Auteur Topic: bekender = eerder mol?  (gelezen 4660 keer)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
bekender = eerder mol?
« Gepost op: 10-01-2005, 19:17:05 »
Als je ervan uitgaat dat ze al redelijk vroeg in het zoekproces van kandidaten een goede mol hebben uitgekozen, zou dat iemand moeten zijn waarvan ze meteen dachten dat dat een leuke, bekende kandidaat zou zijn.
En dus niet iemand die ze later hebben toegevoegd.
Uit de verhalen van Angela blijkt dat het lastig was kandidaten te vinden, aangezien veel mensen die ze meewilden kinderen hadden en niet in de zomervakantie mee wilden.
Ook is bekend geworden dat Frans Deurssen uiteindelijk niet meer mee mocht, dus de vervanger daarvan is ook waarschijnlijk geen mol.
Nou is het aan ons te bekijken wie van de kandidaten niet zo voor de hand liggen als meteen leuk en bekend, maar eerder zijn meegegaan als tweede keus. Of omdat ze/hij leuker zou zijn dan Frans Deurssen.
Naar mijn mening:
Meteen leuk en bekend: Yvon Jaspers, Marc-Marie Huijbregts,...
Tweede keus en minder bekend en dus minder kans op mol-zijn: Jim de Groot, Roeland Fernhout, Yvonne van der Hurk,...(overigens niks ten nadele van deze kandidaten, tweede keus klinkt erg lullig, excuses hiervoor)
A-ster ipv Deurssen (waarschijnlijk ook een man, voor het evenwicht man-vrouw): Gijs Staverman,...

Hebben jullie een mening over deze theorie of aanvullingen op een lijstje?
tot mols!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Sjoois

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
Re: bekender = eerder mol?
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2005, 19:25:25 »
Zoals ik al eerder ergens in een topic had geschreven... Ik heb eerder het idee dat we de mol juist onder de wat minder bekende Nederlanders moeten zoeken...
"Ken" je toch minder goed... En ik denk dat dit (nog) moeilijker is bij het ontmaskeren van de de Mol.
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: bekender = eerder mol?
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2005, 19:36:28 »
Ik neem niks meer voor lief bij widm. De programmamakers vinden het juist leuk om ons op het verkeerde spoor te zetten en dan kunnen ze heel makkelijk doen om verkeerde informatie naar buiten te brengen. Een bekende of minder bekende nederlander, een man of een vrouw......
Niets maar dan ook niets ligt voor de hand bij WIDM!
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: bekender = eerder mol?
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2005, 19:48:01 »
Dit is WIDM, maar het is ook TV en bij TV liggen kijkcijfers altijd het meest voor de hand. :D.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: bekender = eerder mol?
« Reactie #4 Gepost op: 11-01-2005, 12:51:35 »
miss hebben ze wel lootjes getrokken.. ;D


Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Geen afvaller
« Reactie #5 Gepost op: 17-01-2005, 17:13:04 »
Zou de redactie van De Mol op het laatste moment nog kunnen kiezen om niemand te laten afvallen? Er waren al theorien dat de bekendere er langer in zouden zitten voor hogere kijkcijfers (iemand als MarcMarie wil je er zolang mogelijk in laten zitten natuurlijk), maar zou het kunnen dat als blijkt dat hij de laagste score heeft, dat ze dan niemand laten afvallen?

Of de volgende keer, als er 2 iets minder bekende onderaan staan dat ze er dan voor kiezen om er 2 af te laten vallen, en anders 1?

De Mol kan met vragen beantwoorden er misschien voor zorgen dat het percentage onder of boven de 34% uitkomt.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: bekender = eerder mol?
« Reactie #6 Gepost op: 17-01-2005, 17:48:14 »
Tja ik weet eik niet of de makers echt wel hun best zullen doen om de bekendere kandi's er langer in te laten zitten. Ten eerste vind ik 'bekender' 'n relatief begrip, dat is voor iedere kijker weer anders. 't ligt er maar net aan naar welke tv-programma's je kijkt, welke radiozenders je luistert, of je wel of niet vaak naar toneel of caberet gaat, enz. Bovendien zie ik eik niet zo 'n nut voor de makers om zo in te grijpen in 't verloop van 't programma om maar die 'bekendere kandi's' erin te houden. De kijkcijfers zijn hiervan niet echt afhankelijk lijkt me. De echte molfans kijken toch ook naar WIDM met onbekende kandidaten?  :)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: bekender = eerder mol?
« Reactie #7 Gepost op: 18-01-2005, 10:23:21 »
Bovendien zie ik eik niet zo 'n nut voor de makers om zo in te grijpen in 't verloop van 't programma om maar die 'bekendere kandi's' erin te houden. De kijkcijfers zijn hiervan niet echt afhankelijk lijkt me. De echte molfans kijken toch ook naar WIDM met onbekende kandidaten?  :)

Han heeft gelijk, de mol heeft bekende Nederlanders helemaal niet nodig.
Daarnaast denk ik dat sommige bekende Nederlanders een hoog irritatie gehalte hebben. Voor sommigen is dat MM, een vriendin van me kan Yvon niet uitstaan en ik ben geen fan van Victoria. Wat mij betreft gaat die volgende week naar huis...

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: bekender = eerder mol?
« Reactie #8 Gepost op: 18-01-2005, 10:35:20 »
Misschien was Frans van Deurssen juis twel gekozen als Mol maar vonden ze hem achteraf geen goede Mol en hebben ze Gijs als Mol-opvolger gekozen.

Een zelfde soort vraag heb ik mij gesteld bij de acteurs. Ligt het niet erg voor de hand als een acteur de Mol is, m.a.w. zouden de acteurs niet afvallen? Aande andere kant hoor ik in gedachten al die 'gevatte' commentaartjes; de rol van mijn leven, ik bereid mij altijd goed voor op een rol, een Oscar waardig, etc.