Auteur Topic: Fluiten  (gelezen 80142 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #60 Gepost op: 16-01-2005, 16:08:51 »
Waar zit dat 'es' of 'emol' ergens op een keyboard? Dan kan ik het naspelen. :)

Offline mollemie

  • Forumlid
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #61 Gepost op: 16-01-2005, 16:11:56 »
Ik denk idd ook dat dit een waardevolle hint is,maar misschien moeten we naast de toonhoogte (E, D ,Emol enz) ook letten op het ritme. Kort Kort Lang  of is dat te ver gezocht?

Offline mollemie

  • Forumlid
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #62 Gepost op: 16-01-2005, 16:16:07 »
Op een piano of keyboard heb je telkens groepjes van twee of drie zwarte toetsen. De Emol is bij het groepje van twee zwarte toetsen de meest rechtse.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #63 Gepost op: 16-01-2005, 16:17:16 »
De zwarte toets onder de 3 ;)
In dit voorbeeldje is de eerst fluitserie ffdee, en de tweede dus die van Frankie ( ik ga m toch nog even controlleren beneden bij de piano ;) ).
fluit2 stukje
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #64 Gepost op: 16-01-2005, 16:25:35 »
Ik heb het stukje nagespeeld maar alleen de 'F' is niet echt duidelijk te horen, maar het is ook geen E, dus zal het wel de F zijn. De Mol Fee, ik denk dat je gelijk hebt, Frankie! ::ok::

edit: het is trouwens het fragmentje 'andergelfuitachteruit' dat ik gister op mijn hintspagina heb gezet: http://home.student.uva.nl/n.schouten/hints.htm
« Laatst bewerkt op: 16-01-2005, 16:27:48 door Heinz »

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #65 Gepost op: 16-01-2005, 16:27:59 »
De adapter van mijn piano heeft het net begeven  >:( >:( !
Hadig hoor, zo'n digitale..
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #66 Gepost op: 16-01-2005, 16:29:59 »
bij wie hoor je die mol toon dan?

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #67 Gepost op: 16-01-2005, 16:31:38 »
E-E-F-Es(=Emol)-D

Omgekeerd wordt dit:

D-Emol-F-E-E

Vrij vertaald: De mol V.
Dat zijn flinke zevenmijlsstappen die je in dit stukje zet.
Achteloos...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2005, 16:34:05 »
Dat zijn flinke zevenmijlsstappen die je in dit stukje zet.

Hoezo? Er staat E E F Emol D, enige dat ie doet is omkeren = D Emol F EE. En dan het FEE veranderen in V. Vind ik wel meevallen. :)

edit: Ik heb het geluidje nagespeeld volgens bovenstaande noten, maar vind het toch veel meer lijken op F F F Emol D dan E E F Emol D. Ik zal zo een link plaatsen naar de bestanden van het vogeltje en het door mij gespeelde F F F Emol D en E E F Emol D.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2005, 16:46:41 door Heinz »

Offline larayvette

  • Forumlid
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2005, 17:59:01 »
Gister heb ik de mol weer bekeken en iemand van de radio zei : Het is zeker weten later gemonteerd! Hij kan het weten neemk aan;) vind het erg opvallend idd.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2005, 18:08:29 »
DeMol V... en wie ging als vijfde de biechts bekijken (2e opdracht 1e aflevering) net nadat we dat gefluit hoorde?Sander! ::tandpastasmiley::

hij wordt wel heel verdacht zo hè
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2005, 18:09:56 »
hij wordt wel heel verdacht zo hè
8)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #72 Gepost op: 17-01-2005, 11:25:59 »
Wat maar weer eens bewijst dat je elke hint zo kan uitleggen dat jouw mol er uit komt :D
Klein vraagje : komen we aan het eind te weten of al onze theoriën nog ergens op sloegen, of is het zo dat alleen de hints die aan het eind op de widm.nl site uitgelegd worden er in zaten.. ( vond het nogal weinig de vorige keer, en veel theoriën en ints wezen toen wel naar de goede mol dacht ik ? )
Heb een nieuwe adapter gekocht net trouwens.. piano moet het morgen weer doen.
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #73 Gepost op: 17-01-2005, 12:50:04 »
Klein vraagje : komen we aan het eind te weten of al onze theoriën nog ergens op sloegen, of is het zo dat alleen de hints die aan het eind op de widm.nl site uitgelegd worden er in zaten..  ( vond het nogal weinig de vorige keer, en veel theoriën en ints wezen toen wel naar de goede mol dacht ik ? )

Ze geven (zowel in de laatste aflevering op tv als op widm.nl) alleen de hints die er volgens de makers inzaten. Dus over alle andere theorieen en hints die wij bedacht hadden, krijgen we niks te horen. Ik denk dat we er dus vanuit kunnen gaan dat die allemaal niet juist waren. Sommige door ons bedachte hints en theorieen lijken dan wel de juiste mol hebben aangewezen, maar dat is dan volgens de makers toeval denk ik. Zij geven 't iig niet aan als aanwijzing die ze er bewust in hebben gestopt, dus dan mogen we dat concluderen denk ik. Maar ik ben 't met je eens dat er altijd maar erg weinig hints in blijken te zitten.  :-\\  Maar dat maakt 't speuren niet minder leuk natuurlijk.  ;)

Volgens mij zijn er twee opties voor het "fluitconcert":

Het melodietje dat je het meeste hoort is opgebouwd uit:

E-E-F-Es(=Emol)-D

Omgekeerd wordt dit:

D-Emol-F-E-E

Vrij vertaald: De mol V.

