Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94196 keer)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #40 Gepost op: 28-01-2005, 22:57:31 »
Wat viel mij op:
- Yvon en Isabelle kregen 5 vragen, Jim maar 3...
- Yvon was errug dwars deze aflevering, erg jammer... :-\\
- Yvon merkt op dat de telefoon wel van de productie zal zijn (waarschijnlijk ook dwarsliggen)... ::)
- Marc-Marie die denkt dat het papiertje de echte volgorde is.
- Isabelle maakt van links: "waarschijnlijk rechts, maar misschien links"... ???
- Sander die oppert een kaartje op de post te doen voor Roeland, wist die al iets voordat er werd gemeld dat ie wegging?
- Marc-Marie die over Yvon zegt: "het is zo fijn om iemand hier te vertrouwen"

En wat inderdaad in me opkwam: Was Roeland de Mol? Yvon zat zo duidelijk op hem, is Gijs dan nu de Mol? Moest gelijk denken aan de reservemol theorie...  :-X

Verder was vooral de eerste opdracht erg gaaf en de tweede ook wel, maar toch de eerste favoriet!
« Laatst bewerkt op: 28-01-2005, 22:59:15 door Firefoot »
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2005, 23:06:05 »
Ik vond het een erg leuke, maar zeer verwarrende aflevering vanavond. Dat bellen van de mol, maakt gelijk Gijs weer een stuk verdachter, maar ik zou het té voor de hand vinden liggen als hij nu gelijk de mol was (door als je er zelf niet bent anderen maar te laten mollen). Maar als ik dan de mol was zou ik uit alle 3 de groepen 1 iemand bellen, maar zowel Yvon als Jim een telefoontje. Pleit weer voor Sander als mol, zo schuif je makkelijk de verdenking van je af, als het later uitkomt. Marc Marie was weer erg grappig: "Mijn naam is J... o sorry kan het over ::rofl::". Ik moet nog eens goed nadenken hierover en zeker nog een aantal keer herbekijken, ik weet het niet meer...

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #42 Gepost op: 28-01-2005, 23:06:31 »
Roeland: Je zei ja terwijl je dat nog nooit hebt gedaan.
Yvon: Maar, maar dit is not nooit een opdracht geweest.

Toen het over stoker ging dacht ik niet direct aan een trein opstoken... Roeland (en de rest) zullen wel meer hebben gehoord denk ik. Maar Yvon d'r reactie...  ::vergroot::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Aflevering 3
« Reactie #43 Gepost op: 28-01-2005, 23:06:52 »
Jammer dat Roeland eruit is gegaan, maar is dit wel zo?! Immers Gijs kwam ook weer terug in het spel en iedereen kan ziek worden? Roeland was volgens mij echt de Mol en ik denk dat de programmamakers met hun handen in het haar hebben gezeten, toen hij eruit moest. Wat moesten ze doen?! Gijs moest natuurlijk terug, maar dit kan natuurlijk allemaal bij zo’n aparte WIDM. Nu denkt iedereen dat Gijs een gewone kandidaat is, omdat hij het spel al eens verlaten heeft. De verdenking valt dus van hem af, maar eerlijk gezegd denk ik dat hij de Mol nu is. Roeland heeft met een ziekte het spel moeten verlaten (als Mol) en Gijs is de hulpMol. De executie niet door laten gaan was ook verdacht. Trouwens Roeland zag er niet echt ziek uit en hij klonk ook niet echt ziek. Misschien zitten er nog wel meer verassingen in het spel als straks geen van de kandidaten de Mol blijkt te zijn, maar Angela. Dit heb ik op verschillende andere fora al gelezen. Maar ik wacht met smart op de volgende aflevering.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Silverstorm

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #44 Gepost op: 28-01-2005, 23:08:59 »
Daar geloof ik sinds de eerste serie al niet meer in. Die test is zo afhankelijk van allerlei dingen die je weten moet (zoals is iemand links of rechts, is iemand daar en daar geboren, is iemand dit of dat). Dan kan je op de goede Mol zitten en toch vragen fout hebben als je het even niet weet.
De kans dat jij op de goede mol zit maar de vragen zo toevallig slecht beantwoord dat je eruit moet, terwijl anderen op een verkeerde mol zitten maar de vragen toevallig goed doen, is uitermate klein in een groep van 10 mensen.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #45 Gepost op: 28-01-2005, 23:09:24 »
Dat bellen van de mol, maakt gelijk Gijs weer een stuk verdachter, maar...
Inderdaad... Maar waarom die drie? Of hebben we de rest gewoon niet gezien?

Erg jammer voor Roeland... en toch wel raar een afvaller terug het spel in! ::)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #46 Gepost op: 28-01-2005, 23:16:06 »
Heeft iemand een antwoord op mijn vraag (die ik eerder stelde in dit topic) nog toevallig. Ik wil het echt graag weten. Ik heb het niet op kunnen nemen vanwege videorecorder kapot  :)

Hoe luidde nou ook alweer de boodschap van de Mol? Ik dacht dat ik begrepen had dat ze géén geld mochten verdienen en dan resp. 5 vragen (Yvon) en 4 vragen (Jim) en 3 vragen(Isabelle) op de test goed zouden krijgen. Klopt dat?

