Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94983 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 3
« Reactie #220 Gepost op: 31-01-2005, 14:11:58 »
Naief  die hoor ik voor het eerst.   ::rofl:: ::rofl::

Even de feiten op een rijtje zettend we praten hier over WIDM en niet ER. Maar je zal je wel vergist hebben en het hier hebben over WIDM. Vind je jezelf nu niet onzorgvuldig?


Nee, wat ik bedoelde aan te geven is: 'Natuurlijk draait alles om de kijkers en niet om het spel.'  ;) Niet dat ik je te kakken wou zetten, maar dat wist je zelf ook wel.

Citaat
Zou je me voorbeelden van een zg. molaktie kunnen geven die binnen het spel met de kandidaten onlogisch/schadelijk zijn en puur gericht zijn op het verkeerde been zetten van de kijker?


Oh ja zat, de mol in het water, het wel tonen van de namen Ellen en Karen op de weg en van de anderen niet. Maar daar draait het niet om, wat ik zei is 'op het verkeerde been zetten en betrekken.' We worden wel 100x op een verkeerd been gezet, doordat iedereen verdacht wordt neergezet.


Citaat
Op dit moment nog niet, want niemand van de kandidaten weet dat hij gebeld is.
Ook al, als dit bekend zou worden, biedt dit hem geen vrijkaartje. Iedereen kan net als jij bedenken dat daar de mol tussen kan zitten. En dus biedt het hem zeker geen vrijkaartje. Het vestigt toch extra de aandacht op de personen die claimen gebeld te zijn en gemold hebben.


Ik bedoelde puur en alleen 'een vrijkaartje om te mollen' en dat is het, want er is een nieuwe reden om te mollen. (namelijk 5 goede antwoorden (doel kandidaat) en niet het geld uit de pot halen (doel mol))

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #221 Gepost op: 31-01-2005, 14:13:33 »
Is het trouwens niemand opgevallen dat één van de bestemming van de postpakjes SANDER cove (of zo iets, in ieder geval iets met Sander) is. Toch raar dat zijn naam voorkomt.

Het is Sandergrove maar die plaats bestaat echt. het lijkt mij sterk dat je een hele opdracht met een stoomtrein om een bestaande plaatsnaam heenbouwt om het een aanwijzing te laten zijn.

Die vondst van Kuikentje is top. Het anagram lijkt mij wat vergezocht maar bij deze alvast mijn excuses als het juist blijkt te zijn.  ::oink::

Iets anders; die bordjes waaraan de postzakken werden gehangen waarom  omgekeerd M's - voor normale mensen de letter W. is dit een normaal en bestaand sign langs de spoorwegen down under of een aanwijzing? Even checken op www.aussierails.com  ::tandpastasmiley::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #222 Gepost op: 31-01-2005, 14:58:37 »
het wel tonen van de namen Ellen en Karen op de weg en van de anderen niet.
Ik vind dat heel wat anders. Dat kun je bestempelen als een (al dan niet valse) hint die er later, d.m.v. montage, ingezet is voor de kijker. Dat is dit niet.

Offline Ricardo3941

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #223 Gepost op: 31-01-2005, 15:08:15 »
Wat dacht je hiervan: Isabella's gedrag was te opzichtig (links wordt rechts, misschien pas in de volgende aflevering) dus heet de redactie er maar ingemonteerd dat ze ook opgebeld is!
Hiertegen is natuurlijk dat ze dit er ook gewoon uit hadden kunnen knippen, maar er werd al zo weinig van de communicatie getoond.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #224 Gepost op: 31-01-2005, 15:10:13 »
Wat dacht je hiervan: Isabella's gedrag was te opzichtig (links wordt rechts, misschien pas in de volgende aflevering) dus heet de redactie er maar ingemonteerd dat ze ook opgebeld is!
Hiertegen is natuurlijk dat ze dit er ook gewoon uit hadden kunnen knippen, maar er werd al zo weinig van de communicatie getoond.
Ja, die mogelijkheid had ik in het Isabelle-topic vannacht ook al geopperd, maar eerlijk gezegd vind ik het zelf vergezocht en ik hoop ook dat het niet waar is.