Prachtig gevonden natuurlijk!  ::ok::  Maar ik twijfel of 't wel 'n aanwijzing is of gewoon 'n leuk grapje, namelijk:

Citaat
Dit kan betekenen: De Mol Victoria
of
De mol Vijf (Romeins cijfer).

De eerste optie lijkt me duidelijk, de tweede optie zou kunnen betekenen dat we in de komende afleveringen meer van dit soort raadsels krijgen voorgeschoteld om een zin te bouwen.

Ik denk dat 't eerder gaat om De Mol 5. En dat hoeft niet persé te betekenen dat we nog meer van dit soort raadsels krijgen, maar kan natuurlijk ook gewoon echt letterlijk betekenen dat dit de vijfde reeks is en daarmee dat de vijfde mol 'n feit is en niet meer dan dat. Gewoon 'n leuk grapje van de makers, die 't leuk vonden om ons weer wat speurwerk te geven, wat dus eik niet concreet 'n aanwijzing opleverd.

Maar wie zegt dat ik gelijk heb, dus blijf vooral zo goed doorspeuren!  ::ok::

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #74 Gepost op: 17-01-2005, 13:53:37 »
Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat we hier met een hint te maken hebben, het gefluit viel mij ook meteen op bij het zien van de afl. Zo overduidelijk eroverheen gezet. Ik ben niet zo muzikaal aangelegd, dus het raden naar wat het kan betekenen laat ik maar even aan anderen over. Ik heb het stukje ook even aan mijn vader laten horen (groot muziekkenner) maar hij kon er zo op het eerste gehoor niets uithalen (geen (minder) bekend nummer iig). Dus ik denk dat we eerst maar richting "de mol V" moeten zoeken, totdat iemand een ingeving krijgt. In Lisse was Roeland de 5e die het liegspel deed en hij was de 5e die een groen scherm kreeg. Verder weet ik niet wie er ergens nog meer als 5e aan de beurt was (Sander bij het biechten bekijken), wie kwam er als 5e aan in Lisse, wie stapte als 5e uit het vliegtuig? Etc. etc.



Ik denk dat 't eerder gaat om De Mol 5. En dat hoeft niet pers?e betekenen dat we nog meer van dit soort raadsels krijgen, maar kan natuurlijk ook gewoon echt letterlijk betekenen dat dit de vijfde reeks is en daarmee dat de vijfde mol 'n feit is en niet meer dan dat. Gewoon 'n leuk grapje van de makers, die 't leuk vonden om ons weer wat speurwerk te geven, wat dus eik niet concreet 'n aanwijzing opleverd.


Maar dit wat Han13 zegt kan natuurlijk ook heel goed, een soort valse hint. Ik hoop dat er wat meer duidelijkheid komt met de nieuwe muzikale aanwijzing.
MSI : Mole Scene Investigation

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #75 Gepost op: 17-01-2005, 14:13:06 »
ik vind er wel wat inzitten.. ::jaja::

maar de betekenis kan van alles zijn..

het zou dus kunnen staan voor:

  • de mol V (victoria)


  • de mol V (als in romeinse cijfer 5)


  • de mol V (als in de V van vrouw)


  • de mol Fee ( als in fee ( in het engels 'fie') van geld)


  • de mol Fee (als in goeddoener)


en volgens mij is het ook 1 of andere chemische formule oid, maar dat gaat dan weer heel ver... :-\\

Offline pika

  • Forumlid
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #76 Gepost op: 17-01-2005, 14:16:21 »
De mol als fee als sprookjesfiguur, ooit in een serie, musical, trhaterprogramma o.i.d. een fee gespeeld?
Talpa ..................who are you

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #77 Gepost op: 17-01-2005, 14:18:20 »
ik heb ook nog even op 'molfee' gezocht, maar dat blijkt alleen de naam van een swingersclub.. :o ;D we nemen maar aan dat dat daar niks mee te maken heeft.. ::)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #78 Gepost op: 17-01-2005, 14:49:02 »
De mol als fee als sprookjesfiguur, ooit in een serie, musical, trhaterprogramma o.i.d. een fee gespeeld?

Heeft jim de Groot niet in de musiacal doornroosje meegespeeld ooit?..ik ga eens even op zoek...momentje

dat was jim van idols...hoe kan ik die twee nu door elkaar halen ::schaam:: :o
« Laatst bewerkt op: 17-01-2005, 14:53:17 door Bakkertje »
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline pika

  • Forumlid
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #79 Gepost op: 17-01-2005, 14:54:37 »
Maakt niet uit je had Jim goed  ::tandpastasmiley::
Talpa ..................who are you