. MM, Lot en Sander zijn hier al voor bij en staan op het kruispunt dat op de volgende foto staat.

Er is dus:
- Verwarring gezaaid in het groepje fietsers, iemand heeft er van gemaakt dat de bamboe en stijgers bij het kruispunt horen te zijn... is daar voor.
- Het is raar dat Yvon zegt "Dan zijn jullie er al voorbij" en de fietsers toch door gaan. En als ze er al voorbij zijn, waarom pakt Yvon dan niet de volgende foto er bij?
- Isabelle kijkt ook alleen naar de foto's waar de fietser op dat moment zouden moeten zijn (en kijkt niet vooruit.)

Tactisch gezien hadden ze natuurlijk al een uitgebreidere omschrijving van de route moeten geven en niet van foto naar foto moeten werken.

Het zou tactisch slim zijn geweest als

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #396 Gepost op: 4-03-2005, 09:37:39 »
Tsja, de foto's zijn natuurlijk verkeerd genummerd. Isabelle: 'Huh? Maar dat kan gewoon niet dat het karate-bordje ervoor was.'  ::)

Er is geen reden om aan te nemen dat Yvon niet de mol is, terwijl er wel redenen zijn om aan te nemen dat Isabelle en Lottie niet de mol zijn. MM is een geval apart, een mol die zijn mollenstreken ter plekke uitlegt is nieuw. Mocht MM de mol zijn is het wel een goede acteur. MM blinkt uit in het 'doen alsof ik het spel niet snap.'

Maar Yvon is natuurlijk subtieler bezig, zoals het een echte mol betaamt.  ::trots::

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #397 Gepost op: 4-03-2005, 09:43:46 »

Maar Yvon is natuurlijk subtieler bezig, zoals het een echte mol betaamt.  ::trots::

Yvon is zelfs zo subtiel dat niemand haar meer aan de telefoon wil hebben.  :D

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #398 Gepost op: 4-03-2005, 09:50:25 »
Dat ze haar doorhebben heeft niks met wel of niet subtiel te maken.

(Nou ja, vooruit; subtiel, subtiel. Subtieler dan  ;))

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #399 Gepost op: 4-03-2005, 09:50:55 »
Yvon is zelfs zo subtiel dat niemand haar meer aan de telefoon wil hebben.  :D
Ze is idd zeer subtiel bezig   ::rofl::  ;D  ::rofl::  ;D  ::rofl::  ;D
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen