Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94194 keer)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #60 Gepost op: 28-01-2005, 23:51:47 »
Nouja, zou toch heel logisch zijn dat het spel een paar dagen wordt stil gezet om kandidaat beter te laten worden? Ik persoonlijk vind het niet raar.
In Canada zijn er ook dagen tussenuit gevallen, toen door het weer, maar toch... ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #61 Gepost op: 28-01-2005, 23:52:35 »
Dat vond ik ook zo raar. Stel ik zou Gijs zijn en ik was de mol, zou ik uit elk groepje 1 iemand kiezen. Dat is voor mij een reden om Gijs NIET te verdenken.

Maar de toekomst zal het uitwijzen ::)

Bye Roeland :(

Ik weet het niet meer 100 % zeker, maar ik dacht dat de telefoontjes namens de mol al kwamen vóórdat de groepjes gevormd waren?

Offline Eggenburg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #62 Gepost op: 28-01-2005, 23:59:24 »
Tjah.. het is wat na deze aflevering  ::ohno:: ... Komt er 1 terug, 1 gaat weg van ziekte wat nog nooit gebeurd is. Ik ben zwaar aan twijfelen nu nadat ik me heb ge-updatet heb op deze site, heb van de reserve mol gelezen en zie daar wel wat in maar eigenlijk geloof ik niet dat dit deze aflevering aan de hand is, Roeland was volgens niet de mol. Als je trouwens op wieisdemol.nl kijkt bij het dagboek van de Mol zegt hij het volgende:
"Dat is nou jammer. Ik heb nog niet het gevoel dat ik mijn werk goed heb kunnen doen. Eentje is ziek naar huis - en daar heb ik dus helemaal niet de hand in gehad - en eentje is terug in het spel."

Hier kan dus uitblijken dat Gijs of Roeland de mol is, ook al moet je maar afvragen hoe betrouwbaar deze informatie is.

Wat me wel opviel is tijdens weer een praatje van de kanditaten Marc opeens op een andere locatie werd gefilmd maar geen van de andere kandidaten werd gefilmd!  ::oink::
Kan dit tot een hint leiden?

Offline creno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #63 Gepost op: 29-01-2005, 00:00:38 »
ik heb het ook al in het "gijs is (niet) de mol"topic gepost
maar na deze aflevering is het mij duidelijk dat Gijs de mol is en ik kopier en plak dus effe mijn mening:

ik had werkelijk gehoopt dat Marc-Marie de mol zou zijn, maar na aflevering drie is het mij meer dan duidelijk dat Gijs de mol moet zijn:

1: muzikale hint1: never say goodbye
Gijs nam afscheid maar hij nam dus geen afscheid omdat hij gewoon terug kwam. Dat roeland door ziekte weg moest is dus in mijn ogen gewoon een leuke bijkomstigheid voor de mol (=gijs). Ik denk dat als Roeland niet ziek was geworden ze door dat spel ook Gijs hadden terug gewonnen en dan was er geen verdenking meer op hem.

2: muzikale hint2: elevation
De opzet van het stukje muziek is precies zoals die ook werd gebruikt als jingle bij yorinFM. Wie werkt er bij YorinFM: Gijs Staverman
Er word daarbij ook nog eens verwezen naar "a mole, digging in a hole" de mol doet blijkbaar twee keer iets. Bij de eerste opdracht (sleutels graven) doet Gijs niet mee omdat ie gevallen is. Bij opdracht 2 (door gangen kruipen) doet gijs niet mee omdat ie gevallen is.

3: uit het dagboek van de mol na aflevering 1: Lastiger wordt het, als je opeens twee ex-mollen tegenover je ziet…..
Gijs had twee mollen als jury

4: uit het dagboek van de mol na aflevering 2: Dat Gijs niet ging lag natuurlijk aan die knie, maar anders was hij ook wel gegaan. Denk ik. En als ik zelf ‘zogenaamd’ niet had gedurfd, dan had ik ontzettend de verdenking op me geladen. Wat ik wel heb gedaan houd ik nog maar even voor me. Dat horen jullie later. Jammer voor Gijs trouwens. Aardige jongen, maar misschien geen échte mollenvanger…
Iedereen had wel verwacht dat Gijs de grot in zou gaan, dus moest hij bedenken hoe hij niet de grot-opdracht zou hoeven doen. Dus liet hij zich bij het eerste spel vallen. Dat verklaard ook de zin "wat ik heb gedaan horen jullie later".
Een hele duidelijke hint: geen echte mollenvanger.... dat hoeft ook niet als ie zelf de mol is.

5: In aflevering 3 zat een scene met een engels sprekende man die een bericht had van de mol. En die scene lijkt heel erg op sommige scenes uit het programma "boobytrap" en dat programma werd gepresenteerd door: Gijs Staverman

dus mijn conclusie is: Gijs is de Mol

Offline brainsquig

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #64 Gepost op: 29-01-2005, 00:08:44 »


Citaat
dus mijn conclusie is: Gijs is de Mol
als Gijs dan de mol is, waarom hebben ze hem dan in afl. 1 er uit gestuurd?

