Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94195 keer)

Offline De mol's hoop

  • Winnaar pool PE VIPs 2006
  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #20 Gepost op: 28-01-2005, 22:02:49 »
Klopt, het feit dat Gijs terug is en er ook geen executie plaatsvindt sluit wel aan bij het idee dat er volgende keer 2 uitgaan... men wil niet zonder kandidaten komen te zitten...   ::)

Er is uiteindelijk overigens door de 3 'geheime' opdrachten geen extra goede antwoorden verdiend..., er is immers geen geld verloren... toch?


Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re: Aflevering 3
« Reactie #21 Gepost op: 28-01-2005, 22:05:23 »
Doe nou niet zo negatief! Hiervoor kijken we toch naar widm? Voor dingen die je niet van te voren kon bedenken? En Gijs is niet de mol, want widm is een goed programma!!! Als Roeland echt de mol was (wat hij niet was) hebben ze heus niet voor Gijs als reservemol gekozen... Ik vond het een hele leuke aflevering!!! ::jaja::
Mollenvanger#1

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #22 Gepost op: 28-01-2005, 22:08:25 »
Precies wat ik dacht.  ::jaja::

We zijn drie afleveringen ver en er is er slechts 1 weg, door ziekte. Vreemd.

Toch was Roeland wel heel obvious als Mol. Bijna té obvious, ik heb nooit gedacht dat hij het was eigenlijk. Maar ja, stel dat hij het wel was, dat betekent niet per se dat Gijs het nu is natuurlijk.

Offline jorja

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • kben eg zo lief als ik er uit zie
Re: Aflevering 3
« Reactie #23 Gepost op: 28-01-2005, 22:18:42 »
nee gijs is het zeker niet,ligt veel teveel voor de hand
in de ban van de (reserve)mol

Offline Silverstorm

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #24 Gepost op: 28-01-2005, 22:20:44 »
Het eerste wat mij opviel aan de aflevering was de sfeer. Iedereen is zo gesloten. Ik mis de persoon die zoiets heeft van 'Ach, wat kan mij het schelen, als ik maar lol heb.'. Iedereen is constant bezig met de mol te jagen, en dat is gewoon heel erg vermoeiend. Ook Yvon en Sander die gingen natrekken of Jim daar wel echt naar de WC was geweest. ::ohno:: Ze hadden natuurlijk wel gelijk, wat Jim had toen dat telefoongesprek. Maar er is te weinig gezelligheid. Misschien omdat de kanidaten tot nu toe weinig succesvol zijn geweest, dat hoop ik tenminste. Volgens mij kunnen ze dit niet echt lang volhouden, op dit niveau jagen op die mol. Dat gaat of heel veel irritatie veroorzaken, of ze worden gewoon wat losser. Ik hoop het laatste.

Nu eerst natuurlijk het meest opvallende aan deze aflevering: Gijs is terug. Kan dit zomaar? Je kan niemand meer afschrijven, stel je voor dat ie terugkomt! Roeland heeft ook in zijn dagboek staan: Misschien komt er een herkansing. Nou, dat belooft wat. Straks blijken er 3 mollen te zijn, ofzoiets. Een paranoide sfeer ontstaat zo wel, maar of we daar nou blij mee moeten zijn...

Welke gevolgen heeft deze 'wederopstanding' nou voor ons mollenjagen? Het roept heel veel vragen op. Is Gijs nu de mol, omdat Roeland eigenlijk de mol was? Het antwoord is nee. Waarschijnlijk zullen ze dit wel vaker doen. Waarom? Omdat ze 10 afleveringen hebben, en er kunnen er 2 uit per aflevering. En uiteindelijk moeten ze met 3 overblijven. Aangezien het erg onwaarschijnlijk is dat het percentage blijft stijgen, en we nog 6 excecuties te gaan hebben tot aflevering 10. Dit betekent dat als het percentage 1 keer te laag is, dat ze weer een kanidaat terug moeten halen om op 3 mensen te komen aan het eind.