Dan nog wat anders: we weten alleen van Yvon en Jim zeker dat ze dat telefoontje hebben gehad. Dat hebben we gezien. Isabelle zegt het, maar we hebben het niet gezien. Maaaaar... heeft de rest ook een telefoontje gehad? We weten het niet.

En waarom is er verschil in de hoeveelheid goede vragen?
Ma how, zeg!

Offline tisha

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #47 Gepost op: 28-01-2005, 23:17:22 »
Omdat in het programma nu bekende nederlanders zitten, kunnen ze het niet maken om deze Bn ers naar Australië te laten vliegen voor maar 1/2 afleveringen, vandaar de wederopstanding van Gijs. Reken maar dat de mol zich niet laat zien en zich onopvallend/onschuldig zal gedragen. Verdenking Sander de Heer.

Offline KikiJJ

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Isabelle is de mol!
Re: Aflevering 3
« Reactie #48 Gepost op: 28-01-2005, 23:18:42 »
Ik lees hier niks over terug, maar wat ik zéér verdacht vond is dat met de rolverdeling over collega's, stokers en vrienden. Roeland stelde voor lootjes te trekken, was meest eerlijke manier en minst verdacht. Maar Sander vond dat helemaal geen goed idee en wilde graag kiezen!

Ik denk dat Roeland niet de mol was. Als Roeland de mol was hadden ze denk ik het spel paar dagen uitgesteld en gewacht totdat hij beter was geworden zodat het spel na paar weken weer hervat kon worden.
Of misschien net zo'n streek als bij de eerste afl. Dat Angela de groep liet denken dat er al meteen 1 weg moest. Kan nu zo zijn dat Angela dus zoiets zegt van..'dachten jullie nou echt dat Gijs terug kon komen? Nee dit is een opdracht'...bladiebla..

Lol ik zie het al helemaal voor me!
Just be yourself and let that be your guide

Offline Connie_1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #49 Gepost op: 28-01-2005, 23:19:17 »
Omdat in het programma nu bekende nederlanders zitten, kunnen ze het niet maken om deze Bn ers naar Australië te laten vliegen voor maar 1/2 afleveringen

waarom niet? dat weten ze toch van tevoren, dat ze er zo uit kunnen vliegen..dat is juist het spel..nou ja dat wás het spel..

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #50 Gepost op: 28-01-2005, 23:20:44 »
Een leuke verrassende aflevering!
Een groot déja vu, was het de vorige serie ook niet zo dat er kandi's stiekem een telefoonnummer mochten bellen en dan opdracht kregen van "de mol" om de boel te gaan verstieren met als inzet een te winnen vrijstelling. Of was dat toen in Portugal? Ik geloof dat Kerstin toen in ieder geval ging bellen, toch? Had het niet te maken met die envelop die niet open mocht maar die Jantien toch pardoes openscheurde?
Isabelle en Yvon deden in ieder geval errug hun best om die antwoorden cadeau te krijgen!
Wat ik ook heel lollig vind is, dat ik al sinds ik hier op het forum meelees, er zo vaak geopperd is dat een afgevallen kandi weer terug gaat komen, en nu gebeurt het eindelijk eens echt en nu wordt er nogal verontwaardigd gereageerd dat dat niet eerlijk is  ::rofl:: Misschien hebben ze deze serie wel al die suggesties van hier overgenomen, zoals 2 mollen en zo  ::rofl::  ::rofl::
Ik kreeg op het laatst wel een soort waas, Gijs terug, Roeland ziek en vervolgens wat volgende week komt....ik dacht even : volgende week vinden ze Roeland terug in de achtergebleven rugzak van Victoria, en diegene die zijn hoofd aan het grote naambord heeft gestoten gaat naar huis......   >:D


Offline jorja

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • kben eg zo lief als ik er uit zie
Re: Aflevering 3
« Reactie #51 Gepost op: 28-01-2005, 23:24:00 »
Ik lees hier niks over terug, maar wat ik zéér verdacht vond is dat met de rolverdeling over collega's, stokers en vrienden. Roeland stelde voor lootjes te trekken, was meest eerlijke manier en minst verdacht. Maar Sander vond dat helemaal geen goed idee en wilde graag kiezen!

Ik denk dat Roeland niet de mol was. Als Roeland de mol was hadden ze denk ik het spel paar dagen uitgesteld en gewacht totdat hij beter was geworden zodat het spel na paar weken weer hervat kon worden.
Of misschien net zo'n streek als bij de eerste afl. Dat Angela de groep liet denken dat er al meteen 1 weg moest. Kan nu zo zijn dat Angela dus zoiets zegt van..'dachten jullie nou echt dat Gijs terug kon komen? Nee dit is een opdracht'...bladiebla..

