Auteur Topic: 3e muzikale hint  (gelezen 44437 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #60 Gepost op: 31-01-2005, 15:51:47 »
Nog een Fabeltjeskrant associatie :

deze mensen zijn echt "Roekoe" en ome Gerrit de Postduif

http://www.fabeltjesweb.nl/personages/gerrit.html

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #61 Gepost op: 31-01-2005, 15:54:47 »
De hele theorie van 'Roeland was de Mol en Gijs neemt het nu over' mag lekker naar het Rijk der Fabelen verwezen worden ::regenboog::

Ma how, zeg!

Offline Kuikentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niets is wat het lijkt
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #62 Gepost op: 31-01-2005, 16:04:39 »
Is het iemand al opgevallen dat Roeland in het interview zegt: "Toen mijn medemollen op de trein zaten, werd bij mij het infuus erin gestoken..."

"Mijn medemollen" zijn dan Jim, Yvon en Isabelle. Maar waarom "mede"? Heeft Roeland zich versproken en was híj de eigenlijke mol, maar heeft Gijs zijn rol overgenomen? Of is dit lariekoek?

Offline xki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #63 Gepost op: 31-01-2005, 16:08:47 »
ook zegt Roeland als ik mij niet vergis dat WE de laatste aflevering nog moeten opnemen, even later heeft hij het opeens over HUN.

Gaat dit om de reunie-aflevering of zal er toch meer achetr zitten??

to mole or not to mole that's the question
to mole or not to mole that's the question

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #64 Gepost op: 31-01-2005, 16:09:24 »
Lijkt echt sprekend op Jim de Groot
Wie kwam er ook uit Limburg? ::vergroot::
3 keer raden ;)
SANDER ::jaja::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #65 Gepost op: 31-01-2005, 16:13:25 »
Is het iemand al opgevallen dat Roeland in het interview zegt: "Toen mijn medemollen op de trein zaten, werd bij mij het infuus erin gestoken..."

"Mijn medemollen" zijn dan Jim, Yvon en Isabelle. Maar waarom "mede"? Heeft Roeland zich versproken en was híj de eigenlijke mol, maar heeft Gijs zijn rol overgenomen? Of is dit lariekoek?

Is wel 'n opvallende uitspraak ja, maar ik denk dat Roeland zijn medekandidaten gewoon mollen noemt. Toen hij op 't strand uit zijn tent kwam riep hij ook "vieze natte mollen" naar iedereen.

Offline boba

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #66 Gepost op: 31-01-2005, 16:22:42 »
Wat mij opvalt is dat er een paar woorden of gedeelten daarvan uit de stem van Angela zijn gesneden. Er wordt letterlijk door Angela gezegd "... ga naar wieisdemol.nl en krijdag naar nederland 2".

Krijdag?? in plaats van kijk vrijdag. weggehaald is dus kijv. FF husselen met die letters en je krijgt "ik vj". Hint naar Isabelle???

Offline Martijn.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Moffel is de enige echte Mol", zei Piertje.
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #67 Gepost op: 31-01-2005, 16:29:09 »
Als ik het afluister is dit niet zo. dan hoor ik gewoon kijk vrijdag. Misschien heb een te lage verbinding ofzo?
It's Student Demonstration Time!!!

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #68 Gepost op: 31-01-2005, 16:36:38 »
Heeft iemand een bevestiging voor dat achtergrondnummer?
Ik kom er niet verder mee, die band Steps zegt mij helemaal niets (maar kan ook aan mij liggen hoor) en ik weet bijna 100% seker dat ik het nummer wel veel vaker gehoord heb. Dacht eerst nog aan Madonna (power of goodbye) maar dat klikt net niet helemaal, toch ligt het qua arangement dicht in die buurt. Kan het geen thema muziek van een film zijn? De Titanic of zoiets zit ik dan aan te denken (zonder weer gelijk alles 2 jaar terug in de tijd te willen trekken hoor).

En als het toch die Steps band is dan graag een muzikale link, vond nu alleen maar ringtones en daar word ik niet vrolijk van en kan je alles van maken.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Flugel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #69 Gepost op: 31-01-2005, 16:38:54 »
Momfer komt uit de Limburgse mijnen. Hij mompelt van tijd tot tijd zijn geheel eigen filosofie als afgedankte lichtschuwe mijnwerker. Natuurlijk mét zuidelijk accent en in een mengeling van Duits, Nederlands en Frans. Zijn favoriete bezigheid is het roken van een sigaartje. Hierdoor en natuurlijk ook door zijn werk in de mijnen, is zijn gezondheid niet al te best. Hij loopt dan ook kuchend rond door het dierenbos.

De stem achter Momfer is van Frans van Dusschoten


Frans van Dusschoten werd op het laatste moment vervangen door Jim de Groot voor deze WIDM-serie...