Nee, ik vind het maar niks. Gijs kan nu de mol niet zijn, want de mol blijft altijd in het spel. En als hij toch de mol is, is het maar stom. Dat betekent dat de kanidaten gewoon helemaal niks hebben aan die 2 dagen, het is tenslotte onmogelijk voor ze om de mollestreken (het opbellen misschien wel) van Gijs te zien. Dan gaan ze elkaar alleen maar meer verdenken, en dat vind ik gewoon valsspelen van de mol. Als mol moet je mensen misleiden, maar niet op die manier! En als Gijs een kanidaat is, vind ik het ook stom. Waarom krijgt hij een tweede kans? Je hebt het fout gehad, pech voor jou, naar huis jij! Als ze hem nou zouden betrekken in een opdracht, vind ik dat niet erg. Maar om hem weer in het spel te gooien... Dat is gewoon oneerlijk. Hij weet namelijk nu wel wie de mol NIET is. Hij krijgt dan niet alleen gratis en voor niets een tweede kans, maar hij heeft ook nog extra informatie ook.

Ze doen vreemde dingen deze keer. Hopelijk word de sfeer wat beter, en hebben ze een goede verklaring voor deze actie.

Trouwens, kut dat Roeland eruit is. Hij was een van mijn favoriete kanidaten.

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #25 Gepost op: 28-01-2005, 22:24:06 »
Roeland is gewoon de mol geweest, moest wel.

Als Roeland niet ziek was dan was Gijs nooit teruggekomen.

Er werd gestart met 9 mensen, maar er zou dus iemand afvallen bij de executie. 8 over dus. Maar Roeland valt af, dus dan zou je denken....8 over en geen executie. Nee, Gijs komt terug en Roeland gaat weg.

Er zit geen logica in wáárom Gijs terug is gekomen. Niet omdat er kandidaatgebrek is, want die blijft 9 als het zo verder gaat en dat is hetzelfde aantal waarmee deze aflevering (zonder Gijs) is begonnen. Roeland is daarom volgens mijn idee de mol geweest.

Daarom moet er een nieuwe mol gekozen worden. Gijs ligt natuurlijk voor de hand, maar die is het echt niet. Ik denk dat Jim het is. Waarom? Omdat hij 1,5 weg was geweest volgens Yvon/Sander. En ik geloof dat verhaal niet wat hij vertelde.

Daarnaast zie je Isabelle doen alsof ze een opdracht van de Mol heeft. Maar je ziet dat niet bevestigd, wat wel het geval is bij Yvon en Jim.

En waarom werden ze gebeld? Ik denk omdat Roeland toch probeerde te saboteren en iemand liet bellen.
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2005, 22:26:07 »
Hij weet namelijk nu wel wie de mol NIET is. Hij krijgt dan niet alleen gratis en voor niets een tweede kans, maar hij heeft ook nog extra informatie ook.

Die begrijp ik even niet  ???

---------------

Even los van Gijs en al dat gedoe? Hoe luidde nou ook alweer de boodschap van de Mol? Ik dacht dat ik begrepen had dat ze géén geld mochten verdienen en dan resp. 5 vragen (Yvon) en 4 vragen (Jim) en 3 vragen(Isabelle) op de test goed zouden krijgen. Klopt dat?

Dan nog wat anders: we weten alleen van Yvon en Jim zeker dat ze dat telefoontje hebben gehad. Dat hebben we gezien. Isabelle zegt het, maar we hebben het niet gezien. Maaaaar... heeft de rest ook een telefoontje gehad? We weten het niet.

En waarom is er verschil in de hoeveelheid goede vragen?
Ma how, zeg!

Offline jorja

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • kben eg zo lief als ik er uit zie
Re: Aflevering 3
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2005, 22:28:47 »
mijns inziens is iedereen inderdaad teveel bezig met de mollestreken: niet alleen van de anderen maar vooral zelf mollestreken uithalen. zo kan de mol ongezien verder mollen want het valt toch niet op. en als ze dan vanuit de spelleiding ook nog beginnen met kandidaten terughalen is de verwarring(vooral voor ons kijkers) groot.    welkom bij wie is de mol
in de ban van de (reserve)mol

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2005, 22:30:48 »
mijns inziens is iedereen inderdaad teveel bezig met de mollestreken: niet alleen van de anderen maar vooral zelf mollestreken uithalen. zo kan de mol ongezien verder mollen want het valt toch niet op.