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #225 Gepost op: 31-01-2005, 15:43:11 »
Ja, die mogelijkheid had ik in het Isabelle-topic vannacht ook al geopperd, maar eerlijk gezegd vind ik het zelf vergezocht en ik hoop ook dat het niet waar is.

mijn idee hierover is dat in de montage alle mollerige acties van alle kandidaten in beeld gebracht worden zodat het voor de kijker ook moeilijker wordt te bepalen wie de mol is. En dat lukt ze erg goed  ::vergroot::


Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Aflevering 3
« Reactie #226 Gepost op: 31-01-2005, 15:51:39 »
En ik denk ook doordat ze vooral Yvon goed in beeld hebben gebracht, die steeds maar zei van: Jaa ik wist het wel, maar zei niks blabla, dat veel mensen haar ook gaan verdenken!
Some light in your eyes...

Offline Broek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Man op trein en ook achter bosje
« Reactie #227 Gepost op: 31-01-2005, 16:08:24 »
Op andere forums is dit al eerder ter sprake geweest, er zit een vent achter de bosjes als de trein voorbij komt. Waarschijnlijk is dat iemand die de tas meeneemt als de kandidaten die missen en om ervoor te zorgen dat niemand anders de tas meeneemt.

Maar nu blijkt dat er OP de trein nog een vent te zien is! Als je de trein ziet op 19:39 minuten dan is Lottie aan het praten over de bommen.
Dan krijg je een shot van het strand en dan meteen een shot met rook.
Isabella hangt in de laatste wagon uit de opening en de wagon daarvoor daar zie je duidelijk iemand staan!

Ik vind het toch wel een beetje slordig van de makers om 2x zo duidelijk iemand in beeld te brengen??
Dit kan uiteraard zomaar weer een cameraman zijn, maar hij is in rook geneveld, er is 2x iemand in beeld en de makers zijn zeer secuur en de zoekers zeer fanatiek.
Dubieus dit!?

Offline xki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #228 Gepost op: 31-01-2005, 16:21:41 »
ik heb het een aantal malen achter elkaar bekeken en haal er een lang persoon uit!
Maar het lijkt mij niet dat de mol daar op die wagon gaat staan. Als iemand van de hengelaars namelijk goed uit het raam ging hangen moet hij/zij imo de persoon op de wagon kunnen zien  ::vergroot::
Toch vind ik het erg goed gevonden!

to mole or not to mole that's the question
to mole or not to mole that's the question

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #229 Gepost op: 31-01-2005, 16:23:05 »
Ik heb trouwens net de stukjes aflevering terug zitten kijken waarin Yvon gebeld wordt (de avond voor de postzakkenopdracht) en waar Isabelle vertelt over haar telefoontje. Ik zie hier op het forum een aantal mensen die ervan uitgaat dat het aanbod gold voor beide opdrachten (dus postzakken en wie van de drie), maar dat klopt dus niet. Bij Yvon zegt de man (overduidelijk zwaar Australisch accent, btw): "If the group loses money in tomorrow's mission" (vertaald met 'opdracht van morgen'). Isabelle zegt iets van "als er geen geld verdiend wordt".

Precies!
Het zou toch raar zijn dat er 3 verschillende opdrachten gegeven zijn. Loose money, don't win money en ??? (wat Jims opdracht was zullen we nooit weten)

Daarnaast weten we niet eens zeker of the loose money wel bij Yvon was, dat is er zo ingeknipt, maar er wordt zoveel geknipt.
En waarom zou Jim maar 3 antwoorden krijgen?

Trouwens ik vind 5 antwoorden best veel..... Dat is de helft van de test.

Dit is een behoorlijk staaltje van creatief knip- en plakwerk, lijkt me.
Maar ik blijf erbij dat als Yvon echt geld moest verliezen ze een stuk actiever had moeten zijn... je zou dus zeggen dat zij de "niks winnen" call heeft gekregen.

