Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94990 keer)

Offline jackb

  • Forumlid
  • Go Douwe go...
Re: Aflevering 3
« Reactie #120 Gepost op: 29-01-2005, 15:46:30 »
Geweldige aflevering  ::bravo::

Wat mij opviel: wie was die man achter het bosje, tijdens de treinopdracht (op internet te zien op 25.07 minuten)? Je ziet het shot wat uit de trein wordt gefilm, dan zie je de heli en dan weer een shot vanuit de trein met RECHTS een paal + tas, daarachter een bosje met daarachter een man. Iemand van de productie om de tas mee te nemen??

Dat was gewoon de camerman. Als je goed kijkt zie je dat ie een camera vast heeft.
Drie hoeraatjes voor Douwe.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #121 Gepost op: 29-01-2005, 15:49:05 »
Een aantal van de postzakken (kijk bv. naar beeld met Jim en Sander) lijkt tegen de rijrichting van de trein opgehangen te zijn, waardoor ze er bijna niet zijn af te halen. Opvallend is dat Jim eerder nog heeft gekeken of de postzak er goed af kon en de postzak wel goed vastmaakte. Dit laatste was voordat ze gebruik maakten van de beugels.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 15:50:44 door Castor_en_Pollux »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #122 Gepost op: 29-01-2005, 15:56:40 »
Volgens mij zat Albert Mol vroeger in het midden van het panel. Dus dat zou betekenen dat of Victoria Koblenko of Sander de Heer de mol is...mijn geld zet ik op Sander.

Het panel bestond uit 4 personen: Martine Bijl, Sonja Barend, Albert Mol en nog een acteur (....... Brusse?). Moeilijk om dan in het midden te zitten.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 3
« Reactie #123 Gepost op: 29-01-2005, 16:01:17 »
Een aantal van de postzakken (kijk bv. naar beeld met Jim en Sander) lijkt tegen de rijrichting van de trein opgehangen te zijn, waardoor ze er bijna niet zijn af te halen. Opvallend is dat Jim eerder nog heeft gekeken of de postzak er goed af kon en de postzak wel goed vastmaakte. Dit laatste was voordat ze gebruik maakten van de beugels.

Jim zegt ook letterlijk dat de trein van een andere kant afkomt, nog voor zij vertrekken in die Dodge. Vreemd, maar hij moest verzaken he, anders geen 5 vragen goed!!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline jackb

  • Forumlid
  • Go Douwe go...
Re: Aflevering 3
« Reactie #124 Gepost op: 29-01-2005, 16:01:38 »
Het panel bestond uit 4 personen: Martine Bijl, Sonja Barend, Albert Mol en nog een acteur (....... Brusse?). Moeilijk om dan in het midden te zitten.

Had m'n post net veranderd. Heb nu keihard bewijs (zie foto). Drie panelleden en Albert Mol zat links.
Drie hoeraatjes voor Douwe.

Offline Kikker

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #125 Gepost op: 29-01-2005, 17:11:48 »
Het was een verwarrende aflevering, behoorlijk verwarrend... Maar wat ik me afvraag: was het wel zo zeker dat Gijs terug zou komen in het spel?
Hadden Yvon en Yvonne een bepaalde tijd waarin ze mochten vragen? (Zo ja, had het heel makkelijk gekund dat ze niet niet geraden hadden.) En wat zou er gebeurd zijn als ze het niet geraden hadden? Vaag allemaal zeg...

Voor alsnog ga ik er niet vanuit dat Gijs of Roeland de mol is / was...Maar eigenlijk kun je niets uitsluiten bij dit spel.

Offline Whacko

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #126 Gepost op: 29-01-2005, 17:12:55 »
plaatje van "The Mole" ;)

http://www.whacko.nl/widm/TheMole.png

alsjeblieft Belli ;)

Offline Belli

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #127 Gepost op: 29-01-2005, 17:18:14 »
Bruut!  8) Dankjewel  ::tandpastasmiley::
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #128 Gepost op: 29-01-2005, 17:18:50 »
Met de terugkeer van Gijs heeft zijn actie in de grotten ineens wel iets weg van een molstreek... Hij is de enige die daar geld verspilt heeft en stond er niet in het dagboek van de mol dat die wel degelijk gemold had in de grotten...?

Hoe dan ook, Gijs is niet mijn mol. Eerlijk gezegd weet ik niet goed wat ik moet denken van alles wat er nu gebeurt.. Ik ben er nog niet uit of ik het wel zo leuk vind en of Roeland wel of niet de mol was... ::)
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Belli

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #129 Gepost op: 29-01-2005, 17:23:07 »
Ik bedacht me net opeens wat... Ik ben zelf in juni op Kangaroo Island geweest, en alle gsm's deden het daar niet. Pas op de Vaste Wal kon iedereen weer smsjes ontvangen... Hoe kunnen er dan mensen gebeld worden met een bericht van the Mole? Zijn het speciale turbosatteliettelefoons ofzo?
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline Belli

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #130 Gepost op: 29-01-2005, 17:26:43 »
Thanx  ::zwaai::

