Auteur Topic: Yvon is de mol!  (gelezen 128146 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #580 Gepost op: 13-03-2005, 15:08:00 »
Ik heb maar één troost, de overgrote meerderheid van het forum had het fout, en dat is geloof ik nog nooit zo geweest.

Toch wel ;D

Vraag sommigen maar eens naar hun Ron-syndroom ::ohno:: :P

Maar idd het is wel veelzeggend ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #581 Gepost op: 13-03-2005, 16:02:33 »
gefeliciteerd aan alle Yvonianen die het goed hadden!  ::ok::
Ik was een closet-Yvoniaan maar ik zat al zo lang op marc-marie dat ik niet eens meer durfde te verwisselen. Voortaan beter naar m;n gevoel luisteren :)

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #582 Gepost op: 13-03-2005, 16:19:15 »
Toen ik voor het eerst de lijst met kandidaten zag, dacht; Yvon is de mol. Niemand zal geloven dat zij het kan, beetje mutsig, te tuuteretuutig, beetje niet iemand die het kan. Ideale mol dus.

Toen het programma was begonnen heb ik ná aflevering 1 Yvon overboord gezet. Ik kon wel wat mollige acties ontdekken maar het lag er zó dik bovenop, dat kon niet; Yvon was een door zichzelf benoemde mol, een hulpmol, met als tactiek to be over the top. Dat beeld versterkte zich naarmate de serie vorderde. Keer op keer legde Yvon het er zo dik op dat zij de mol niet kon zijn.

Helaas heb ik ongelijk en moet ik mij dus als onbekwame mollenvanger typeren. Toch vind ik dat jammer. Of je nu aanhanger bent van vergezochte theorieën zoals je die op 'ons' forum vindt of je houdt het liever wat simpeleren; je wilt wél speuren. En bij Yvon, helaas, viel er weinig te speuren. Makkelijk gezegd door mij, achteraf, en we moeten nog even afwachten waar zij volgende week mee aan komt zetten als molacties, maar de meeste acties waren achteraf overduidelijk en er zullen imo weinig verrassende streken uitkomen. Met alle respect voor Yvon maar ik vind het toch een beetje een armoedige tactiek.

Jammer voor mij. Ik hoop dat de volgende serie spannender wordt en er echt gespeurd kan worden.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2005, 16:21:14 door lynnlynn »

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #583 Gepost op: 13-03-2005, 19:01:06 »
Toch voor de tweede keer op rij diegene die ik hoopte (::love::) dat zou winnen de Mol bleek te zijn... ::)

Maar, top gespeeld hoor Yvon! Tot op de fandag hopenlijk! ::ok::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #584 Gepost op: 13-03-2005, 22:57:08 »
*MC had het ook juist! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
2024: wie is de Mol?

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #585 Gepost op: 14-03-2005, 01:26:43 »
*MC had het ook juist! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


Damzydamzy.....Ik dacht nog wel meteen aan jouw, omdat je in december al voorspelde dat het Yvon J was  >:(
Het staat zlfs vast op video  ::ok::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #586 Gepost op: 14-03-2005, 02:01:34 »
Toen ik voor het eerst de lijst met kandidaten zag, dacht; Yvon is de mol. Niemand zal geloven dat zij het kan, beetje mutsig, te tuuteretuutig, beetje niet iemand die het kan. Ideale mol dus.

Toen het programma was begonnen heb ik ná aflevering 1 Yvon overboord gezet. Ik kon wel wat mollige acties ontdekken maar het lag er zó dik bovenop, dat kon niet; Yvon was een door zichzelf benoemde mol, een hulpmol, met als tactiek to be over the top. Dat beeld versterkte zich naarmate de serie vorderde. Keer op keer legde Yvon het er zo dik op dat zij de mol niet kon zijn.

Helaas heb ik ongelijk en moet ik mij dus als onbekwame mollenvanger typeren. Toch vind ik dat jammer. Of je nu aanhanger bent van vergezochte theorieën zoals je die op 'ons' forum vindt of je houdt het liever wat simpeleren; je wilt wél speuren. En bij Yvon, helaas, viel er weinig te speuren. Makkelijk gezegd door mij, achteraf, en we moeten nog even afwachten waar zij volgende week mee aan komt zetten als molacties, maar de meeste acties waren achteraf overduidelijk en er zullen imo weinig verrassende streken uitkomen. Met alle respect voor Yvon maar ik vind het toch een beetje een armoedige tactiek.

Jammer voor mij. Ik hoop dat de volgende serie spannender wordt en er echt gespeurd kan worden.

Ik moet me hier toch wel grootdeels bij aansluiten eigenlijk.

Ik ben vandaag weer alles nagelopen kort ;) En idd ik denk dat er weinig door haar gemold werd behalve op het einde - in het begin was het ook niet zo nodig kennelijk ;)

Ik vind het op zich wel knap gespeeld, die dubbelrol van haar, het over the top durven spelen vergt wel moed en is een andere tactiek dan we veelal tot nu gewend zijn.

En toch heb ik een beetje hetzelfde gevoel als jij, ik kan niet laten te denken dat ik bijv  Jim molser vond dan Yvon ;)

Maar goed, het zal sws lastig geweest zijn in deze bloedfanatieke groep en je moet het spelen zoals je zelf bent- en in dat opzicht is ze zeker geslaagd mi, dat kan ook geen eenvoudige opgaaf geweest zijn in deze groep denk ik ;) Evengoed is het zo dat ik zo 3 andere mensen op kan noemen die volgens mij evenveel- zo niet meer - hebben uitgehaald dan zij, zo lijkt het iig .. we zullen vrijdag afwachten om te zien wat ze allemaal gedaan heeft ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #587 Gepost op: 14-03-2005, 09:08:31 »
Ik zie hier dat mensen zeiden dat het er zo dik bovenop lag. Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik op het hulpmolavontuur na helemaal geen molacties van Yvon gespot heb. Het kwam niet eens in me op dat ze mol zou kunnen zijn. Het ging zelfs zo ver dat ik, toen er nog 5 mensen in zaten, van haar als enige "zeker" wist dat ze de mol niet was. ::regenboog:: Ik moet daar wel bij bekennen dat dit mijn eerste WIDM was.

Ik begon me eigenlijk een beetje aan Yvon te ergeren omdat ze vaak zo dwars deed en omdat ze een beetje daas en nors overkwam soms. Ik begrijp nu dat het tactiek was. Iedereen die Yvon kent van de TV weet dat ze eigenlijk heel aardig is maar dat ze ook wel eens nors over kan komen. Ik geloofde het echt...goed gespeeld, mij viel niets op. Maar ik keek dan ook vast selectief, zeker sinds aflevering 6, toen ik begon te geloven dat het Marc-Marie was.

Achteraf was het na Afl. 1 al duidelijk, als ik goed kijk. Yvon lijkt wat zenuwachtig, observeert alles goed, gaat bij de lieg-opdracht als tweede na Victoria (hoewel dat keuzeproces niet in beeld gebracht wordt) en verspeelt dat geld. Als Angela vraagt wie het geld wil beheren, steekt ze snel en onopvallend haar vinger op.

Offline Shifting

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #588 Gepost op: 14-03-2005, 10:21:06 »
Er word hier en daar een beetje geklaagt door een klein aantal mensen die zeggen dat Yvon te weinig heeft gemold daar ben ik het niet mee eens ik vind dat ze in vele gevallen niet de kans heeft gekregen omdat de overige kandi's (ik bedoel hier niet de hulp-mollen) het al verpestte de keren dat ze wel molde waren daardoor wat opvallender in beeld gebracht omdat ze natuurlijk wel iets op t.v moeten laten zien hierdoor geven weer een aantal andere aan dat ze Yvon niet meer als mol zagen omdat dat too ovious zou zijn tegen die mensen zeg ik kijk eens naar Marc-Marie die sabboteerde bij 2 opdrachten iedereen heeft dat gezien en nog werd hij meer verdacht dan Yvon en Lottie to come to a conclusion ookal wist ik zeker wie de mol was na afl.2 (in de grot is gezegt dit is haar) wil ik Yvon en de mensen die hebben meegewerkt aan    wie is ... de mol? weer bedanken voor een mooie serie en dat er nog vele komen