Hiermee maken ze het zichzelf toch alleen maar heel moeilijk?

Offline Yellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #65 Gepost op: 29-01-2005, 00:08:44 »
"Eentje is ziek naar huis - en daar heb ik dus helemaal niet de hand in gehad - en eentje is terug in het spel."

Grappig dat de Mol alleen bij de eerste bewering zegt dat ze daar de hand niet in heeft gehad. Want bij het tweede statement staat deze toevoeging niet. Wie was degene die Gijs uiteindelijk weer in het spel bracht (buiten de producers om)? Juist... Yvon. :)
Watseggie?! Milouska is te dol?!?!

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #66 Gepost op: 29-01-2005, 00:16:12 »
Omdat in het programma nu bekende nederlanders zitten, kunnen ze het niet maken om deze Bn ers naar Australië te laten vliegen voor maar 1/2 afleveringen, vandaar de wederopstanding van Gijs.

Toen Gijs er de vorige afl. uit ging, hoorde je iemand (ik weet zo niet wie) zeggen: "Tot op Bali" , dus de kandidaten wisten van tevoren dat ze iig de hele reis meegingen, alleen niet meer meedoen met het spel. Het is dus mi niet zo geweest dat de afvallers eerder terug in NL waren.

Verder: woeha, wat een aflevering!!!  ::oink:: Superspannend met al die hulpmollen! Ik moet het alleen nog wel een (paar) keer terugzien, want er gebeurde zoveel!
MSI : Mole Scene Investigation

Offline creno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #67 Gepost op: 29-01-2005, 00:18:25 »

Citaat
dus mijn conclusie is: Gijs is de Mol
als Gijs dan de mol is, waarom hebben ze hem dan in afl. 1 er uit gestuurd?

Hiermee maken ze het zichzelf toch alleen maar heel moeilijk?

om de verdenking van hem af te halen...
nu lijkt het meer of ie als opvulling dient en kan ie dus rustig verder mollen
"Eentje is ziek naar huis - en daar heb ik dus helemaal niet de hand in gehad - en eentje is terug in het spel."

Grappig dat de Mol alleen bij de eerste bewering zegt dat ze daar de hand niet in heeft gehad. Want bij het tweede statement staat deze toevoeging niet. Wie was degene die Gijs uiteindelijk weer in het spel bracht (buiten de producers om)? Juist... Yvon. :)
ja maar ook gijs zelf !

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re: Aflevering 3
« Reactie #68 Gepost op: 29-01-2005, 00:19:54 »
Lottie zei in de eerste aflevering dat je niet haar of Yvon uit het spel kon sturen, 'want dat is jammer van het programma'. In zekere zin heeft ze daar gelijk in: elke bekende Nederlander brengt zijn eigen schare fans mee en dus zijn eigen kijkers.

Met de terugkomst van Gijs is er in drie afleveringen nog niemand uitgegaan. (Ja, Roeland. Maar die ging door ziekte, niet door het spel.)

Kan het zo zijn dat elke speler waardevol is voor de kijkcijfers en er dus de komende afleveringen niemand uitgaat? Dat we een finale krijgen met negen spelers? Of tien, als Roeland weer opgeknapt is?

Ik heb van horen zeggen dat alle spelers contractueel verplicht waren om drie weken in Australië te blijven, ongeacht het verloop van het spel. Ze zijn er dus toch...

Sla ik door? ;D
Achteloos...

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #69 Gepost op: 29-01-2005, 00:20:23 »
Het is dus mi niet zo geweest dat de afvallers eerder terug in NL waren.
Is ook vertandiger ivm bekend worden dat er iemand alweer heel snel terug was...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #70 Gepost op: 29-01-2005, 00:21:38 »
Kan het zo zijn dat elke speler waardevol is voor de kijkcijfers en er dus de komende afleveringen niemand uitgaat? Dat we een finale krijgen met negen spelers? Of tien, als Roeland weer opgeknapt is?
Neeh, dat zou het doel van het spel teniet doen... mensen moeten afvallen, executies zijn er ook voor de spanning van het spel en het verrassingselement!
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #71 Gepost op: 29-01-2005, 00:24:52 »
Ik heb van horen zeggen dat alle spelers contractueel verplicht waren om drie weken in Australië te blijven, ongeacht het verloop van het spel. Ze zijn er dus toch...
De verleiding is wel groot om van mensen die je toch moet betalen in ieder geval wat langer gebruik te maken. :D

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #72 Gepost op: 29-01-2005, 00:26:08 »
De verleiding is wel groot om van mensen die je toch moet betalen in ieder geval wat langer gebruik te maken. :D
Ik geloof niet dat ze er betaald voor krijgen... het zijn allemaal fanatieke Mol-fans!
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #73 Gepost op: 29-01-2005, 00:27:15 »
 ;D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #74 Gepost op: 29-01-2005, 00:40:09 »
Jammer dat mensen vinden dat het concept van het spel kapotgeslagen is nu, terwijl het terugkeren van kandidaten al jaaaaren gaande is.