Hoe zeker weten we dat het Wie van de 3 een dag later was?
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #230 Gepost op: 31-01-2005, 16:33:15 »
Hoe zeker weten we dat het Wie van de 3 een dag later was?

Tja, heel erg zeker zou ik zeggen, omdat Angela dat zegt. Na de postzakkenopdracht gaat ze de groepjes aanwijzen voor 'de opdracht van morgen', Wie Van De Drie dus. Als we ook al aan dat soort dingen moeten gaan twijfelen, dan zitten we hier echt voor Jan-met-de-korte-achternaam te proberen de Mol te ontmaskeren.  :P

Vind ik eigenlijk ook wel een beetje over wat je verder zegt, hoor. Dat Yvon bijvoorbeeld in werkelijkheid een andere opdracht kreeg dan wij in beeld zagen. Dat geloof ik dan niet. Wél kan het natuurlijk zo zijn dat de man aan de telefoon er nog wat achteraan gezegd heeft wat eruit geknipt is. Bijvoorbeeld iets als: "maar ja, voor jou als Mol moet het niet moeilijk zijn om geld te verliezen", of zoiets. En dat wij dat stukje dan pas in de allerlaatste aflevering te zien krijgen. Maar dat door de montage de opdrachten als het ware verwisseld zijn om ons om de tuin te leiden, geloof ik niet.

-edit- Btw, Jim zegt duidelijk dat hij geen opdracht gehad heeft van de Mol hoor. Alleen dat hem gevraagd is of hij interesse had in 3 'gratis' antwoorden. En dat toen hij daarop 'ja' zei, de man zei dat hij nog contact zou opnemen. Hetgeen volgens Jim vervolgens niet gebeurd is.
Ik zie eigenlijk niet zo goed in waarom Jim hierover in de biecht zou liegen. Ja, tenzij hij de Mol is, maar dan is dat hele gedoe met het telefoongesprek natuurlijk een toneelstukje geweest.  ;)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2005, 16:37:23 door Jayne »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #231 Gepost op: 31-01-2005, 16:37:00 »

Trouwens ik vind 5 antwoorden best veel..... Dat is de helft van de test.


1/4 e toch? Ze krijgen 20 vragen bij de test dacht ik?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #232 Gepost op: 31-01-2005, 16:42:33 »
Geweldige, leuke, moeilijke, komische aflevering dit keer!! Ik vond het erg geslaagd allemaal, vooral het camerawerk vond ik briljant!! ::ok::

Verrassende wendingen allemaal, we worden allemaal behoorlijk in een verkeerde hoek gedreven, ik weet het allemaal niet meer!! :)

Late reactie van mijn kant, omdat ik 4 dagen naar Parijs ben geweest en net pas de aflevering heb gekeken!!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #233 Gepost op: 31-01-2005, 16:42:59 »
1/4 e toch? Ze krijgen 20 vragen bij de test dacht ik?

Oja wij hebben er maar tien!

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #234 Gepost op: 31-01-2005, 17:46:08 »
Oh ja zat, de mol in het water, het wel tonen van de namen Ellen en Karen op de weg en van de anderen niet. Maar daar draait het niet om, wat ik zei is 'op het verkeerde been zetten en betrekken.' We worden wel 100x op een verkeerd been gezet, doordat iedereen verdacht wordt neergezet.
Deze voorbeelden geven, voorzover ik me herinner, andere situaties weer.
Ik bedoelde een voorbeeld van een situatie waar de mol een aktie onderneemt (zoals in dit geval bellen naar zichzelf), die geen logische bedoeling heeft binnen het spel van de mol en de kandidaten, maar specifiek gericht zou zijn op de kijker.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 3
« Reactie #235 Gepost op: 31-01-2005, 17:53:33 »
Dat heb ik nooit beweerd. Ik denk dat het de bedoeling was dat de kandidaten uiteindelijk ook wel hiervan op de hoogte zouden zijn gebracht tijdens de executie. Maar dan nog; het maakt niks uit. Dat het in het verleden niet gebeurt is, wil niet zeggen dat het nu ook niet gebeurt. Jim, Yvon en Isabelle zouden nog steeds de mol kunnen zijn en ik denk echt niet dat het geheim blijft tussen de kandidaten online. Mocht de mol zichzelf hebben gebeld en gemold, dan zou hij/zij dit vroeg of laat heus wel melden. (en daarbij de andere 2 in zijn val meenemen)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #236 Gepost op: 31-01-2005, 19:28:54 »
Het telefoontje van Isabelle hebben we niet in beeld gezien, maar wie zegt er dat er bij Jim of Yvon niet geknipt is in de fragmenten? Je kan best leuk tegen een uitstaande telefoon praten en er later een beeld van de mystery guest tussenplakken...