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #589 Gepost op: 14-03-2005, 17:20:20 »
Ik heb een beetje vluchtig doorgekeken en toch wel wat acties gezien... zoals de bijna mislukte foto van de krokodil bijvoorbeeld... En nog wel een paar geheugen laat me in de steek...

Maar ik denk dat het ook heel moeilijk is om niet helemaal jezelf te spelen bij mensen die je wel redelijk goed kent...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #590 Gepost op: 14-03-2005, 17:37:09 »
Door yvon als mol benk toch wel weer anders gaan denken over wie is de mol...
ik vind yvon helemaal geen slechte mol, maar ik heb wel gemerkt, op het moment dat je denkt: neej da kan niej das gewoon TE obvious.........
dan moet je denken: okee dit is dus gewoon wel een hint...
ik ging overal te veel achter zoeken en toen de subliemen 9-theorie bleef werken en elke keer iedereen weer ergens een 9 van kon maken was ik helemaal overtuigd

Dus de volgende keer ga ik (proberen!) niet overal iets achter te zoeken, maar ook de gewone hints te zien

maar nogmaals yvon je hebt het zeker goed gedaan en ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe je nu bij de heldere blikken bent gekomen maar dat heb je dus echt geweldig gesaboteerd terwijl ik er achteraf pas over na ging denken en toch merkte dat mm niet degene was die de boel op stookte
« Laatst bewerkt op: 14-03-2005, 17:38:55 door sneakiej »
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Kris Magalles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Alles Mag!
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #591 Gepost op: 14-03-2005, 19:09:49 »
Nog even over die 9.
Hoe is die eigenlijk op Marc-Marie gaan slaan?
Ik bedoel, dat er veel 9's voorkomen ok, maar waarom zijn ze die gaan toeschrijven aan MM?
Yvon is degene die als 9de in het introfilmpje voorbij komt...
Weet niet of dit ooit als eens gezegd is zo ja: sorry  :P

Niks sorry: jij bent geloof ik de enige die dit heeft opgemerkt.. ::tandpastasmiley::
Teruglezend (alle 30 pagina's yvon..zucht..) snap ik ineens niet meer waarom ik Yvon nooit als mol heb gezien. Te diep gegraven en te subjectief gekeken denk ik. Steeds als er een duidelijke hint kwam (logo van de mol bij het duiken, de vlieger, het filpje op goat island) kwam het gewoon niet bij me op dat hints ook zo direct konden zijn. Weer wat geleerd, zal van pas komen de volgende keer!  ;)
Yvon: gefeliciteerd, goed gespeeld!
Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline Snowhite

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #592 Gepost op: 14-03-2005, 19:19:14 »
ik dacht dat MM de mol was....ik was wel aant switchen tussen yvon en mm de laatste week (zie mijn post..eerder in dit onderwerp) maar ik bleef trouw bij MM..

Doesnt matter we hebben allemaal veeeeeeel te ver gekeken en doorgedacht! En dat terwijl Yvon  steeds OEPS riep en dingen liet vallen en dergelijke...:)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #593 Gepost op: 14-03-2005, 19:31:40 »
ik dacht dat MM de mol was....ik was wel aant switchen tussen yvon en mm de laatste week (zie mijn post..eerder in dit onderwerp) maar ik bleef trouw bij MM..