Lol ik zie het al helemaal voor me!
zou dat niet teveel opvallen voor de kandidaten? : het spel een paar dagen uitstellen omdat de mol ziek is?!?

het zijn natuurlijk wel bn-ers dus tijd kost geld
« Laatst bewerkt op: 28-01-2005, 23:26:54 door jorja »
in de ban van de (reserve)mol

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re: Aflevering 3
« Reactie #52 Gepost op: 28-01-2005, 23:26:04 »
Ten eerste: toch leuk dat Gijs terug is, lekker onverwacht. Al dat gedoe over die reserve-mol, ik geloof er niet in, en ik WIL er ook gewoon niet in geloven. Dat zou namelijk afbreuk doen aan het spel, tenminste in mijn idee. Yvon heeft gewoon heel slim gedacht en de vraag gesteld: kom je uit Australie, wat dus niet zo was.. de enige die dus in de buurt zou kunnen zijn was Gijs.. Ik vind dit heel slim geredeneert. Maar ik hoop eacht dat het gedoe over die reservemol alleen maar in ons hoofd zit, want leuk  :-\\, nee dat zou ik niet leuk vinden... Dan nog iets, het intor is verandert, kunnen we daar niet iets mee?

Offline Domien

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2005, 23:29:45 »
Wat viel mij op:
- Isabelle maakt van links: "waarschijnlijk rechts, maar misschien links"... ???

Hou je er rekening mee dat Isabelle gebeld werd door De Mol die haar vertelde dat zij 5 vragen vrijstelling kreeg als er geen geld verdient zou worden?  ::ok::

Offline KikiJJ

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Isabelle is de mol!
Re: Aflevering 3
« Reactie #54 Gepost op: 28-01-2005, 23:31:37 »
Nouja, zou toch heel logisch zijn dat het spel een paar dagen wordt stil gezet om kandidaat beter te laten worden? Ik persoonlijk vind het niet raar.

Tijd geld? Eh daar geloof ik niet zo in. Je bedoelt dat de spelers betaald krijgen door mee te doen? Of, zolang ze met het spel bezig zijn, kunnen ze niet werken? Hehe, nahja dan heb ik zoiets, als je zo denkt als kandidaat, doe dan sowieso niet mee!

Maarja, zou kunnen.
Just be yourself and let that be your guide

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #55 Gepost op: 28-01-2005, 23:34:56 »
Inderdaad... Maar waarom die drie? Of hebben we de rest gewoon niet gezien?

Dat vond ik ook zo raar. Stel ik zou Gijs zijn en ik was de mol, zou ik uit elk groepje 1 iemand kiezen. Dat is voor mij een reden om Gijs NIET te verdenken.

Maar de toekomst zal het uitwijzen ::)

Bye Roeland :(

Offline jorja

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • kben eg zo lief als ik er uit zie
Re: Aflevering 3
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2005, 23:38:39 »
ze weten natuurlijk van te voren hoelang dit programma maximaal kan duren en dus zijn daarna hun agenda's weer volgepland en dan kunnen ze moeilijk het spel voor een tijdje stilleggen. maar ik denk niet dat ze betaald worden om mee te doen hoor!ik zou zelf geld willen betalen om mee te mogen doen! toch al met al een vreemde aflevering maar daarvoor is het natuurlijk wie is de mol
in de ban van de (reserve)mol

Offline brainsquig

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2005, 23:41:39 »
Wat ik me eigenlijk afvraag, gezien vanuit het programma-makers standpunt:

"waarom zou je Gijs er terug insturen?"

Ik bedoel, je moet daar een goede reden voor hebben, omdat Gijs in princiepe meer weet dan de rest (wie de mol zeker niet is).

Om zo'n zet goed te kunnen praten moet de reden om Gijs terug te sturen dus wel heel belangrijk zijn.

Dus iemand een idee wat zo belangrijk zou kunnen zijn?

Offline jama

  • Forumlid
  • vica
Re: Aflevering 3
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2005, 23:42:35 »
pfffffffff.... wat een boel info in een klein uurtje

echt een hele bijzondere aflevering, heel veel dingen gebeurt en al mijn mol theorien zijn totaal in de war geschopt.

ook heel veel leuke dingen, weer veel grappige momenten en prachtig om de bn-ners zo fanatiek en chaotisch bezig te zien geweldig.

maar echt rete verwarrend en ingewikkeld ik snap er even helemaal niets meer van dat gedoe dat gijs weer terug kwam ???.. en wel heel jammer dat roeland weg moest door zijn ziekte.  En die telefoontjes...

maar ik denk wel dat je vanavond de mol hebt bezig gezien ( hoewel er velen mollenstreken uithaalde) jeej wat een boel dingen in 1 aflevering zeg :P
ik ga de aflevering nog een aantal keer rustig bekijken hopelijk snap ik het dan wat beter ;)


janneke.
Yvons Jaspers is um!!!

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2005, 23:51:15 »
Hou je er rekening mee dat Isabelle gebeld werd door De Mol die haar vertelde dat zij 5 vragen vrijstelling kreeg als er geen geld verdient zou worden?  ::ok::
::schaam:: Ja, en tis wel subtiel... "Oe, ik haal links en rechts ook altijd door elkaar"! ;D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)