Wat ik ook vreemd vind ik dat Jim voor 3 vragen nog ge-contact zou worden en dat bij de andere 2 volgens mij niet aan bod is gekomen... ???

O, en ik dacht dat het telefoontje alleen voor de eerste opdracht gold, iemand die dit kan bevestigen?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #237 Gepost op: 31-01-2005, 19:41:52 »

O, en ik dacht dat het telefoontje alleen voor de eerste opdracht gold, iemand die dit kan bevestigen?
Ja, klopt inderdaad. Zie ook mijn post eerder in dit topic:


Ik heb trouwens net de stukjes aflevering terug zitten kijken waarin Yvon gebeld wordt (de avond voor de postzakkenopdracht) en waar Isabelle vertelt over haar telefoontje. Ik zie hier op het forum een aantal mensen die ervan uitgaat dat het aanbod gold voor beide opdrachten (dus postzakken en wie van de drie), maar dat klopt dus niet. Bij Yvon zegt de man (overduidelijk zwaar Australisch accent, btw): "If the group loses money in tomorrow's mission" (vertaald met 'opdracht van morgen'). Isabelle zegt iets van "als er geen geld verdiend wordt". De Wie Van De Drie-opdracht was echter pas een dag later dan de postzakkenopdracht (Angela heeft het over 'de opdracht van morgen' als ze de groepen gaan indelen zodat er niet geloot wordt). M.a.w., het aanbod in de telefoontjes gold alleen voor de eerste opdracht.


Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #238 Gepost op: 31-01-2005, 19:44:57 »
Ja, klopt inderdaad. Zie ook mijn post eerder in dit topic:
Sorry, ff gemist dan... tis ook zoveel om bij te lezen! ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 3
« Reactie #239 Gepost op: 1-02-2005, 00:01:55 »
Ik begin een vermoeden te krijgen dat er ditmaal met de kandidaten een wat apparte afspraak is gemaakt wat betreft hun verblijfsduur in het spel.
Voorafgaand aan de 1e aflevering heeft Angela in een interview (bij goedemorgen NL geloof ik) gezegd dat het erg moeilijk was om bekende NLers te strikken omdat ze 3 weken vrij moesten nemen (wat moeilijk is voor druk bezette mensen) maar dat ze ook na 2 dagen weer thuis zouden kunnen zijn.
Mijn vermoeden is nu dat alle kandidaten beloofd is dat ze hoe dan ook een minimaal aantal dagen, bijvoorbeeld 10 dagen = 5 afleveringen in het spel zouden blijven. Dit zou dus betekenen dat er de eerste 5 afleveringen er helemaal niemand echt afvalt.
Het zou mij daarom ook niet eens verbazen als er bijvoorbeeld vrijdag a.s. 2 kandi's zouden afvallen dat deze 2 afvallers dan alsnog in aflevering 5 samen met Roeland en Gijs een spel samen spelen om weer 1 (of 2) plekken in de groep terug te verdienden.
In de laatste paar afleveringen moet het dan natuurlijk wel een slagveld worden om op tijd met 3 overblijvers te komen.

Het zou me niks verwonderen als ze een dergelijke concessie naar de (ego's van) de kandidaten hebben gedaan deze keer.
Ik heb het ook wel eens mis,...