Dat ze nu zo mollerig bezig waren had ook te maken met die telefoontjes. Wat had jij gedaan als je zo'n telefoontje had gehad?
Ma how, zeg!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #29 Gepost op: 28-01-2005, 22:32:25 »
Wat ik me afvraag; er waren drie mannen voor de eerste wie van de drie, drie vrouwen voor de tweede, als Roeland er was geweest waren er twee vrouwen en een man geweest; welk spel hadden ze dan gespeeld?

Je zou denken dat ze dit zo gepland hadden maar dat kan niet, want niet Gijs én Roeland zijn de Mol.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Mollerige aflevering...
« Reactie #30 Gepost op: 28-01-2005, 22:34:50 »
::joehoe::Wat een leuke verrassende aflevering! Ik had Roeland als mijn mol en dacht dat daarom Isabelle, Jim en Yvon gebeld werden zodat als Roeland ziek was er toch drie potiëntele mollen aan de gang waren...Maar nu Roeland definitief is afgevallen denk ik niet dat hij de mol was en dat Gijs dan nu de mol zal zijn. Er was nogal wat mols gedag. Yvon deed dit opzettelijk en benadrukte dat ook, zij ging voor die vijf vragen. Jim deed ook niet zijn best en de fanatieke Sander kwam daardoor ook niet goed uit de verf. Isabelle gaf ook expres de verkeerde aanwijzingen. De vraag is zit de mol dan juist wèl bij deze drie of juist niet?
Ik vond Marc-Marie behoorlijk verdacht: hij gaf zijn aanwijzingen niet consequent en 'toeterde' ook een keer teveel, hij lacht dat dan weg en dan denk je is het zijn onschuld of niet?
Bij het Wie van de Driespel zei hij eerst bij wijze van grap dat ie Jim de Groot was.....Volgens mij dacht hij zelf dat dit zo doorzichtig was dat ze hem er dan wel als de cabaretier uit zouden pikken....Hij legt in elk geval nadrukkelijk de aandacht op zichzelf.
Yvonne van den Hurk was alweer nauwelijks in beeld, die kan de mol niet zijn volgens mij. Victoria hengelde net zo slecht als Isabelle maar de aanwijzingen die ze van Marc-Marie kregen en de aanwijzingen die Marc-Marie van Yvon, Jim en Sander kregen waren zeer onduidelijk.
Het blijft spannend en ik ontdek vast nog meer door de aflevering nog eens te kijken......
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 23:44:13 door lonneke14 »

Offline jorja

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • kben eg zo lief als ik er uit zie
Re: Aflevering 3
« Reactie #31 Gepost op: 28-01-2005, 22:37:43 »
Dat ze nu zo mollerig bezig waren had ook te maken met die telefoontjes. Wat had jij gedaan als je zo'n telefoontje had gehad?
ja in deze aflevering de telefoontjes maar in de vorige waren ze express bezig de aandacht op hunzelf te vestigen door verdacht gedrag. toch lijkt het mij dat je gewoon moet kijken naar degene die zich het meest afzijdig houdt want de mol hoeft nix te doen: alles wordt al voor hem/haar gedaan
in de ban van de (reserve)mol

Ocampa

  • Gast
Re: Aflevering 3
« Reactie #32 Gepost op: 28-01-2005, 22:43:14 »
Eigenlijk vind ik er niks aan met die BNers. Die zijn veel te veel bezig met hoe ze overkomen voor de camera. Waar "normale" deelnemers de camera op een gegeven moment lijke te vergeten, zijn zij zich constant bewust wat ze wel of juist niet moeten zeggen. Wat was er mis met de oude formule? Dat was veel leuker!

Offline Silverstorm

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #33 Gepost op: 28-01-2005, 22:44:50 »
Die begrijp ik even niet  ???

Als Gijs eerst op iemand heeft gestemd, en er toen uit is gevlogen, kan die persoon waarop hij eerst had gestemd de mol toch niet meer zijn?

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #34 Gepost op: 28-01-2005, 22:48:25 »
ja in deze aflevering de telefoontjes maar in de vorige waren ze express bezig de aandacht op hunzelf te vestigen door verdacht gedrag. toch lijkt het mij dat je gewoon moet kijken naar degene die zich het meest afzijdig houdt want de mol hoeft nix te doen: alles wordt al voor hem/haar gedaan

Ja precies, daarom vond ik Yvonne van de Hurk nogal verdacht  :P (alhoewel ik niet denk dat zij de Mol is)

Ma how, zeg!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #35 Gepost op: 28-01-2005, 22:49:59 »
Als Gijs eerst op iemand heeft gestemd, en er toen uit is gevlogen, kan die persoon waarop hij eerst had gestemd de mol toch niet meer zijn?