Edit: Volgens mij verwar ik nu 2 mensen, Frans van Dusschoten was die met Andre van Duin  ::rofl::

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #70 Gepost op: 31-01-2005, 16:41:09 »
Telkens als ik Sander zie in het beginstukje in die vrachtwagen doet hij me denken aan een mol. Niet Momfer, maar die ene van Alfred Jodocus Kwak. Nee die is het ook niet.
Er is een tekenfilm met een mol die sprekend lijkt op Sander in die vrachtwagen.

he getver... ik zie hem zo voor me en ik dacht dat het die van Kwak was... maar die is het niet




Ik moest eraan denken omdat nu opeens de Fabeltjeskrant in beeld is...



"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Orakel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Homo homini talpa
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #71 Gepost op: 31-01-2005, 16:41:36 »
Even vergezocht maar ik moet het toch even kwijt: Ik was/ben, net als ongetwijfeld veel andere Molfans, een enorme Twin Peaks-fan. In deze serie wordt gezegd: "The owls are not what they seem..." Angela heeft iets dergelijks gezegd: "Niets is wat het lijkt."
Zou meneer de Uil (owl) ons wijzen op: Roeland lijkt ziek te zijn en dus uitgeschakeld, maar...expect the unexpected?

Offline Flugel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #72 Gepost op: 31-01-2005, 16:50:39 »
When I said goodbye, was dat een fabeltje.

Gijs, Roeland?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #73 Gepost op: 31-01-2005, 16:54:30 »
Roeland zegt in het interview wel dat hij meteen de volgende dag op een vliegtuig naar Nederland werd gezet, zonder afscheid te kunnen nemen. Ik denk zomaar dat als hij nog terug in het spel zou komen dat hij dit niet zo precies zou zeggen?

Offline Silverstorm

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #74 Gepost op: 31-01-2005, 16:55:32 »
De presentator (weet z'n naam niet) zegt dat hij erg verward is omdat er 3 mensen ingehuurd waren door de mol. Hij vraagt hoe hij daar nou kaas van moet maken. Roeland antwoordt:
"Tja, ik zou dat ook absoluut niet weten. Op het moment dat mijn medemollen in de trein zaten werd bij mij het infuus erin gestoken..."

Nu doelt hij vast op molkanidaten... Maar het valt wel op.

En over de muzikale hint... 'Oogjes dicht en snaveltjes toe' in combinatie met 'When I said goodbye' lijkt op Roeland te wijzen... Hij lag immers in bed toen hij afscheid moest nemen. Maar ook Sander en Gijs zijn verdacht, vanwege dat gedoe met de slaapkamer na het vertrek van Roeland.

Maar sommige muzikale aanwijzingen slaan op een aflevering die pas veel later komt... Dus opletten of er iets is met een excecutie en slapen. Of zei iemand al in een eerdere aflevering gedag omdat hij/zij ging slapen?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2005, 17:02:40 door Silverstorm »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #75 Gepost op: 31-01-2005, 16:59:39 »
Dat viel me ook op ja.
Wat me verder opviel: Toen Yvon zei "ik weet wie de mol is" doelde ze kennelijk op Roeland (als we Roeland moeten geloven). Ben wel benieuwd naar de reactie van Yvon nu Roeland er uit is dan....
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #76 Gepost op: 31-01-2005, 17:06:08 »
Roeland zegt in het interview wel dat hij meteen de volgende dag op een vliegtuig naar Nederland werd gezet, zonder afscheid te kunnen nemen. Ik denk zomaar dat als hij nog terug in het spel zou komen dat hij dit niet zo precies zou zeggen?
Gelijk de volgende dag, ziek met een (besmettelijke  ???) virusinfectie op zo'n lange vliegreis??
Normaal zou ik iemand direkt op z'n woord geloven in zo'n geval dus wil ik dat hier ook maar doen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2005, 17:14:00 door Castor_en_Pollux »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #77 Gepost op: 31-01-2005, 17:12:59 »
Gelijk de volgende dag, ziek met een (besmettelijke  ???) virusinfectie op zo'n lange vliegreis??

Hij zegt: Ik heb ze die avond (van de postzakkenopdracht) nog gezien, en ben daarna vrij snel naar een hotel gebracht, om de volgende ochtend gelijk naar Nederland terug te vliegen.

Vergeef me als ik hier en daar een woordje fout heb maar hier komt het wel op neer. je kunt het naluisteren.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2005, 17:15:32 door tureluurs »

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #78 Gepost op: 31-01-2005, 17:16:21 »
Nee hoor, zo heb ik het ook begrepen ::ok::, verbaasde me alleen enigszins over de inhoud van wat er door Roeland werd gezegd.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: 3e muzikale hint
« Reactie #79 Gepost op: 31-01-2005, 17:25:29 »
Wat zei Jim nu precies tegen Gijs op het einde. Hij doelde erop dat Gijs de man in het pak van Pino was. Dat was wel duidelijk, ,maar als Jim nou zoiets zei als 'met dat blauwe vogelpak' dan kun je ook een link leggen naar Meneer de Uil.  ???