Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 44168 keer)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 2
« Reactie #160 Gepost op: 28-01-2005, 15:10:26 »
Het was daar koud en nat, dat is dan toch een feit? Dat Roeland zo zijn tent uitkomt, ach, daar zou ik dan niets achter zoeken. Is gewoon een soort van 'openingszin', net als 'goedemorgen'.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #161 Gepost op: 28-01-2005, 16:11:02 »
Ik denk dat de hele grotopdracht een afleiding was ten behoeve van het achterlaten van rugzakken. In zijn dagboek schrijft de Mol dat hij niet verwacht had dat iedereen zou gaan. Dat was natuurlijk ook niet de bedoeling. Als er laten we zeggen drie niet zouden gaan, en de Mol zou als laatste de grot ingaan, dan zouden er nog acht rugzakken liggen, waarvan hij er maar twee hoefde te kiezen.

Als we Sander nemen; hij zei dat hij claustrofobisch was. Ondertussen kan hij daarmee wel bewerkstelligen dat hij A iemand meekrijgt die het wel durft, zodat hij zeker weet dat hij de grot uit zal komen en dat hij niet vanwege de ándere persoon terug zal moeten, en dat hij B dat hij achteraan kan kruipen, hetgeen maakt dat hij de allerlaatste is die tassen mag kiezen, zodat hij enkele belangrijke tassen kan achterlaten.

Er wordt dus op Roeland gefocust, omdat het Mollig zou zijn om met een claustrofobische persoon de grot in te gaan, maar ik denk dat dat niet helemaal juist is.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #162 Gepost op: 28-01-2005, 19:34:54 »
Weet niet goed of ik je vraag goed begrijp eerlijk gezegd?

Ze hebben 1750 euro en er zijn twee tonnen, 1 van 750 euro en 1 van 2000 ? (weet even niet meer uit mijn hoofd)

Dan hadden ze toch die van 750 kunnen openen? (klopt precies, 1000 plus 1000 van de missende sleutel is 2000 euro).

Idd, 1 ton van 750 was er over en 1 ton van 2000, nog 1 sleutel, en nog 1750 euro.
De sleutels corresponderen met de tonnen, indien je met de laatste sleutel die van 750 open maakt, hoe kan er dan sprake zijn van corresponderende sleutels (qua tonnen en waarde?)

Ze zouden dan nl qua geld 1000 euro overhouden, maar dat klopt dan weer niet omdat wanneer ze alle sleutels zouden gebruiken (elke sleutel had een waarde van 1000 euro)er niets in de pot gaan.

Ik weet dat het enerzijds wel klopt, maar toch ook weer niet.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #163 Gepost op: 28-01-2005, 22:54:29 »
Idd, 1 ton van 750 was er over en 1 ton van 2000, nog 1 sleutel, en nog 1750 euro.
De sleutels corresponderen met de tonnen, indien je met de laatste sleutel die van 750 open maakt, hoe kan er dan sprake zijn van corresponderende sleutels (qua tonnen en waarde?)

Ze zouden dan nl qua geld 1000 euro overhouden, maar dat klopt dan weer niet omdat wanneer ze alle sleutels zouden gebruiken (elke sleutel had een waarde van 1000 euro)er niets in de pot gaan.

Ik weet dat het enerzijds wel klopt, maar toch ook weer niet.

Even kijken. Volgens mij kregen ze eerst het bedrag van de bovengehaalde sleutels (=9000 euro) en konden ze daar vervolgens de tonnen van "kopen" die bij die sleutels pasten. Dus dat klopte wel. Bij het openmaken van de 750 euro ton zouden ze evengoed 1000 euro hebben overgehouden. Als die laatste sleutel van de 2000 ton was hadden ze geen geld genoeg meer en konden niets meer openmaken. Dit weten we niet, je zou denken door die reactie van Sander (om te stoppen) dat het nog kon, maar voor hetzelfde geld is dat er tussengemonteerd terwijl Sander dat al na 2 opengemaakte tonnen riep (bijvoorbeeld). Niets is wat het lijkt....

Maar nu even een heel andere consequentie waar ik nog niet aan had gedacht, maar nu op kom vanwege jouw vraag. Dit betekent namelijk dat voor het kunnen openmaken van de dure ton er minimaal 3 sleutels gevonden moesten worden !!! Indien er slechts 3 sleutels gevonden waren was de kans niet groot dat iedereen het eens zou zijn geweest met die te openen. Dus de mol moest flink speling hebben in aantal sleutels om die dure ook open te krijgen. Laten we ervan uitgaan dat de mol voor de 3000 en 2000, of evt. 2 x 1000 euro tonnen ging. Dat betekent dus minimaal 5 sleutels, w.o. de 2 of 3 juiste sleutels. Plus liefst nog een paar sleutels om mee te merchanderen. Dat zet dat fanatieke gegraaf in groep 3 opnieuw in een zeer verdacht daglicht...m.i.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2005, 22:56:50 door tureluurs »

Offline Rheeke

  • Forumlid
hebben jullie dit ook gehoord??
« Reactie #164 Gepost op: 30-01-2005, 16:14:58 »
bij de 2de aflevering; als gijs en yvon op een bankje zitten te praten.. gijs zit dan yvon te vragen op wie ze zal stemmen deze aflevering.hij "neuriet" dan ook zon deuntje( tututututu)(tussendoor zie je stukjes van dat gedoe met die tassen kiezen) hoor je een stem op de achtergrond: het lijkt alsof dit er later overheen is gezet. Ik versta alleen niet wat die stem precies zegt.
ik ben benieuwd of mensen dit ook horen! ik weet dat de kans klein is dat er werkelijk echt iets wordt gezegd, aangezien de vorige series niet vaak zon duidelijke hints.. maja je weet maar nooit..!!!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #165 Gepost op: 31-01-2005, 22:52:13 »
áls Gijs nou eens de mol zou zijn, zou hij natuurlijk alle antwoorden fout kunnen hebben geantwoord om t percentage laag uit te laten vallen (in de hoop dat er 2 moesten gaan), en daarom naar huis móéten, maar dus terugkomen aangezien hij de Mol is.
Maarja, waarom zou je alles fout beantwoorden?
Als er 2 naar huis moeten waarvan je zelf 1 van die 2 bent schiet je nog niet zoveel op...

Offline egel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #166 Gepost op: 1-02-2005, 09:39:24 »
Waarom de rugzakjes meenemen, dat is natuurlijk de vraag.....
Volgens mij is de enige reden om geld uit te pot te stelen....
Nu is de vraag wie namen de rugzakjes van Yvon Jaspers mee, en wie vroegen er om....
Ik weet alleen dat mijn mol Lottie er heel duidelijk om vroeg, maar zewaren al weg.