Doesnt matter we hebben allemaal veeeeeeel te ver gekeken en doorgedacht! En dat terwijl Yvon  steeds OEPS riep en dingen liet vallen en dergelijke...:)
En zichzelf na de val van Isabelle volledig bloot gaf, door te zeggen: "Dat deed echt pijn..." (Ik zat na die aflevering nog op Lottie.)

Offline Legolas18

  • Forumlid
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #594 Gepost op: 14-03-2005, 20:04:24 »
Ik heb vanaf het begin op Yvon 'gestemd'. Ik wist dat zij et was. Waarom? Het was een gevoel, maar ik moet zeggen dat ik haar wel de slechtse mol vond van alles series afleveringen, op de een of andere manier, deed ze niet genoeg had ik het gevoel.
Erg leuk om er in de finale achter te komen dat ik al vanaf et begin goed zat!

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #595 Gepost op: 14-03-2005, 20:06:51 »
Laten we nou eerst maar komende vrijdag afwachten voordat je gaat oordelen over wat ze wel/niet heeft gedaan!

Ik vond Yvon gewoon ::bravo:: :D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #596 Gepost op: 14-03-2005, 20:57:44 »
Volgens mij heeft Yvon zeker wel een hoop streken uigehaald, alleen hoefde het soms gewoon niet omdat anderen het al voor haar deden. Aan dit schema kun je wel zien dat ze echt flink negatief bezig was vaak: http://home.student.uva.nl/n.schouten/Overzicht-Heinz-afl8.htm (alleen verdacht ik haar niet omdat ik vond dat ze het te opvallend deed, ik dacht dat ze de Mol wilde spelen. En ik vond haar heel eerlijk in de biechts, maar dat was dus super knap geacteerd. ::ok:: )

Offline dekoningin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #597 Gepost op: 14-03-2005, 21:44:00 »
 Yvon, wij de koningin feliciteren je van harte! ::bravo::

...ennuh, natuurlijk alle Yvon-stemmers.

Na de eerste aflevering dacht ik jij bent het. Zo'n stoiicijns gezicht en je hield je een beetje afzijdig van de groep....
Vertrouw altijd op je eerste indruk, want daarna vond ik bijna iedereen verdacht en ben een aantal malen van mol veranderd... ::niet-ok::  Stom dus.

Ik denk dat je veel subtieler gemold hebt dan wij allen doorhadden. De mooiste streek vond ik toen Isabelle de fietsers nogmaals het water en de brug wilde laten passeren. Dat moet je gewoon gehoord hebben, maar je greep niet in...
Hoop dat we dit a.s. vrijdag ook te zien krijgen!

« Laatst bewerkt op: 14-03-2005, 21:49:28 door dekoningin »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #598 Gepost op: 14-03-2005, 22:17:11 »
Toen het bekendgemaakt werd dat Yvon de MOL was/is, schreeuwde ik keihard: KUT!!! ::oink:: ;D
(weer de verkeerde... ::) )

Maar een geweldige MOL, had haar van de 3 finalisten het minste verdacht maar dat zal d'r wel heel goed maken. Keihard applaus voor Yvon, je hebt het super gedaan meid!! ::bravo:: ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline adnil

  • Forumlid
Re: Yvon is de mol!
« Reactie #599 Gepost op: 14-03-2005, 23:05:43 »
Volgens mij mogen we vrijdag pas oordelen over hoe Yvon het heeft gedaan. Ik hoop en denk dat ze toch echt wel wat meer heeft gedaan dan dat we tot nu toe in de uitzendingen hebben gezien :)

Een ding heeft ze alvast goed gedaan, ik zit nu alle afleveringen nog een keer terug te kijken en ik zie toch wel veel vreemde gezichtsuitdrukkingen en reacties (achteraf is makkelijk praten he), maar tijdens de serie dacht ik steeds: nee, zo is Yvon gewoon. Dat is achteraf toch wel een enorm George-flashback! Ze heeft het in ieder geval voor elkaar gekregen dat zulke dingen haar niet verdachter maakten en dat is alvast knap.