Auteur Topic: De notitie-boekjes.  (gelezen 10744 keer)

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De notitie-boekjes.
« Reactie #40 Gepost op: 7-02-2005, 13:30:09 »
laatste keer was t Sander die z'n boekje met pen erin bijzich had bij de test.

wat ik me nog steeds afvraag is:
wat nou als de mol gewoon in het boekje van Isabelle had geschreven ipv te bellen.
hoe en wanneer zou de hulp mol isabelle nou hebben kunnen bellen?
wow bob wow

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De notitie-boekjes.
« Reactie #41 Gepost op: 8-02-2005, 15:01:37 »
Ik heb er nog eens even over nagedacht en vind het hele gebeuren van het stelen van Isabelle haar boekje maar vreemd.
Je notitieboekje is voor alle kandidaten het meest waardevolle bezit wat ze nu hebben, hierin staan al hun molverdenkingen. Ik denk daarom ook dat iedereen zijn boekje goed opbergd (verstoppen, onder hoofdkussen etc.

De mol moet wel heel veel risico lopen om zomaar iets van 'iemand' te stelen, want er is een grote kans dat Isabelle dat merkt. Het is dus veel aannemelijker dat Isabelle het zelf heeft laten stelen.

Voor 1 iemand is het notitieboekje namelijk  van minder belang; de Mol. De mol blijft toch eeuwig en het spel en voor de mol is het boekje niet heel belangrijk, hij/zij zal waarschijnlijk alleen iets in het boekje opschrijven, omdat het anders zo opvalt.
Het zou een heel slimme zet van Isabelle zijn om het boekje te 'vergeten' in bv de woonkamer. Een kandidaat vind deze dan en kan de verleiding niet weerstaan om het even te lezen. Misschien heeft Isabelle alleen maar dingen opgeschreven die ze WIL dat iedereen het leest, bv goede argumenten waarom een mede-kandidaat de mol kan zijn. De lezer van het boekje raakt misschien met deze nieuwe informatie op een dwaalspoor, en heeft opeens een hele andere mol in gedachte, en wordt Isabelle als mol uitgesloten bij de lezer....

Ja het is een beetje moeilijk te begrijpen,  maar ik dacht dat het misscien wel nuttig was om ff aan jullie voor te leggen. ::tandpastasmiley::

Offline Botje

  • Forumlid
Re: De notitie-boekjes.
« Reactie #42 Gepost op: 8-02-2005, 15:24:37 »
Zit wat in vind ik. Zeker als je je gaat afvragen waarom ze überhaupt in beeld brengen dat dat boekje werd 'gestolen'. Is totaal zinloos voor de aflevering, misschien voor volgende afleveringen?

Ik heb het idee dat men (teveel) probeert de verdenking van Isabelle af te halen. Boekje gejat, tot twee keer toe ingeschakeld als 'hulpmol'. Allemaal wel errug toevallig. Zou mij niks verbazen als zij de mol blijkt te zijn.
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De notitie-boekjes.
« Reactie #43 Gepost op: 8-02-2005, 15:38:46 »
De hanschoenen van Elise is misschien nu het notitieboekje van Isabelle. ::tandpastasmiley::

Offline Belli

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De notitie-boekjes.
« Reactie #44 Gepost op: 8-02-2005, 17:08:04 »
Wie sliep nog meer in die kamer met Isabelle?
Wie graaft in de molshoop van een ander...