Auteur Topic: Theorie: de held is de mol  (gelezen 14524 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2005, 23:51:39 »
Ik vond vanavond DeHeer wel DeHeld door als enige te gaan potten. Hij nu DeMol?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2005, 06:12:40 »
Ik vond vanavond DeHeer wel DeHeld door als enige te gaan potten. Hij nu DeMol?

Misschien wel 'n kleine heldenactie dit, maar geen schijnheldenactie. Er zat niets negatiefs aan de actie verbonden, dat pas erna bleek. Dus niet echt 'n actie waarmee we bij deze theorie iets kunnen.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2005, 12:17:33 »
Ik vond vanavond DeHeer wel DeHeld door als enige te gaan potten. Hij nu DeMol?

De theorie draait erom dat de mol stinkend zijn best gaat doen om in een goed blaadje te komen op het moment dat de kandidaten denken dat hij helpt om geld in de pot te krijgen, maar dat er eigenlijk geld uit de pot gaat. Ik denk dat dit ook maar ongeveer 1x in een serie gebeurt (George vaker) en omdat elke mol het anders speelt is het zelfs de vraag of het gebeurt.


Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #23 Gepost op: 22-01-2005, 21:26:12 »
gisteren was Roeland nogal een held: hij haalde veel kistjes met sleutels naar boven en hij hielp Sander door de grotten heen. ZO komt hij in de gratie en zou hij de aandacht van zich af kunnen leiden.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2005, 22:09:09 »
In deze aflevering kunnen we idd misschien gebruik maken van deze theorie! Want bij 't mijnenvegen kon 't voor de mol geen kwaad om goed te presteren, omdat hij/zij er toch wel verzekerd van kon zijn dat er veel geld aan de tonnen op zou gaan. (en bovendien lagen daar ook nog sabotagekansen voor de mol natuurlijk) Dus idd zou ik hier als potentiele mol wil aanwijzen, degenen die goed gepresteerd hebben tijdens 't mijnenvegen. Iig Roeland ja, maar ik weet effe niet wie er nog meer 'n groot aandeel had in 't vinden van die 9 van de 10 kistjes.

Ik ga de aflevering nog 'ns bekijken en dan ga ik er op letten.  ::jaja::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2005, 22:13:08 »
DeHeer speelde weer DeHeld door te stoppen met geld verspillen aan nog meer slaapmateriaal. Maar pas nadat het meeste geld al verspild was...

Hmmmm
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2005, 23:27:08 »
Ik ga de aflevering nog 'ns bekijken en dan ga ik er op letten.  ::jaja::

Inmiddels gedaan en eik wordt alleen bij Roeland heel duidelijk naar voren gebracht dat hij veel sleutels vond en heel fanatiek was. Maar als ik 't zo bekijk denk ik dat ook Sander goed zijn best heeft gedaan. Iig niet de held hierbij, zijn de mensen die 't heel chaotisch en paniekerig aanpakten: Yvon, Marc-Marie en Victoria.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #27 Gepost op: 23-01-2005, 11:33:32 »
Misschien niet helemaal zoals de theorie bedoeld is, maar ik vond in aflevering 2 Jim en Sander toch behoorlijk een 'held'. Als mol wil je graag je tas hebben, dus door iets te doen waar je eigenlijk niet van houdt, is de kans aanwezig dat mensen jou tas kiezen omdat je toch iets 'bijzonders' hebt gedaan, door een smalle grot kruipen terwijl je bang bent voor kleine ruimtes.

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #28 Gepost op: 26-01-2005, 19:33:06 »
De heldenrol ligt (lag) vaak bij een "twist" in de opdracht en naar die combinatie moet worden gekeken. Althans dat is mijn taktiek, waarbij ik juist de opdracht als uitgangspunt kies. Maar deze insteek is prima.

Naast de boot- en lintenopdracht van Elise, komen dan ook de lumberjack (verspelen voor een vrijstelling) en de paintbalopdracht (Ron moest vooraf aangeven of hij voor de vrijstelling ging) zeker in aanmerking.