Daar geloof ik sinds de eerste serie al niet meer in. Die test is zo afhankelijk van allerlei dingen die je weten moet (zoals is iemand links of rechts, is iemand daar en daar geboren, is iemand dit of dat). Dan kan je op de goede Mol zitten en toch vragen fout hebben als je het even niet weet.
Ma how, zeg!

Offline Your_Conscience

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #36 Gepost op: 28-01-2005, 22:51:46 »
Kan het niet zo zijn dat ze Gijs terug hebben gebracht om de aandacht van de mol af te houden. Aangezien ik denk dat Roeland wel degelijk de mol was, moest er dus een nieuwe mol komen. En daarin ben ik het volledig met Suske eens het moet gewoon Jim zijn. Want wie doet er nu zo lang over naar de wc gaan?? Maar dit zou wel heel erg opvallen, en daarom hielp de redactie door 3?? mensen mollerig te laten doen..
Bovendien zei Jim toch niks over vragen waarvan hij de antwoorden kreeg??

Maar afgezien van de terugkeer van Gijs vond ik het een erg leuke aflevering ;)

Offline jorja

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • kben eg zo lief als ik er uit zie
Re: Aflevering 3
« Reactie #37 Gepost op: 28-01-2005, 22:53:05 »
Ja precies, daarom vond ik Yvonne van de Hurk nogal verdacht  :P (alhoewel ik niet denk dat zij de Mol is)


mijn idee maar ik denk dat ze wel de mol is zoniet dan een resevemol na de exit v
anroeland vandaag

maar we zullen zien 'k was in ieder geval confused(net zoals zovele denk ik)
in de ban van de (reserve)mol

Offline Murk

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #38 Gepost op: 28-01-2005, 22:53:27 »
Omdat ze bij de volgende stemming nu standaard al 13 goede antwoorden hebben.
Dat betekend dat het percentage daardoor omhoog gegooit wordt.
Vervolgens kunnen ze aan dat percentage de volgende stemming eigenlijk niet voldoen waardoor er 2 uit vliegen.

Maar wat mij net te binnen schiet ...

Yvon jaspers weet alleen dat de mystery guest een vrouw is dankzij van der hurk.
Vervolgens verliest ze 500 euro door brad pitt te noemen terwijl je ook wel kan raden dat die niet in die box zit. DAT IS NIET ALLEEN MAAR HEEL DOM, want uit de rest blijkt dat ze bijdehand genoeg is. Daarbij heb je geen reden om niet even te checken of het klopt.
Maar vervolgens weet ze wel dat gijs erin zit. Als je het mij vraagt heeft ze dat ietwat snel door. Maar zowieso heeft ze de ploeg heel gehaait de 500 euro door de neus geboort.

Ze verduisterd al het geld van de tassen door niet aan de mannen te melden dat ze fouten hebben gemaakt in de notatie en ook zegt ze dat ze wist dat die haken er lagen doordat het in de opdracht gemeldt was. Toch wisten de mannen dit niet, terwijl ze wel scherp genoeg waren om jims stappen terug te volgen. En dan vergeten dat er een haak moet gemaakt worden.

Daar bovenop komt nog eens dat ze treuzelde met het doorgeven van de telefoon terwijl dr haast geboden was doordat de rest in een rijdende trein zaten. Ik verdacht dr nog niet maar ik begin nu toch stevog te twijfelen...

En ik moet nu ook ineens denken aan het eind van afl. 2.
Wat Yvon zei over dat het haar schuld was dat Gijs weg was ?
Stel dat zij de mol is, misschien heeft dat dan iets te maken met het feit dat Gijs weer terug is ?

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Aflevering 3
« Reactie #39 Gepost op: 28-01-2005, 22:54:09 »
Ik denk dat Gijs wel degelijk de mol KAN zijn! Anders doet hij weer voor Jan Lul mee met het spel! Daar heb je natuurlijk ook niks aan, de uitzending zelf vond ik wel erg leuK! :)
Some light in your eyes...