Ik vind degenen die een telefoontje hebben gehad ook meteen minder verdacht. Ik vind het niet zo logisch als de mol zichzelf zou bellen, al zou dat natuurlijk altijd een mooie dekmantel zijn. 

even ter herinnering... in serie 3 heeft George zichzelf gebeld  ;D
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline Molthof

  • Forumlid
  • De enige echte vraag: WIE is de mol?...
Re: Aflevering 3
« Reactie #131 Gepost op: 29-01-2005, 17:32:29 »
En wat te denken van "ik hou van Holland, landje aan de Zuiderzee", gezongen door Heintje bij aankomst bij het Dutch Community Center en even later de comeback van Gijs.....het Heintje Davids effect!  ;D

Dit liedje kwam ook altijd bij Raymann is laat, misschien heeft dat er wat mee te maken. Daar kwamen gasten, maar ik kan de link van wie kwam in welke week op de Raymann is laat website niet aanklikken.

Dit vond ik echt een leuke aflevering. 'k Heb veel gelachen  ::tandpastasmiley:: !!!

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #132 Gepost op: 29-01-2005, 17:39:24 »
Hmm.. iedereen denkt nu dat Gijs de mol is, maar dat denk ik juist niet... zoals meerdere al hebben gezegd: het ligt veel te veel voor de hand. Ik denk dat er geen executie voor deze aflevering was geplanned maar er wel iemand uitging, en dat daarom Gijs terug moest komen. Misschien is de volgende opdracht iets dat wel met 9 personen moet omdat anders de hele bedoeling mislukt. Nou ja, we zullen zien ;)..

Offline daakhaos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #133 Gepost op: 29-01-2005, 17:46:13 »
Over het loten:
Voor: Roeland (zijn idee zelfs), Isabelle, Yvonne, Victoria, Jim (ik hoop dat ik het goed onthouden heb, maar ik kijk het nog wel even na straks)
Tegen: MM, Sander, Yvon, Lottie (?)

Hierbij viel op dat Sander en Yvon heel erg tegen het loten waren (Yvon wilde perse stoker zijn) en MM eigenlijk heel erg onopvallend en stil in een hoekje (a/d tafel t.o. Roeland) tegen stemde. Vond ik vrij mols gedrag.

Ho even, dat gaat niet goed hier.  :-X  
Als je de aflevering terugkijkt kun je duidelijk zien (op 4:59 minuten) dat het Yvon is die VOOR stemt. M.a.w. Lottie, Sander, Jim en MM stemmen TEGEN. Volgens mij moet je daar inderdaad als mol altijd tegen zijn...

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #134 Gepost op: 29-01-2005, 17:53:28 »
Dat dacht ik ook, maar dat is Isabelle, die zit er net voor. Isabelle stemt dus voor en Yvon stemt tegen trekken.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #135 Gepost op: 29-01-2005, 18:06:55 »
Volgens mij zat Albert Mol vroeger links in het panel. Althans op onderstaande foto. Dus dat zou betekenen dat of Marc-Marie of Lottie de mol is...mijn geld zet ik op Marc-Marie.

thanks jackb voor het opzoeken  ::bravo::

Offline daakhaos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #136 Gepost op: 29-01-2005, 18:15:46 »
Dat dacht ik ook, maar dat is Isabelle, die zit er net voor. Isabelle stemt dus voor en Yvon stemt tegen trekken.

Nee hoor, Yvon Jaspers stemt voor!

Ik heb maar een plaatje bijgevoegd als bewijs, want blijkbaar was dit nog niet helemaal helder, je ziet daarin, tegen de klok in:
Roeland stemt VOOR
Sander tegen
Lottie tegen
Yvonne VOOR
Victoria VOOR
Isabelle VOOR
Yvon VOOR
en dan nog Jim en MM tegen. Dat klopt ook want ze zeggen zelf dat er 5 voorstemmers zijn.

Offline daakhaos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #137 Gepost op: 29-01-2005, 18:19:02 »
sorry, dat werkt dus niet. Maar kijk gewoon goed naar de stream dan zie je het ook.

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Aflevering 3
« Reactie #138 Gepost op: 29-01-2005, 18:22:52 »
Deze groep is wel erg wantrouwig. Ze verdenken alles en iedereen, en laten dit duidelijk blijken ook.
In het verleden was iedereen zich er wel bewust van dat er een mol tussen hen bewoog, maar hielden ze dit redelijk voor zichzelf.
Als ze wat minder door hun wantrouwen zouden laten leiden, zouden ze meer plezier van hun collega's hebben. En met meer passie het spel kunnen spelen.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #139 Gepost op: 29-01-2005, 18:31:19 »
Ik heb het nog eens nagekeken, maar ik blijf bij mijn standpunt dat Isabelle voor loten stemt, en Yvon tegen.
Jim stemt trouwens overduidelijk voor. En zo kom je inderdaad bij vijf voorstemmers zoals ze zeggen (roeland, victoria, yvonne, jim en isabelle)
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)