- Luc kon in Belgische mol 2 terugkomen. Was echter niet gebeurd, maar de mogelijkheid was er (ter herinnering: Er werd geld geboden als iemand vrijwillig het spel zou verlaten)
- Dezelfde mogelijkheid was er in een Duitse Molreeks. Daar gebeurde het wél. Iemand nam het geld en de vorige afvaller kwam terug in het spel. En die afvaller viel net voor de finale ook weer af en was dus NIET de mol!
- NL Mol 2: Dan krijgt een rood scherm en ligt er eigenlijk uit en weet ook al wie de mol NIET is, omdat hij een rood scherm kreeg. Hij kreeg een herkansing en slaagde erin, dus kon hij blijven (dit is eigenlijk hetzelfde als terugkeren in het spel, want nogmaals: hij had de lijst al ingevuld en wist dat hij de laagste score had, dus hij had dezelfde kennis als een afvaller zou hebben die terugkomt)
- in die 4e Australische molreeks is er ook de mogelijkheid dat Cam terugkomt. En dat is niet de enige keer dat er iemand terug kan komen (later nog eens, maar zal er nog niet meer over vertellen, voor wie het nog gaat lezen)

Het is dus al veel vaker gebeurd en de terugkomer bleek achteraf niet De Mol te zijn. En meestal (op de 2e NL reeks na misschien) waren de reeksen waar dit voorkwam nog de best scorende van al! Juist omdat deze plotwending het spannender en ingewikkelder, en daardoor leuker maakt.

Offline Murk

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #75 Gepost op: 29-01-2005, 00:40:59 »
volgens yvon aan het eind van afl 2 is het ook haar schuld dat gijs weg was.

trouwens... de muzikale aanwijzing hoeft toch niet per definitie over de mol te gaan of wel ?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 3
« Reactie #76 Gepost op: 29-01-2005, 00:42:40 »
Wat ik me eigenlijk afvraag, gezien vanuit het programma-makers standpunt:

"waarom zou je Gijs er terug insturen?"

Ik bedoel, je moet daar een goede reden voor hebben, omdat Gijs in princiepe meer weet dan de rest (wie de mol zeker niet is).

Om zo'n zet goed te kunnen praten moet de reden om Gijs terug te sturen dus wel heel belangrijk zijn.

Dus iemand een idee wat zo belangrijk zou kunnen zijn?

 ::jaja:: Het is totaal niet logisch en het stomste is dat het idee van 'reservemol' nog het beste is. Gijs heeft nog met geen 1 opdracht meegedaan, zelfs een hele aflevering niet en dus in Australië nog niet gemold en is Gijs kandidaat dan wordt hij dus voorgetrokken zoals je in de quote aangegeven hebt.

Offline brainsquig

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #77 Gepost op: 29-01-2005, 00:48:14 »
Ja maar reservemol is ook zo suf.
Ik bedoel na vandaag gaat iedereen extra op Gijs letten, en als mol heb je juist wat rust nodig om soms goed en onopvallend bezig te kunnen zijn.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #78 Gepost op: 29-01-2005, 01:44:04 »
Wat ik me eigenlijk afvraag, gezien vanuit het programma-makers standpunt:

"waarom zou je Gijs er terug insturen?"

Ik bedoel, je moet daar een goede reden voor hebben, omdat Gijs in princiepe meer weet dan de rest (wie de mol zeker niet is).

Dus iemand een idee wat zo belangrijk zou kunnen zijn?

Imo stond gewoon vast dat Gijs terug kwam.
Er was nl GEEN reden (gezien de omstandigheden) hem terug te laten kommen, indien het percentage vorige week onder de 34 % had gelegen dan hadden er 2 uitgegaan, dus Gijs hoefde niemand te vervangen, er hadden er al 2 weg kunnen zijn.

Oftewel, zijn terugkomst stond vast, misschien komt Roeland ook wel weer terug, ik vraag me af of het nog zin heeft mijn energie hierin te steken.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #79 Gepost op: 29-01-2005, 01:56:13 »

Wie was degene die Gijs uiteindelijk weer in het spel bracht (buiten de producers om)? Juist... Yvon. :)

Buiten de producers om weer in het spel bracht  ???
Dat ze raadde wie het was wil niet zeggen dat ze hem terugbracht.

Ik vraag me trouwens af of de vragen die gesteld konden worden aan de mysterie guest alsmede tijdens het wie van de drie spel de antwoorden op de mol (welke Yvon, Jim en Isabelle zouden krijgen) zijn welke voorgespiegeld werden.

Bij Gijs in die doos bv, ben je een man, 1.97 lang etc (zou betrekking hierop kunnen hebben), alsmede de vragen aan MM en Victoria.
Of ze krijgen ipv 20 slechts 15 vragen te beantwoorden next time.