Maar vorige serie was er nog een fenomeen: de held spelen, maar niet voor de (prijzen)pot: de hotelzoekopdracht, terwijl de rest met linedancen bezig is.
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline ~*Alma*~

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #29 Gepost op: 26-01-2005, 20:48:26 »
Maar vorige serie was er nog een fenomeen: de held spelen, maar niet voor de (prijzen)pot: de hotelzoekopdracht, terwijl de rest met linedancen bezig is.

Om op die manier een wit voetje te halen bij de andere kandidaten...

Ik denk ook zeker dat deze theorie deze serie wel weer eens voorbij zou kunnen komen, maar dat de groep nu nog te groot is idd om concreet iets als een "heldenactie" te zien.
Ik ga er zeker op letten  :)

Er is maar één ding zeker: Niks is zeker

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #30 Gepost op: 4-02-2005, 21:33:42 »
Eindelijk hebben we 't eerste geval van schijnheldenacties!  :D

Lottie en Jim leken 't voortreffelijk te doen in de truck: heel snel én maar 3 pionnen om! Zij waren dus de helden! Later bleek dat Marc-Marie en Sander 't beter dan hen moesten doen en dat de geweldige prestatie van Jim en Lottie dus eik heel ongunstig was. Jim en Lottie stijgen met deze actie echt heel erg in mijn verdachten-lijstje.  :)

Enige probleem is wel dat zij zelf niet gekozen hebben om te beginnen, maar dat dat komt door wat de anderen hebben ingevuld op hun lijstje. Maar goed, de mol kan zich natuurlijk ook tot nu toe op 'n bepaalde manier geprofileerd hebben waardoor de kans groot werd dat hij/zij hoog in 't lijstje zou worden gekozen.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #31 Gepost op: 4-02-2005, 21:36:37 »
Trouwens nog 'n tweede soort van schijnmolactie voor Jim: hij wisselt 't koffertje zonder dat Peter 't gemerkt heeft en dus ook zonder dat de andere kandi's 't gemerkt hebben. Dat lijkt heel goed, maar hij heeft daarmee verwarring gezaaid en uiteindelijk de groep minder geld bezorgd.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #32 Gepost op: 4-02-2005, 21:38:52 »
Uiteindelijk heeft Jim (als held) de groep wèl geld bezorgd. Namelijk het kleinste bedrag wat er te verdienen viel.
Anders was er helemaal niks geweest...
« Laatst bewerkt op: 4-02-2005, 21:42:11 door Stormpie »
er was eens......

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #33 Gepost op: 4-02-2005, 22:24:06 »
Maar als hij eerlijk gezegd had dat hij de koffers nog ná Isabelle had verwisseld had de groep nog wel geprobeerd om toch de koffer met 3000 aan Peter te geven. En dan hadden ze nog meer kunnen verdienen.

Maar dit is idd niet zo'n heel goed voorbeeld van 'de held is de mol'. Die bij de truck-opdracht is natuurlijk veel duidelijker.  ::jaja::

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: de held is de mol
« Reactie #34 Gepost op: 5-02-2005, 16:23:55 »
Inderdaad het ultieme voorbeeld voor een 'de-held-is-de-mol'-actie! Lottie en Jim zijn weer extra verdacht. En het is niet zo dat ze er geen invloed op hadden. Jim vulde zichzelf bovenaan in en Lottie ging helemaal in op de discussie van letterlijk stevig in je schoenen staan en liet zien hoe stevig zij wel niet kon staan tegenover in ieder geval drie mensen.
Iedereen die bovenaan probeerde te komen is verdacht: de bovenste twee dus, en victoria zet volgens mij zichzelf bovenaan en MM wordt ook minstens drie keer bovenaan gezet (ik weet niet wat hij hiervoor heeft gedaan, maar ik denk dat hij de anderen heeft weten te overtuigen).
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)